Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 782
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 16995

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 20. jul 2018, 20:37

Pandesteg skrev:
Jeg synes min mor har snakket om at deres hund får sådan en vaccine, men kan jo huske forkert. Spørger hende næste gang vi ses :)

Det lyder godt. Tak. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1276
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21204

Indlægaf LadyFox » 20. jul 2018, 20:45

Pandesteg skrev:
icelady skrev:
Studsgaard skrev:
Juki skrev:
icelady skrev:Er det rigtigt, ens hund kan få en sprøjte ved dyrlægen, der skal forhindre tæge/flåt-angreb? Altså, så de ikke bider sig fast i ens hund.

Eksen mener helt bestemt han har læst det et sted, men jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet :gruble:

Det er ikke noget jeg kender noget til. Hvor har han hørt det?

Kan det være de der pipetter med væske der gives i nakken han har misforstået? Evt. hvis det er blandet det sammen med de piller(Bravecto) der gør det samme.

Jeg vil anbefale det halsbånd vi har købt ved dyrlægen. Vores hund har ikke haft lopper eller flåter i tre år nu. Der står halsbåndene holder 8-9 Md. Men vi skifter bare en gang om året (når hun er til tjek) dyrlægens erfaring er også de virker meget længere end der står.

Jamen når han siger han har læst noget, så kan han ikke huske om det er på FB, google eller i den lokale ugeavis :lol:

Jeg snakker med ham om det med halsbåndet. Det med pipette i nakken dur ikke, for han har også en kat, som går og slikker hunden i nakken.

Tak for hjælpen. :)

Jeg synes min mor har snakket om at deres hund får sådan en vaccine, men kan jo huske forkert. Spørger hende næste gang vi ses :)

Man kan vaccinere mod borrelia, men det forhindre ikke hunden i at blive bidt af en flåt, og flåter kan også smitte med andre sygdomme.
Hvis det er den vaccine der tænkes på tænker jeg at den er god som et supplement, men jeg ville på samme tid bruge et andet middel så som piller eller halsbånd hvis dråber ikke dur.
Uanset hvad man bruger kan man ikke sikre sig 100 procent mod flåter så vidt jeg har forstået, og derfor kan det jo stadig være en god idé at vaccinere hvis man bor færdes et sted hvor der er øget risiko for flåter.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 62
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 907

Indlægaf Venus222 » 22. jul 2018, 11:55

Mon ikke Bravecto er blevet forvekslet med en vaccine? Bravecto skal man have recept på, men det er tyggetabletter, som slår lopper, flåter mm. Ihjel når de bider.
Men bravecto forhindre ikke bid.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14757

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 23:41

Pandesteg skrev:
icelady skrev:
Studsgaard skrev:
Juki skrev:
icelady skrev:Er det rigtigt, ens hund kan få en sprøjte ved dyrlægen, der skal forhindre tæge/flåt-angreb? Altså, så de ikke bider sig fast i ens hund.

Eksen mener helt bestemt han har læst det et sted, men jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet :gruble:

Kan det være de der pipetter med væske der gives i nakken han har misforstået? Evt. hvis det er blandet det sammen med de piller(Bravecto) der gør det samme.

Jeg vil anbefale det halsbånd vi har købt ved dyrlægen. Vores hund har ikke haft lopper eller flåter i tre år nu. Der står halsbåndene holder 8-9 Md. Men vi skifter bare en gang om året (når hun er til tjek) dyrlægens erfaring er også de virker meget længere end der står.

Jamen når han siger han har læst noget, så kan han ikke huske om det er på FB, google eller i den lokale ugeavis :lol:

Jeg snakker med ham om det med halsbåndet. Det med pipette i nakken dur ikke, for han har også en kat, som går og slikker hunden i nakken.

Det må du gerne. Det lyder interessant.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 23:45

LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:
icelady skrev:
Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Man kan vaccinere mod borrelia, men det forhindre ikke hunden i at blive bidt af en flåt, og flåter kan også smitte med andre sygdomme.
Hvis det er den vaccine der tænkes på tænker jeg at den er god som et supplement, men jeg ville på samme tid bruge et andet middel så som piller eller halsbånd hvis dråber ikke dur.
Uanset hvad man bruger kan man ikke sikre sig 100 procent mod flåter så vidt jeg har forstået, og derfor kan det jo stadig være en god idé at vaccinere hvis man bor færdes et sted hvor der er øget risiko for flåter.

Er det denne her https://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/ ... iavaccine/ ?
1

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1276
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21204

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 07:03

Juki skrev:
LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:
icelady skrev:
Studsgaard skrev:
Juki skrev:

Er det denne her https://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/ ... iavaccine/ ?

Ja, den hedder trilyme, den jeg tænker på.
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 333
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10945

Indlægaf Hunkat » 23. jul 2018, 08:57

Jeg undrer mig over hvor meget luft der kan være i en meget lille kat. Som primært kommer ud som hyl eller som prutter. Nogle gange begge dele. Det er alligevel meget imponerende.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 26. jul 2018, 06:36

Zonta skrev:...

Har I været ved dyrlægen? :)
0

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1766

Indlægaf Zonta » 6. aug 2018, 10:04

Juki skrev:

Hovsa, jeg glemte da at svare. Så godt tagget, men glemte alt om det, da jeg sådan lidt gik i fødsel samme dag :lol:

Vi gik aldrig til dyrlægen med dét, men nu skal vi så afsted i dag, da han muligvis har fået Hot Spots. Han har små sår på kinder og halsen og klør sig en del. Da vi var indlagt på barselsgangen, var han hos mine forældre og de bor tæt ved vandet, så han badede sindssygt meget og sådan en retriever-pels kan jo være pænt længe om at tørre. Det kan åbenbart gå ind og påvirke deres hud ret meget og det skulle være smertefuldt for dem :( Så nu må vi se. Det er noget med at fjerne pelsen på de angrebne steder og så noget med salve/creme/shampoo og sådan noget :rulle: Lige hvad overskuddet er til med en 10 dage gammel baby også :genert:
0
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 6. aug 2018, 21:36

Zonta skrev:
Juki skrev:

Hovsa, jeg glemte da at svare. Så godt tagget, men glemte alt om det, da jeg sådan lidt gik i fødsel samme dag :lol:

Vi gik aldrig til dyrlægen med dét, men nu skal vi så afsted i dag, da han muligvis har fået Hot Spots. Han har små sår på kinder og halsen og klør sig en del. Da vi var indlagt på barselsgangen, var han hos mine forældre og de bor tæt ved vandet, så han badede sindssygt meget og sådan en retriever-pels kan jo være pænt længe om at tørre. Det kan åbenbart gå ind og påvirke deres hud ret meget og det skulle være smertefuldt for dem :( Så nu må vi se. Det er noget med at fjerne pelsen på de angrebne steder og så noget med salve/creme/shampoo og sådan noget :rulle: Lige hvad overskuddet er til med en 10 dage gammel baby også :genert:

Tillykke :kys:

Jeg har vist kun oplevet at en af mine har haft hot spot én eller to gange. Det breder sig ret hurtigt/nemt og det kan være nødvendigt med en krave for at undgå de kan kradse eller bide i det.

Den ene gang min ældste havde det hjalp cremen på kløen, så det var ikke nødvendigt med en krave. Jeg tror også han fik en indsprøjtning eller også var det i forbindelse med noget andet.
0

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1766

Indlægaf Zonta » 6. aug 2018, 22:13

Juki skrev:
Zonta skrev:
Juki skrev:

Tillykke :kys:

Jeg har vist kun oplevet at en af mine har haft hot spot én eller to gange. Det breder sig ret hurtigt/nemt og det kan være nødvendigt med en krave for at undgå de kan kradse eller bide i det.

Den ene gang min ældste havde det hjalp cremen på kløen, så det var ikke nødvendigt med en krave. Jeg tror også han fik en indsprøjtning eller også var det i forbindelse med noget andet.

Det var hot spot, men dyrlægen mente, at det kunne klares med en omgang prednisolon som kløestillende og så en klorhexidin shampoo :kryds:
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 84
Likede indlæg: 1503

Indlægaf Ladysparrow » 9. aug 2018, 07:30

Vi har de skønneste ældre naboer som passer vores katte når vi er væk og omvendt passer vi deres hus når de er afsted. Vi ved at alle 3 katte hænger en del ud ovre hos dem, og vi har mange historier om hvor meget naboerne nyder at kattene kigger forbi. Deres favorit er vores store main coon Olly. (de kan aldrig huske hvad de hedder :o)) Vores nabo kom forbi i går med tomater og andet godt fra haven og vi står og snakker om alt muligt og ingenting - hvorefter hun pludselig nævner en Erik i snakken om vores katte... Jeg må have set lidt mærkelig ud i hovedet - for hun siger grinende at det altså er vores store kat som de har givet navnet Erik fordi han er så pæn. :D :lol2: De er simpelthen så skønne - hendes mand er allergisk mod katte, men kan slet ikke lade dem være når de kigger forbi ham. :lun:
6
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 113
Likede indlæg: 1512

Indlægaf TinaW » 10. aug 2018, 10:24

Vores ældste hund har fået fjernet livmoderen i dag, pga. betændelse.
Hun blev pludseligt meget underlig i sin opførsel og ville ikke gå tur, spise godbidder eller noget som helst.
Det var lidt et sats, da hun snart bliver 14, men hun klarede operationen fint og er ud over at være groggy efter narkosen, ved godt mod.
Den yngste, der også er en tæve, bliver steriliseret efter næste løbetid og så risikerer vi i hvert fald ikke at hun ender med samme omgang, samt det skulle virke forebyggende på kræft i mælkekirtlerne.
3
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 591
Likede indlæg: 7335

Indlægaf Dmitra » 17. aug 2018, 08:19

I forgårs bestilte jeg en veninde til Ibra (kanariefuglen) samme sted som han kom fra. Der er jeg sikker på fuglen er levedygtig og i stand til at spise før den bliver overgivet til mig og fremfor alt ved jeg at den er rigtigt kønsbestemt.

Skulle jo helst ikke sætte en anden han ind til ham. Så nu er det bare at vente på hans mage er klar.
2
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 366
Likede indlæg: 2279

Indlægaf Thestral » 17. aug 2018, 09:16

Vores kat fik akut blærebetændelse natten til lørdag og har siden da været på penicilin. Idag er hun ved ved dyrlægen hvor de har taget en urinprøve fra hende som viste at hun var helt ren for infektion. Vi henter hende om 5 min :lun:
5
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Kæledyr"