Løn til barnepige

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Løn til barnepige

Indlægaf godtnavn » 31. okt 2016, 15:31

Jeg er på helt bar bund i dette spørgsmål, har selv passet børn men det er vel en 8 år siden efterhånden, så aner intet om hvad der ville være en fin løn i dag :)

Jeg håber at finde noget familie/venner der er studerende (og over 18) der kan "ansættes" til pasningen, det drejer sig om cirka 8 torsdage eftermiddag, på 2-4 timer per gang, og derudover foregår det i Lyngby (på DTU) hvor ingen af dem jeg kender bor, dvs. de skal også bruge noget tid og penge på transport. Tænker umiddelbart at det skal være en fast pris per gang, i og med de jo skal sætte den tid af til det, og så er det bare heldigt for dem hvis det kun er 2 timer en uge, det normale vil være 3-4 timer :)

Og barnet vil være omkring 5-6 måneder ved start hvis det har nogen indflydelse :)

Men hvad vil være fair?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 31. okt 2016, 16:15

500,- pr. gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Løn til barnepige

Indlægaf godtnavn » 31. okt 2016, 16:36

Rakel skrev:75kr i timen + transport. Eller 120 kr i timen og brug af håndværkerfradraget, der dækker udgifter til børnepasning.


Men skal det så ikke være gennem et firma før man kan det? Jeg har ikke tænkt mig at der skal oprettes et firma for at mit barn kan passes 8 eftermiddage :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Løn til barnepige

Indlægaf godtnavn » 31. okt 2016, 16:39

Men ret forskellige bud, for mig er der ret stor forskel på 350 (75 kr/timen+transport) kr og 500 kr, især når det er 8 gange så blive det en ret forskellig udgift alt efter hvem af jer jeg lytter til.

Så modtager gerne flere bud :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Studsgaard » 31. okt 2016, 16:40

Den kommunale takst til en barnepigeløn er ca 60kr i timen for unge og 120kr for voksne. (Kan ikke huske det helt precist tal)
Og så skal modtageren jo betale skat af det.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Løn til barnepige

Indlægaf godtnavn » 31. okt 2016, 20:12

Rakel skrev:
godtnavn skrev:
Rakel skrev:75kr i timen + transport. Eller 120 kr i timen og brug af håndværkerfradraget, der dækker udgifter til børnepasning.


Men skal det så ikke være gennem et firma før man kan det? Jeg har ikke tænkt mig at der skal oprettes et firma for at mit barn kan passes 8 eftermiddage :)


Nej.


Troede bare man skulle have en form for kvittering for at kunne trække det fra, men så kan det da være med i overvejelserne :)
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Løn til barnepige

Indlægaf landsbytossen » 31. okt 2016, 20:27

godtnavn skrev:
Troede bare man skulle have en form for kvittering for at kunne trække det fra, men så kan det da være med i overvejelserne :)

Du skal have en kvittering, hvis vedkommende er cvr-registreret.

Er barnepigen privatperson, skal du i stedet have en skriftlig erklæring fra vedkommende som dokumentation. Betalingen skal ske digitalt direkte til vedkommendes bankkonto. Og personen skal være 18 år (eller fylde 18 i året, hvor arbejdet udføres)
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Mette » 1. nov 2016, 10:42

Hvad med at finde en sød barnepige, der i forvejen går på DTU? Eller bor lige i nærheden?
Og så synes jeg ca 100 kr i timen er fair (uden transport) Eller en fast pris. Fx 350 kr på eftermiddag (uanset om det så er 2 eller 4 timer)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2016, 12:02

Jeg synes ikke det er moralsk forsvarligt at aflønne nogen med en forventning om at det er sort. Hvis man så ikke kan finde en barnepige, er det bare ærgerligt, det er vigtigere ikke at bidrage til den sorte økonomi end det er at man kan få sine unger passet.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Løn til barnepige

Indlægaf godtnavn » 1. nov 2016, 16:22

abcd skrev:Jeg synes ikke det er moralsk forsvarligt at aflønne nogen med en forventning om at det er sort. Hvis man så ikke kan finde en barnepige, er det bare ærgerligt, det er vigtigere ikke at bidrage til den sorte økonomi end det er at man kan få sine unger passet.


Så det er bedre jeg dropper ud af min uddannelse end at min barnepige ikke betaler skat?
I det store skatteregnskab giver det sgu nok bedre at jeg får en uddannelse :)
Senest rettet af godtnavn 1. nov 2016, 16:25, rettet i alt 1 gang.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Løn til barnepige

Indlægaf godtnavn » 1. nov 2016, 16:25

Mette skrev:Hvad med at finde en sød barnepige, der i forvejen går på DTU? Eller bor lige i nærheden?
Og så synes jeg ca 100 kr i timen er fair (uden transport) Eller en fast pris. Fx 350 kr på eftermiddag (uanset om det så er 2 eller 4 timer)


Jeg synes det er slemt nok at skulle få en til at passe mit barn når hun kun er 5 måneder, den del frygter jeg allerede meget! Så jeg vil have det er en jeg kender og stoler på, ellers tror jeg ikke jeg vil kunne koncentrere mig om forlæsningen. Heldigvis har jeg mange venner og familie der er studerende og dermed potentielt vil kunne på det tidspunkt, så håber at en af dem kan og vil, tanken om det andet giver mig lidt ondt i maven.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2016, 17:25

godtnavn skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er moralsk forsvarligt at aflønne nogen med en forventning om at det er sort. Hvis man så ikke kan finde en barnepige, er det bare ærgerligt, det er vigtigere ikke at bidrage til den sorte økonomi end det er at man kan få sine unger passet.


Så det er bedre jeg dropper ud af min uddannelse end at min barnepige ikke betaler skat?
I det store skatteregnskab giver det sgu nok bedre at jeg får en uddannelse :)


Det er muligt det retfærdiggør skattesnyd i dine egne øjne. I mine er det en dårlig undskyldning. Selvfølgelig kan der findes en barnepige der ikke snyder i skat, det er bare et spørgsmål om at betale nok for det.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2016, 17:27

Rakel skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er moralsk forsvarligt at aflønne nogen med en forventning om at det er sort. Hvis man så ikke kan finde en barnepige, er det bare ærgerligt, det er vigtigere ikke at bidrage til den sorte økonomi end det er at man kan få sine unger passet.


Kan du sørge for at mit barn rykker fra nr 60 til nr 1 på ventelisten til den institution, der har åbent, når jeg går på arbejde?

Ikke? Nå. Det er så den virkelighed, som mange forældre står i og alternativet er ikke at bidrage til samfundet, men melde sig hos A-kassen ellet jobcenteret for kontanthjælp


Nej, det er ikke alternativet, nogle mennesker er bare fulde af dårlige undskyldninger for dårlig opførsel.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Løn til barnepige

Indlægaf godtnavn » 1. nov 2016, 17:31

abcd skrev:
godtnavn skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er moralsk forsvarligt at aflønne nogen med en forventning om at det er sort. Hvis man så ikke kan finde en barnepige, er det bare ærgerligt, det er vigtigere ikke at bidrage til den sorte økonomi end det er at man kan få sine unger passet.


Så det er bedre jeg dropper ud af min uddannelse end at min barnepige ikke betaler skat?
I det store skatteregnskab giver det sgu nok bedre at jeg får en uddannelse :)


Det er muligt det retfærdiggør skattesnyd i dine egne øjne. I mine er det en dårlig undskyldning. Selvfølgelig kan der findes en barnepige der ikke snyder i skat, det er bare et spørgsmål om at betale nok for det.


Jeg er ikke herre over om folk melder løn til skat, jeg kan jo ikke tjekke deres skatteopgørelse, det er deres problem om de gør det eller ej.

Derudover har jeg intet sted skrevet jeg ikke vil betale? Jeg spørg til hvad en normal løn er fordi jeg intet aner om det da jeg ikke selv har passet børn i mange år, og ingen børn har endnu og dermed ikke før har haft brug for pasning.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Løn til barnepige

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. nov 2016, 17:31

godtnavn skrev:Jeg er på helt bar bund i dette spørgsmål, har selv passet børn men det er vel en 8 år siden efterhånden, så aner intet om hvad der ville være en fin løn i dag :)

Jeg håber at finde noget familie/venner der er studerende (og over 18) der kan "ansættes" til pasningen, det drejer sig om cirka 8 torsdage eftermiddag, på 2-4 timer per gang, og derudover foregår det i Lyngby (på DTU) hvor ingen af dem jeg kender bor, dvs. de skal også bruge noget tid og penge på transport. Tænker umiddelbart at det skal være en fast pris per gang, i og med de jo skal sætte den tid af til det, og så er det bare heldigt for dem hvis det kun er 2 timer en uge, det normale vil være 3-4 timer :)

Og barnet vil være omkring 5-6 måneder ved start hvis det har nogen indflydelse :)

Men hvad vil være fair?


Personligt ville jeg ikke gøre det for under 150 kroner i timen udbetalt + transporten betalt. Taxameteret ville tælle fra jeg forlod min egen bopæl og til jeg var hjemme igen.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Børn"