4 årig i det kolde bassin

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

4 årig i det kolde bassin

Indlægaf ina » 4. jan 2017, 07:24

Min datter på knap 4 år skal begynde til svømning i morgen. Det er i det store bassin i svømmehallen sammen med en forælder, så det er det kolde vand - dvs. ca 28 grader. Det varer 45 min.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal købe noget våddragt lignende til hende eller om hun kan holde varmen i en badedragt med korte arme og ben. Nogen erfaringer?
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf Luffegås » 4. jan 2017, 07:27

Hun vender sig nok til det, om hun så er nøgen :)
Tror de fleste store svømmere er starten i en ganske almindelig badedragt i samme alder.
Hun skal nok få varmen af koncentration over at skulle lærer at svømme, og at bevæge sig sådan.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf Sophies-mor » 4. jan 2017, 07:35

Man vænner sig til det. Og med alt det hun skal lære, kommer hun ikke til at fryse.
Er normale svømmebassiner ikke koldere?
:gruble:
2
Hæklerier på hjernen :cool:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf ajnaM » 4. jan 2017, 09:29

Vi har været ude i lidt af det samme. Sofus på 4 ELSKER at svømme og vil gerne gå til svømning - og der er det perfekte hold i vores svømmehal - men han nægter simpelthen at være i det kolde bassin.

Du må meget gerne lige opdatere, når hun har været afsted!



Jeg husker i øvrigt, hvordan jeg pissefrøs til svømning som barn. Jeg havde helt blå læber, når jeg kom ud i omklædningen, og jeg glemte det aldeles ikke. Og i dag hader jeg svømmehaller. :D Derfor kunne jeg ikke finde på at tvinge ham, når han ikke vil - så tror jeg, vi risikerer at give ham et dårligt forhold til det, og det ville jo være ærgerligt, når han nu er virkelig glad for det.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf ina » 4. jan 2017, 10:01

ajnaM skrev:Vi har været ude i lidt af det samme. Sofus på 4 ELSKER at svømme og vil gerne gå til svømning - og der er det perfekte hold i vores svømmehal - men han nægter simpelthen at være i det kolde bassin.

Du må meget gerne lige opdatere, når hun har været afsted!



Jeg husker i øvrigt, hvordan jeg pissefrøs til svømning som barn. Jeg havde helt blå læber, når jeg kom ud i omklædningen, og jeg glemte det aldeles ikke. Og i dag hader jeg svømmehaller. :D Derfor kunne jeg ikke finde på at tvinge ham, når han ikke vil - så tror jeg, vi risikerer at give ham et dårligt forhold til det, og det ville jo være ærgerligt, når han nu er virkelig glad for det.


Jeg skal nok lige opdatere! :gogo: Hun elsker også vand, så det ville være ærgerligt, hvis hun ikke gider være i det kolde. Hvis det ikke duer, må vi prøve med en våddragt af en art. Der står ikke noget om det i deres holdbeskrivelse, så måske de har erfaring med at børnene vænner sig til det.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf ina » 4. jan 2017, 10:02

Sophies-mor skrev:Man vænner sig til det. Og med alt det hun skal lære, kommer hun ikke til at fryse.
Er normale svømmebassiner ikke koldere?
:gruble:


Ved ikke hvad normal temperaturen er. Jeg har bare kigget på deres hjemmeside, hvor det står. Men jeg troede faktisk også det ville være omkring 24 grader varmt, inden jeg tjekkede.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf ajnaM » 4. jan 2017, 10:10

ina skrev:Jeg skal nok lige opdatere! :gogo: Hun elsker også vand, så det ville være ærgerligt, hvis hun ikke gider være i det kolde. Hvis det ikke duer, må vi prøve med en våddragt af en art. Der står ikke noget om det i deres holdbeskrivelse, så måske de har erfaring med at børnene vænner sig til det.



I 'vores' svømmehal står der under holdbeskrivelserne, hvilke bassiner børnene skal være i. Der er nemlig også hold, der kun er i det varme. Det er en stor svømmehal med en stor børneafdeling med flere helt varme bassiner, tror måske det er derfor.
Selvfølgelig er lige det hold, der ville passe bedst til min dreng, et af dem, hvor de både skal være i varme og kolde bassiner.





Vi prøvede i øvrigt det kolde første gang, da vi var i svømmeren hos bedsteforældrene. Der er en vandrutschebane i deres svømmehal, og Sofus styrtede selvfølgelig hen til den som det første. Det var først da han ramte vandet, det gik op for ham, at det ikke var 34 grader varmt, som han er vant til, men 10 grader koldere. :lol: Hans ansigtsudtryk var priceless! :klap:

Ej, det var helt synd for ham. Vi havde bare slet ikke tænkt, at det ville være et problem.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf lulu-p » 4. jan 2017, 12:51

Med 28 grader ville jeg ikke købe en neoprendragt, medmindre dit barn er meget kuldskær?

Vi har svømmeundervisning ved 25-26 grader, og der er en del af de mindre børn i neoprendragter. Min pige på 6 svømmer i almindelig svømmedragt, men hun fryser efter 45 minutter.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf ina » 4. jan 2017, 15:25

lulu-p skrev:Med 28 grader ville jeg ikke købe en neoprendragt, medmindre dit barn er meget kuldskær?

Vi har svømmeundervisning ved 25-26 grader, og der er en del af de mindre børn i neoprendragter. Min pige på 6 svømmer i almindelig svømmedragt, men hun fryser efter 45 minutter.


Tak for svar. Jeg ser hvordan det går i morgen, og så må jeg købe en til næste gang, hvis det er.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf HappyHippo » 5. jan 2017, 01:05

Min datter var 3 år da hun startede i det kolde bassin. De første 3-4 gange var hun ikke fan, men nu elsker hun det og er blevet vildt sej til at svømme med vinger
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: 4 årig i det kolde bassin

Indlægaf ina » 5. jan 2017, 19:29

ajnaM skrev:Vi har været ude i lidt af det samme. Sofus på 4 ELSKER at svømme og vil gerne gå til svømning - og der er det perfekte hold i vores svømmehal - men han nægter simpelthen at være i det kolde bassin.

Du må meget gerne lige opdatere, når hun har været afsted!



Jeg husker i øvrigt, hvordan jeg pissefrøs til svømning som barn. Jeg havde helt blå læber, når jeg kom ud i omklædningen, og jeg glemte det aldeles ikke. Og i dag hader jeg svømmehaller. :D Derfor kunne jeg ikke finde på at tvinge ham, når han ikke vil - så tror jeg, vi risikerer at give ham et dårligt forhold til det, og det ville jo være ærgerligt, når han nu er virkelig glad for det.


Så har vi været afsted og det gik super godt. Hun frøs ret meget i omklædningen og der var to-tre børn der havde neoprendragter på, så jeg tænkte lige at det nok ikke gik. Men efter opvarmning (spring i vandet fra kanten) fik hun varmen og så gik det fint. :gogo:
0

Tilbage til "Børn"