Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf Bøtte » 19. sep 2017, 13:48

Andre end mig der er i gang? Eller det ved jeg, der er. ;)


Jeg skal lave adventsgave til mine piger på 1 og 5 år. Budgettet er cirka 200,- pr barn.

Tænker den lille bliver den største udfordring.

Til den store er første gave i hus, nemlig en Disney natkjole, sat ned til 40 kr og en Trolls BFF bog sat ned til 10 kr.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf primle » 19. sep 2017, 13:52

Jeg er med :jule: :santa2: :klap:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf Lykke » 19. sep 2017, 14:00

Jeg tror også jeg er med.
Men gaverne skal helst være sådan noget hun ellers også ville have fået. I større eller mindre grad. Fx strømper, rosiner, en tallerken med kaj og Andrea osv.
0
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf Nuttegris » 19. sep 2017, 19:17

Jeg er også med. Skal lave adventskalender til min søn på 8 og til min datter på 12. Indtil videre har jeg en Find flunkerne bog og foam clay til sønnike. Og til min datter har jeg en K- for Klara bog, en palette med øjenskygge ( hun går viiiildt op i make up allerede og elsker at lege med det - hun får ikke lov at gå med det i hverdagen) og så noget silk clay.

Jeg aner ikke hvad de 2 sidste skal være til min søn, men den sidste til min datter bliver nok en bluse.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf ajnaM » 19. sep 2017, 19:34

Jeg er med. Har ret meget til den store på 5 år, men det er gået op for mig, at jeg nok ikke slipper for at lave noget til den halvandetårige... tror han vil blive voldsomt jaloux over storebrors gaver - og storebror vil sikkert også undre sig over, at nissen ikke har givet Herman noget. :gruble:

I øvrigt var der nogen, der havde lagt et lille, indpakket chokoladeæg i vores postkasse i dag. Så random. Nå, men da den store så det, var han HELT sikker på, at det var nissen. :D "Ja, for det er september, så det er nu, nisserne er ude for at se, om de skal tilbage og bo, hvis børnene har været søde."

... så er det altså nu, man høster frugterne af ungens tro på hele det der 'artig dreng'-koncept. :banan:
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf Pyjamas » 19. sep 2017, 19:45

Jeg er også med, jeg laver til min dreng på 5 år. Når han er på weekend hos sin far, sørger han for gaverne, så jeg skal sørge for 18 gaver vistnok.
Indtil videre har jeg en Playmobil-sørøver, en pakke Trolls-plastre, en t-shirt, en pakke Lego og en stor terning (som skulle have været til hans fødselsdag, men det glemte jeg :stoned:)
I weekenderne giver jeg ham gerne et Kinderæg eller andet spiseligt, resten må jeg finde på Ebay og rodekasser. Han er meget nem at købe gave til, og jeg elsker at købe dem :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf sigge » 19. sep 2017, 19:45

Hov, forkert tråd, jeg troede, jeg var i festforummet. :genert:
Senest rettet af sigge 20. sep 2017, 13:00, rettet i alt 2 gange.
0
You can't spell awesome without me.
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf Sorenspige » 19. sep 2017, 20:04

Jeg er også med.

Min dreng på 4 (til den tid) og pige på knap 1,5 år skal begge have pakkekalender. Jeg har overvejet, at det skulle være adventskalender, men jeg synes, det er så hyggeligt med de små gaver :genert:.

Jeg har allerede købt en del til den store, og til den lille har jeg købt en pose med ti dyr, så der er halvdelen af kalenderen næsten hjemme :).
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf Kakro05 » 20. sep 2017, 06:51

Jeg er med :D.
Min dreng (2 år) skal have en adventskalender til ca. 50 kr pr gave. Jeg skal finde to og min mand skal finde to.
Jeg har besluttet mig for at den ene gave skal være vandfarver (helst fra okonorm, hvis jeg kan finde dem et sted i KBH). Den anden gave håber jeg bliver noget legemad, hvis jeg kan finde det i en fysisk butik (de små løs dele fra eksempelvis mamamemo). Vi må se
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf ajnaM » 20. sep 2017, 07:56

Kakro05 skrev:Jeg er med :D.
Min dreng (2 år) skal have en adventskalender til ca. 50 kr pr gave. Jeg skal finde to og min mand skal finde to.
Jeg har besluttet mig for at den ene gave skal være vandfarver (helst fra okonorm, hvis jeg kan finde dem et sted i KBH). Den anden gave håber jeg bliver noget legemad, hvis jeg kan finde det i en fysisk butik (de små løs dele fra eksempelvis mamamemo). Vi må se


De har økologiske farver i den der Steinerbutik i Studiestræde. :gogo:

http://skovalfen.dk/
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf Kakro05 » 20. sep 2017, 10:13

ajnaM skrev:
Kakro05 skrev:Jeg er med :D.
Min dreng (2 år) skal have en adventskalender til ca. 50 kr pr gave. Jeg skal finde to og min mand skal finde to.
Jeg har besluttet mig for at den ene gave skal være vandfarver (helst fra okonorm, hvis jeg kan finde dem et sted i KBH). Den anden gave håber jeg bliver noget legemad, hvis jeg kan finde det i en fysisk butik (de små løs dele fra eksempelvis mamamemo). Vi må se


De har økologiske farver i den der Steinerbutik i Studiestræde. :gogo:

http://skovalfen.dk/


Fedt, Tak. Så kan jeg prøve der og evt purebaby. Så er mine chancer lidt bedre. Jeg har også længe gerne vil se deres butik, så det her er da verdens bedste grund :D. Og så har de legemad
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf primle » 20. sep 2017, 13:45

Så fik jeg endnu en gave på plads :santa2:

Jeg skal købe adventsgaver til min pige på 4,5 og min dreng på 1.

Indtil videre har jeg:

Pige:
1: Perler til at lave smykker med. Har købt to forsk pakker hos panduro med 70% rabat. Så de var billige. Måske får hun begge to. Ellers ryger en af dem i gemmerne.

2: Villads fra Valby bog med tre forskellige historier.

3: Efter Kakros indlæg søgte jeg på okonorm og fandt sådan en regnbuefarvet farveblyant. Den vil være et hit. Håber jeg kan finde den i en fysisk butik, for fragten bliver dyrere end blyanten ellers. Har også købt nogle klistermærker hos panduro, så dem tænker jeg hun skal ha sammen med blyanten og en lille blok.

4: Et eller andet legetøj. Nok noget med dukker eller duplo.

Dreng:

1: Bog med godnatsange

2: duplokasse der bliver delt i to
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf ina » 20. sep 2017, 14:50

Jeg er med.

Skal lave til min datter, som bliver 5 til januar, og min søn, som er 3 1/2 til december. Måske jeg bliver nødt til at lave en til deres lillesøster, som kommer til november, sådan mest for symbolikkens skyld. :gruble: Tror især min ældste ville synes det var underligt, hvis julemanden glemmer hende. Men det bliver måske bare noget vi har herhjemme. :D

Jeg har en kasse LEGO til dem hver indtil videre. Og så har jeg i princippet en båd fra Jake og piraterne til min søn, men tror han ender med at synes den er for kedelig nu alligevel.

Derudover har jeg læbepomader med motiv og penalhuse på lager, som de får. Skal have noget fyld til penalhusene og måske de skal have noget nattøj eller lign. sammen med læbepomaderne. :gruble:

Har også overvejet om de skal have en billet til noget vi skal lave den søndag de pakker den op. Måske en biograftur eller en tur i legeland.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf Bøtte » 20. sep 2017, 17:19

Ina, S tænkte ikke over at V ikke fik pakkekaldender sidste år. Det troede jeg måske hun ville, men det kom slet ikke på tale.
1
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Pakkekalender/adventsgave-tråden 2017

Indlægaf ajnaM » 20. sep 2017, 17:22

ina skrev:Jeg er med.

Skal lave til min datter, som bliver 5 til januar, og min søn, som er 3 1/2 til december. Måske jeg bliver nødt til at lave en til deres lillesøster, som kommer til november, sådan mest for symbolikkens skyld. :gruble: Tror især min ældste ville synes det var underligt, hvis julemanden glemmer hende. Men det bliver måske bare noget vi har herhjemme. :D

Jeg har en kasse LEGO til dem hver indtil videre. Og så har jeg i princippet en båd fra Jake og piraterne til min søn, men tror han ender med at synes den er for kedelig nu alligevel.

Derudover har jeg læbepomader med motiv og penalhuse på lager, som de får. Skal have noget fyld til penalhusene og måske de skal have noget nattøj eller lign. sammen med læbepomaderne. :gruble:

Har også overvejet om de skal have en billet til noget vi skal lave den søndag de pakker den op. Måske en biograftur eller en tur i legeland.


Vi havde ikke til Herman sidste år, hvor han var 10 måneder. Nissen skrev noget med, at lillebror var for lille endnu, men jeg tror faktisk ikke Sofus (der var 4 på det tidspunkt) havde undret sig, hvis han bare ikke havde fået noget.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Børn"