Mit barn er blevet bidt i skolen

Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 329
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 763

Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Ekliptika » 19. sep 2017, 09:45

Hej med jer,
Min søn kom hjem igår og fortalte, at han var levet bidt i benet af en dreng i hans klasse.
Jeg har skrevet til skolen og også fået svar tilbage, at de vil undersøge sagen nærmere.
Nu sidder jeg så og kan ikke rigtig slippe situationen. Jeg blev ret overrasket over, at børn bider i 2. klasse. Jeg har ikke oplevet børn bide siden vuggestuen. Er der nogen, som har oplevet noget tilsvarende? At børn i indskolingen bider? Jeg kan ikke rigtig lade være med at være lidt urolig på det barns vegne, da jeg opfatter det som meget mærkeligt at bide i den alder. Men er det bare mig, som overreagerer? Er det mere normalt, end jeg er klar over? Eller bør det give anledning til uro på barnet vegne?
Senest rettet af Ekliptika 22. sep 2017, 08:12, rettet i alt 1 gang.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Studsgaard » 19. sep 2017, 09:58

Det er ikke ret normalt at børn i den alder bider.
Men det sker, oftes hvis de er meget frustrerede og ikke kan klare sig verbalt i forhold til en konflikt.

Kort inden sommerferien kom min mellemste hjem og var blevet bidt - i 5. Klasse :nerve: det er virkelig heller ikke normalt.

Jeg tænker at det er godt skolen er opmærksom på at barnet har bidt, hvis det er noget der gentager sig, så tror jeg man skal reagere og være bekymret. En enkelt gang ville jeg ikke tilskrive så meget, men hvis det skete flere gange vil jeg tænke man skal se om barnet har brug for støtte i det sociale.
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf sansera » 19. sep 2017, 10:13

Det er ikke normalt i den alder, men det sker - og formentlig fordi der har været en konflikt, som har frustreret det andet barn ud over hvad det har kunnet klarer.
Du har gjort helt ret i at skrive til skolen, men personligt ville jeg også kontakte barnets forældre. Ikke på en konfronterende måde, men bare for at fortælle at det er sket (det er jo ikke sikkert at det andet barn har fortalt noget) og at du selvfølgelig har kontaktet skolen, så konflikten kan blive udredt. Hvis mit barn havde bidt et andet barn ville jeg meget gerne vide det. Det er også et fint signal at sende til børnene, at forældrene taler sammen og hjælper i konflikter.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf LadyFox » 19. sep 2017, 10:31

Jeg bed i den alder. Ikke sådan tit, men det skete et par gange.
Jeg gjorde det i situationer hvor jeg følte afmagt i konflikter jeg ikke selv kunne finde ud af at løse, og heller ikke helt følte jeg kunne komme ud af.
1
...
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 329
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 763

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Ekliptika » 19. sep 2017, 11:07

Tak for jeres svar. Det giver mening.
Jeg må hellere høre min søn igen, om der havde været en forudgående konflikt mellem de to.
Det her er ikke den eneste grund til, at jeg kan blive lidt bekymret for den her dreng - der har været andre ting også.
Jeg ved godt, at det mest rigtige ville være at kontakte forældrene også, men i den her situation er jeg faktisk i tvivl.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf sansera » 19. sep 2017, 11:19

Ekliptika skrev:Tak for jeres svar. Det giver mening.
Jeg må hellere høre min søn igen, om der havde været en forudgående konflikt mellem de to.
Det her er ikke den eneste grund til, at jeg kan blive lidt bekymret for den her dreng - der har været andre ting også.
Jeg ved godt, at det mest rigtige ville være at kontakte forældrene også, men i den her situation er jeg faktisk i tvivl.


Hvis du er i tvivl om det rigtige i at du kontakter forældrene, så tænker jeg, at du har en god grund til det. Og hvis du tro at det vil optrappe konflikten eller gå ud over barnet på nogen måde, så er det rigtige helt sikkert at lade være. Du kan - hvis du har et godt forhold til vedkommende - evt. vende det med klasselæren, altså om du skal kontakte forældrene eller lade skolen om det.
1
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 329
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 763

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Ekliptika » 19. sep 2017, 11:39

Jeg tror, familien er presset i forvejen. Og jeg vil nødigt sparke til nogen, der ligger ned i forvejen.
Hvis de ikke er pressede, så handler det mere om ikke at ville se/erkende de vanskeligheder, barnet har. Og så er jeg bange for, at det ender i en konfliktfyldt situation i stedet, som ender med mudderkastning.
Jeg kan ikke rigtig greje, om vi har at gøre med den ene eller anden situation.
Jeg har været i dialog med skolen i løbet af formiddagen, og de synes faktisk, at det er en god ide at tage kontakt ud fra et pædagogisk synspunkt (=lærerigt for drengene), hvis vi (forældre+børn) kan få en god, fælles dialog om situationen. Jeg kender ikke forældrene særlig godt. Har talt med faren en enkelt gang. Og fordi jeg ikke rigtig helt har føling med, hvad jeg har med at gøre (ref ovenstående), kan jeg ikke finde ud af, hvad der er bedst i situationen.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf JoyNips » 19. sep 2017, 14:22

Dikus skrev:Hvis du tager kontakt med det andet barns forældre, så tag udgangspunkt i, din søn må have sagt/gjort noget, der frustrerede deres, selvom han nægter - og du gerne vio have klarhed over det, så I sammen kan hjælpe drengene til at opføre sig ordentligt over for hinanden.

Det hjælper altid på dialogen, at man ikke gør den anden til skurken...


Hep! Det hjælper i hvert fald ikke på dialogen hvis man lægger ud med "jeres søn har bidt min, hvordan vil I forhindre at det sker i fremtiden?"

Et udgangspunkt i at de to knægte har været lige gode om det (og helt ærligt, jeg køber ikke at de bid bare er kommet ud af det blå) er nok bedre.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 329
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 763

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Ekliptika » 19. sep 2017, 16:36

Tak for jeres input.
Senest rettet af Ekliptika 22. sep 2017, 08:13, rettet i alt 1 gang.
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Minitrolden » 26. sep 2017, 08:29

Som en mor til et barn med udfordringer.... lad være med at kontakte forældrene. Det er sindsygt hårdt i forvejen og det sidste man sådan set har behov for er at nogen ringer. Sidste gang det skete for halvandet år siden ringede jeg grædende til min mand bagefter og brugte to dage på at ryste det af mig. Ikke fordi samtalen nødvendigvis er ubehagelig i tonen, det var en fin samtale, men fordi det fylder så meget for en i forvejen og fordi samtalen ikke var varslet. Jeg vil antage at skolen har styr på situationen og hvis jeg var i tvivl ville jeg høre dem ad.
Vi har sagt til lærere og pædagoger, at de er velkomne til at informere om, hvorfor vores barn, som heldigvis tegner til at være ovre på den anden side, reagerer på visse situationer, som han gør. Vi vil også gerne forklare forældrene det selv, men jeg vil gerne varsles og have situationens detaljer på plads, hvis det drejer sig om en specifik en af slagsen.

Og måske er det bare mig, men altså det er bare et bid. Jeg synes måske det er voldsomt at konkludere noget om barnet ud fra et bid. Alle børn, uanset om de har udfordringer eller ej, kan komme i situationer, hvor de bliver så pressede, at de reagerer voldsomt. Jeg blev eks. stukket med en stiftblyant af en pige fra min klasse en gang og selv da jeg sagde nej og gik væk blev hun ved, hvorefter jeg gav hende en lussing til sidst i ren panik.
Det var måske i tredje klasse.
1
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf ajnaM » 26. sep 2017, 10:31

Jeg har al mulig forståelse for børn med særlige behov, der i mine øjne ikke burde være i de almindelige klasser, for lærerne og for skolerne, der er pressede.

Men mine børn skal ikke opleve, at der ikke bliver gjort noget, når de gentagne gange får overtrådt deres grænser og siger fra.



Vi har oplevet det i børnehaven på det seneste, hvor man har taget inklusionsbørn med ADHD og autisme ind. De er på en særlig stue, men stuerne bliver tit slået sammen, og min dreng har helt fra begyndelsen fortalt om problemer med udadreagerende børn. Det er som forælder meget svært at håndtere - for hvad fanden skal man sige? Jeg har prøvet med rummelighed, og jeg har senere prøvet at sige til ham, at han skal prøve at undgå kontakt, da de blev ved med at slå/bide. Jeg har prøvet at tage den med pædagogerne - der er ikke tid til at mandsopdække de her børn, især ikke i ydertimerne.

Men skal man så bare lade være med at gøre noget? Det synes jeg virkelig ikke. Min dreng skal ikke sidde tilbage med følelsen af, at han gør alt 'det rigtige' - siger stop, siger det til de voksne, siger det til sine forældre - og så sker der ikke noget. Det er simpelthen ikke okay.

Så for mig vil næste skridt være at tale med kommunen. Presse opad i systemet, og så ellers skifte til privat tilbud.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf ajnaM » 26. sep 2017, 10:39

I øvrigt var jeg ifbm. noget arbejde ude med en lærer i en tilfældig folkeskole i sidste uge.

Det var f-o-r-f-æ-r-d-e-l-i-g-t at se, at der i alle klasser var mellem 1-5 børn, der simpelthen bare ikke skulle være der. De fik intet fagligt ud af at være der, og forstyrrede de andre børn i en sådan grad, at heller ikke de dygtigste elever fik noget ud af timerne. Der var to støttepædagoger på den ene klasse, men det var jo bare endnu et forstyrrende element, når pædagogerne tog konflikter med børnene i timerne. Meget af tiden var et eller flere af inklusionsbørnene uden for døren, kom larmende ind igen, gik ud osv.

De havde lavet en aftale om, at når det blev for meget for de andre børn, måtte de gå ud af klassen. Andre tog høretelefoner på og hørte musik. Så der var megen uro frem og tilbage og børn, der lavede 117 forskellige ting.

Læreren fortalte, at hun ikke var klædt på til opgaven. Hun havde haft en inklusionskonsulent ude fra kommunen, men de havde bare fortalt, at der ikke var så meget at gøre - børnene skulle rummes.



Men ud over, at de ikke fik noget udbytte af timerne, var det værste, at børnene ikke blev inkluderet - tværtimod var de ekstremt ekskluderede, alle blev mobbet, de andre børn blev vrede på dem, når de ikke kunne styre sig, ingen turde være i nærheden af dem i frikvarterene, og lærere var trætte af dem.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Bimmerdyret » 26. sep 2017, 10:49

Minitrolden skrev:Som en mor til et barn med udfordringer.... lad være med at kontakte forældrene. Det er sindsygt hårdt i forvejen og det sidste man sådan set har behov for er at nogen ringer. Sidste gang det skete for halvandet år siden ringede jeg grædende til min mand bagefter og brugte to dage på at ryste det af mig. Ikke fordi samtalen nødvendigvis er ubehagelig i tonen, det var en fin samtale, men fordi det fylder så meget for en i forvejen og fordi samtalen ikke var varslet. Jeg vil antage at skolen har styr på situationen og hvis jeg var i tvivl ville jeg høre dem ad.
Vi har sagt til lærere og pædagoger, at de er velkomne til at informere om, hvorfor vores barn, som heldigvis tegner til at være ovre på den anden side, reagerer på visse situationer, som han gør. Vi vil også gerne forklare forældrene det selv, men jeg vil gerne varsles og have situationens detaljer på plads, hvis det drejer sig om en specifik en af slagsen.

Og måske er det bare mig, men altså det er bare et bid. Jeg synes måske det er voldsomt at konkludere noget om barnet ud fra et bid. Alle børn, uanset om de har udfordringer eller ej, kan komme i situationer, hvor de bliver så pressede, at de reagerer voldsomt. Jeg blev eks. stukket med en stiftblyant af en pige fra min klasse en gang og selv da jeg sagde nej og gik væk blev hun ved, hvorefter jeg gav hende en lussing til sidst i ren panik.
Det var måske i tredje klasse.


Jeg blev en gang bidt i 5. klasse - i skulderen og der blev bidt gennem cardigan, skjorte og kortærmet undertrøje. Et bid kan være et skambid, så jeg er absolut ikke enig med dig om at det "bare er et bid".

Bortset fra det, kan jeg som sådan godt sætte mig ind i at det kan være hårdt at være forældre til et barn med udfordringer - hey har as such selv to af slagsen, men du kan som forældre slet ikke frasige dig muligheden for at forældre ikke kontakter dig angående dit barn - ej heller hvis det skulle være noget negativt.

Du skal være opmærksom på at det ikke altid er sådan at skolen kan bidrage med alle detaljer i en sag, det er ikke sådan at alle forældre lægger samarbejdet i skolen over på lærerne, men i stedet selv tager knoglen og ringer.
Jeg vil som forældre hellere høre tingene fra hestens egen mund, end gennem en mellemmand , for det kan nu engang godt eskalere en ellers uskyldig situation ved at skabe misforståelser.

Jeg kan komme med et eksempel:

Det er 5. klasse, min søn og klassen skal i svømmehallen og de har vikar (en cykelvikar, der ikke kender klassen).
De står i den lokale park og venter lidt. En gruppe af drengene står lidt samlet og min søn står sådan lidt "uden for" og svinger lidt frem og tilbage med sin pose med svømmetøj.
Drengegruppen begynder at skubbe til hinanden og en ender over "i" min søn, hvis svømmepose rammer en pige fra klassen.
Pigen er yderst hys (det ved dem om klassen) og hyler op - vikaren hiver fat i min søn og påtaler det "som vikaren opfatter som noget han gjorde med vilje".

Min søn er så stejl og har en lidt for kraftig retfærdighedssans, og bliver stiktosset (ikke udadreagerende), hvilket mere eller mindre tager pippet fra vikaren.
Vi får senere på dagen en neutral besked fra klasselæreren (der ikke var der) om situationen.

Jeg tager en snak med sønnike, og så gør jeg det som de fleste forældre burde gøre - ringer til pigens forældre og hører hvad var deres opfattelse og hvad havde de hørt.
Nå..der var ikke noget, total misforståelse fra vikaren og vi forældre hæ-hæ'er lidt og udtrykker glæde over at ungerne ikke skulle til bowling.

Hvis du psykisk ikke kan klare samtaler fra andre om dit barn (udfra den reaktion du beskriver), så var det måske en ide, at det mere var din mand, der var kontaktperson i forhold til klassen?
5
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf ajnaM » 26. sep 2017, 11:33

Lisma skrev:
ajnaM skrev:I øvrigt var jeg ifbm. noget arbejde ude med en lærer i en tilfældig folkeskole i sidste uge.

Det var f-o-r-f-æ-r-d-e-l-i-g-t at se, at der i alle klasser var mellem 1-5 børn, der simpelthen bare ikke skulle være der. De fik intet fagligt ud af at være der, og forstyrrede de andre børn i en sådan grad, at heller ikke de dygtigste elever fik noget ud af timerne. Der var to støttepædagoger på den ene klasse, men det var jo bare endnu et forstyrrende element, når pædagogerne tog konflikter med børnene i timerne. Meget af tiden var et eller flere af inklusionsbørnene uden for døren, kom larmende ind igen, gik ud osv.

De havde lavet en aftale om, at når det blev for meget for de andre børn, måtte de gå ud af klassen. Andre tog høretelefoner på og hørte musik. Så der var megen uro frem og tilbage og børn, der lavede 117 forskellige ting.

Læreren fortalte, at hun ikke var klædt på til opgaven. Hun havde haft en inklusionskonsulent ude fra kommunen, men de havde bare fortalt, at der ikke var så meget at gøre - børnene skulle rummes.



Men ud over, at de ikke fik noget udbytte af timerne, var det værste, at børnene ikke blev inkluderet - tværtimod var de ekstremt ekskluderede, alle blev mobbet, de andre børn blev vrede på dem, når de ikke kunne styre sig, ingen turde være i nærheden af dem i frikvarterene, og lærere var trætte af dem.


Lige præcis sådan er det i begge mine pigers klasser. De fylder helt vildt meget i timerne, går ind og ud af klassen, smækkende med døren. De opfører sig åndssvagt/ledt og dækker alt under "jeg har ADHD, så jeg må godt/kan ikke gøre for det" osv. Langt størstedelen af børnene bruger høreværn i timerne for at lukke af for larmen og forstyrrelserne. Børnene er trætte af det, men får gang på gang at vide at DE skal tage hensyn/ikke tage det så tungt. Mine piger er ret large, men på et tidspunkt kan man bare ikke forsvare dårlig opførsel mere, diagnose eller ej. Det er svært som forælder at råde og vejlede på sidelinien. Lærerne er pisse kede af den konstante uro som de udadreagerende børn får skabt i hver eneste time og har skrevet indtil flere breve hjem, om at de simpelthen ikke får undervist det de skal, pga. uroen. Og så er deres skole endda den af byens, der skulle have de bedste rammer for inklusionsbørnene. Havde jeg råd, havde jeg flyttet mine børn til en privatskole prompte og jeg er ellers mest for folkeskolen. Man får bare nok, når det kommet så vidt at det går ud over børnenes indlæring.


Jeg kom til at tænke på, mens jeg var derude, at INGEN voksne ville acceptere sådanne forhold på deres arbejdsplads. Ingen får lavet noget, og flere børn var tydeligt frustrerede over ikke at have mulighed for at lære det, de skulle - men når de bad om ro, fik de at vide, at de måtte tage hensyn, og ellers kunne de gå ud og tage en pause.

Tænk hvis ens chef sagde det samme? Det er jo absurd.

Inklusionsbørnene kan jo i øvrigt ikke gøre for det, og man kan ikke bare bede dem om at opføre sig anderledes - ellers ville det jo være nemt at løse.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Mit barn er blevet bidt i skolen

Indlægaf Bimmerdyret » 26. sep 2017, 11:48

Lisma skrev:
ajnaM skrev:I øvrigt var jeg ifbm. noget arbejde ude med en lærer i en tilfældig folkeskole i sidste uge.

Det var f-o-r-f-æ-r-d-e-l-i-g-t at se, at der i alle klasser var mellem 1-5 børn, der simpelthen bare ikke skulle være der. De fik intet fagligt ud af at være der, og forstyrrede de andre børn i en sådan grad, at heller ikke de dygtigste elever fik noget ud af timerne. Der var to støttepædagoger på den ene klasse, men det var jo bare endnu et forstyrrende element, når pædagogerne tog konflikter med børnene i timerne. Meget af tiden var et eller flere af inklusionsbørnene uden for døren, kom larmende ind igen, gik ud osv.

De havde lavet en aftale om, at når det blev for meget for de andre børn, måtte de gå ud af klassen. Andre tog høretelefoner på og hørte musik. Så der var megen uro frem og tilbage og børn, der lavede 117 forskellige ting.

Læreren fortalte, at hun ikke var klædt på til opgaven. Hun havde haft en inklusionskonsulent ude fra kommunen, men de havde bare fortalt, at der ikke var så meget at gøre - børnene skulle rummes.



Men ud over, at de ikke fik noget udbytte af timerne, var det værste, at børnene ikke blev inkluderet - tværtimod var de ekstremt ekskluderede, alle blev mobbet, de andre børn blev vrede på dem, når de ikke kunne styre sig, ingen turde være i nærheden af dem i frikvarterene, og lærere var trætte af dem.


Lige præcis sådan er det i begge mine pigers klasser. De fylder helt vildt meget i timerne, går ind og ud af klassen, smækkende med døren. De opfører sig åndssvagt/ledt og dækker alt under "jeg har ADHD, så jeg må godt/kan ikke gøre for det" osv. Langt størstedelen af børnene bruger høreværn i timerne for at lukke af for larmen og forstyrrelserne. Børnene er trætte af det, men får gang på gang at vide at DE skal tage hensyn/ikke tage det så tungt. Mine piger er ret large, men på et tidspunkt kan man bare ikke forsvare dårlig opførsel mere, diagnose eller ej. Det er svært som forælder at råde og vejlede på sidelinien. Lærerne er pisse kede af den konstante uro som de udadreagerende børn får skabt i hver eneste time og har skrevet indtil flere breve hjem, om at de simpelthen ikke får undervist det de skal, pga. uroen. Og så er deres skole endda den af byens, der skulle have de bedste rammer for inklusionsbørnene. Havde jeg råd, havde jeg flyttet mine børn til en privatskole prompte og jeg er ellers mest for folkeskolen. Man får bare nok, når det kommet så vidt at det går ud over børnenes indlæring.


Høreværn er det ypperste bevis på pædagogisk afmagt!
Jeg har som lærerstuderende ror mange år siden arbejdet som vikar (længere perioder) i 2 forskellige "sær-klasser".
Den ene var en "DAMP-klasse" (det man kaldte det den gang), som bestod af 5 elever, 4 drenge og 1 pige, og det viste sig efter et par år (og hvor folk blev klogere) at de ikke led af samme problem. Faktisk havde pigen ADHD og de 4 drenge var grænsepsykotiske ;)

Der var også kaos i den klasse, smækken med dørene, men det var et - ja underligt at sige det "naturligt læringsmiljø" for de pågældende elever. De fik alderssvarende undervisning, niveaudelt men der var aldrig tvivl om at - Jo de skal sgu på kanotur! De skal lave vandprøver og der var lærerressourcer nok.

Hvad jeg dog tror ikke er helt korrekt, selvom nogle måske siger det , men nok ikke mener det inderst inde er at lærerne er trætte af "specialbørnene". De er en trættende udfordring, men der er ingen lærere der hader en enkelt elev - som lærer, der har haft røvirriterende unger, men stadig holdt af dem...så har jeg ALDRIG hadet dem.
1

Tilbage til "Børn"