Professor: Øredræn til småbørn virker ikke

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Professor: Øredræn til småbørn virker ikke

Indlægaf Sorenspige » 23. nov 2017, 19:02

Min pige fik dræn i ørene, da hun var 11 måneder. Hun havde ikke haft møb, men til gengæld havde hun haft masser af væske på begge ører i mindst 4 måneder.

Vores ørelæge er kendt i byen for at se tiden an, og mange fravælger ham, fordi de ønsker handling (dræn) tidligere.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Professor: Øredræn til småbørn virker ikke

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2018, 21:54

Jeg hiver lige denne frem igen.

Min dreng på 1,5 skal have lagt dræn i næste uge, og jeg kan mærke, at jeg er lidt i tvivl om det.

Han har aldrig haft - hvad vi har tolket - som symptomer på smerte i ørerne, heller ikke mellemørebetændelse.
Dog kan han tage sig til ørerne af og til som det eneste.

Grunden til vi overhovedet har fået ham undersøgt var, fordi vores egen læge, i forbindelse med længere sygdom, tjekkede ørerne og kunne se, at han var rød på trommehinden(?).
Der var væske på ørerne ved ørelægen, og her 2 mdr. efter var der stadig meget tydeligt væske på begge ører.
Ørelægens klare anbefaling er operation af hensyn til hørelsen/sprogudvikling. Og vi har jo også takket ja.

Når jeg sammenligner med andre ørebørns helvede - og så ser på vores dreng uden (tydelige) symptomer, så kan jeg godt blive i tvivl, om vi skulle se tiden an. Det er trods alt et indgreb i narkose.

Omvendt er det jo også skidesynd, hvis han faktisk er generet af den væske - og måske er påvirket i forhold til hørelsen.

Umiddelbart lader det til, at han forstår/hører fuldstændig, hvad vi siger.
Han siger efterhånden en del ord, men nok ikke med den tydeligste udtale. F.eks. “hvisker” han ofte lyde (miav, mæh, muh) og siger “bar” og “barm” i stedet for far og varm. Jeg aner ikke, om det er helt normalt, har ikke lige noget at sammenligne med.

Hvad tænker I, der har været gennem det med dræn?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Professor: Øredræn til småbørn virker ikke

Indlægaf Bøtte » 11. feb 2018, 21:04

Har ingen erfaring med dræn og børn, mht sproget er det meget normalt at F volder lidt problemer. Det var et af de sidste bogstaver vores store fik på plads.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Professor: Øredræn til småbørn virker ikke

Indlægaf Zoxa » 12. feb 2018, 07:05

Rikke skrev:Min datter havde 5 mellemørebetændelser på 2 mdr da hun var lige omkring 1 år.
Hun nåede knapt to dage uden penicillin, før næste infektion begyndte at vise sig ved spisevægring og spoleret nattesøvn.

Hun fik dræn, da hun var 13 mdr og har ikke haft en eneste mellemørebetændelse siden.


Min oplevelse er nogenlunde den samme

Jeg ved ikke hvor ofte min datter havde det indtil hun fik dræn, jeg opgav at tælle...
Men der var nok tale om ca et halvt års tortur af min datter med ganske få penicilin/panodil og feber fri dage førend de tog sig sammen od lagde dræn på hende - og det VÆLTEDE ud med pus fra begge ører i et døgn efter at hun havde fået lagt dem.

Og siden da har der ikke været så meget som optræk til øre problemer. Så min oplevelse er at jo, dræn virkede og den professor må have trukket sit kort ved siden af kaffe automaten med den udtalelse
1
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Professor: Øredræn til småbørn virker ikke

Indlægaf ajnaM » 12. feb 2018, 08:42

Zoxa skrev:
Rikke skrev:Min datter havde 5 mellemørebetændelser på 2 mdr da hun var lige omkring 1 år.
Hun nåede knapt to dage uden penicillin, før næste infektion begyndte at vise sig ved spisevægring og spoleret nattesøvn.

Hun fik dræn, da hun var 13 mdr og har ikke haft en eneste mellemørebetændelse siden.


Min oplevelse er nogenlunde den samme

Jeg ved ikke hvor ofte min datter havde det indtil hun fik dræn, jeg opgav at tælle...
Men der var nok tale om ca et halvt års tortur af min datter med ganske få penicilin/panodil og feber fri dage førend de tog sig sammen od lagde dræn på hende - og det VÆLTEDE ud med pus fra begge ører i et døgn efter at hun havde fået lagt dem.

Og siden da har der ikke været så meget som optræk til øre problemer. Så min oplevelse er at jo, dræn virkede og den professor må have trukket sit kort ved siden af kaffe automaten med den udtalelse


Fuldstændig samme oplevelse. Tilsat at mit barn hverken kunne gå eller tale, før han fik dræn. Og derudover havde så ondt, at han ikke kunne sove, og vi derfor var fuldstændig smadrede, havde masser af sygedage og intet overskud.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Professor: Øredræn til småbørn virker ikke

Indlægaf HerErJeg » 13. feb 2018, 06:55

Så kan vi vel konkludere at ørebørn ikke er noget man kan lovgive omkring eller putte i sort/hvide kasser der gælder for alle.
For nogle børn vil det blive det bedste i verden at få dræn fra første tilfælde med besvær, andre kommer over det uden besvær, pånær de dage det lige står på.
0

Tilbage til "Børn"