Baby shower??

Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Baby shower??

Indlægaf Bimmerdyret » 16. feb 2017, 08:57

HappyPaww skrev:
Bimmerdyret skrev:
HappyPaww skrev:
Bimmerdyret skrev:Vil hverken have en og kunne aldrig drømme om ar deltage i en ( bedsteveninde eller ej)

Hvorfor vil du ikke deltage?


Fordi jeg synes det er tåbeligt.


Som du kan se, er det for de fleste herinde, ikke andet en god anledning til at samle veninder inden det hele går op i baby - og altså ikke ment som en "gaveregn", der kun er til for at den kommende mor skal rage til sig.

Jeg forstår ikke så bombastiske udmeldinger, og synes ikke man er en særlig god veninde, hvis man holder sig væk fra en hyggedag bare på grund af principper (som ikke engang holder).


Øh og nå...
Du spurgte og fik svar.
Hvis du ikke forstår hvad folk melder ud, så når du spørger, bør du undgå i samme omgang du læser meldingen, at lægge en masse ind i det du ikke forstår.

Desuden mit princip - og de holder da det er mit.
Dertil kommer at der faktisk kan være veninder der forstår hinanden. Som du fx kan læse så ved Bluebells familie og venner at hun helst er fri for sådan noget.
Senest rettet af Bimmerdyret 16. feb 2017, 09:06, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Baby shower??

Indlægaf HappyPaww » 16. feb 2017, 08:59

Bimmerdyret skrev:
HappyPaww skrev:
Bimmerdyret skrev:
HappyPaww skrev:
Bimmerdyret skrev:Vil hverken have en og kunne aldrig drømme om ar deltage i en ( bedsteveninde eller ej)

Hvorfor vil du ikke deltage?


Fordi jeg synes det er tåbeligt.


Som du kan se, er det for de fleste herinde, ikke andet en god anledning til at samle veninder inden det hele går op i baby - og altså ikke ment som en "gaveregn", der kun er til for at den kommende mor skal rage til sig.

Jeg forstår ikke så bombastiske udmeldinger, og synes ikke man er en særlig god veninde, hvis man holder sig væk fra en hyggedag bare på grund af principper (som ikke engang holder).


Øh og nå...
Du spurgte og fik svar.
Hvis du ikke forstår hvad folk melder ud, så når du spørger, bør du undgå i samme omgang du læser meldingen, at lægge en masse ind i det du ikke forstår.

Desuden mit princip - og de holder da det er mit.
Dertil kommer at der faktisk kan være veninder der forstår hinanden.

Men kan du så uddybbe, hvad du finder så tåbeligt ved det? Har vitterligt svært ved at sætte mig ind i det.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Baby shower??

Indlægaf Bimmerdyret » 16. feb 2017, 09:03

Sangius skrev:
Bimmerdyret skrev:
HappyPaww skrev:
Bimmerdyret skrev:Vil hverken have en og kunne aldrig drømme om ar deltage i en ( bedsteveninde eller ej)

Hvorfor vil du ikke deltage?


Fordi jeg synes det er tåbeligt.


Du har ret. Venindehygge og god mad er dybt tåbeligt, og bør kun foretages under de helt korrekte omstændigheder. :fløjt:



Det kan man nu sagtens gøre uden at der skal være en kommende baby som årsag. Det er set før :)
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29293

Re: Baby shower??

Indlægaf Sangius » 16. feb 2017, 09:05

Hvorfor er det tåbeligt med baby som årsag? :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Baby shower??

Indlægaf Bimmerdyret » 16. feb 2017, 09:27

HappyPaww skrev:Men kan du så uddybbe, hvad du finder så tåbeligt ved det? Har vitterligt svært ved at sætte mig ind i det.


Jeg finder det tåbeligt, fordi når det eksempelvis nævnes, at det er venindekomsammen inden alt går op i baby, så ligger det i kortene at samvær op til babyshower intet har haft med baby at gøre tidligere, samt at alt samvær fremover kommer til at handle om baby.
At fejre det ufødte barn - vil hellere fejre det fødte.
Og tro mig, så har jeg hørt historier fra omgangskredsen der har deltaget i nogle, hvor det er skejet helt ud - sådan lidt a la Bluebells oplevelse "moderen ringer for at koordinere gaverne" :gisp:

Folk må gøre/ikke gære hvad de vil, jeg må gøre/ikke gøre hvad jeg vil, jeg må mene mit om det folk gør/ikke gør og de må mene deres om det jeg gør/ikke gør.

Som Amini skrev det er jo ingen, der er tvangsindlagt til at deltage :)
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Baby shower??

Indlægaf lillebjoern » 16. feb 2017, 09:52

Jeg troede ikke jeg ville være imod det, men efter lige at være blevet inviteret til et, kan jeg mærke et eller andet. Det kommer til at være sådan et "surprise"-arrangement (det ved jeg faktisk ikke om det altid er?), hvor der bare nærmest allerede koordineres ønsker, selvom det først er i slut juni. Jeg havde planlagt selv at tage ud til min veninde med blandt andet et par hjemmehæklede gaver og også lidt til hende, og jeg synes det hele drukner i at vi så skal sidde 10-12 kvinder og kaste gaver i nakken på min veninde og lave mærkelige babylege. Det hele drukner lidt, synes jeg.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Akehurst2
Indlæg: 14202
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40842

Re: Baby shower??

Indlægaf Akehurst2 » 16. feb 2017, 10:10

Jeg køber af princip ikke gaver til børn, før de er kommet godt til verden. Har prøvet det modsatte og det vil jeg ikke mere.

Jeg ville som sådan ikke være principielt imod at deltage i et babyshower, men gaven får de, når barnet er født.
1
Akehurst2
Indlæg: 14202
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40842

Re: Baby shower??

Indlægaf Akehurst2 » 16. feb 2017, 10:24

lillebjoern skrev:Jeg troede ikke jeg ville være imod det, men efter lige at være blevet inviteret til et, kan jeg mærke et eller andet. Det kommer til at være sådan et "surprise"-arrangement (det ved jeg faktisk ikke om det altid er?), hvor der bare nærmest allerede koordineres ønsker, selvom det først er i slut juni. Jeg havde planlagt selv at tage ud til min veninde med blandt andet et par hjemmehæklede gaver og også lidt til hende, og jeg synes det hele drukner i at vi så skal sidde 10-12 kvinder og kaste gaver i nakken på min veninde og lave mærkelige babylege. Det hele drukner lidt, synes jeg.


Det kan jeg godt følge.

Man skal da endelig skabe nye traditioner og ikke afværge noget, der i sin natur er positivt (hygge, opmærksomhed, fejre noget glædeligt), bare fordi, det er nyt og amerikansk.

Men jeg synes godt, man kan have nogle holdninger til, at det pludselig skal være noget meget stort og koordineret og med et materialistisk fokus, hvilket i hvert fald godt kunne få mig til at vælge det fra.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Baby shower??

Indlægaf Vixen » 16. feb 2017, 12:22

Jeg ser det alle vegne på de sociale medier. Jeg har det med det, som jeg har det med valentines day: det virker kunstigt og amerikaniseret. Men essensen, som jo er hyggeligt samværd med kage og kaffe, kan jeg sådan set godt godt li'. Hvis nogen, til den tid, skulle beslutte at holde ét for mig, ville jeg tavst håbe, at dagen ikke var sølet til i lyseblå eller lyserød kager, balloner og dekorationer.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
godtnavn
Indlæg: 11169
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12986

Re: Baby shower??

Indlægaf godtnavn » 16. feb 2017, 13:47

Forstår ikke modstanden mod at fejre et ufødt barn, hvorfor er det forkert? Det er jo forældrenes barn som de elsker ubeskriveligt højt, uanset om barnet overlever eller ej. Jeg får lidt en følelse af at folk mener livet ikke er værd at fejre hvis det ender før/under fødslen. Jeg har to søskende der er døde af vuggedød få måneder gamle, må jeg så ikke få gæster og fejre mit barn før efter et halvt år fordi børn kan dø de første måneder?

Jeg ville elske hvis mine venner havde holdt babyshower for mig, men det skulle ikke være amerikansk gave-fokuseret, mere hygge, og ikke nødvendigvis suprise. Nogle veninder skrev faktisk og hørte om vi ikke skulle holde noget, men har desværre været så kvalmeramt at jeg har måtte melde afbud til langt de fleste aftaler, så meldte ud de ikke skulle planlægge noget da der var stor risiko for at jeg ikke selv ville komme grundet opkast.

Jeg ville ønske jeg havde haft overskuddet til en sidste venindedag i lang tid, der går alligevel noget tid før jeg igen kan hygge med alle mine veninder uden baby og jeg savner allerede venindehygge her før fødslen efter en graviditet der har gjort mig asocial.


...og hvor ville jeg blive ked af det hvis en god veninde ikke gad at se mig til venindehygge før fødslen af princip, jeg tror jeg ville gå så langt til at mene at hun meget hurtigt blev en ex-veninde...
2
Sorenspige
Indlæg: 7114
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9486

Re: Baby shower??

Indlægaf Sorenspige » 16. feb 2017, 14:26

Jeg siger ikke, at der er forkert at ville fejre et ufødt barn. Jeg ville bare ikke have det godt med det. Måske er det en form for overtro, for jeg ville føle, at jeg fristede skæbnen på en eller anden måde.
2
Akehurst2
Indlæg: 14202
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40842

Re: Baby shower??

Indlægaf Akehurst2 » 16. feb 2017, 14:35

godtnavn skrev:Forstår ikke modstanden mod at fejre et ufødt barn, hvorfor er det forkert? Det er jo forældrenes barn som de elsker ubeskriveligt højt, uanset om barnet overlever eller ej. Jeg får lidt en følelse af at folk mener livet ikke er værd at fejre hvis det ender før/under fødslen. Jeg har to søskende der er døde af vuggedød få måneder gamle, må jeg så ikke få gæster og fejre mit barn før efter et halvt år fordi børn kan dø de første måneder?



Selvfølgelig må man glæde sig allerede før fødslen, og jeg siger også tillykke og følger levende med i graviditeten og det hele - men for mig føles det bare som at udfordre skæbnen at købe gaven på forhånd.
1
godtnavn
Indlæg: 11169
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12986

Re: Baby shower??

Indlægaf godtnavn » 16. feb 2017, 14:44

Akehurst2 skrev:
godtnavn skrev:Forstår ikke modstanden mod at fejre et ufødt barn, hvorfor er det forkert? Det er jo forældrenes barn som de elsker ubeskriveligt højt, uanset om barnet overlever eller ej. Jeg får lidt en følelse af at folk mener livet ikke er værd at fejre hvis det ender før/under fødslen. Jeg har to søskende der er døde af vuggedød få måneder gamle, må jeg så ikke få gæster og fejre mit barn før efter et halvt år fordi børn kan dø de første måneder?



Selvfølgelig må man glæde sig allerede før fødslen, og jeg siger også tillykke og følger levende med i graviditeten og det hele - men for mig føles det bare som at udfordre skæbnen at købe gaven på forhånd.


Man udfordrer da ikke skæbnen mere end hvis man køber en 90 års fødselsdagsgave før på dagen for festen, der er også stor risiko for en på 89 år dør..
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Baby shower??

Indlægaf HappyPaww » 16. feb 2017, 14:46

godtnavn skrev:
Akehurst2 skrev:
godtnavn skrev:Forstår ikke modstanden mod at fejre et ufødt barn, hvorfor er det forkert? Det er jo forældrenes barn som de elsker ubeskriveligt højt, uanset om barnet overlever eller ej. Jeg får lidt en følelse af at folk mener livet ikke er værd at fejre hvis det ender før/under fødslen. Jeg har to søskende der er døde af vuggedød få måneder gamle, må jeg så ikke få gæster og fejre mit barn før efter et halvt år fordi børn kan dø de første måneder?



Selvfølgelig må man glæde sig allerede før fødslen, og jeg siger også tillykke og følger levende med i graviditeten og det hele - men for mig føles det bare som at udfordre skæbnen at købe gaven på forhånd.


Man udfordrer da ikke skæbnen mere end hvis man køber en 90 års fødselsdagsgave før på dagen for festen, der er også stor risiko for en på 89 år dør..

Præcis. Og nu hører det jo trods alt stadig til sjældenhederne at fostre dør sent i graviditeten eller under fødslen... Man kan aldrig vide sig sikker på noget her i livet. Men jeg er så også nærmest anti-overtro, og kan ikke forstå, hvorfor mange vægrer sig sådan mod gaver, barnevogn hjemme, redt seng osv. Skulle man miste barnet ville sorgen være lige så stor og svær at overkomme med eller uden tingene.
0
Akehurst2
Indlæg: 14202
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40842

Re: Baby shower??

Indlægaf Akehurst2 » 16. feb 2017, 14:59

godtnavn skrev:
Man udfordrer da ikke skæbnen mere end hvis man køber en 90 års fødselsdagsgave før på dagen for festen, der er også stor risiko for en på 89 år dør..


Ja, men jeg synes det er meget mere trist og forkert, hvis et barn dør før/under fødslen, så det vil ramme mig meget mere at gå ned og bytte den udvalgte gave til et ønsket barn, end hvis jeg må konstatere, at ja, så endte et langt liv, ganske som det jo skal gøre på et tidspunkt.
1

Tilbage til "Børn"