4 årig bider negle

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2017, 19:01

Muuh skrev:Vores søn begyndte også pludselig at bide negle ud af det blå. Vi forsøgte os med smag grimt neglelak, men han fik hurtigt luret at smagen hurtig forsvandt, så det var ikke til meget hjælp.
Så vi "bestak" ham med præminer og det hjalp. Til at starte med, fik han en lille ting for hver dag han ikke havde bidt negle. Så blev det til hver anden dag, så hver uge osv

Det har så medført, at vi i dag har en teenagers dreng med lange negle. Men i det mindste bider han dem ikke mere


Hvor gammel var han, da I lykkedes med at præmiere ham? Jeg bestikker gerne, hvis han fatter konceptet :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf Bøtte » 10. apr 2017, 19:22

Der findes 'Mavala stop'. Det smager meget, meget værre end go' negl. Jeg vænnede mig også til god negl men ikke til det andet.

https://www.matas.dk/mavala-stop-mod-neglebidning
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf Ficus » 10. apr 2017, 19:24

^ den har jeg også "spist". Da jeg var 17-18 og selv købte den Magasin.

Men jeg ville nok tage alle midler i brug, hvis jeg selv stod i situationen. Så den er nok ligeså meget et forsøg værd, som alt andet
Senest rettet af Ficus 10. apr 2017, 19:25, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf Bøtte » 10. apr 2017, 19:25

Jeg er ellers også ret inkarneret neglebiddwe, men den der har jeg ikke kunnet vænne mig til.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2017, 19:34

Jeg er frisk på at prøve det hele - Malava, belønning, luffer - jeg prøver det hele!

Tak for input
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9701

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf Tanten » 10. apr 2017, 19:35

At bide negle er en trøstevane.

Jeg tænker, man måske kan prøve at kigge på, om der er noget konkret, der stresser drengen og så sætte ind dér? Og snakke med børnehaven om, hvad de tænker?

At fokusere på symptomet, nemlig neglebidningen, vil formentlig bare øge stress hos ham og jer voksne.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2017, 19:37

Tanten skrev:At bide negle er en trøstevane.

Jeg tænker, man måske kan prøve at kigge på, om der er noget konkret, der stresser drengen og så sætte ind dér? Og snakke med børnehaven om, hvad de tænker?

At fokusere på symptomet, nemlig neglebidningen, vil formentlig bare øge stress hos ham og jer voksne.


Vi har haft fokus på, at han ikke skulle spise bussemænd :tie: og det er som om, neglebidderiet har erstattet bussemandsspiseriet. Hvad bussemandsspiseriet så skyldes er mere uklart.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9701

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf Tanten » 10. apr 2017, 20:15

FruKuk skrev:
Tanten skrev:At bide negle er en trøstevane.

Jeg tænker, man måske kan prøve at kigge på, om der er noget konkret, der stresser drengen og så sætte ind dér? Og snakke med børnehaven om, hvad de tænker?

At fokusere på symptomet, nemlig neglebidningen, vil formentlig bare øge stress hos ham og jer voksne.


Vi har haft fokus på, at han ikke skulle spise bussemænd :tie: og det er som om, neglebidderiet har erstattet bussemandsspiseriet. Hvad bussemandsspiseriet så skyldes er mere uklart.


Det er lige før, bussemandsspiseri er det mindste af to onder :badr:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf kidkomb » 10. apr 2017, 20:19

Tanten skrev:
FruKuk skrev:
Tanten skrev:At bide negle er en trøstevane.

Jeg tænker, man måske kan prøve at kigge på, om der er noget konkret, der stresser drengen og så sætte ind dér? Og snakke med børnehaven om, hvad de tænker?

At fokusere på symptomet, nemlig neglebidningen, vil formentlig bare øge stress hos ham og jer voksne.


Vi har haft fokus på, at han ikke skulle spise bussemænd :tie: og det er som om, neglebidderiet har erstattet bussemandsspiseriet. Hvad bussemandsspiseriet så skyldes er mere uklart.


Det er lige før, bussemandsspiseri er det mindste af to onder :badr:

Der må jeg erklære mig enig.
Helt enig.
Man risikerer stafylokok-infektion (staveplade), men det er yderst sjældent.
Bortset fra det så burde lidt smårifter være det værste.
Og det forsvinder sikkert naturligt når han bliver ældre.

Men, haha, hvis han siger nede i børnehaven at mor har sagt at han skal pille næse, så kan det godt være der bliver gloet lidt :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2017, 20:29

Jeg har i hvert fald af flere omgange her på det sidste tænkt, at jeg skulle have ladet ham spise de klamme bussemænd - sådan en klam vane ville vel være gået over af sig selv på et tidspunkt - i stedet for at være så insisterende, at han har byttet den ud med noget, måske lidt mindre klamt, men virkeligt ærgerligt :(
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf kidkomb » 10. apr 2017, 20:29

FruKuk skrev:Jeg har i hvert fald af flere omgange her på det sidste tænkt, at jeg skulle have ladet ham spise de klamme bussemænd - sådan en klam vane ville vel være gået over af sig selv på et tidspunkt - i stedet for at være så insisterende, at han har byttet den ud med noget, måske lidt mindre klamt, men virkeligt ærgerligt :(

En ting du ikke skal gøre dog, det er at have dårlig samvittighed.
Det er ikke din skyld.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2017, 20:40

kidkomb skrev:
FruKuk skrev:Jeg har i hvert fald af flere omgange her på det sidste tænkt, at jeg skulle have ladet ham spise de klamme bussemænd - sådan en klam vane ville vel være gået over af sig selv på et tidspunkt - i stedet for at være så insisterende, at han har byttet den ud med noget, måske lidt mindre klamt, men virkeligt ærgerligt :(

En ting du ikke skal gøre dog, det er at have dårlig samvittighed.
Det er ikke din skyld.


Hvor er du sød. Tak
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15487
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25914

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf Delfin » 10. apr 2017, 20:45

Jeg bed selv negle som barn. Jeg har ikke bidt dem i mange år, men jeg kan godt nappe et stykke skind, hvis det sidder lidt løst. :naughty:
Jeg er stadig ret sart med skarpe kanter, og jeg kan slet ikke holde følelsen i fingerspidsen ud, når neglene bliver bare en anelse lange. (det er ikke lige til at forklare, men tro mig :D )

Sørg for at holde neglene kortklippede med filede kanter, så der ikke er nogen irriterende ujævnheder.
Stik ham en neglefil, så han selv kan slibe på kanter. Når han kan styre den, skal han også have en negleklipper.
Er han motiveret for at stoppe eller er det mest forældrenes ønske?
Lad ham selv være med til at komme med forslag til, hvordan han kan stoppe.
Go' Negl eller lign, ville jeg kun bruge, hvis han selv er med på ideen og ønsker det som en hjælp til at huske det.
Forklar ham om konsekvenser af neglebidning, børneorm, bakterier ned i maven, betændelse i fingrene osv. (uden at skræmme livet af ham :D )
Giv ham et eller andet at beskæftige fingrene med, hvis han fx bider negle i bestemte situationer. Kunne være når han er optaget af at se film fx
Det kunne være sådan noget https://mingle.dk/produkt/tangle-relax- ... oC8Pvw_wcB, eller hvad som helt du kan finde på, der er rart at dimse med.
En rund sten i lommen er der også nogen, der kan lide.


Og nej det behøver ikke være en trøstevane. Det kan være det, men det kan også bare være en automathandling.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2017, 20:48

Delfin skrev:Jeg bed selv negle som barn. Jeg har ikke bidt dem i mange år, men jeg kan godt nappe et stykke skind, hvis det sidder lidt løst. :naughty:
Jeg er stadig ret sart med skarpe kanter, og jeg kan slet ikke holde følelsen i fingerspidsen ud, når neglene bliver bare en anelse lange. (det er ikke lige til at forklare, men tro mig :D )

Sørg for at holde neglene kortklippede med filede kanter, så der ikke er nogen irriterende ujævnheder.
Stik ham en neglefil, så han selv kan slibe på kanter. Når han kan styre den, skal han også have en negleklipper.
Er han motiveret for at stoppe eller er det mest forældrenes ønske?
Lad ham selv være med til at komme med forslag til, hvordan han kan stoppe.
Go' Negl eller lign, ville jeg kun bruge, hvis han selv er med på ideen og ønsker det som en hjælp til at huske det.
Forklar ham om konsekvenser af neglebidning, børneorm, bakterier ned i maven, betændelse i fingrene osv. (uden at skræmme livet af ham :D )
Giv ham et eller andet at beskæftige fingrene med, hvis han fx bider negle i bestemte situationer. Kunne være når han er optaget af at se film fx
Det kunne være sådan noget https://mingle.dk/produkt/tangle-relax- ... oC8Pvw_wcB, eller hvad som helt du kan finde på, der er rart at dimse med.
En rund sten i lommen er der også nogen, der kan lide.


Og nej det behøver ikke være en trøstevane. Det kan være det, men det kan også bare være en automathandling.


Han er ikke motiveret og mener faktisk ikke selv, at han bider negler :stoned:

Men måske noget at dimse med kunne hjælpe
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15487
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25914

Re: 4 årig bider negle

Indlægaf Delfin » 10. apr 2017, 21:31

FruKuk skrev:
Delfin skrev:Jeg bed selv negle som barn. Jeg har ikke bidt dem i mange år, men jeg kan godt nappe et stykke skind, hvis det sidder lidt løst. :naughty:
Jeg er stadig ret sart med skarpe kanter, og jeg kan slet ikke holde følelsen i fingerspidsen ud, når neglene bliver bare en anelse lange. (det er ikke lige til at forklare, men tro mig :D )

Sørg for at holde neglene kortklippede med filede kanter, så der ikke er nogen irriterende ujævnheder.
Stik ham en neglefil, så han selv kan slibe på kanter. Når han kan styre den, skal han også have en negleklipper.
Er han motiveret for at stoppe eller er det mest forældrenes ønske?
Lad ham selv være med til at komme med forslag til, hvordan han kan stoppe.
Go' Negl eller lign, ville jeg kun bruge, hvis han selv er med på ideen og ønsker det som en hjælp til at huske det.
Forklar ham om konsekvenser af neglebidning, børneorm, bakterier ned i maven, betændelse i fingrene osv. (uden at skræmme livet af ham :D )
Giv ham et eller andet at beskæftige fingrene med, hvis han fx bider negle i bestemte situationer. Kunne være når han er optaget af at se film fx
Det kunne være sådan noget https://mingle.dk/produkt/tangle-relax- ... oC8Pvw_wcB, eller hvad som helt du kan finde på, der er rart at dimse med.
En rund sten i lommen er der også nogen, der kan lide.


Og nej det behøver ikke være en trøstevane. Det kan være det, men det kan også bare være en automathandling.


Han er ikke motiveret og mener faktisk ikke selv, at han bider negler :stoned:

Men måske noget at dimse med kunne hjælpe


Når han ikke er motiveret, er det nok lidt af et op ad bakke projekt lige nu.
Så ville jeg nok i første omgang mest holde mig til afledning og 'dimse', og så tage snakken igen om et stykke tid. Evt gerne i forbindelse med, at det bløder eller gør ondt, så han kan koble snakken til en direkte synlig og mærkbar grund til at lade være.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Børn"