Det lyder totalt sindssygt?

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf HerErJeg » 26. sep 2017, 05:42

Jeg hiver lige denne fra What The Fuck - tråden.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... kseat.html

Det kan jo altså også være utroligt langt ude forældre som glemmer deres børn.
Vi tænker nok automatisk på nogen som os selv, og kan derfor slet ikke forstå at det overhovedet kan forekomme.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Mani » 26. sep 2017, 05:45

HerErJeg skrev:Jeg hiver lige denne fra What The Fuck - tråden.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... kseat.html

Det kan jo altså også være utroligt langt ude forældre som glemmer deres børn.
Vi tænker nok automatisk på nogen som os selv, og kan derfor slet ikke forstå at det overhovedet kan forekomme.

Men de situationer vi snakker om her i tråden er jo dem, der kan ske for os alle. Ikke dem, hvor det er pga. misbrug.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf HerErJeg » 26. sep 2017, 05:47

Mani skrev:
HerErJeg skrev:Jeg hiver lige denne fra What The Fuck - tråden.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... kseat.html

Det kan jo altså også være utroligt langt ude forældre som glemmer deres børn.
Vi tænker nok automatisk på nogen som os selv, og kan derfor slet ikke forstå at det overhovedet kan forekomme.

Men de situationer vi snakker om her i tråden er jo dem, der kan ske for os alle. Ikke dem, hvor det er pga. misbrug.


Oplægget er om det virkelig kan passe at der ryger et barn hver uge på den konto. Og med alle mulige faktorer og folks misbrug in mente, så kan det da sagtens passe. At snakken så går på vores egen virkelighed og egen glemsomhed, det er så kun en del af det store billede.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Mani » 26. sep 2017, 06:28

HerErJeg skrev:
Mani skrev:
HerErJeg skrev:Jeg hiver lige denne fra What The Fuck - tråden.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... kseat.html

Det kan jo altså også være utroligt langt ude forældre som glemmer deres børn.
Vi tænker nok automatisk på nogen som os selv, og kan derfor slet ikke forstå at det overhovedet kan forekomme.

Men de situationer vi snakker om her i tråden er jo dem, der kan ske for os alle. Ikke dem, hvor det er pga. misbrug.


Oplægget er om det virkelig kan passe at der ryger et barn hver uge på den konto. Og med alle mulige faktorer og folks misbrug in mente, så kan det da sagtens passe. At snakken så går på vores egen virkelighed og egen glemsomhed, det er så kun en del af det store billede.

Historien der linkes til i første indlæg er hvordan det her kan ske for alle. Og ja, misbrugere er også en del af hvorfor det kan ske hver 9. dag.

Men det er da meget behageligere med de historier, hvor jeg kan forarges over misbrugere, og samtidig sidde og tænke, at det aldrig kunne ske for mig.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Akehurst2 » 26. sep 2017, 07:13

Mani skrev:
Men det er da meget behageligere med de historier, hvor jeg kan forarges over misbrugere, og samtidig sidde og tænke, at det aldrig kunne ske for mig.


Lige præcis. Det kan ske for velfungerende, kærlige, opmærksomme, gode forældre som du og jeg. Det er da en ubehagelig tanke at noget så frygteligt kan ske - også for os.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Akehurst2 » 26. sep 2017, 07:15

Zombie skrev:
Delfin skrev:Jeg har stået med uafhentede børn, hvor forældrene troede hinanden hentede og kom stæsende med tunge ud af halsen og meget røde ører. Det er i den sjove ende, skal med i konfirmationssangen, men der er måske et meget godt eksempel på, hvor let man kan komme til at kvaje sig. Hvis det nu er den samme, der plejer at aflevere, og man så fraviger den plan, kan man måske godt komme til at glemme at dreje ind om børnehaven, men jeg har svært ved at se, hvordan man kan tage sine ting med ud af bilen uden at få øje på barnet.


Hvis man nu har sin taske på forsædet ved siden af førersædet, skal man ikke nødvendigvis have noget bag i bilen. Så nupper man bare tasken med computer eller whatnot og går.


Det er også en af anbefalingerne til at undgå det: Læg din telefon, arbejdscomputer, adgangskort m.v. ved siden af barnet - så har du noget, du bliver mindet om, hvis du glemmer det og du vil så se barnet.
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Akehurst2 » 26. sep 2017, 07:17

Lathyrus skrev:
Jeg forstår faktisk godt at det kan ske, det jeg ikk forstår er at ingen opdager barnet i løbet af dagen og handler på det.


Hvis det er et mindre barn i en bagvendt autostol, der sidder stille og sover på en stor parkeringsplads ved en arbejdsplads, så er det nok mere sandsynligt at det ikke bliver set end det modsatte.

Og som det beskrives i en af artiklerne - det går rigtig stærkt med varmen i en bil og små børn overopheder rigtig hurtigt.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Akehurst2 » 26. sep 2017, 07:50

HerErJeg skrev:Oplægget er om det virkelig kan passe at der ryger et barn hver uge på den konto. Og med alle mulige faktorer og folks misbrug in mente, så kan det da sagtens passe. At snakken så går på vores egen virkelighed og egen glemsomhed, det er så kun en del af det store billede.


Det er da netop du og jeg, der er relevante i sager om glemte børn i biler.

Tror du den type misbrugere hele tiden kører rundt med børnene omhyggeligt fastspændt i de reglementerede autostole og glemmer dem inden de går ind på kontoret?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Akehurst2 » 26. sep 2017, 07:53

Mani skrev:
Sangius skrev:Gad vide hvorfor USA er overepræsenteret. Det er godt nok en frygtelig måde at dø på, og en frygtelig ting at leve med :(

Måske fordi deres vejrforhold er anderledes kombineret med deres work/life balance også er.
Jeg ved det ikke, men det er de to ting jeg umiddelbart tænker.


Og hvis man kører mere i bil og har større parkeringspladser, så kan det jo også forklare noget.

Som Angelina skriver, så kan man også glemme at man har et barn bag på cyklen, men trods alt ikke, når man stiller den fra sig.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25604

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Delfin » 26. sep 2017, 16:55

Zombie skrev:
Delfin skrev:Jeg har stået med uafhentede børn, hvor forældrene troede hinanden hentede og kom stæsende med tunge ud af halsen og meget røde ører. Det er i den sjove ende, skal med i konfirmationssangen, men der er måske et meget godt eksempel på, hvor let man kan komme til at kvaje sig. Hvis det nu er den samme, der plejer at aflevere, og man så fraviger den plan, kan man måske godt komme til at glemme at dreje ind om børnehaven, men jeg har svært ved at se, hvordan man kan tage sine ting med ud af bilen uden at få øje på barnet.


Hvis man nu har sin taske på forsædet ved siden af førersædet, skal man ikke nødvendigvis have noget bag i bilen. Så nupper man bare tasken med computer eller whatnot og går.


Ja det er der måske nok nogen, som gør. Jeg er mere typen, som kaster et blik rundt og ser om alt er ok inden jeg forlader et sted, men det kan jeg jo ikke gå ud fra, at alle andre også gør.
0
14 11 14
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Det lyder totalt sindssygt?

Indlægaf Knirkemis » 29. sep 2017, 11:16

Man kan se dokumentaren på DR's hjemmeside nu. Det er dybt tragisk, og jeg måtte tørre tårerne væk et par gange undervejs. Men man får i hvert fald det indtryk, at de involverede forældre har været helt normale og omsorgsfulde.
Puha, tanken om ikke bare at miste sit barn, men selv være skyld i det.... Jeg ville ikke være i stand til at leve videre.
0

Tilbage til "Børn"