Snakker du med dine børn om mobning?

Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 592

Re: Snakker du med dine børn om mobning?

Indlægaf Zoxa » 9. okt 2017, 07:20

RavenClaw skrev:Til de af jer, der har svaret og andre, der vil være med: Hvis det var jeres børn, der blev mobbet eller på anden måde var på kant med en skolekammerat, ville I så forvente, at jeres barn kom og sagde det til jer? Mine erfaringer er nemlig lidt, at det kan virke som et svaghedstegn for børn at indrømme.

Ja, det ville jeg faktisk og vi har talt meget om mobning og om hvornår noget er mobning samt hvad man kan gøre. Og det er også noget som der er rigtig meget fokus på både i klassen, men også skolen som helhed.

Jeg har indtil nu oplevet at min datter kommer og fortæller mig om hvad der foregår når der er noget som kan være et problem . Fks en episode med dril.
Jeg ved at hun og de andre er rigtig gode til at gå til læreren og som det er lige nu fortæller hun mig om hvad der foregår for at vende situationen og tanker med mig, men hun ønsker ikke at jeg skal gøre noget konkrat - det kan de godt klare selv.

Men igen, der har heller ikke været noget med decideret mobning og kommer det for håbentlig heller ikke!

Der er himmelvid forskel på en enkelt dårlig episode med dril og at det bliver bremset med det samme, kontra det at dril bliver sat i system og gentager sig gang på gang.
0
ajnaM
Kort karma: 229
Likede indlæg: 4729

Re: Snakker du med dine børn om mobning?

Indlægaf ajnaM » 9. okt 2017, 10:44

Ja, jeg taler med den store om det. Selvfølgelig, tænker jeg. Og børnehaven har stort fokus på det - blandt andet ved at lave massagesessioner ud fra parolen, at børn, der rører hinanden, mobber ikke hinanden - og umiddelbart ligner det indtil videre, at det virker. Der er i hvert fald ikke nogen sociale problemer med mobning, drillerier og den slags i min drengs gruppe.

Det bliver selvfølgelig noget andet i skolen. Vi kommer til fortsat at have fokus på det herhjemme, og jeg kommer til at gøre mit for, at de også har fokus på det i skolen. ;)
1

Tilbage til "Børn"