Andre med høj intelligente børn?

Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 11. maj 2017, 13:56

FruKuk skrev:
mulledit skrev:Vi har stadig intet hørt.


Øv:( Har I fundet en skole med særlig viden om børn med høj intelligens?


Ja, altså her på fyn vælter vi os ikke i dem. Men de har kendskabet og skolen tester alle deres børn. Vi må håbe at det gør en forskel.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 11. maj 2017, 13:56

Skole psyk har ringet her i eftermiddag. Han sagde at han havde fået papirene i går... *SUK*
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 15. maj 2017, 06:09

Planen er nu opstartsmøde medio juni og så intelligens test. Alt bliver overdraget til ny skole.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 17. maj 2017, 06:55

Vi var til skole-hjem samtale i går. Vi har åbenbart fået en ny dreng på 3 uger.

Vi er gået fra "bekymret for faglig udvikling" "slår andet barn" (den har jeg stadig aldrig hørt før- pointen var vist dårlig i konflikter) "har ikke styr på sine ting" og "forstår ikke kollektiv besked" til det stik modsatte. Imponerende. Imponerende ulækkert ihvertfald.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf LaScrooge » 17. maj 2017, 07:44

mulledit skrev:Vi var til skole-hjem samtale i går. Vi har åbenbart fået en ny dreng på 3 uger.

Vi er gået fra "bekymret for faglig udvikling" "slår andet barn" (den har jeg stadig aldrig hørt før- pointen var vist dårlig i konflikter) "har ikke styr på sine ting" og "forstår ikke kollektiv besked" til det stik modsatte. Imponerende. Imponerende ulækkert ihvertfald.


Hvad lægger du i det?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 17. maj 2017, 09:15

LaScrooge skrev:
mulledit skrev:Vi var til skole-hjem samtale i går. Vi har åbenbart fået en ny dreng på 3 uger.

Vi er gået fra "bekymret for faglig udvikling" "slår andet barn" (den har jeg stadig aldrig hørt før- pointen var vist dårlig i konflikter) "har ikke styr på sine ting" og "forstår ikke kollektiv besked" til det stik modsatte. Imponerende. Imponerende ulækkert ihvertfald.


Hvad lægger du i det?


At hun slet ikke ved hvad hun har med at gøre, men det har hun så også sagt. Måske anskuer hun ham også anderledes, efter psyk er kommet med hans bud på tiltag, jeg ved det ikke. Men det er da underligt som det kan ændre sig og så så hurtigt. Hun havde, for første gang, intet negativt. Det var dejligt, men også underligt for os.

Vi oplevede lignende sidste år, frem til møde med skole psyk, der var han alt muligt, umoden, bange, osv. og efter, som i dagen efter, der var han en sød lille dreng.

Eksempel: I forårs SFO har de et område de må bevæge sig på, det er markeret med (meget slidte) streger på asfalten i skolegården. SFO tiden er rigtig svær for Bøllen i starten, han har svært ved det ustrukturerede og kaoset, han går nogen gange væk fra de andre for at få ro. Han bliver ofte opsøgt af de andre børn, så han ikke får lidt fred. Han ser en hæk der går i en spids lige på den anden side af stregen, han går derhen og sidder lidt og leger med en pind og sand. Han bliver så fundet af en pædagog, de slår hårdt ned på den slag og han skal så i en uge iklædes en refleksvest, hver gang de er ude (det er sommer) og JA, i læste rigtigt, barnet skulle skille sig ud. Det kunne jo lige så godt ha været en spids hat :stoned: Dagen efter møde med skolepsyk. får han besked på at han bare kan tage den af, ingen forklaring til ham. Et af fokuspunkterne fra skole psyk. er netop muligheden for at han lige kan søge væk - aldrig opfyldt. Vi oplevede ikke flere udfordringer resten af året.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 22. maj 2017, 09:12

Hvor er i allesammen henne?? :D
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf TomKah » 24. maj 2017, 19:12

mulledit skrev:Hvor er i allesammen henne?? :D


Har I fundet en anden skole?

Det går faktisk ok her nu. Altså det svinger altid op og ned, og der er ikke langt over på skyggesiden, men lige nu er det ok. Så vi har igen droppet tankerne om skoleskift for en stund. Måske er det ikke det rigtige, og ja, der ville helt sikkert være bedre skoletilbud, men sålænge han holder skindet på næsen er den skole han går på den bedste for ham pga kammeraterne.

Vi var oppe til en samtale efter påske, hvor vi diskuterede de tiltag der er lavet og effekten af dem. Alle har været rigtig gode (Handler primært om gruppearbejde og mulighed for isolation ved selvstændigt arbejde), men det er stadig skolens mål at han skal arbejde sig ud af dem, så han kan klare sig helt uden tiltag/særhensyn. Jeg forstår det ikke. Man finder noget som gør han trives og det første man så ønsker er at tage det fra ham hurtigst muligt igen.
Det bedste ved hele denne misære er at vi endelig fik ham testet, så vi nu ved med sikkerhed at vi har ret, når vi siger overfor lærerne at han er meget meget intelligent. Og han har fået særopgaver i nogle fag nu, som måske svarer til hans niveau. Der er jo så stadig ting hvor han overhovedet ikke er over 4. klassesniveau - som når det handler om koncentration og formidlingsevne.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 26. maj 2017, 06:27

TomKah skrev:
mulledit skrev:Hvor er i allesammen henne?? :D


Har I fundet en anden skole?

Det går faktisk ok her nu. Altså det svinger altid op og ned, og der er ikke langt over på skyggesiden, men lige nu er det ok. Så vi har igen droppet tankerne om skoleskift for en stund. Måske er det ikke det rigtige, og ja, der ville helt sikkert være bedre skoletilbud, men sålænge han holder skindet på næsen er den skole han går på den bedste for ham pga kammeraterne.

Vi var oppe til en samtale efter påske, hvor vi diskuterede de tiltag der er lavet og effekten af dem. Alle har været rigtig gode (Handler primært om gruppearbejde og mulighed for isolation ved selvstændigt arbejde), men det er stadig skolens mål at han skal arbejde sig ud af dem, så han kan klare sig helt uden tiltag/særhensyn. Jeg forstår det ikke. Man finder noget som gør han trives og det første man så ønsker er at tage det fra ham hurtigst muligt igen.
Det bedste ved hele denne misære er at vi endelig fik ham testet, så vi nu ved med sikkerhed at vi har ret, når vi siger overfor lærerne at han er meget meget intelligent. Og han har fået særopgaver i nogle fag nu, som måske svarer til hans niveau. Der er jo så stadig ting hvor han overhovedet ikke er over 4. klassesniveau - som når det handler om koncentration og formidlingsevne.


Ja, vi har fundet en anden skole. De laver et ekstra spor, så alle elever er nye elever. Det er vi som et ganske særligt udgangspunkt og perfekt. Han ved dog ikke endnu at han skal skifte og jeg kan slet ikke lige se hans reaktion. Vi sender lillebror væk, så vi kan få en rigtig god snak, uden afbrydelser.

Hvilken test har han fået lavet? Men ja, det ER det eneste værktøj man har, for at ens barn får differentieret undervisning i folkeskolen. Medmindre man har en ganske særlig slags lærer.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf TomKah » 27. maj 2017, 06:02

mulledit skrev:
Ja, vi har fundet en anden skole. De laver et ekstra spor, så alle elever er nye elever. Det er vi som et ganske særligt udgangspunkt og perfekt. Han ved dog ikke endnu at han skal skifte og jeg kan slet ikke lige se hans reaktion. Vi sender lillebror væk, så vi kan få en rigtig god snak, uden afbrydelser.

Hvilken test har han fået lavet? Men ja, det ER det eneste værktøj man har, for at ens barn får differentieret undervisning i folkeskolen. Medmindre man har en ganske særlig slags lærer.


Det er en WISC IV test. Jeg troede det var den man mest brugte, men jeg kan forstå der er mange andre.
Vi betalte selv for den hos en privatpraktiserende psykolog med speciale i højtbegavede børn (Ole Kyed i Lyngby). Det var en god oplevelse.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 29. maj 2017, 08:38

TomKah skrev:
mulledit skrev:
Ja, vi har fundet en anden skole. De laver et ekstra spor, så alle elever er nye elever. Det er vi som et ganske særligt udgangspunkt og perfekt. Han ved dog ikke endnu at han skal skifte og jeg kan slet ikke lige se hans reaktion. Vi sender lillebror væk, så vi kan få en rigtig god snak, uden afbrydelser.

Hvilken test har han fået lavet? Men ja, det ER det eneste værktøj man har, for at ens barn får differentieret undervisning i folkeskolen. Medmindre man har en ganske særlig slags lærer.


Det er en WISC IV test. Jeg troede det var den man mest brugte, men jeg kan forstå der er mange andre.
Vi betalte selv for den hos en privatpraktiserende psykolog med speciale i højtbegavede børn (Ole Kyed i Lyngby). Det var en god oplevelse.


Ja, der findes alle mulige tests. Jeg ved ikke om det er den Bøllen skal ha, men det kunne jeg forestille mig.

Ole Kyed skulle være ret så fantastisk og have stor indsigt i området med intelligente børn. Godtager folkeskolen så resultatet, når det ikke er lavet af dem osv.? altså jeg kunne forstille mig at vore nuværende skole kunne finde på at afvise den. Eller måske mine tanker bare er præget af vores oplevelser med skolen :D
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf TomKah » 29. maj 2017, 21:02

mulledit skrev:
TomKah skrev:
mulledit skrev:
Ja, vi har fundet en anden skole. De laver et ekstra spor, så alle elever er nye elever. Det er vi som et ganske særligt udgangspunkt og perfekt. Han ved dog ikke endnu at han skal skifte og jeg kan slet ikke lige se hans reaktion. Vi sender lillebror væk, så vi kan få en rigtig god snak, uden afbrydelser.

Hvilken test har han fået lavet? Men ja, det ER det eneste værktøj man har, for at ens barn får differentieret undervisning i folkeskolen. Medmindre man har en ganske særlig slags lærer.


Det er en WISC IV test. Jeg troede det var den man mest brugte, men jeg kan forstå der er mange andre.
Vi betalte selv for den hos en privatpraktiserende psykolog med speciale i højtbegavede børn (Ole Kyed i Lyngby). Det var en god oplevelse.


Ja, der findes alle mulige tests. Jeg ved ikke om det er den Bøllen skal ha, men det kunne jeg forestille mig.

Ole Kyed skulle være ret så fantastisk og have stor indsigt i området med intelligente børn. Godtager folkeskolen så resultatet, når det ikke er lavet af dem osv.? altså jeg kunne forstille mig at vore nuværende skole kunne finde på at afvise den. Eller måske mine tanker bare er præget af vores oplevelser med skolen :D


Jeg synes de har godtaget det, men spørgsmålet er om jo mere om de kan agere på det på en god måde.
Hans klasse deltog i nationaltesten i dansk i samme uge og han var den der fik den højeste score (fremragende), som den eneste på årgangen. Det hjalp også lidt.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 30. maj 2017, 06:28

TomKah skrev:
mulledit skrev:
TomKah skrev:
mulledit skrev:
Ja, vi har fundet en anden skole. De laver et ekstra spor, så alle elever er nye elever. Det er vi som et ganske særligt udgangspunkt og perfekt. Han ved dog ikke endnu at han skal skifte og jeg kan slet ikke lige se hans reaktion. Vi sender lillebror væk, så vi kan få en rigtig god snak, uden afbrydelser.

Hvilken test har han fået lavet? Men ja, det ER det eneste værktøj man har, for at ens barn får differentieret undervisning i folkeskolen. Medmindre man har en ganske særlig slags lærer.


Det er en WISC IV test. Jeg troede det var den man mest brugte, men jeg kan forstå der er mange andre.
Vi betalte selv for den hos en privatpraktiserende psykolog med speciale i højtbegavede børn (Ole Kyed i Lyngby). Det var en god oplevelse.


Ja, der findes alle mulige tests. Jeg ved ikke om det er den Bøllen skal ha, men det kunne jeg forestille mig.

Ole Kyed skulle være ret så fantastisk og have stor indsigt i området med intelligente børn. Godtager folkeskolen så resultatet, når det ikke er lavet af dem osv.? altså jeg kunne forstille mig at vore nuværende skole kunne finde på at afvise den. Eller måske mine tanker bare er præget af vores oplevelser med skolen :D


Jeg synes de har godtaget det, men spørgsmålet er om jo mere om de kan agere på det på en god måde.
Hans klasse deltog i nationaltesten i dansk i samme uge og han var den der fik den højeste score (fremragende), som den eneste på årgangen. Det hjalp også lidt.


Jeg håber det for jer. Altså her virker det som om at det så er skolepsyk der kommer ind over planlægningen af undervisningen, men jeg ved det ikke. Vi er jo ikke rigtig kommet videre endnu :stoned:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf mulledit » 29. jun 2017, 09:48

Psyk har informeret om at læren har taget taget fejl vedr. CHIPS testen, han er IKKE som en 11 årig, men som en 12 årig. Kan ikke huske om jeg har nævnt det før, så får det lige med.

Så er han testet og vi har haft møde. Skolen er stadig en møg-skole. Trods de resultater der lå foran klasselæren, så kunne hun ikke komme med en eneste positiv anerkendelse af barnet. Hun ledte kun efter noget negativt. Men heldigvis var psykologen ret skrap til lige at få hende lukket ned (og jeg kunne styre mit temperament) Eks. "hvorhenne kan man se noget om relationer og sociale spille regler, altså han har jo nogen gange han svært ved at lege med de andre i frikvarteret" Psyk: " Altså han er jo testet til at være som en 12 årig, så hvis du sætter ham sammen med 6 årige, så vil det gå galt. Han tænker jo slet ikke som dem."

Eller da psykologen gennemgår hendes observartion og hun fortæller at han da havde masser af kammerater omkring sig og at hun slet ikke så nogen som helst problemer, her fastholder klasselæren at det som den eneste dag på hele året, var den dag har han gjort som han skulle. Som om, de morgner vi har været med har der heller ikke været noget. Hun kan simpelthen ikke erkende at hun har taget fejl, hvorfor ved jeg ikke. Det ligger jo totalt udenfor hendes kompetencer, hun er pædagog for fanden, med intet speciale eller noget. Vi kan da allesammen tage fejl.

På mødet nævner hun pludselig også at hun da var bange for at han havde aspergers, men det har han altså slet ingen symptomer på. Det skulle da lige være hans lyst til at tale med voksne, men hvis hun nu havde givet sig lidt tid til at lære ham og kende og tale med ham, så havde hun hurtigt set det. Jeg er så vred og jeg har slet ikke lyst til at de skal slippe så let. Så det ender nok med at jeg skriver til rådmanden eller noget. I mit stille sind mener jeg også at læren bør fyres, ikke kun pga. det med vores barn, men hun er bare generelt uegnet, det er vi et par forældre der tidligere har talt om. Hun råber og skriger af børnene og har simpelthen ikke formået at få styr på den klasse, heldigvis for dem skal hun jo så ikke med videre. Heldigvis for os, så skal vi væk fra skolen.
2
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Andre med høj intelligente børn?

Indlægaf TomKah » 29. jun 2017, 18:48

Alle intelligente følsomme børn har aspergers i dag. Det er mit indtryk. Det er fuldkommen forrykt og misbrug af betegnelsen. Det gør mig ondt at du skulle opleve det.

Men hvorfor holdt i møde med skolen nu, hvis han er stoppet.
3

Tilbage til "Børn"