Hvor meget i tøjpenge?

Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvor meget i tøjpenge?

Indlægaf missme » 2. feb 2017, 12:13

lulu-p skrev:
missme skrev:
Dikus skrev:
lulu-p skrev:Min pige på 13 får 280 om måneden i lommepenge. Hun skal ikke købe tøj selv, men hvis der er noget specielt (læs..ret dyrt) hun gerne vil have, så er aftalen ofte at hun betaler halvdelen selv af lommepenge / opsparing.

Lommepengene bliver løbende sat op hvert år. Når hun starter på ungdomsuddannelse får hun 500 pr måned, og jeg tænker at vi stadig hjælper godt til med nødvendigt tøj.

Hun snakker om at hun gerne vil have et fritidsjob. Det skal hun selvfølgelig have lov til, under forudsætning af at det ikke går ud over hendes skole.


Den model troede jeg, vi ville anvende... ind til pigen begyndte at ønske dig tøj konstant. Mit liv er åbenbart for kort til at tage stilling til den slags - så det må hun selv rode med inden for budgettet.
Og det er så her, det går op for mig, at mine opdragelsesstrategier altid har været styret af, hvad der var lettest for mig :blush:


Man skal ikke underkende værdien af dovne forældre. Det giver nogle utrolig selvstændige børn :klap:


Ha-ha..vi tænker da også ofte i "hvor let slipper vi omkring det :lol: ". Det kan have gode slagsider...som fx når børnene insisterer på at få maddage fordi de synes forældrene ikke varierer aftensmaden godt nok :love2:



:lol: :lol: :lol: Super godt eksempel. Det samme sker her med vasketøjet. "Nå du mangler rent tøj? Der er ikke lås på hverken vasketøjskurven eller vaskemaskinen. Og kan du betjene en smartphone, så kan du også betjene en vaskemaskine" :lol:
0

Tilbage til "Børn"