LaScrooge skrev:mulledit skrev:Vi var til skole-hjem samtale i går. Vi har åbenbart fået en ny dreng på 3 uger.
Vi er gået fra "bekymret for faglig udvikling" "slår andet barn" (den har jeg stadig aldrig hørt før- pointen var vist dårlig i konflikter) "har ikke styr på sine ting" og "forstår ikke kollektiv besked" til det stik modsatte. Imponerende. Imponerende ulækkert ihvertfald.
Hvad lægger du i det?
At hun slet ikke ved hvad hun har med at gøre, men det har hun så også sagt. Måske anskuer hun ham også anderledes, efter psyk er kommet med hans bud på tiltag, jeg ved det ikke. Men det er da underligt som det kan ændre sig og så så hurtigt. Hun havde, for første gang, intet negativt. Det var dejligt, men også underligt for os.
Vi oplevede lignende sidste år, frem til møde med skole psyk, der var han alt muligt, umoden, bange, osv. og efter, som i dagen efter, der var han en sød lille dreng.
Eksempel: I forårs SFO har de et område de må bevæge sig på, det er markeret med (meget slidte) streger på asfalten i skolegården. SFO tiden er rigtig svær for Bøllen i starten, han har svært ved det ustrukturerede og kaoset, han går nogen gange væk fra de andre for at få ro. Han bliver ofte opsøgt af de andre børn, så han ikke får lidt fred. Han ser en hæk der går i en spids lige på den anden side af stregen, han går derhen og sidder lidt og leger med en pind og sand. Han bliver så fundet af en pædagog, de slår hårdt ned på den slag og han skal så i en uge iklædes en refleksvest, hver gang de er ude (det er sommer) og JA, i læste rigtigt, barnet skulle skille sig ud. Det kunne jo lige så godt ha været en spids hat
Dagen efter møde med skolepsyk. får han besked på at han bare kan tage den af, ingen forklaring til ham. Et af fokuspunkterne fra skole psyk. er netop muligheden for at han lige kan søge væk - aldrig opfyldt. Vi oplevede ikke flere udfordringer resten af året.