Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 14. okt 2017, 19:36

Vi er lidt pressede herhjemme, for at sige det mildt. :panik:

Vores mindste har nu i 4-5 måneder været meget farsyg. Det har været lidt op og ned, mest op, og de sidste uger har det været helt ekstremt. Det har i månedsvis KUN været min kæreste, der har kunnet putte og tage ham om natten (og han sover piv-elendigt, så det er en ret nederen tjans), men nu er det også om dagen - i morges sov min kæreste længe, mens jeg var oppe med drengene, og Herman var så ked af det og kaldte og kaldte på sin far.

Vi prøver sådan lidt af hvert, eksempelvis ville han gerne læse en bog, og jeg så mit snit til at lave noget med ham. Men han ville kun læse med far og blev virkelig ked af det, da jeg prøvede at sætte mig med ham. Min kæreste kom og satte sig ved siden af os, og så ville han gerne - prøvede dog at tage bogen og give den til faaaar, men indvilligede til sidst i, at jeg læste, og han sad og nussede sin far. Så kaldte den store, kæresten gik ind til ham, og lillen skreg i vilden sky. :sarkasme:


Jeg er SÅ træt af det, min kæreste er om muligt endnu mere træt af det, men vi kan ikke finde ud af, hvordan vi håndterer det. Vi svinger lidt mellem at tænke, at det nok går over af sig selv, og at vi bare skal håndtere det, som vi plejer, og at tænke, at vi skal ud i en total kold tyrker.

Det er bare lidt som om, det med den kolde tyrker ikke rigtig er så tillokkende i praksis. Min kæreste er væk hver onsdag aften, og de sidste måneder har jeg seriøst måttet ringe ham hjem, fordi Herman har skreget sine lunger ud i timevis uden at gøre noget antræk til at stoppe. Så snart far er kommet ind af døren, har han lagt sig ned og sovet videre. :rulle: Med andre ord har jeg prøvet at tage den 'på den hårde måde' - uden det havde nogen som helst effekt. Han skriger og skriger og skriger og bliver mere og mere vred og ked af det.

Omvendt kan det heller ikke rigtig fortsætte sådan her meget længere, tænker jeg.




Nogen der har nogen gode råd? Anyone? :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2017, 19:49

Shit altså det lyder hårdt :tie:

Vores store havde også sådan en periode, hvor det kun var far, der duede, hvis vi begge var hjemme. Men når far ikke var hjemme, var det okay, jeg gjorde tingene (heldigvis eftersom far arbejdede 26-30 timer hver anden weekend :genert:)

Men altså, efter en periode på 2 år, vendte det lidt. Det var ikke lige slemt hele tiden, men hun valgte stort set altid far, og skreg når jeg gjorde noget. Vi prøvede lidt af hvert og endte til sidst med 'whatever works' fordi ingen af os orkede timelange skrige-seancer til puttetid.
Kan dog godt se, at det er uhensigtsmæssigt at ringe far hjem fra job, for at køre 'whatever works'.

Det vendte for alvor her, da jeg blev gravid med den lille. Og nu er vi næsten altid lige gode.


Jeg synes i øvrigt, det var virkelig svært at blive valgt så meget fra. Den lille er så til gengæld total mor-pige, heldigvis :genert:
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 14. okt 2017, 20:12

Bøtte skrev:Shit altså det lyder hårdt :tie:

Vores store havde også sådan en periode, hvor det kun var far, der duede, hvis vi begge var hjemme. Men når far ikke var hjemme, var det okay, jeg gjorde tingene (heldigvis eftersom far arbejdede 26-30 timer hver anden weekend :genert:)

Men altså, efter en periode på 2 år, vendte det lidt. Det var ikke lige slemt hele tiden, men hun valgte stort set altid far, og skreg når jeg gjorde noget. Vi prøvede lidt af hvert og endte til sidst med 'whatever works' fordi ingen af os orkede timelange skrige-seancer til puttetid.
Kan dog godt se, at det er uhensigtsmæssigt at ringe far hjem fra job, for at køre 'whatever works'.

Det vendte for alvor her, da jeg blev gravid med den lille. Og nu er vi næsten altid lige gode.


Jeg synes i øvrigt, det var virkelig svært at blive valgt så meget fra. Den lille er så til gengæld total mor-pige, heldigvis :genert:


Min den store var også farsyg... :genert: Dog ikke i samme grad. Han var aldrig decideret afvisende over for mig, men foretrak bare sin far.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 14. okt 2017, 20:14

Og det er SÅ nederen at blive valgt fra. Jeg bliver jo virkelig ked af det efterhånden. :whine:

Jeg ved jo godt, han godt kan lide mig, og at det ikke er bevidst eller for at gøre mig ked af det eller noget. Det er sikkert (blandt andet) en reaktion på, at jeg er begyndt at arbejde ret meget for de der 5 måneders tid siden, så det er heller ikke helt uforståeligt for mig, hvorfor det her sker. Men alligevel bliver jeg virkelig ked af det over det.

Og sgu også lidt bitter, for at være helt ærlig. Sådan et lille utaknemmeligt asen, altså. :genert:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2017, 20:22

Ændrer det noget hvis I er ude af huset sammen, ellers hvis S er sammen med jer?

Tænkte om I måske kunne gå lidt på fx legeplads sammen (eller hvad han godt kan lide) kun jer to? Sådan at I får nogle gode oplevelser sammen, som han kan huske.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 14. okt 2017, 20:46

Bøtte skrev:Ændrer det noget hvis I er ude af huset sammen, ellers hvis S er sammen med jer?

Tænkte om I måske kunne gå lidt på fx legeplads sammen (eller hvad han godt kan lide) kun jer to? Sådan at I får nogle gode oplevelser sammen, som han kan huske.


Njoh, njah... Det gør ikke rigtig nogen forskel, om Sofus er der eller ej. Men det er faktisk bedre, når vi er ude.

Vi kan bare ikke være ude hele tiden. Og meget af det er om aftenen/natten, hvor vi jo af gode grunde er inde. (Eller, forleden var det faktisk så slemt, og min kæreste var så træt af det, at jeg endte med at gå en tur med ham i klapvognen fra kl. 1 til kl 3.30 om natten... :tie: Men det var heldigvis et særtilfælde.)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Bøtte » 14. okt 2017, 21:30

Nej, det kan jeg godt se.

Men tænkte om I kunne prioritere det i en weekend, hvor du er ude med ham, så meget som tiden (og vejret) tillader det.

Er der nogle situationer, hvor du dur på lige fod med far? Fx ved bordet, bleskift eller noget?
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf vibbsen » 15. okt 2017, 10:32

Jeg har ingen gode råd eller forslag. Bare en masse :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae:

Det lyder vanvittig hårdt. Og min første tanke var faktisk "Godt det ikke er mig"....Og med det mener jeg egentlig både at være den som bliver valgt fra, men så sandelig også den som bliver valgt til. Det lyder simpelthen så frustrerende.

Så du får lige lidt flere :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 15. okt 2017, 11:20

Bøtte skrev:Nej, det kan jeg godt se.

Men tænkte om I kunne prioritere det i en weekend, hvor du er ude med ham, så meget som tiden (og vejret) tillader det.

Er der nogle situationer, hvor du dur på lige fod med far? Fx ved bordet, bleskift eller noget?


Nej, det er rimelig meget i alle situationer. :D

Vi snakkede i går om, om det måske kunne være en idé, at min kæreste tog alle de situationer, Herman ikke rigtig gider, og så kunne jeg lave alt det sjove. Men som han sagde, så er der ikke rigtig nogen situationer, Herman ikke gider - så længe det er sammen med far, elsker han både at få børstet tænder, skiftet ble og tage tøj på. :rulle:

Til gengæld kan alt være surt, når det er med mig.




Jeg har været alene med begge drenge i dag, og Herman har heldigvis været i sit søde hjørne. Han har faktisk slet ikke spurgt efter sin far siden i morges. :gogo: Så det er jo bare lidt op og ned.

Men vi blev lidt enige i går om, at jeg tror, jeg skal mere på banen. Lave nogle flere ting ude af huset med ham, komme lidt tidligere hjem fra arbejde og hygge, prøve at bade/putte/skifte, selvom det betyder at han skriger, osv. Så må vi se, om det hjælper.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Debra1 » 15. okt 2017, 14:25

Det lyder hårdt. Her hjemme har vores børn i perioder været meget morsyge, og i de perioder vil de gerne bestemme, at det er mig, som skal gøre alt i forhold til dem. Det har min mand og jeg ikke accepteret, og vi har måttet insistere på, at de ikke skal bestemme, om det er mor eller far, der børster tænder. Der har været en del konflikter, men hvis vi er vedholdende nok og tager de skrigeture, det medfører, så plejer de rimelig hurtigt at acceptere det. Hvis der slækkes på det, så tror de igen, at de kan bestemme det. Nu er vores børn blevet 4,5 år, og det er heldigvis blevet meget nemmere.
2
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 15. okt 2017, 15:23

Debra1 skrev:Det lyder hårdt. Her hjemme har vores børn i perioder været meget morsyge, og i de perioder vil de gerne bestemme, at det er mig, som skal gøre alt i forhold til dem. Det har min mand og jeg ikke accepteret, og vi har måttet insistere på, at de ikke skal bestemme, om det er mor eller far, der børster tænder. Der har været en del konflikter, men hvis vi er vedholdende nok og tager de skrigeture, det medfører, så plejer de rimelig hurtigt at acceptere det. Hvis der slækkes på det, så tror de igen, at de kan bestemme det. Nu er vores børn blevet 4,5 år, og det er heldigvis blevet meget nemmere.


Med den store havde vi samme holdning. Det var aldrig et reelt problem - eller i hvert fald ikke et praktisk problem.

Men fordi det har været om natten, har det været sværere denne gang. Det har siden før sommerferien været sådan noget, hvor han har skreget i timevis (seriøst i timevis - tror max er 4.5 time fra omkring midnat :shock:), hvis det har været mig, der har taget ham. Vi har også en 5-årig, der skal op i børnehave, at tage hensyn til - han vågner, når den lille skriger som besat om natten. Så vi har valgt at springe over, hvor gærdet var til at kravle over, hvis man kan sige det sådan. Det begyndte, da han fik sin første omgang mellemørebetændelse, samtidig med at jeg begyndte på arbejde, og siden er det bare kørt helt ud af en tangent.

Hvis jeg vidste, han prøvede grænser af, tror jeg ikke, det ville være så svært for mig. :gruble:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Debra1 » 15. okt 2017, 15:39

Nu får jeg det til at lyde let, og det er ikke min mening. Det har hos os i perioder hevet tænder ud. Jeg kan dog godt høre på din beskrivelse af problemet, at det måske er mere omfattende, end det er hos os. Jeg har altid nattetjansen, da min mand har svært ved at falde i søvn igen, hvis han bliver vækket om natten. Det har derfor kun været et problem om dagen for os. Det er ekstra hårdt, når man bliver presset på søvnen.
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Daybreak » 15. okt 2017, 17:32

Åh gud, det er fuldstændigt samme scenarie som hjemme hos os.

Vores H på 26 måneder har det sidste års tid været EKSTREMT farsyg. Kun far der må give mad, putte - og især kun far der må trøste om natten. Han bliver så gal, hvis jeg vil skifte ham eller lignende. Hvis jeg tager ham op om natten for at trøste, bliver han rasende og råber ‘MOR GÅÅÅÅÅÅÅ!’ og slår ud efter mig.

Det har været rædsomt for både far og mig.
Dog har jeg altid kunne bruges, hvis far ikke er hjemme, men i det sekund far træder ind ad døren, er jeg ikke ønsket mere.

Vi har også prøvet at gennemtvinge, at det var mig der tog ham om natten fx, men ligesom jer har vi også en større søskende på 5 at tage hensyn til, og os selv. Hvos far går ind tager det 10 minutter, så sover han - hvis jeg går ind tager det snildt 1,5 time.

Når det så er sagt, så er det de sidste par måneder blevet meget, meget bedre. Jeg vil ikke sige at vi er lige, men det nærmer sig. Og vi har gjort ‘whatever works’, og så er det altså kommet.
Det har været umanerligt hårdt - ikke mindst for mine følelser. At blive valgt fra så tydeligt er så hårdt. Jeg har grædt så mange gange, over at jeg ikke var god nok åbenbart. Selvom det er mig der var indlagt med ham som spæd, gik hjemme med ham til han var et år, det er mig der henter og er sammen med ham (og søsteren) hver eftermiddag til far kommer hjem ved spisetid.
Men nu er det altså vendt, og det er en kæmpe lettelse for os alle. Ikke mindst for lille H, som jo må have været dybt frustreret.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 16. okt 2017, 12:28

Daybreak skrev:Åh gud, det er fuldstændigt samme scenarie som hjemme hos os.

Vores H på 26 måneder har det sidste års tid været EKSTREMT farsyg. Kun far der må give mad, putte - og især kun far der må trøste om natten. Han bliver så gal, hvis jeg vil skifte ham eller lignende. Hvis jeg tager ham op om natten for at trøste, bliver han rasende og råber ‘MOR GÅÅÅÅÅÅÅ!’ og slår ud efter mig.

Det har været rædsomt for både far og mig.
Dog har jeg altid kunne bruges, hvis far ikke er hjemme, men i det sekund far træder ind ad døren, er jeg ikke ønsket mere.

Vi har også prøvet at gennemtvinge, at det var mig der tog ham om natten fx, men ligesom jer har vi også en større søskende på 5 at tage hensyn til, og os selv. Hvos far går ind tager det 10 minutter, så sover han - hvis jeg går ind tager det snildt 1,5 time.

Når det så er sagt, så er det de sidste par måneder blevet meget, meget bedre. Jeg vil ikke sige at vi er lige, men det nærmer sig. Og vi har gjort ‘whatever works’, og så er det altså kommet.
Det har været umanerligt hårdt - ikke mindst for mine følelser. At blive valgt fra så tydeligt er så hårdt. Jeg har grædt så mange gange, over at jeg ikke var god nok åbenbart. Selvom det er mig der var indlagt med ham som spæd, gik hjemme med ham til han var et år, det er mig der henter og er sammen med ham (og søsteren) hver eftermiddag til far kommer hjem ved spisetid.
Men nu er det altså vendt, og det er en kæmpe lettelse for os alle. Ikke mindst for lille H, som jo må have været dybt frustreret.


Lige netop! Igen - utaknemmelige asen. :D

Jeg forstår jo, sjovt nok, dine tanker så godt. Jeg kan næsten ikke overskue, hvis det skulle fortsætte 4 måneder til i det her spor. :genert: Og det plejer at være sådan, vi får ændret tingene herhjemme - når vi er så trætte af det, at det ikke KAN fortsætte på samme måde. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Daybreak » 16. okt 2017, 18:52

Præcis - utaknemmelige asen :lol:

Og ja, det er jo sådan det ofte er. Man når til et punkt, hvor det bare ikke holder længere - og så er det måske en hård kamp i nogle dage, inden det forhåbentlig vender.
0

Tilbage til "Børn"