iPad i børnehaveklassen (SFO)

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2015, 11:18

Vi måtte, nu jeg tænker over det, faktisk også gerne have udendørslegetøj med, men det husker jeg kun rigtig skete to gange i mine klasse, nemlig da henholdsvis yoyoer, og hønsning var populært. Sjippettov må vi også selv have sørget for.
Forskellen fra i dag var dog, at grunden til, at tingene kom med, var, at de var svære at lege med selv derhjemme og vel faktisk decideret var fremskaffet til brug i frikvarterne. Det var derfor heller ikke til diskussion, at andre gerne måtte røre ved tingene, og at der kunne ske det, at noget gik i stykker.

Jeg kan huske et grænsetilfælde, hvor min veninde og jeg ikke kunne holde fingrene fra hendes katteørevarmere i en matematiktime. De blev konfiskeret med det samme. Der var også en pige, som med jævne mellemrum smuglede en lillebitte surt udseende bulldog i ruskind med i skole. Det kom der altid ballade ud af, fordi hun hver gang fortrød og alligevel ikke ville lade nogen se Buller, som kræet hed. Man kunne dog være heldig at få forhandlet sig frem til at måtte se et enkelt øje, mens pigen skjulte resten af hunden i sine hænder.
Buller gjorde virkelig et stort indtryk på os, for da vi mange år senere i 9. klasse var til fødselsdag hos den pågældende pige, og han i modsætning til i de mindre klasser ikke længere var gemt væk i dagens anledning, var det stort at få lov til at sidde med ham helt for sig selv. For at det ikke skal være løgn blev der vist også engang spurgt til hans velbefindende til en Gammel Elev-aften :lol:
Åh, Buller :lun:
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Whoosh » 9. okt 2015, 11:23

Leger børn stadig med sjippettov? Kender ikke rigtig nogle børn i rebdasker alderen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2015, 11:37

lulu-p skrev:
Fru Sunshine skrev:Sjovt. Jeg tænkte det samme. Der var heller ikke restriktioner vedr legetøj da jeg gik i skole, og vi havde jævnligt ting med, som vi legede med i frikvartererne. Det var meget de samme ting, også bip-bip spil. Måske hænger det sammen med at vi var færre i klasserne? I min folkeskole måtte der max være 17 eller 18 i klasse, jeg gik så på privatskole, men jeg tænker klassekvotienten generelt var lavere den gang. I mine børns skole hedder det vist 28 elever :stoned: , og jeg kan sagtens forstå, at man er nødt til at stramme mere op med så mange elever.


Set i bakspejlet tror jeg helt klart, at der udover det praktiske også var en social dimension i politikken på min skole.
Jeg voksede op på Amager dengang, hvor alle skoleområder var ekstremt sammensatte mht. bolig, indkomst, forældres uddannelse, osv.
Det havde sandsynligvis generelt givet en dårlig stemning, hvis os fra de priviligerede familier konsekvent havde slæbt bipbipspil, veludstyrede Barbiedukker, løbehjul, walkmen, osv. med i skole, for set med den voksnes øjne må jeg erkende, at der var en kæmpe økonomisk spredning i min klasse. Intentionen, hvis den altså var en del af legetøjspolitikken, bar i øvrigt frugt. Selvom min klasse bestemt undertiden havde nogle problemer med klikedannelse, var der faktisk aldrig nogen, der var mere end de andre alene i kraft af deres baggrund og heller ingen, der af den grund blev holdt udenfor eller skulle forklare, hvorfor de dog ikke havde det og det, sådan som man desværre hører om i dag.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2015, 11:39

Whoosh skrev:Leger børn stadig med sjippettov? Kender ikke rigtig nogle børn i rebdasker alderen.


I høj grad!
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Fru Sunshine » 9. okt 2015, 12:01

lulu-p skrev:@sunshine

Det skulle vel aldrig være de der Coca Cola og Fanta yoyoer du tænker på. Tænk...jeg tror næsten vi er jævnaldrene :-D

Det var det. Jeg havde en Coca Cola.
Vi havde også Dingbats med Coca Cola logo :- D

Vi var vist tyve stykker i vores klasse, da vi måtte have ting med.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Sophies-mor » 16. okt 2015, 12:41

Under ingen omstændigheder!
De må bruge skolens/ SFO'ens.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Børn"