Nøgenbillede af børn på FB

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf Lulu » 24. okt 2016, 14:02

vibbsen skrev:
Lulu skrev:Ja.
Synes det bør være op til forældre om nøgenbilleder er ok på fb.
Personligt er det for mig ikke ok, og jeg ville blive rasende hvis jeg opdagede at nogen havde lagt et nøgenbillede af mit barn på nettet.


Men her må man vel formode at faren til barnet synes at det er OK at billedet er på FB....Og selvom de er skilt så er han vel en slags forældre i denne her sammenhæng.


Jeg ville ikke bryde mig om at mit barn blev lagt op på facebook på den måde. Men jeg ville som dele-forældre nok være lidt varsom med hvordan jeg tacklede at ex'ens nye kæreste lagde dem op....


Det er muligt, personligt går jeg mere efter "laveste fællesnævner", hvilket i dette tilfælde ville være = en forældre er ikke ok med det, ergo ingen nøgenbilleder af disse børn på fb.
Måske min mand og jeg bare er sære på det punkt, men det er sådan vi afgør sådan noget.

Desuden synes jeg det er svineri at man ikke engang lige gør den anden forældre part opmærksom på sådan noget. Denne forældre har jo i princippet ikke en jordisk chance for at opdage at der florerer nøgenbilleder af dennes barn på nettet, således at man kan tage en snak med forældre part 2 om hvorvidt man synes sådan noget skulle være frit tilgængeligt på nettet eller ej.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf LaScrooge » 24. okt 2016, 14:07

Lulu skrev:
vibbsen skrev:
Lulu skrev:Ja.
Synes det bør være op til forældre om nøgenbilleder er ok på fb.
Personligt er det for mig ikke ok, og jeg ville blive rasende hvis jeg opdagede at nogen havde lagt et nøgenbillede af mit barn på nettet.


Men her må man vel formode at faren til barnet synes at det er OK at billedet er på FB....Og selvom de er skilt så er han vel en slags forældre i denne her sammenhæng.


Jeg ville ikke bryde mig om at mit barn blev lagt op på facebook på den måde. Men jeg ville som dele-forældre nok være lidt varsom med hvordan jeg tacklede at ex'ens nye kæreste lagde dem op....


Det er muligt, personligt går jeg mere efter "laveste fællesnævner", hvilket i dette tilfælde ville være = en forældre er ikke ok med det, ergo ingen nøgenbilleder af disse børn på fb.
Måske min mand og jeg bare er sære på det punkt, men det er sådan vi afgør sådan noget.

Desuden synes jeg det er svineri at man ikke engang lige gør den anden forældre part opmærksom på sådan noget. Denne forældre har jo i princippet ikke en jordisk chance for at opdage at der florerer nøgenbilleder af dennes barn på nettet, således at man kan tage en snak med forældre part 2 om hvorvidt man synes sådan noget skulle være frit tilgængeligt på nettet eller ej.


Det kan jo være, at de end ikke overvejer at det kan være et problem. Der er mange der ikke anser børns nøgenhed som problematisk. Og er det tilfældet, er en anonym anmeldelse et problem af nøjagtig de samme årsager.
3
And we both know: I will be delicious
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf godtnavn » 24. okt 2016, 14:09

LaScrooge skrev:[

Ja klart, det er ordret det jeg skriver.


Men hvorfor skal du have mere lov til ikke at være nøgen på nettet end et barn?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf godtnavn » 24. okt 2016, 15:40

Dikus skrev:
godtnavn skrev:
LaScrooge skrev:[

Ja klart, det er ordret det jeg skriver.


Men hvorfor skal du have mere lov til ikke at være nøgen på nettet end et barn?


Fordi et barns nøgenhed er uskyldigt


Det kan voksen nøgenhed da også være? Der er da masser af billeder af nøgne voksne der ikke skriger sex, men som er ganske uskyldige, et billede af en menneskekrop. Men det gør ikke at folk kan lide at den slags billeder ligger offentligt af dem.

Derudover tror jeg de færreste teenagere ville synes det var fedt at deres venner havde få år gamle nøgenbilleder af dem, også selvom de var børn på billederne. Et nøgenbillede af et 10-årigt barn er også uskyldigt, men tror de fleste 12-årige ville hade at deres venner havde den slags billeder af dem.

De færreste ville hænge et nøgenbillede af deres barn op på Rådhuspladsen, og langt færre ser billedet der end på nettet.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf Luffegås » 24. okt 2016, 16:49

LaScrooge skrev:
Lulu skrev:
vibbsen skrev:
Lulu skrev:Ja.
Synes det bør være op til forældre om nøgenbilleder er ok på fb.
Personligt er det for mig ikke ok, og jeg ville blive rasende hvis jeg opdagede at nogen havde lagt et nøgenbillede af mit barn på nettet.


Men her må man vel formode at faren til barnet synes at det er OK at billedet er på FB....Og selvom de er skilt så er han vel en slags forældre i denne her sammenhæng.


Jeg ville ikke bryde mig om at mit barn blev lagt op på facebook på den måde. Men jeg ville som dele-forældre nok være lidt varsom med hvordan jeg tacklede at ex'ens nye kæreste lagde dem op....


Det er muligt, personligt går jeg mere efter "laveste fællesnævner", hvilket i dette tilfælde ville være = en forældre er ikke ok med det, ergo ingen nøgenbilleder af disse børn på fb.
Måske min mand og jeg bare er sære på det punkt, men det er sådan vi afgør sådan noget.

Desuden synes jeg det er svineri at man ikke engang lige gør den anden forældre part opmærksom på sådan noget. Denne forældre har jo i princippet ikke en jordisk chance for at opdage at der florerer nøgenbilleder af dennes barn på nettet, således at man kan tage en snak med forældre part 2 om hvorvidt man synes sådan noget skulle være frit tilgængeligt på nettet eller ej.


Det kan jo være, at de end ikke overvejer at det kan være et problem. Der er mange der ikke anser børns nøgenhed som problematisk. Og er det tilfældet, er en anonym anmeldelse et problem af nøjagtig de samme årsager.


Jeg er lidt i tvivl, men du har forstået anmeldelsen kun var på facebook, og ikke til de sociale myndigheder, ikke??
Ergo kan det have været hvem som helst der er kommet forbi profilen og anmeldt det, der sidder folk og zapper løs for at anmelde alt.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf LaScrooge » 25. okt 2016, 11:50

godtnavn skrev:
LaScrooge skrev:[

Ja klart, det er ordret det jeg skriver.


Men hvorfor skal du have mere lov til ikke at være nøgen på nettet end et barn?


Jeg ville blive rasende, hvis nogen skrev en opdatering om hvordan jeg var syg og havde skidt mig selv op af ryggen. Eller hvor nuttet jeg var når jeg var sur, ledsaget af et billede af mit fortrukne ansigt. Eller et billede af mig i en hospitalesseng, med slanger ud af næsen. Og jeg tvivler på, at der er ret mange voksne mennesker der overhovedet ville overveje at udstille de voksne i deres liv på samme måder, som de udstiller deres børn.

Forældre udstiller livet med deres børn på alle mulige måder jeg personligt ville føle krænkende. Jeg er voksen så jeg kan sige fra, men det kan børn ikke. Forældre kan mere eller mindre gøre med dem hvad de vil, så længe de ikke tæver så der er mærker, har sex eller lader andre have sex med dem. Så helt grundlæggende er der allerede en forskel på mig og børn der handler om at jeg er et menneske med rettigheder og integritet, mens børnene er forældrenes ejendom. Nøgenbilleder på Facebook - og billeder i det hele taget - problematiseres yderst sjældent ud fra hvad børnene ville mene om det, men ud fra, at der kan sidde pædofile og hive sig i pikken mens de kigger på dem.

Hyggelige billeder af børn der nyder solen i haven hører til blandt dem der morer sig mindst på barnets bekostning, set i forhold til hvad der ellers skrives opslag om, og derfor er det temmelig skørt i mine øjne, at det hører til blandt det der rejser dig mest panik og vrede over. Og det et ikke hensynet til barnet der ansporer det, men en hysterisk frygt og for en ansigtsløs fjende.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf hotlips » 30. okt 2016, 09:46

Dikus skrev:
godtnavn skrev:
LaScrooge skrev:[

Ja klart, det er ordret det jeg skriver.


Men hvorfor skal du have mere lov til ikke at være nøgen på nettet end et barn?


Fordi et barns nøgenhed er uskyldigt


Ikke hvis man vælger at se dem fra en pædofils synspunkt og det åbenbart blevet mere reglen end undtagelsen.

Jeg synes det er bekymrende og jeg er ikke sikker på det er noget der kommer børnene til gode.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf LaScrooge » 30. okt 2016, 10:47

^ Jeg har det på nøjagtig samme måde som Dikus.
0
And we both know: I will be delicious
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf godtnavn » 30. okt 2016, 11:03

Det er meget godt I har fundet ud af at jeg mener hvad jeg gør pga pædofile, så behøver jeg jo slet ikke at skrive selv :)

...hvis det ikke lige var fordi min holdning intet har med pædofile at gøre, jeg ser som jer langt hellere at pædofile kigger på billeder af børn der leger end at de misbruger børn for at få billederne. Jeg har noget i mod nøgenbilleder af børn på facebook fordi børnenes jævnaldrene har adgang til disse billeder, og det fører til mobning (og i langt de fleste tilfælde overskridelse af barnets grænser selv uden mobning) ikke når barnet er 10 år og billedet er taget, men måske når barnet er 12 år og alle dets venner ser få år gamle nøgenbilleder og andre pinlige billeder. Derfor har jeg lige så meget i mod deling af billede af baby med lort i hovedet som nøgenbillede. Jeg mener det udstiller barnet lige meget, og begge ting har jeg lige meget imod.

Så desværre passer jeg ikke ind i jeres kasse med "dem der frygter pædofile og er imod nøgenbilleder", men mon ikke I har en anden kasse I kan proppe mig i?
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. okt 2016, 12:43

godtnavn skrev: Jeg har noget i mod nøgenbilleder af børn på facebook fordi børnenes jævnaldrene har adgang til disse billeder


Det kommer eddermame an på folks indstillinger.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Nøgenbillede af børn på FB

Indlægaf LaScrooge » 31. okt 2016, 08:23

godtnavn skrev:Det er meget godt I har fundet ud af at jeg mener hvad jeg gør pga pædofile, så behøver jeg jo slet ikke at skrive selv :)

...hvis det ikke lige var fordi min holdning intet har med pædofile at gøre, jeg ser som jer langt hellere at pædofile kigger på billeder af børn der leger end at de misbruger børn for at få billederne. Jeg har noget i mod nøgenbilleder af børn på facebook fordi børnenes jævnaldrene har adgang til disse billeder, og det fører til mobning (og i langt de fleste tilfælde overskridelse af barnets grænser selv uden mobning) ikke når barnet er 10 år og billedet er taget, men måske når barnet er 12 år og alle dets venner ser få år gamle nøgenbilleder og andre pinlige billeder. Derfor har jeg lige så meget i mod deling af billede af baby med lort i hovedet som nøgenbillede. Jeg mener det udstiller barnet lige meget, og begge ting har jeg lige meget imod.

Så desværre passer jeg ikke ind i jeres kasse med "dem der frygter pædofile og er imod nøgenbilleder", men mon ikke I har en anden kasse I kan proppe mig i?


Det du skrev som svar til Dikus havde pædofiles adgang til billederne som hovedproblemet, og derfor var det dét jeg svarede på.

Jeg er dybt imod at nogen tager billeder af nøgne 10-årige og lægger dem på Facebook. Det må jo ske, siden du bruger det som eksempel og det synes jeg er meget problematisk. På det tidspunkt er barnet så stort at det dels har udviklet blufærdighed og dels selv kan tage stilling til spørgsmålet. Så sådanne billeder skal godkendes eller foranlediges af barnet.

Det der lægges op skal i mine øjne altid lægges op under hensyntagen til og med respekt for det menneske der deles noget om, hvad enten det er beskrivende opslag eller billeder. Små børn leger ofte nøgne i haven og deres nøgenhed er ikke seksuel og derfor sidestiller jeg det med et billede af en flok påklædte voksne der hygger med vin og grill i sommeraftenen.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Børn"