Vaccination

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 243
Likede indlæg: 5286

Re: Vaccination

Indlægaf Sangius » 19. aug 2017, 15:02

Zoxa skrev:
Sangius skrev:
Jeg skriver blot hvad der er beskrevet om sygdommen på http://www.sundhed.dk. Der beskrives den som kortvarig og ufarligt.

Man har endnu ikke kunne udelukke, at vaccinen ikke skulle kunne give helvedesild - muligvis ville flere endda få helvedesild, hvis befolkningen blev vaccineret. Så derfor er man afventende med den i DK.

Det ved jeg godt - og jeg undres over det - altså det med varighed og at den er ufarlig.

Men der med ikke sagt at jeg ikke syntes at det er fornuftigt at afvente at se hvad der sker i andre tilfælde. Jeg går jo heller ikke ind for atman stikker på må og få for hvad som helst bare fordi vi er "bange"

Og der undrer jeg mig så over HPV vaccinen, i sær sat i kontekst til skoldkopperne. For HPV'en kan man jo undgå ved at opføre sig fornuftigt. (ja, ja - det gjorde jeg heller ikke altid da jeg var ung, ved det godt) Men det er immervæk under 400 personer som får konstateret livmoderhalskræft om året og langt fra alle kan tilskrives HPV, så det syntes jeg er at skyde gråspurve med kanoner

Jeg vill nok mene, at det de skriver på www.sundhed.dk om sygdommen er retvisende. Så kan det godt være, at du har andre erfaringer - men de er jo så ikke nødvendigvis retvisende for sygdommens forløb generelt.

Mine personlige erfaringer med skoldkopper er at de er ubehagelige, men at det var kortvarigt. Min nevø var ellers også hårdt ramt, havde dem i munden og alle vegne, men efter nogle dage svandt det ind, og efter en uges tid var han fin nok igen.

Jeg tror virkelig det hører sjældenheden til, at sygdommen bliver alvorligt på nogen som helst måde. Hvordan er det at du mener, at den er farlig? På grund af helvedesild? For vaccinen er jo som sagt ikke en garanti for ikke at få helvedesild - man mistænker endda at den vil øge risikoen for det, hvis mange vaccineres.

Mht HPV, så er det en anden diskussion, som jeg umiddelbart ikke lige har sat mig så meget ind i. Synes også der er stor forskel på den risiko du løber ved at få skoldkopper, og den risiko du løber ved at få HPV - og der ville jeg da klart mene, at skoldkopper er at fortrække. :)
0

Tilbage til "Børn"