Baby shower??

TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Baby shower??

Indlægaf TomKah » 16. feb 2017, 16:33

Jeg har aldrig prøvet det og tvivler på jeg kommer til det. Min årgang er en postgang for sent.

Jeg har intet imod at skulle samles med veninder inden fødslen, men jeg foretrækker at købe barselsgaver og komme på barselsbesøg (helt ærlig er jeg ikke rigtig interesseret i andres graviditet men vil gerne se babyer).
Jeg ville føle mig malplaceret til et arrangement med gaver hvis jeg ikke selv gad at købe en.

Kort af det lange - nej forstår det ikke.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Baby shower??

Indlægaf godtnavn » 16. feb 2017, 16:48

Akehurst2 skrev:
godtnavn skrev:
Man udfordrer da ikke skæbnen mere end hvis man køber en 90 års fødselsdagsgave før på dagen for festen, der er også stor risiko for en på 89 år dør..


Ja, men jeg synes det er meget mere trist og forkert, hvis et barn dør før/under fødslen, så det vil ramme mig meget mere at gå ned og bytte den udvalgte gave til et ønsket barn, end hvis jeg må konstatere, at ja, så endte et langt liv, ganske som det jo skal gøre på et tidspunkt.


Men jeg mener bare ikke det bliver mere eller mindre trist af at man har købt en gave. Som sagt dør babyer også vuggedød, så skulle man sikre sig skulle alle gaver købes på vej hjem til barnet, og det er altså for besværligt i min verden. Og så synes jeg sagtens man kan fejre et liv inde i maven lige så meget som man kan fejre et liv udenfor maven :)
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Baby shower??

Indlægaf Bimmerdyret » 16. feb 2017, 16:48

godtnavn skrev:

...og hvor ville jeg blive ked af det hvis en god veninde ikke gad at se mig til venindehygge før fødslen af princip, jeg tror jeg ville gå så langt til at mene at hun meget hurtigt blev en ex-veninde...


Hvis det eneste tidspunkt der kunne afsættes tid til venindehygge før fødslen var en babyshower, så ville venskabet været overstået lang tid før en invitation overhovedet var en ide.
Hvis man er en god veninde, så accepterer man nu en gang principper selvom det betyder man ikke lige et center of attention.

Og hvis principperne er så forskellige : fx. deltager kun i X vs man skal deltage i alt - så var man vel i realiteten aldrig blevet veninder.

Du ville vel fx ikke dumpe en veninde der var vegetar fordi hun ikke ville deltage i en " 100% kødfuld middag hvor intet andet må medbringes" :gruble:


:lol: Egentlig ret sjovt, at der er flere herinde, der har problemer med mit "princip", men bedsteveninden, der fik afholdt babyshower havde nada problemer - for hun kendte jo min holdning.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Baby shower??

Indlægaf godtnavn » 16. feb 2017, 16:57

Bimmerdyret skrev:
godtnavn skrev:

...og hvor ville jeg blive ked af det hvis en god veninde ikke gad at se mig til venindehygge før fødslen af princip, jeg tror jeg ville gå så langt til at mene at hun meget hurtigt blev en ex-veninde...


Hvis det eneste tidspunkt der kunne afsættes tid til venindehygge før fødslen var en babyshower, så ville venskabet været overstået lang tid før en invitation overhovedet var en ide.
Hvis man er en god veninde, så accepterer man nu en gang principper selvom det betyder man ikke lige et center of attention.
Du ville vel fx ikke dumpe en veninde der var vegetar fordi hun ikke ville deltage i en " 100% kødfuld middag hvor intet andet må medbringes" :gruble:


Jeg må indrømme det sker få gange om året (nogle år slet ikke) at jeg samler alle mine veninder (der er forskellige venindegrupper) så jeg ville faktisk være ked af at en god veninde ikke gad det, og jeg ville ikke lige finde overskud til at holde mange små arrangementer i graviditeten. Jeg har mange veninder jeg slet ikke har set i graviditeten fordi jeg har været røvsyg siden jeg testede positivt, så jeg kan se vi ville være ret skidte venner hvis du ikke vil have en ven der ikke ses ofte.

Og nej, jeg ville nok ikke regne med at en vegetar ville sidde og sulte til en middag, men det ville nok mere være fordi jeg ikke ville være en så skidt vært at lade en gæst sidde og sulte, så jeg ville nok aldrig inviterer til sådan noget. Jeg ville sørge for alle fik mad, drikke, og lavede noget de brød sig om, om det så var en middag eller et babyshower. At du tænder så meget af på et ord at du ikke gider se veninder fordi festen hedder noget bestemt finder jeg mærkværdigt. Babyshower kan jo være stort set alt, det eneste der går igen i alle babyshowers jeg har hørt om er at venner mødes før fødslen, og at der snakkes om en baby. Men som gravid kan jeg sige at jeg endnu ikke har oplevet at se folk uden de snakker om babyen, så det er jo ikke nødvendigvis anderledes end andet samvær før en fødsel.

Jeg forstår godt hvis du ikke gider være med til en stor gavefest, men hvis du blev inviteret til et babyshower der bare var forkælelse (evt. massage/spa) med veninder før den ene blev mor forstår jeg ikke hvorfor konceptet er så slemt?
1
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Baby shower??

Indlægaf Fru Himmelblå » 16. feb 2017, 18:18

godtnavn skrev:
Bimmerdyret skrev:
godtnavn skrev:

...og hvor ville jeg blive ked af det hvis en god veninde ikke gad at se mig til venindehygge før fødslen af princip, jeg tror jeg ville gå så langt til at mene at hun meget hurtigt blev en ex-veninde...


Hvis det eneste tidspunkt der kunne afsættes tid til venindehygge før fødslen var en babyshower, så ville venskabet været overstået lang tid før en invitation overhovedet var en ide.
Hvis man er en god veninde, så accepterer man nu en gang principper selvom det betyder man ikke lige et center of attention.
Du ville vel fx ikke dumpe en veninde der var vegetar fordi hun ikke ville deltage i en " 100% kødfuld middag hvor intet andet må medbringes" :gruble:


Jeg må indrømme det sker få gange om året (nogle år slet ikke) at jeg samler alle mine veninder (der er forskellige venindegrupper) så jeg ville faktisk være ked af at en god veninde ikke gad det, og jeg ville ikke lige finde overskud til at holde mange små arrangementer i graviditeten. Jeg har mange veninder jeg slet ikke har set i graviditeten fordi jeg har været røvsyg siden jeg testede positivt, så jeg kan se vi ville være ret skidte venner hvis du ikke vil have en ven der ikke ses ofte.

Og nej, jeg ville nok ikke regne med at en vegetar ville sidde og sulte til en middag, men det ville nok mere være fordi jeg ikke ville være en så skidt vært at lade en gæst sidde og sulte, så jeg ville nok aldrig inviterer til sådan noget. Jeg ville sørge for alle fik mad, drikke, og lavede noget de brød sig om, om det så var en middag eller et babyshower. At du tænder så meget af på et ord at du ikke gider se veninder fordi festen hedder noget bestemt finder jeg mærkværdigt. Babyshower kan jo være stort set alt, det eneste der går igen i alle babyshowers jeg har hørt om er at venner mødes før fødslen, og at der snakkes om en baby. Men som gravid kan jeg sige at jeg endnu ikke har oplevet at se folk uden de snakker om babyen, så det er jo ikke nødvendigvis anderledes end andet samvær før en fødsel.

Jeg forstår godt hvis du ikke gider være med til en stor gavefest, men hvis du blev inviteret til et babyshower der bare var forkælelse (evt. massage/spa) med veninder før den ene blev mor forstår jeg ikke hvorfor konceptet er så slemt?


Til det markerede: Og det lyder bare sindssygt kedeligt.

Generelt har jeg det stramt med alle de amerikanske, komercielle, over-the-top begivenheder vi importerer. Jeg gider ikke blive en del af det og synes koncepterne er åndssvage. Her bliver der hverken fejret mors dag, fars dag, valentines dag eller halloween. Og når tiden kommer, håber jeg sandelig også, at mine veninder ikke begynder på sådan noget for mig.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Baby shower??

Indlægaf godtnavn » 16. feb 2017, 18:22

Frøken Himmelblå skrev:
godtnavn skrev:
Bimmerdyret skrev:
godtnavn skrev:

...og hvor ville jeg blive ked af det hvis en god veninde ikke gad at se mig til venindehygge før fødslen af princip, jeg tror jeg ville gå så langt til at mene at hun meget hurtigt blev en ex-veninde...


Hvis det eneste tidspunkt der kunne afsættes tid til venindehygge før fødslen var en babyshower, så ville venskabet været overstået lang tid før en invitation overhovedet var en ide.
Hvis man er en god veninde, så accepterer man nu en gang principper selvom det betyder man ikke lige et center of attention.
Du ville vel fx ikke dumpe en veninde der var vegetar fordi hun ikke ville deltage i en " 100% kødfuld middag hvor intet andet må medbringes" :gruble:


Jeg må indrømme det sker få gange om året (nogle år slet ikke) at jeg samler alle mine veninder (der er forskellige venindegrupper) så jeg ville faktisk være ked af at en god veninde ikke gad det, og jeg ville ikke lige finde overskud til at holde mange små arrangementer i graviditeten. Jeg har mange veninder jeg slet ikke har set i graviditeten fordi jeg har været røvsyg siden jeg testede positivt, så jeg kan se vi ville være ret skidte venner hvis du ikke vil have en ven der ikke ses ofte.

Og nej, jeg ville nok ikke regne med at en vegetar ville sidde og sulte til en middag, men det ville nok mere være fordi jeg ikke ville være en så skidt vært at lade en gæst sidde og sulte, så jeg ville nok aldrig inviterer til sådan noget. Jeg ville sørge for alle fik mad, drikke, og lavede noget de brød sig om, om det så var en middag eller et babyshower. At du tænder så meget af på et ord at du ikke gider se veninder fordi festen hedder noget bestemt finder jeg mærkværdigt. Babyshower kan jo være stort set alt, det eneste der går igen i alle babyshowers jeg har hørt om er at venner mødes før fødslen, og at der snakkes om en baby. Men som gravid kan jeg sige at jeg endnu ikke har oplevet at se folk uden de snakker om babyen, så det er jo ikke nødvendigvis anderledes end andet samvær før en fødsel.

Jeg forstår godt hvis du ikke gider være med til en stor gavefest, men hvis du blev inviteret til et babyshower der bare var forkælelse (evt. massage/spa) med veninder før den ene blev mor forstår jeg ikke hvorfor konceptet er så slemt?


Til det markerede: Og det lyder bare sindssygt kedeligt.

Generelt har jeg det stramt med alle de amerikanske, komercielle, over-the-top begivenheder vi importerer. Jeg gider ikke blive en del af det og synes koncepterne er åndssvage. Her bliver der hverken fejret mors dag, fars dag, valentines dag eller halloween. Og når tiden kommer, håber jeg sandelig også, at mine veninder ikke begynder på sådan noget for mig.


Så det er sindssyg kedeligt at mødes med sine venner før fødslen hvis de nævner noget om at man er gravid? Så har jeg kun mødt kedelige mennesker hele min gravditet :lol: Altså, vi snakker selvfølgelig også om andet, men har ikke set folk uden de har spurgt hvordan det gik med det hele, og deriblandt babyen, hverken folk jeg kender eller fremmede. Det er lige så naturligt at snakke om som alt andet, hvis en ven har fået et nyt job, en ny kæreste eller andet stort snakker vi da også om det, ligeledes ville jeg finde det sært hvis en graviditet ignoreres.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Baby shower??

Indlægaf Fru Himmelblå » 16. feb 2017, 18:30

godtnavn skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
godtnavn skrev:
Bimmerdyret skrev:
godtnavn skrev:

...og hvor ville jeg blive ked af det hvis en god veninde ikke gad at se mig til venindehygge før fødslen af princip, jeg tror jeg ville gå så langt til at mene at hun meget hurtigt blev en ex-veninde...


Hvis det eneste tidspunkt der kunne afsættes tid til venindehygge før fødslen var en babyshower, så ville venskabet været overstået lang tid før en invitation overhovedet var en ide.
Hvis man er en god veninde, så accepterer man nu en gang principper selvom det betyder man ikke lige et center of attention.
Du ville vel fx ikke dumpe en veninde der var vegetar fordi hun ikke ville deltage i en " 100% kødfuld middag hvor intet andet må medbringes" :gruble:


Jeg må indrømme det sker få gange om året (nogle år slet ikke) at jeg samler alle mine veninder (der er forskellige venindegrupper) så jeg ville faktisk være ked af at en god veninde ikke gad det, og jeg ville ikke lige finde overskud til at holde mange små arrangementer i graviditeten. Jeg har mange veninder jeg slet ikke har set i graviditeten fordi jeg har været røvsyg siden jeg testede positivt, så jeg kan se vi ville være ret skidte venner hvis du ikke vil have en ven der ikke ses ofte.

Og nej, jeg ville nok ikke regne med at en vegetar ville sidde og sulte til en middag, men det ville nok mere være fordi jeg ikke ville være en så skidt vært at lade en gæst sidde og sulte, så jeg ville nok aldrig inviterer til sådan noget. Jeg ville sørge for alle fik mad, drikke, og lavede noget de brød sig om, om det så var en middag eller et babyshower. At du tænder så meget af på et ord at du ikke gider se veninder fordi festen hedder noget bestemt finder jeg mærkværdigt. Babyshower kan jo være stort set alt, det eneste der går igen i alle babyshowers jeg har hørt om er at venner mødes før fødslen, og at der snakkes om en baby. Men som gravid kan jeg sige at jeg endnu ikke har oplevet at se folk uden de snakker om babyen, så det er jo ikke nødvendigvis anderledes end andet samvær før en fødsel.

Jeg forstår godt hvis du ikke gider være med til en stor gavefest, men hvis du blev inviteret til et babyshower der bare var forkælelse (evt. massage/spa) med veninder før den ene blev mor forstår jeg ikke hvorfor konceptet er så slemt?


Til det markerede: Og det lyder bare sindssygt kedeligt.

Generelt har jeg det stramt med alle de amerikanske, komercielle, over-the-top begivenheder vi importerer. Jeg gider ikke blive en del af det og synes koncepterne er åndssvage. Her bliver der hverken fejret mors dag, fars dag, valentines dag eller halloween. Og når tiden kommer, håber jeg sandelig også, at mine veninder ikke begynder på sådan noget for mig.


Så det er sindssyg kedeligt at mødes med sine venner før fødslen hvis de nævner noget om at man er gravid? Så har jeg kun mødt kedelige mennesker hele min gravditet :lol: Altså, vi snakker selvfølgelig også om andet, men har ikke set folk uden de har spurgt hvordan det gik med det hele, og deriblandt babyen, hverken folk jeg kender eller fremmede. Det er lige så naturligt at snakke om som alt andet, hvis en ven har fået et nyt job, en ny kæreste eller andet stort snakker vi da også om det, ligeledes ville jeg finde det sært hvis en graviditet ignoreres.


Ahmen, der er da forskel i de to situationer. Jo, det er naturligt at spørge ind til graviditeten - og også bare høfligt. Men derfra og så til, at afholde en fest for alle sine veninder for at tale om det endnu ufødte barn, er der altså langt. Og taler man så primært om andre ting, falder hele konceptet til jorden i mine øjne. Det ligger jo i navnet, hvad det handler om. Hele konceptet er bare langt ude i min verden.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Baby shower??

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. feb 2017, 18:40

Til min venindes baby shower handlede det hverken om gaver eller babysnak.
Det var en anledning, til hun kunne se en flok mennesker, som hun forventeligt ville få mindre tid til at mødes spontant med, mens barnet var lille.

Ligesom et polterabend kan være mange ting, kan et baby shower også. Jeg kan sagtens forstå, hvis man ikke gider et meget konceptuelt arrangement, hvor der fx. dyrkes en ensporet moder/kvinderolle, går perfektionisme og fremvisning af købekraft i den, eller hvor der på anden måde nærmest lægges op til en art kunstigt rollespil, hvor det mere handler om form end indhold.
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Baby shower??

Indlægaf Animi » 16. feb 2017, 18:44

Frøken Himmelblå skrev:Ahmen, der er da forskel i de to situationer. Jo, det er naturligt at spørge ind til graviditeten - og også bare høfligt. Men derfra og så til, at afholde en fest for alle sine veninder for at tale om det endnu ufødte barn, er der altså langt. Og taler man så primært om andre ting, falder hele
konceptet til jorden i mine øjne. Det ligger jo i navnet, hvad det handler om.
Hele konceptet er bare langt ude i min verden.


Men, selvom det handler om noget bestemt, er det da meget normalt at man taler om mange andre ting? Til fødselsdag taler man jo heller ikke kun om at fødselaren har fødselsdag, til polterabend taler man jo ikke kun om brylluppet og til brylluppet, taler man jo heller ikke kun om vielsen og festen efterfølgende.
Det er da ret standard at en begivenhed inviterer til at samle folk og catche op og snakke om alt muligt andet :)
Jeg tror faktisk aldrig at jeg har været til en af de begivenheder jeg har nævnt, og at der så primært er blevet talt om det vi fejrede.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Baby shower??

Indlægaf godtnavn » 16. feb 2017, 19:05

Animi skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Ahmen, der er da forskel i de to situationer. Jo, det er naturligt at spørge ind til graviditeten - og også bare høfligt. Men derfra og så til, at afholde en fest for alle sine veninder for at tale om det endnu ufødte barn, er der altså langt. Og taler man så primært om andre ting, falder hele
konceptet til jorden i mine øjne. Det ligger jo i navnet, hvad det handler om.
Hele konceptet er bare langt ude i min verden.


Men, selvom det handler om noget bestemt, er det da meget normalt at man taler om mange andre ting? Til fødselsdag taler man jo heller ikke kun om at fødselaren har fødselsdag, til polterabend taler man jo ikke kun om brylluppet og til brylluppet, taler man jo heller ikke kun om vielsen og festen efterfølgende.
Det er da ret standard at en begivenhed inviterer til at samle folk og catche op og snakke om alt muligt andet :)
Jeg tror faktisk aldrig at jeg har været til en af de begivenheder jeg har nævnt, og at der så primært er blevet talt om det vi fejrede.


Det lyder også som pænt kedelige fester hvis man kun må snakke om grunden til man mødes :lol:
2
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Baby shower??

Indlægaf Fru Himmelblå » 16. feb 2017, 19:34

Animi skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Ahmen, der er da forskel i de to situationer. Jo, det er naturligt at spørge ind til graviditeten - og også bare høfligt. Men derfra og så til, at afholde en fest for alle sine veninder for at tale om det endnu ufødte barn, er der altså langt. Og taler man så primært om andre ting, falder hele
konceptet til jorden i mine øjne. Det ligger jo i navnet, hvad det handler om.
Hele konceptet er bare langt ude i min verden.


Men, selvom det handler om noget bestemt, er det da meget normalt at man taler om mange andre ting? Til fødselsdag taler man jo heller ikke kun om at fødselaren har fødselsdag, til polterabend taler man jo ikke kun om brylluppet og til brylluppet, taler man jo heller ikke kun om vielsen og festen efterfølgende.
Det er da ret standard at en begivenhed inviterer til at samle folk og catche op og snakke om alt muligt andet :)
Jeg tror faktisk aldrig at jeg har været til en af de begivenheder jeg har nævnt, og at der så primært er blevet talt om det vi fejrede.


Jeg forstår bare ikke hvorfor man partout vil pakke det ind i en eller amerikansk tradition. Hvorfor så ikke bare mødes? Hvorfor skal det hedde babyshower? For den tradition er jo altså nu engang at pynte alt op i blå eller rød og overdænge den kommende mor med gaver.
3
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Baby shower??

Indlægaf Animi » 16. feb 2017, 19:43

Frøken Himmelblå skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor man partout vil pakke det ind i en eller amerikansk tradition. Hvorfor så ikke bare mødes? Hvorfor skal det hedde babyshower? For den tradition er jo altså nu engang at pynte alt op i blå eller rød og overdænge den kommende mor med gaver.


En babyshower er vel hvad man selv gør det til. Ligesom en fødselsdag ikke behøver at indeholde gaver, flag og sang. Men de flester plejer nu engang at invitere til fødselsdag og ikke "lad os bare lige møde den dag jeg tilfældigvis er født, for at hygge". Og derfor kalder man det vel for en babyshower, for at signalere at det er X's gravidtitet man mødes for at fejre, også selvom det ikke nødvendigvis er præcis det samme som en traditionel amerikansk babyshower.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Baby shower??

Indlægaf Lilleluftballon » 17. feb 2017, 06:51

Animi skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor man partout vil pakke det ind i en eller amerikansk tradition. Hvorfor så ikke bare mødes? Hvorfor skal det hedde babyshower? For den tradition er jo altså nu engang at pynte alt op i blå eller rød og overdænge den kommende mor med gaver.


En babyshower er vel hvad man selv gør det til. Ligesom en fødselsdag ikke behøver at indeholde gaver, flag og sang. Men de flester plejer nu engang at invitere til fødselsdag og ikke "lad os bare lige møde den dag jeg tilfældigvis er født, for at hygge". Og derfor kalder man det vel for en babyshower, for at signalere at det er X's gravidtitet man mødes for at fejre, også selvom det ikke nødvendigvis er præcis det samme som en traditionel amerikansk babyshower.


Hvis jeg gerne vil hygge med venner, uden gaver, flag og sang, ville jeg altså ikke invitere til fødselsdag. Hvis jeg bliver inviteret til fødselsdag tager jeg en gave med.

Jeg har aldrig været til et babyshower, og bryder mig ikke vildt om konceptet. Jeg HAR Tilgengæld ofte været til "jeg samler mine veninder til brunch inden baby". Men ingen har haft behovet for at kalde det et babyshower, da det ville sende et lidt forkert signal. I mit hoved er et babyshower noget med gaveregn, lyserøde balloner og babylege.
3
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Baby shower??

Indlægaf Ekliptika » 17. feb 2017, 06:54

Til jer der bruger babyshower, hvad gør i så når barnet er født? Tager man stadig på barselsbesøg og giver man så også en gave der?
Da mine og mine veninders børn blev født, brugte man slet ikke babyshowers, men hvis det kunne erstatte de mange barselsbesøg efter fødslen kan jeg godt se meningen med det. Jeg syntes det var hårdt at skulle have alle de besøg lige efter fødslen og ville gerne have ventet med det til nogle måneder senere, men det var ikke rigtig normen dengang/ i min omgangskreds.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Baby shower??

Indlægaf HappyPaww » 17. feb 2017, 07:39

Ekliptika skrev:Til jer der bruger babyshower, hvad gør i så når barnet er født? Tager man stadig på barselsbesøg og giver man så også en gave der?
Da mine og mine veninders børn blev født, brugte man slet ikke babyshowers, men hvis det kunne erstatte de mange barselsbesøg efter fødslen kan jeg godt se meningen med det. Jeg syntes det var hårdt at skulle have alle de besøg lige efter fødslen og ville gerne have ventet med det til nogle måneder senere, men det var ikke rigtig normen dengang/ i min omgangskreds.

Måske det ikke direkte erstattede besøg, men der var ikke det samme rend af mennesker de første uger efter fødslen, hvilket jeg var rigtig glad for. Faktisk ville jeg helst bare være i min lille babyboble, uden folk der ville se giraffen :genert: Havde intet overskud, og faktisk ikke rigtig lyst til at se andre i den første tid...

Og dem der havde givet noget til babyshower gav i øvrigt heller ikke noget efter - og hvis de gjorde, var det måske noget symbolsk, en blomst, en lille rangle eller lignende :)
Senest rettet af HappyPaww 17. feb 2017, 08:54, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Børn"