Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 16. okt 2017, 18:57

Har lige puttet en SKRIGENDE dreng. En time og 45 minutter, så bad han selv om at læse en bog igen, og han faldt i søvn på mig, mens vi læste. :lun: :banan:

Altså, det var ikke kønt eller noget, men det lykkedes!
16
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Evapeva » 17. okt 2017, 21:51

Vi har været det samme igennem med A og A, begge gange da de var omkring 2 år. Det var rigtig hårdt følelsesmæssigt, fordi jeg ikke følte, jeg slog til som mor. Og faktisk var der måske liiidt om snakken specifikt i vores tilfælde, fordi jeg havde nogle hårde år på jobbet, hvor jeg prioriterede det (mere) for at kunne følge med. Og det ramte netop dem begge lige i den alder.

Jeg læste mig dog frem til, at det slet ikke behøver have rod i den slags, altså at mor er skyld i noget som helst, men at små drenge simpelthen får sådan en periode med far, fordi det går op for dem, at far også er en dreng og det har de bare behov for at dyrke. Mega banalt, og det hjalp faktisk ret meget på de sårede følelser at læse det. :genert:

Men nu var vi heller ikke så hårdt ramt, som det lyder til, at I er - så herhjemme gik det kun ud over min stolthed. Far tog det virkelig pænt, lod sig ikke mærke særligt med det over for drengene, men gav mig en kærlig krammer på velvalgte tidspunkter undervejs. :blush2:
3
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Evapeva » 17. okt 2017, 21:52

ajnaM skrev:Har lige puttet en SKRIGENDE dreng. En time og 45 minutter, så bad han selv om at læse en bog igen, og han faldt i søvn på mig, mens vi læste. :lun: :banan:

Altså, det var ikke kønt eller noget, men det lykkedes!



Det var da fantastisk at læse! :lun: Fedt! Jeg havde overset side to og denne update, sorry. :blush:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 18. okt 2017, 06:40

Evapeva skrev:
ajnaM skrev:Har lige puttet en SKRIGENDE dreng. En time og 45 minutter, så bad han selv om at læse en bog igen, og han faldt i søvn på mig, mens vi læste. :lun: :banan:

Altså, det var ikke kønt eller noget, men det lykkedes!



Det var da fantastisk at læse! :lun: Fedt! Jeg havde overset side to og denne update, sorry. :blush:


:kys:

Jeg puttede igen i går - denne gang med omkring 2 minutters skrigeri, før han gerne ville læse bog og faldt i søvn på mig igen. Ikke den helt optimale måde, men hey, meget bedre end mange timers panisk gråd!
11
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Evapeva » 18. okt 2017, 07:08

ajnaM skrev:
Evapeva skrev:
ajnaM skrev:Har lige puttet en SKRIGENDE dreng. En time og 45 minutter, så bad han selv om at læse en bog igen, og han faldt i søvn på mig, mens vi læste. :lun: :banan:

Altså, det var ikke kønt eller noget, men det lykkedes!



Det var da fantastisk at læse! :lun: Fedt! Jeg havde overset side to og denne update, sorry. :blush:


:kys:

Jeg puttede igen i går - denne gang med omkring 2 minutters skrigeri, før han gerne ville læse bog og faldt i søvn på mig igen. Ikke den helt optimale måde, men hey, meget bedre end mange timers panisk gråd!


Awww hvor dejligt for ham - og især dig. :lun:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 18. okt 2017, 07:41

Evapeva skrev:
ajnaM skrev:
Evapeva skrev:
ajnaM skrev:Har lige puttet en SKRIGENDE dreng. En time og 45 minutter, så bad han selv om at læse en bog igen, og han faldt i søvn på mig, mens vi læste. :lun: :banan:

Altså, det var ikke kønt eller noget, men det lykkedes!



Det var da fantastisk at læse! :lun: Fedt! Jeg havde overset side to og denne update, sorry. :blush:


:kys:

Jeg puttede igen i går - denne gang med omkring 2 minutters skrigeri, før han gerne ville læse bog og faldt i søvn på mig igen. Ikke den helt optimale måde, men hey, meget bedre end mange timers panisk gråd!


Awww hvor dejligt for ham - og især dig. :lun:


Ja!

Og måske allermest for min kæreste. Det har taget ret hårdt på ham at være den eneste, der har kunnet tage Herman om natten de sidste 4-5 måneder. Han vågner måske 10-20 gange hver nat, så det er ikke så fedt at være alene med. Og så har han heller ikke rigtig kunnet tage ud om aftenen - de gange, vi har prøvet, har jeg endt med at måttet ringe og få ham hjem efter et par timer.

Så han ser frem til snart at kunne få sit liv tilbage! :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2017, 18:23

Hvor dejligt for jer alle, at det ser ud til at vende :banan:. Gjorde du noget anderledes?

Det lyder skrækkeligt med hans søvn. Hvordan hænger I sammen derhjemme, og går I noget hjælp?

Er det mon også normalt, at drenge ikke har sådan en periode? Min dreng har altid været mest mor-glad og er det stadig som 4 årig (det er faktisk taget til i den senere tid).
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf Kakro05 » 23. okt 2017, 10:25

Her er det præcis det samme, bortset fra han det er mor. Far skal bare gå væk :( . Han fylder snart 2 år og jeg synes det så småt er ved at blive bedre. Så i aften starter vi forfra, hvor jeg går en tur, så far måske kan komme til at putte af og til og dermed aflaste mig lidt.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 23. okt 2017, 13:57

Sorenspige skrev:Hvor dejligt for jer alle, at det ser ud til at vende :banan:. Gjorde du noget anderledes?

Det lyder skrækkeligt med hans søvn. Hvordan hænger I sammen derhjemme, og går I noget hjælp?

Er det mon også normalt, at drenge ikke har sådan en periode? Min dreng har altid været mest mor-glad og er det stadig som 4 årig (det er faktisk taget til i den senere tid).


Jeg har taget ham meget mere. Altså, i alle situationer har det været mig, der har været 'på ham' - vi har nok bevæget os lidt væk fra det for at undgå konflikter, men det har faktisk været ret konfliktløst at komme tilbage. Han foretrækker stadig far, og vi har enkelte aftener, hvor det går i hårdknude, men grundlæggende har det været MEGET bedre den sidste uge! :gogo:

Søvnen er dog stadig helt fucked. Ved ikke helt, hvordan vi får det til at hænge sammen, men det er nok bare noget med at hænge i og holde ud. Og håbe på, det bliver bedre inden for kort tid. :-D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf milisa » 23. nov 2017, 18:54

Jøsses, det lyder hårdt.

Mit eneste råd er det med ikke at acceptere, at barnet skal bestemme hvilken forældre, der skal gøre hvad, men jeg kan love dig for, at det råd havde jeg selv proppet skråt op, hvis jeg havde haft samme natteroderi som jer!

Så ingen kloge ord, blot min dybeste sympati og ønske om snarlig bedring!

PS. Mon ikke det er win-win med at lade ham falde i søvn på dig? Far får ro, du får "selvtillid" (i mangel af bedre ord), Herman får både mortid og über-tryghed? Jeg tænker, det lyder som en god løsning. Jo jo, bevares, så får han en dårlig vane, han skal vænnes af med senere hen, men min ikke det bliver lettere at tackle end alternativet. :)
0
Tally-ho
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf ajnaM » 23. nov 2017, 20:04

En lille update, her en måneds tid senere:

Det er blevet SÅ meget bedre! :banan: Antijinx for vildt og alt det der... men det er jo såååååh godt.

Far er stadig favorit, men det hælder måske 65/35 til fars side, hvor det tidligere var noget i stil med 99/1. :D Det tager længere tid, og nogle gange er kæresten nødt til at tage over, men i langt de fleste tilfælde kan jeg godt putte. Og ofte helt uden skrigeri! Jeg kan skifte ble, børste tænder og alt det der uden større problemer - som regel ikke mere end en enkelt forespørgsel på far.

I dag er min kæreste i udlandet med arbejdet - noget han jo seriøst ikke har kunnet de sidste måneder. Det er nærmest pinligt at skrive, men han har jo måttet aflyse rejser med jobbet, fordi jeg slet, slet ikke har kunnet overskue at stå med et skrigende barn i mange timer i streg hver aften/nat. :genert: Så det er virkelig, virkelig godt, vi er nogenlunde ovre på den anden side.


Der er sket et eller andet kognitivt med ham, der har gjort forskellen, tror jeg. Hans sprog er blevet meget bedre, og det er som om, han forstår, hvad jeg siger, når jeg fortæller, at han skal sove, og at han skal putte med mig. Han kan godt protestere, men han forstår det godt, og til sidst overgiver han sig. Det er lidt som at have en samtale med et 'rigtigt menneske' - et forholdsvis hysterisk og irrationelt menneske, bevares, men et menneske, der forstår en eller anden form for argumentation i det mindste. :D
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Ekstremt farsyg dreng på 20 mdr.

Indlægaf milisa » 23. nov 2017, 20:30

Hov, havde slet ikke set, det var en små-gammel tråd! :blush:

Men godt at høre!
0
Tally-ho

Tilbage til "Børn"