Børnefødselsdag - gavebudget

Kanga
Kort karma: 17
Likede indlæg: 64

Børnefødselsdag - gavebudget

Indlægaf Kanga » 24. sep 2017, 19:58

Min søn er inviteret til børnefødselsdag, 4 års, hos en rigtig god ven fra børnehaven.
Det er første gang, han skal til privat børnefødselsdag, så jeg er lidt på bar bund.
Umiddelbart tænker jeg en gave til 50 kr., men hvad får man for en 50'er...

Kanga
0
Lisma
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1990

Re: Børnefødselsdag - gavebudget

Indlægaf Lisma » 24. sep 2017, 20:01

Hvis der ikke er aftalt et gavebudget ville jeg nok også give for en halvtredser. Eller bare købe hvad vi nu havde lyst til at give.
Når de starter i skole bliver der i klassen lavet et fælles loft over hvad der må gives for. Som regel 20-30 kr.
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1318

Indlægaf FruKuk » 25. sep 2017, 18:19

Jeg ville også give for en 50´er, og jeg ville gå i Tiger eller lignende og købe et våben - men det er fordi, det er hvad min egen 4 årige ville elske. Ellers kan man vidst også få en lille kasse lego for 60 kr., glaskugler, klistermærker og modellervoks er også i høj kurs her.
Men intet slår våben :D
1
ajnaM
Likede indlæg: 3145

Indlægaf ajnaM » 25. sep 2017, 18:19

Min dreng var til 5-års fødselsdag sidste weekend. Han havde købt en dåse slime til sin ven, og jeg tænkte, at de 60 kroner måtte være så rigeligt.

Vi var de eneste, der havde givet noget til under 200 kroner. Mange havde store legoæsker med. Og vennen ænsede selvfølgelig slet ikke min drengs gave, og han var virkelig ked af det resten af dagen over at have været 'ham med den lillebitte gave'. Jeg håber virkelig, der bliver sat en grænse, når han begynder i skole. :genert:
0
Tamara
Likede indlæg: 616

Indlægaf Tamara » 25. sep 2017, 18:23

Max 50 kr.
Over det ville jeg ikke bryde mig om, at min datter modtog gaver fra legekammerater/skolekammerater.
1
Mette
Kort karma: 5
Likede indlæg: 105

Indlægaf Mette » 25. sep 2017, 18:25

ajnaM skrev:Min dreng var til 5-års fødselsdag sidste weekend. Han havde købt en dåse slime til sin ven, og jeg tænkte, at de 60 kroner måtte være så rigeligt.

Vi var de eneste, der havde givet noget til under 200 kroner. Mange havde store legoæsker med. Og vennen ænsede selvfølgelig slet ikke min drengs gave, og han var virkelig ked af det resten af dagen over at have været 'ham med den lillebitte gave'. Jeg håber virkelig, der bliver sat en grænse, når han begynder i skole. :genert:

What?!?! Der lyder helt forrykt!

Jeg synes endda 60 kr er flot. Det bliver jo til rigtig mange penge på et år.
8
Lisma
Likede indlæg: 1990

Indlægaf Lisma » 25. sep 2017, 18:31

Mette skrev:
ajnaM skrev:Min dreng var til 5-års fødselsdag sidste weekend. Han havde købt en dåse slime til sin ven, og jeg tænkte, at de 60 kroner måtte være så rigeligt.

What?!?! Der lyder helt forrykt!

Jeg synes endda 60 kr er flot. Det bliver jo til rigtig mange penge på et år.

Det har jeg godt nok heller aldrig oplevet. Mine børn plejer som regel altid at være dem der kommer med de "største" gaver, fordi jeg simpelthen synes det er for fesent med de 25kr. som er maks i begges ungers klasser. Det sidste år har min ældste, som går i 4. givet- eller givet for en halvtredser, og det er der mange af børnene der har kommenteret er forkert og unfair. :genert: Så det skal vi nok stoppe med. Jeg synes det er vildt at troppe op med gaver til over 200 kr., også i børnehaveregi. Ganget med de 10/15/20 fødselsdage på et år, løber det da godt nok op, så det kommer til at bide dem i røven at lægge ud med så stort et gavebudget.
0
ajnaM
Likede indlæg: 3145

Indlægaf ajnaM » 25. sep 2017, 18:43

Jeg var også rimelig chokeret, faktisk. Har læst masser af den her slags tråde, og jeg tænkte nemlig også, at 60 kroner måtte være yderst rimeligt.

Det skal lige siges, at det var en privat fødselsdag. Vi plejer at holde fødselsdag med børnehaven, og der har de ikke gaver med (bortset fra tegninger). Det her var sådan noget i et legeland i weekenden.
1
Tamara
Likede indlæg: 616

Indlægaf Tamara » 25. sep 2017, 18:50

ajnaM skrev:Jeg var også rimelig chokeret, faktisk. Har læst masser af den her slags tråde, og jeg tænkte nemlig også, at 60 kroner måtte være yderst rimeligt.

Det skal lige siges, at det var en privat fødselsdag. Vi plejer at holde fødselsdag med børnehaven, og der har de ikke gaver med (bortset fra tegninger). Det her var sådan noget i et legeland i weekenden.

Det er stadig vanvittigt. Privat eller ej.

Og skaber et helt forkert niveau af forventninger til gaver efter min mening.
Det er 'kun legekammerater. Vi mangler ikke noget, men 200 kr til en børnefødselsdag udenfor familie/tætte venner sker ikke.

På et år kan det løbe op i sindsyg mange penge og jeg er slet ikke intetesseret i, at vores datter modtager så store gaver fra andet end familie/nære venner.
4

Tilbage til "Børn"