Mit barn er blevet bidt i skolen

Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Minitrolden » 28. sep 2017, 06:06

https://www.folkeskolen.dk/615947/ameri ... anariefugl
"Det spiller ind, at dygtige elever er blevet det nye normale.

"Alle skal være gode til alt, så børns liv er fuld af skemaer over, hvad de skal i børnehaven og i skolen. Man fjerner alt det sjove, fordi der er stor opmærksomhed på produktet og ikke nok på processen", sagde den amerikanske forsker.

Børn med ADHD og indlæringsvanskeligheder er særligt udsatte for stress, fordi kravet om boglige præstationer reducerer tolerancen over for elevers vanskeligheder og frustrationer. Samtidig er de ofte angste. Det skyldes, at der er en sammenhæng mellem stress og angst. Det illustrerede Jerome Schultz med ligningen 'stressorer + evnen til at klare den = graden af angst'.

"Børn med ADHD, som har svært ved at udvikle evnen til at klare den, er i risiko for at komme til at lide af angst. Tidligere tog minearbejderne en kanariefugl i bur med ned i minen, og hvis den drattede om, var det bare med at komme op på grund af iltmangel. Min bekymring er, at børn er skolens kanariefugl. De dør ikke, men deres angst symboliserer faren ved det samfund, vi har skabt"."
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf milisa » 28. sep 2017, 18:55

ajnaM skrev:
Mistermor skrev:
ajnaM skrev:Problemet er bare, når skolerne heller ikke håndterer det. Hvem skal så?


Min holdning er, at alle forældre skal forholde sig til inklusion og problemerne med det.

I denne situation skal man gå videre med det. Man skal konfrontere læreren, - selvfølgelig på en ordentlig måde. Eller gå til ledelsen på skolen. Til skoledirektøren.

Skal man køre den helt ud, kan man også skrive læserbreve, og i den forbindelse pointere, at man ikke kritiserer de børn, der f.eks. bider andre, men de forhold der gør, at børnene har det så svært. Man kan godt gøre det på en måde, hvor man er solidarisk med de børn, der har det svært. De behøver ikke blive gjort til sorteper.

Og så kan vi jo ikke komme udenom, at det også handler om, hvor man sætter sit kryds, både ved kommunal og folketingsvalg.


Jeg er meget enig. Jeg tror bare, jeg lidt har mistet troen på inklusion sådan helt generelt.

Jeg tror ikke engang, det er et spørgsmål om ressourcer - igen, den skole, jeg var på, havde to pædagoger i mange timer. Det var et ressourcestærkt område, og der var rent faktisk støtte på de her børn. Men det ændrede bare ikke på, at de forstyrrede, og at ingen dermed fik noget ud af timerne.

Jeg mener, man burde kæmpe for at få rullet hele tanken om, at så mange af de tidligere specialbørn skal rummes i normaltilbuddet, tilbage. Og dermed er det netop presset opad, læserbrevene og krydset på valgdagen, der (måske) kan rykke (en lille smule).


Inklusion er en smuk tanke, men når den ikke følges ad med ressourcer i form af penge, tid og specialuddannet personale, så er det bare en lose-lose situation.

Ud med den skide inklusion. Den har jo aldrig haft andet formål end at være en besparelse pakket ind i lyserøde floskler.
5
Tally-ho
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Bimmerdyret » 28. sep 2017, 20:21

ajnaM skrev:
Jeg er sikker på, specialområdet tiltrækker nogle lærere, der brænder for det. Men det kræver nogle rammer, der på ingen (!) måde er til stede i den eksisterende folkeskole. Selv hvis lærerne brænder for 'specialbørnene', ender de hurtigt med at blive frustrerede over ikke at kunne hjælpe dem - samtidig med at 'normalbørnene' ikke får ordentligt udbytte af undervisningen.


Lige det er netop et problem, at man ikke længere as such har begrebet "specialundervisning" - elever der havde det bedst i specialtilbud blev lodset over i normalklasser uden ressourcerne fulgte med :sur:
Det betød samtidig at det som nogle lærere med den særlige kompetence indenfor området blev overflødige :cuss:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Bimmerdyret » 28. sep 2017, 20:34

Minitrolden skrev:
Hvordan har det noget med noget at gøre hvordan du blev bidt i femte klasse? Er det det som beskrives her? Nej vel, der beskrives et bid. I anden klasse og vi kender ikke omstændighederne omkring det.



Eksempelvis at et bid "ikke bare er et bid", som du anser det som?
Og at det måske også er en ide, at undersøge netop hvad der er årsagen til det pågældende bid, hvilket så ikke lader til at du som forældre er interesseret i at finde ud af.

Altså helt ærlig...hvad er det der gør at du mener at du kan vurdere den skade et bid af et barn er, fordi det gør du jo ved at sige "det er bare et bid"?
Jeg ved godt det ikke er det folk elsker at høre, men "man afliver sgu hunde, der napper mennesker", men fair nok det er så heller ikke fordi jeg siger at børn der bider er eller kan bliver potentiale kanibaler, men de er lige så ustabile som nappende hunde efter min mening.



Minitrolden skrev:Nu har jeg haft med pædagoger, lærere og psykologer at gøre omkring mit barn i snart syv år. Jeg har ret godt styr på hvad de må og ikke må.


Hvem er "de", som du omtaler ?
Andre forælder kan jo gøre hvad de vil - jeg kan nævne at vedkommende der bed mig, blev (fra skolen) meldt for voldeligt overgreb (og det var i 1984) :)
Men altså udfra ovenstående så indrømmer jeg blankt at jeg ikke lige ved hvad du mener, men du må gerne forklare, så jeg måske bedre kan forstå :)

Minitrolden skrev:Og spar mig din psykoanalyse. Jeg skrev det som et eksempel på hvor opslidende det er at have et barn med udfordringer. Og uanset om det er et barn med udfordringer eller ej, vil jeg altid mene man skal gå igennem skolen inden man ringer til forældre, medmindre man har et allerede etableret godt forhold. For det første er skolen den neutrale, som gerne skulle have observeret hvad der foregik og for det andet er det dem, som har håndteret det i situationen. Jeg har mødt rigeligt med forældre, som ryger i det røde felt så snart deres lille pus er kommet den mindste smule til og som ikke håndterer det særligt yndefuldt. Aldrig overfor mig selv, men jeg har godt hørt de ting pædagogerne i børnehaven skulle lægge øre til.


Ja, men det er så bare det punkt hvor vi ikke er enige, netop fordi det rent logisk ikke kan være sådan at skolen har observeret hvad der er foregået. Desuden hvis du som forældre ikke vil kommunikere med andre forældre fordi du har problemer, så er det jo ikke ligefrem det bedste grundlag for at etablere et godt forhold.

Du beskriver selv hvor psykisk dårligt du får det med kontakt med andre forældre, derfor er det så ret oplagt at råde dig til at lade din mand overtage forældrerollen i forhold til skolen, når du selv klart beskriver at du ikke selv kan håndtere det.
Det har intet med psykoanalyse at gøre, fordi jeg for det første ikke kender dig personligt, og derfor ikke ved hvad der er årsagen til de problemer du har i den forbindelse.

Jeg tænker på dit barn, og at dit barn skal repræsenteres bedst muligt i forhold til en evt. konflikt. Hvis dit barn var anklaget uskyldigt, og gav det til kende overfor dig, men skolen var af en anden mening, så står du jo ikke på dit barns side, og så kan far jo :)
0

Tilbage til "Børn"