Det unødvendige udstyr

ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Det unødvendige udstyr

Indlægaf ajnaM » 19. jan 2017, 07:36

Angelina skrev:
abcd skrev:
godtnavn skrev:
hotlips skrev:Ihvertfald i København kan man få en taxa med autostol men man skal betale for at vognen kører til centralen efter den.

Men vi har også haft brug for vores egen selvom vi ikke har bil, man skal til lægen, på ferie, til bondegårdsdag og 48 andre ting.

Men vi har heller ikke brugt baby alarmen, vi sov næsten alle lure sammen, så det er meget lidt den har været brugt.


Hverken læge, ferie eller bondegårdsdag kræver da nødvendigvis at man kører i bil :) Jeg har været alle 3 ting det sidste halve år, og jeg har ikke siddet i en bil siden en gang i foråret. Lægen har jeg cyklet eller gået til, ferier kører vi ikke i bil på, og bondegårdsturen har her den ene været klaret med metro og cykel, den anden med offentlig transport :) Som sagt kender vi ikke en masse med bil, så vi ville skulle tage en taxa for det var aktuelt, og det gør de færreste vel til en bondegård? På ferier har vi heller ikke taget taxaer de sidste gange vi har været afsted. Lå lægen længere væk kunne vi nok godt finde på det til lægen, men det gør den ikke for os :)

Men kan være jeg bliver klogere når jeg står med barnet,lige nu kan jeg bare ikke se hvad vi skulle bruge den til :)


Jeg kan ikke komme i tanke om børneforældre jeg kender, som ikke med tiden har overgivet sig til bilens bekvemmelighed, uanset hvor venstreorienteret, idealistisk automobilhadende de har været på forhånd. Det er bare meget lidt sjovt at stå kl. 30 minutter over puttetid i en proppet bus med en helt umulig unge.

Men det er vist en af de lektier som mange er nødt til at lære førstehånds.


Jeg var (og er) ikke i mod biler - blot for fattig til en bil - men jeg havde ingen bil i mens mine var små (ej heller kørekort) - faktisk er den yngste syv år inden jeg får kørekort og bil... og don't get me wrong, jeg ville ønske jeg havde haft bil altid, jeg elsker mine biler, men der er altså småbørnsforældre der ikke har bil - uanset hvor bekvem sådan en så end er.



Jeg har først lige fået kørekort, og kun fordi jeg fik det i fødselsdagsgave, da jeg var gravid med mit 2. barn. :D

Jeg tror, det kommer meget an på, hvor man bor. Vi bor midt i Købenahvn, og det ville på mange måder være upraktisk at have en bil herinde. Det er svært at finde parkeringspladser, beboerlicenser giver kun ret til at parkere i specifikke områder - og ellers er det noget i stil med 50 kr. per time. Og så er der sjældent vildt langt til noget, og der er glimrende offentlig transport! Lægen er i gåafstand, det samme er institutionen og arbejdet, og lufthavnen er alligevel nemmere at komme til med metroen. Jeg har oprigtigt ikke savnet en bil, da vi kun havde ét barn. Især ikke da han alligevel altid var i barnevogn/klapvogn.

Men, men, men... nu hvor vi har 2 børn, og hvor den store er stor nok til at skulle gå rundt, så kan jeg godt mærke det. :genert: Tidligere kunne vi jo sagtens spise hos venner, putte drengen og så bare trille ham hjem, sovende i klapvognen, senere på aftenen. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange, jeg har stået i bussen sent om aftenen med et sovende barn i klapperen. Intet problem!
Men TO børn? Og at bære rundt på en knægt på 20+ kilo og 115 cm? Hells no.

Så nu tager vi en taxa, når vi skal hjem sent om aftenen. Og det er besværligt med børnesæder osv. Vi har også fået sommerhus, som vi gerne vil kunne køre til, og som ikke har så gode forbindelser til off. transport. Så derfor ender vi faktisk ret tit med at låne en bil. Og nu snakker vi om, om vi skal have vores egen alligevel. Eller måske bare en delebil.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det unødvendige udstyr

Indlægaf Slettet bruger » 19. jan 2017, 07:48

Angelina skrev:Jeg var (og er) ikke i mod biler - blot for fattig til en bil - men jeg havde ingen bil i mens mine var små (ej heller kørekort) - faktisk er den yngste syv år inden jeg får kørekort og bil... og don't get me wrong, jeg ville ønske jeg havde haft bil altid, jeg elsker mine biler, men der er altså småbørnsforældre der ikke har bil - uanset hvor bekvem sådan en så end er.


Det er heldigvis en af de ting der har ændret sig rigtigt meget de sidste 10 år, det er blevet meget mere tilgængeligt at køre bil. I dag er det vel næsten kun kontanthjælpsmodtagere der ikke har råd til bil i en eller anden form hvis de prioriterer det.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Det unødvendige udstyr

Indlægaf godtnavn » 19. jan 2017, 11:49

Jeg er på su og vi har da kun råd til bil fordi kæresten arbejder, var vi begge på su ville det være stramt at få råd til en bil. Vi vil dog hellere bruge pengene på ferier, oplevelser og den slags, og det tror jeg også vores barn vil sætte mere pris på end at komme hurtigt hjem de par gange om året hvor vi er til familiefester uden for København. Når man bor midt i byen er det oftest nemmest og hurtigst at cykle/tage offentligt fremfor at køre i bil, jeg gider slet ikke bil-besværet hvis jeg kan slippe, og jeg vil da slet ikke betale penge for det :lol:

Men er bil-debatten ikke ved at være færdig? abcd mener ikke man kan leve uden bil og tror ikke på det når vi siger at vi kender børnefamilier uden bil, så der er vel ikke så meget at diskuterer :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Det unødvendige udstyr

Indlægaf Lilleluftballon » 19. jan 2017, 14:21

JoyNips skrev:Er en voksi/sleepbag/whatever-sovepose et must eller ej?


For os er den uundværlig, skønt at putte barn uden vildt meget overtøj. Min pige sover stadig 4 lure om dagen de fleste dage, og ville da blive dum hvis jeg skulle tage overtøj på hende hver gang.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Det unødvendige udstyr

Indlægaf Sorenspige » 19. jan 2017, 19:12

Jeg har ikke haft en voksi, og umiddelbart har vi klaret os fint uden, selvom storebror var efterårsbarn.

Vi har arvet en efterligning, som er blevet brugt i dagplejen i en periode, hvor han sparkede dynen af. Den hjalp ikke på længden af hans lure.

Men måske jeg alligevel skulle prøve den af på lillesøster?
0

Tilbage til "Børn"