Input til gårdkat, ny kat, territorie osv.

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 1491
Likede indlæg: 12970

Re: Input til gårdkat, ny kat, territorie osv.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. sep 2020, 08:14

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:Det er en god ide at håndfodre, da vi tæmmede vores den ene kastede vi først godbidderne til ham, derefter tættere og tættere på os selv og så til sidst skulle han tage maden fra hånden.

Og jo synes godt I kan lade Missy gå på udgang hvis bare I er klar til at lukke hende ind med det samme. Hun bliver sikkert ikke væk særlig længe i starten. Om et nogle uger begynder de små også at tulle rundt og så er det jo fint at lade dem snuse lidt rundt sammen.

Og så fedt at hun har brugt kattebakken!

Ja ikke? Jeg synes sgu at det er så synd at hun er lukket inde og når hun ikke lige er typen der bare skrider fra sine killinger, så synes jeg egentlig at det ville være den bedste løsning.

Jo jeg tror også jeg ville gøre det sådan. Og ja, hvis hun bliver parret igen, så kan hun få en abort ifb. sterilisering. Det lyder jo grimt, men altså, nok det bedste som situationen er.

Enig. Dyrlægen sagde at sæsonen jo så småt lakkede mod enden men at man ved jo aldrig. Jeg synes uanset det vil være synd med endnu et kuld uanset hvor god en missemor hun er
3
HelseDullen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. sep 2020, 08:15

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Og apropos trådens oprindelige hensigt. Shit jeg er glad for at vi ikke tog imod den kat dengang

Haha det har jeg også tænkt på flere gange :D Og nu får i en rigtig harmonisk flot katte, fordi de er i familie og vokset op sammen. Vores 3 gamle søskendekatte har sindssygt meget glæde af hinanden og bliver aldrig uvenner (kun hunkatten bliver lidt sur, når hendes brødre prøver at tromle hende). Ham vi tog ind sidste år er stadig lidt outsider, kan man mærke, så det er godt I ikke også har en helt fremmed kat at skulle putte ind i den ligning.

Ja det ville nemlig.

Og altså...de har lige fået et kuld mere på moderen. Helt med vilje. Så det er cirka samme interval som Missy.
0
HelseDullen
Patience
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1704

Indlægaf Patience » 16. sep 2020, 08:27

FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:Det er en god ide at håndfodre, da vi tæmmede vores den ene kastede vi først godbidderne til ham, derefter tættere og tættere på os selv og så til sidst skulle han tage maden fra hånden.

Og jo synes godt I kan lade Missy gå på udgang hvis bare I er klar til at lukke hende ind med det samme. Hun bliver sikkert ikke væk særlig længe i starten. Om et nogle uger begynder de små også at tulle rundt og så er det jo fint at lade dem snuse lidt rundt sammen.

Og så fedt at hun har brugt kattebakken!

Ja ikke? Jeg synes sgu at det er så synd at hun er lukket inde og når hun ikke lige er typen der bare skrider fra sine killinger, så synes jeg egentlig at det ville være den bedste løsning.

Jo jeg tror også jeg ville gøre det sådan. Og ja, hvis hun bliver parret igen, så kan hun få en abort ifb. sterilisering. Det lyder jo grimt, men altså, nok det bedste som situationen er.

Enig. Dyrlægen sagde at sæsonen jo så småt lakkede mod enden men at man ved jo aldrig. Jeg synes uanset det vil være synd med endnu et kuld uanset hvor god en missemor hun er

Det er også alt for hårdt -fysisk- med 3 kuld om året selvom naturen så har indrettet det så det er en mulighed. De katte der lever sådan bliver typisk heller ikke ret gamle. Missy er så en af de heldige der har vundet Jer i lotteriet så hun slipper for at leve sådan.
12
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. sep 2020, 19:02

Nat nat :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
33
HelseDullen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. sep 2020, 08:11

Det går fint med at lukke Missy ud og ind. Her til morges havde hun slet ikke tid til at hilse med sprang ud med det samme. Hun bruger også bakke nu og det er hele tiden og til alt. Det er virkelig rart.

Frække vil så gerne ned, men tør jo ikke. Jeg tror at vi må prøve at sætte et bræt op derude og se om den ikke tør bruge det til at gå nedad fremfor for stigen.

Ninja gjorde sig til for Kalle- vores hund, for lidt siden. Kalle sad helt stille og kiggede på den. Ninja vimsede lidt rundt på behørig afstand og først da han gik hen til vores urtebed kunne Kalle ikke holde længere og gik hen til ham og Ninja farede afsted. Dog ikke indenfor, men sad og kiggede på Kalle fra et par meters afstand :lol:

I weekenden får vi høns. Eller det håber jeg i hvert fald, det Kommer an på om hønsehuset er færdigt, men Mon ikke. Vi skal overtage 4 høns og 2 kyllinger fra nogle bekendte.
11
HelseDullen
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 12578

Indlægaf Pandesteg » 18. sep 2020, 08:25

Hvor er det bare dejligt at det går så godt :dåne: Jeg synes det er imponerende at det går så fint mellem Kalle og kattene. Det må være en lettelse. N

Og spændende med høns. Det er så hyggeligt at have, selvom man også bøvler lidt med dem engang imellem. Hvilken slags høns er det?
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. sep 2020, 08:42

Man kan ret tydeligt se at Frække er lidt tykkere end Ninja :lol: Den kommer jo heller ikke helt så vidt omkring er og er ligeså aktiv.

Nu har jeg sat bræt op derude så må vi se.

Ja jeg håber da at de bliver fine venner, det ville alt andet lige være nemmest.

Jeg ved ikke lige hvilken race det er, ikke dem vi havde planlagt, men nu fik vi dem tilbudt. Det er manden der står for dem der hvor vi får dem fra og han skal til Grønland 1/2 år, så derfor tilbød de os dem.

Min mand bygger løs. Synes at det er temmelig stort det hønsehus, men så er der plads til flere jo :D
3
HelseDullen
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 18. sep 2020, 08:46

FormerlyKnownAs skrev:Man kan ret tydeligt se at Frække er lidt tykkere end Ninja :lol: Den kommer jo heller ikke helt så vidt omkring er og er ligeså aktiv.

Nu har jeg sat bræt op derude så må vi se.

Ja jeg håber da at de bliver fine venner, det ville alt andet lige være nemmest.

Jeg ved ikke lige hvilken race det er, ikke dem vi havde planlagt, men nu fik vi dem tilbudt. Det er manden der står for dem der hvor vi får dem fra og han skal til Grønland 1/2 år, så derfor tilbød de os dem.

Min mand bygger løs. Synes at det er temmelig stort det hønsehus, men så er der plads til flere jo :D

God ide med brættet. Lige pludselig vinder nysgerrrigheden og h*n fanger den, det er jeg sikker på :)

Det griber altid om sig med høns, så godt med et stort hus! Vi startede med 6 høns, nu har vi 12 - og har vist haft 18 da vi havde flest, så vidt jeg husker :fløjt: Min kollega har lige fået høns og havde planlagt at få 3, hun har så 8 nu :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. sep 2020, 08:48

Planen var vist 6-8 stykker så det er lige i underkanten nu. Men huset han Har bygget er 16 m2, så der er da plads nok kan man sige :lol:

Jeg prøvede at lokke med leverpostej i går. Den stakkel skreg jo og var ved at falde ned. Så turde jeg ikke mere til sidst :lol:
Senest rettet af FormerlyKnownAs 18. sep 2020, 08:58, rettet i alt 2 gange.
1
HelseDullen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. sep 2020, 08:49

Det bliver iøvrigt spænende når vi en dag finder ud hvilket køn Ninja og Frække har. Vi kalder dem både han, hun og den.
0
HelseDullen
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 610
Likede indlæg: 10559

Indlægaf TinaW » 18. sep 2020, 08:52

FormerlyKnownAs skrev:Det bliver iøvrigt spænende når vi en dag finder ud hvilket køn Ninja og Frække har. Vi kalder dem både han, hun og den.

Hvor gamle er de efterhånden ca? Jeg mødte et par killinger i weekenden, hvor i hvert fald den ene allerede havde små kugler, så den må have været en han. De var under 12 uger, vil jeg gætte på.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. sep 2020, 08:53

TinaW skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det bliver iøvrigt spænende når vi en dag finder ud hvilket køn Ninja og Frække har. Vi kalder dem både han, hun og den.

Hvor gamle er de efterhånden ca? Jeg mødte et par killinger i weekenden, hvor i hvert fald den ene allerede havde små kugler, så den må have været en han. De var under 12 uger, vil jeg gætte på.

De må være omkring 20 uger. Men jeg kan ikke komme tæt nok på og det med at stå stiller gør de sig ikke rigtig i.
0
HelseDullen
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 610
Likede indlæg: 10559

Indlægaf TinaW » 18. sep 2020, 08:54

FormerlyKnownAs skrev:
TinaW skrev:

De må være omkring 20 uger. Men jeg kan ikke komme tæt nok på og det med at stå stiller gør de sig ikke rigtig i.

Ja, så er det ikke så nemt, det kan jeg godt se.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 18. sep 2020, 08:55

FormerlyKnownAs skrev:Planen var vist 6-8 stykker så det er lige i underkanten nu. Men huset han Har hygget er 16 m2, så der er da plads nok kan man sige :lol:

Jeg prøvede at lokke med leverpostej i går. Den stakkel skreg jo og var ved at falde ned. Så turde jeg ikke mere til sidste :lol:

Hold da op, ja det er stort. Vores hus er vist 4 kvm, men det er ikke rigtig noget problem at have mange høns derinde, for de er kun derinde for at sove og lægge æg, de gider ikke engang gå derind, hvis det regner.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. sep 2020, 08:58

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Planen var vist 6-8 stykker så det er lige i underkanten nu. Men huset han Har hygget er 16 m2, så der er da plads nok kan man sige :lol:

Jeg prøvede at lokke med leverpostej i går. Den stakkel skreg jo og var ved at falde ned. Så turde jeg ikke mere til sidste :lol:

Hold da op, ja det er stort. Vores hus er vist 4 kvm, men det er ikke rigtig noget problem at have mange høns derinde, for de er kun derinde for at sove og lægge æg, de gider ikke engang gå derind, hvis det regner.

Begrænsningens kunst kan være svær :lol: De får vist 50 m2 udeområde.
0
HelseDullen

Tilbage til "Kæledyr"