Smerter ved tandfrembrud blivende tænder

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Smerter ved tandfrembrud blivende tænder

Indlægaf hotlips » 29. sep 2017, 09:25

Hvor meget har jeres børn været generet når de blivende tænder kom og hvor længe?

Jeg synes efterhånden det er meget og længe min dreng har været plaget af at have sine 6års tænder på vej, det er væk i perioder men det har faktisk stået på et halvt år efterhånden,og de er stadig ikke engang halvt fremme.

De andre han har fået har også generet temmeligt længe syntes jeg, men det var dog kun nogle uger, måske en måned.

Det er mest når han skal have børstet tænder det giver problemer, han klager over det gør ondt og vi har fået at vide af tandlægen idag at de ikke bliver børstet ordentligt, de mener han kniber musklen sammen så jeg ikke kommer ordentligt til.

Jeg har egentlig tænkt det vel var naturligt at det også gør ondt at få de blivende tænder, alle ved jo de første gør ondt på babyer, men det er længe nu, og vi kommer til at høre det til en en ting nu, han for sammen så snart tandlægen rørte den der er værst så jeg tror det har sat sig, som det nu ofte gør når man har ondt et sted i lang tid så man venter det værste ved den mindste berøring. Det er også fint nok, jeg skal nok bruge tiden på at lære ham forsigtigt at det ikke gør ondt mere.

Men det ville unægteligt være rart med en tidshorisont på hvor længe det kan blive ved, eller måske er det allerede langt over normalt?
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Smerter ved tandfrembrud blivende tænder

Indlægaf Charly » 29. sep 2017, 10:55

Jeg tror faktisk ikke min 12 årige har været plaget af tandfrembrud ved de blivende tænder. Som baby jo, men efter mælketænderne nej.

Hvis I ikke kan komme til at børste grundigt, fordi han er øm, er det jo selvforstærkende. Så kunne det hjælpe med noget panodil en halv times tid før tandbørstning i et par dage?

God bedring med bisserne til din dreng.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Smerter ved tandfrembrud blivende tænder

Indlægaf Studsgaard » 29. sep 2017, 10:59

Mine tre børn har også alle mærket til dem, dremgene mindes jeg det tog omkri g et halvt år og datteren er stadig ved at få hendes helt frem, de startede med at være ømme to måneder inden de brød igennem og de er ikke helt fri for "flappen" endnu.
Vi har snakket med tandlægen der siger at den "flap" der sidder og genere hen over tanden kan være så længe som et år om at trække sig helt sammen, og dermed skabe gener.

Og så vil jeg opfordre til at købe sådan en helt lille tandbørste hvor der kun er en tot hår på (jeg ved ikke hvad de hedder, vi købte dem ved tandlægen) min datter fik en grim infektion her i sommers, ved hendes to seksårstænder, de er nemlig også stadig halvt dækket af "flappen" og det er vildt svært at få dem børste godt nok. Hun er nemlig også rigtig svær at børste tænder på, hendes mund er lille og hun spænder i læber, kind og kæbe.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Smerter ved tandfrembrud blivende tænder

Indlægaf Charly » 29. sep 2017, 11:01

Min dreng er i øvrigt også svær at børste tænder på, netop fordi han spænder. Jeg synes en elektrisk tandbørste har afhjulpet det en hel del.
0

Tilbage til "Børn"