Børnemishandling eller?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Børnemishandling eller?

Indlægaf Wizzze » 18. maj 2016, 11:00

9år og skønhedsdronning med egen kult/fanskare

"Isabella Barrett er ni år gammel - og millionær. På trods af hendes unge alder er hun allerede nu en succesfuld forretningskvinde, der har sin egen tøj- og smykkelinje. Det skriver den britiske avis Mirror.
Hun lever et liv i luksus. En chauffør fragter hende rundt, når hun skal shoppe designersko eller dyre tøjmærker eller feste med sine kendis-venner. Høje hæle, makeup og bugnende shoppingtasker kendetegner den lille skolepige, der blev millionær allerede i en alder af seks år, hvor hun lancerede sin designlinje.
Isabella Barrett, der er født i den amerikanske delstat Rhode Island, blev kendt fra reality-serien 'Toddlers and Tiaras', der fulgte livet for små skønhedsdronninger, som deltog i skønhedskonkurrencer for børn, og deres familier. I 2012 blev hun kåret som 'Little Miss America', og den modebevidste barnestjerne/forretningskvinde bliver ifølge Mirror fulgt af over 1,6 millioner mennesker online.
»Det føles fedt, fordi jeg ved, at alle ser op til mig, hvilket er et stort ansvar. Mine fans elsker mig, de fortæller mig, at jeg er rigtig sej og bare rigtig køn - der er ikke noget, man ikke kan lide ved at være kendt,« siger Isabella Barrett ifølge Mirror.
Den ni-årige millionær, der angiveligt ejer 60 par sko, fortæller, at hendes 'meget succesfulde' tøjlinje er med i mange modeshows - for nylig under New Yorks modeuge.
»Det var så sjovt, fordi jeg gik ned ad catwalken, og alt lyset ramte mig, og jeg var så smuk,« siger hun og fortæller, at karrieren dog kan gå ud over skolen.
»Mit liv er meget travlt, og nogle gange misser jeg gymnastik, fordi jeg skal på job, til auditions osv.«
Hendes mor, Susanna, var med til at lave 'The Glitzy Girl Collection', som designlinjen hedder. Hun erkender, at datteren har dyre vaner, men mener ikke, det er noget problem.
»Hun har helt klart en dyr smag, men det er fordi, vores familie sætter pris på kvalitet - ikke på grund af berømmelse,« siger Susanna Barrett, der også har mødt kritik for at stadse sin datter ud.
»Folk spørger mig, hvordan jeg kan lade hende have makeup og høje hæle på, men jeg synes, jeg har gjort det godt - hendes manérer er upåklagelige. Hun elsker sit arbejde,« siger moderen ifølge den britiske avis."

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/ni- ... oeles-fedt

Billede

Billede

Billede

Hvis der findes en skala for børnemishandling så er dette nok i den anden ende i forhold til vold, seksuelt misbrug og hvad vi normalt forbinder med børnemishandling, men selvom det sker i en verden af glitz og rigdom, så kan noget vel stadig være mishandling? :gruble:

Er det ikke ret vildt at en 9årig tænker sådan her?
»Det føles fedt, fordi jeg ved, at alle ser op til mig, hvilket er et stort ansvar. Mine fans elsker mig, de fortæller mig, at jeg er rigtig sej og bare rigtig køn - der er ikke noget, man ikke kan lide ved at være kendt,«
»Det var så sjovt, fordi jeg gik ned ad catwalken, og alt lyset ramte mig, og jeg var så smuk,«

Altså jeg ved godt at mange piger har prinsessedrømme/fantasier og hende her får så lov at udleve dem IRL, men på mig som udenforstående virker det ret voldsomt at en 9årig går så meget op i udseende, ansvar for fans og mig mig mig :gruble:

Hvad siger I, flirter det her med børnemishandling eller er vi langt fra? :forvirret:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 11:18

Jeg er splittet, bortset fra at jeg har svært ved at se, hvad det har med decideret mishandling at gøre.

Jeg er stor fortaler for, at mistrivsel og uhensigtsmæssig varetagelse af forældreopgaven kan komme i mange former og ikke nødvendigvis har noget med økonomi, boligforhold, osv. at gøre; samtidig ser jeg ikke noget forkert i, at et barn bliver påvirket af det miljø, vedkommende vokser op i. Eller rettere sagt, jeg mener ikke, at det kan undgås.

Uden sammenligning i øvrigt er jeg allerede nu godt klar over, at mit fremtidige barn vil komme til at vokse op med en forælder, der på nogle centrale punkter har andre værdier og gør tingene anderledes en flertallet, og af den grund vil jeg være ekstra opmærksom på at gøre mit til, at min datter/søn vil kunne fungere og begå sig blandt andre mennesker.

Det er nok det sidste, der får mig til at studse her. Vi ved ikke, om pigen er ude på at blære sig og, eller om hun er ekstrem selvcentreret, når hun kommer med de her udtalelser, men sådan bliver den slags jo gerne opfattet, og hvis forældrene ikke er opmærksomme på det og sørger for, at hun lærer nogle generelle sociale spilleregler, mener jeg, at de fejler.
Det er forkert at bestemme og afgøre sit barns vej i livet i en sådan grad, at han/hun senere vil få svært ved at vælge noget andet.

Når alt dette er sagt, finder jeg det dobbeltmoralsk, hvis man både labber pigens meritter i sig på tv og de sociale medier og forarges over hendes måde at være på.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 11:25

Btw, man skal lige være opmærksom på, at hun på de to billeder, hvor man kan se hendes tøj, er pyntet til konkurrencer/shows.
Sådan ser hun ikke ud i civil.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf LadyFox » 18. maj 2016, 11:34

Børnemishandling synes jeg umildbart ikke det er.

Men i og med jeg ikke har set programmet, eller kender noget til familien har jeg svært ved at vurdere hvad jeg skal synes.

Dog synes jeg ikke der er noget vildt i de ting pigen siger, jeg anser hendes syn som ret normalt faktisk. Altså hvis jeg ser på mig selv, og andre jeg har kendt når de har været i den alder har det der med at se op til nogen været helt normalt, og også ønsket om at nogen ser op til en. Udseendet er også begyndt at betyde noget i den alder.
0
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Animi » 18. maj 2016, 11:34

Det er ekstremt, og langt fra hvordan jeg vil opdrage mine børn, men jeg vil overhovedet ikke kalde det for børnemishandling.
Jeg kan godt forstå at nogen synes det er forkert at lade sit barn i så ung en alder, stadse sig sådan ud og påtage sig så meget ansvar - men jeg synes egentlig ikke at det er meget anderledes, end fx det ansvar og omtale børn født ind i kongehuset automatisk får. Og det vil de færreste vel kalde børnemishandling.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Persnikedy » 18. maj 2016, 11:46

Jeg ville ikke kalde det mishandling, men det gyser nu i mig når så små børn går så meget op i at andre skal syndes de er kønne.
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf thomassneum » 18. maj 2016, 11:54

Man kan være bange for at det skyhøje selvværd, hurtigt kan vendes til intet selværd. Og det er sgu synd for hende.
Umiddelbart kan man frygte, at hun vokser op uden særlig indsigt og empati. Det er dog ikke noget man kan sige med sikkerhed, da vi jo ikke kender familien.

Umiddelbart bliver jeg ikke stolt af hende, men bekymret. Jeg under hende hver en krone, og fantastisk oplevelse hun vil få, der er bare noget der nager. :(
3
Med bov skal man mad lave, men...
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf fisken80 » 18. maj 2016, 11:55

Er det også hende på nummer 2 billede? Det ligner en ung kvinde på 16-18 år (mindst). Shit.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf fisken80 » 18. maj 2016, 11:56

thomassneum skrev:Man kan være bange for at det skyhøje selvværd, hurtigt kan vendes til intet selværd. Og det er sgu synd for hende.
Umiddelbart kan man frygte, at hun vokser op uden særlig indsigt og empati. Det er dog ikke noget man kan sige med sikkerhed, da vi jo ikke kender familien.

Umiddelbart bliver jeg ikke stolt af hende, men bekymret. Jeg under hende hver en krone, og fantastisk oplevelse hun vil få, der er bare noget der nager. :(


Jeg tænker bare, at hun går glip af at være barn, men om det nødvendigvis er skidt eller om jeg bare trækker personlige præferencer om det gode barneliv ned over hende, det véd jeg ikke.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf LadyFox » 18. maj 2016, 12:08

fisken80 skrev:
thomassneum skrev:Man kan være bange for at det skyhøje selvværd, hurtigt kan vendes til intet selværd. Og det er sgu synd for hende.
Umiddelbart kan man frygte, at hun vokser op uden særlig indsigt og empati. Det er dog ikke noget man kan sige med sikkerhed, da vi jo ikke kender familien.

Umiddelbart bliver jeg ikke stolt af hende, men bekymret. Jeg under hende hver en krone, og fantastisk oplevelse hun vil få, der er bare noget der nager. :(


Jeg tænker bare, at hun går glip af at være barn, men om det nødvendigvis er skidt eller om jeg bare trækker personlige præferencer om det gode barneliv ned over hende, det véd jeg ikke.

Det er jo heller ikke til at vide om hun udover at lave skønheds-ting også laver en masse helt almindelige alders-svarende ting.
0
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Wizzze » 18. maj 2016, 12:12

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Wizzze » 18. maj 2016, 12:18

Synes hun virker påtaget/kunstig, kan ikke rigtig finde ud af om hun bare gentager noget voksne omkring hende har sagt igen og igen :gruble:
Men når alt i hendes verden virker kunstigt, så er det nok svært at fremstå på nogen anden måde :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 12:31

Jeg har efterhånden mødt en del børn i den alder og lært, at der (selvfølgelig) er lige så stor forskel på dem, som der er på voksne.
Den måde, hun er på, kan sagtens grundliggende ligge i hendes personlighed, og jeg kan egentlig godt fornemme barnet i hende, selvom hele setuppet omkring hende er meget anderledes.

Til gengæld synes jeg, at de voksne journalister, der er med i klippene, virker trælse og ukritiske. Især ham manden, der bevidst spørger til hendes penge og prisen på hendes tøj.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf thomassneum » 18. maj 2016, 12:34

LadyFox skrev:
fisken80 skrev:
thomassneum skrev:Man kan være bange for at det skyhøje selvværd, hurtigt kan vendes til intet selværd. Og det er sgu synd for hende.
Umiddelbart kan man frygte, at hun vokser op uden særlig indsigt og empati. Det er dog ikke noget man kan sige med sikkerhed, da vi jo ikke kender familien.

Umiddelbart bliver jeg ikke stolt af hende, men bekymret. Jeg under hende hver en krone, og fantastisk oplevelse hun vil få, der er bare noget der nager. :(


Jeg tænker bare, at hun går glip af at være barn, men om det nødvendigvis er skidt eller om jeg bare trækker personlige præferencer om det gode barneliv ned over hende, det véd jeg ikke.

Det er jo heller ikke til at vide om hun udover at lave skønheds-ting også laver en masse helt almindelige alders-svarende ting.


Præcist..det melder historien jo intet om.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Thestral » 18. maj 2016, 12:59

Det skriger lidt i mig at hun bliver kaldt en forretningskvinde - Hun er 9 år
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Børn"