Børnemishandling eller?

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf icelady » 18. maj 2016, 13:39

Jeg vil ikke kalde det mishandling...nok nærmere dårlig dømmekraft.

Jeg tror hun får det umådeligt svært, når hun bliver voksen og finder ud af, hele verden ikke drejer sig om hende. Forhåbentligt har hun et par fornuftige forældre, der på samme tid formår at skabe en forretning omkring hende og stadig være jordbundne.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Viskelæder » 18. maj 2016, 13:57

Jeg vil heller ikke kalde det mishandling, men jeg synes faktisk, det er ret grelt. Den frihed og ansvarsløshed og de værdier, som et barn burde have/lære, tror jeg ikke, hun har/lærer. Hold op, hvor kommer hun til at blive forskruet, når hun vokser op.
3
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Torn » 18. maj 2016, 14:17

Det er ikke mishandling, men det er bestemt uhensigtsmæssigt at lade et barn vokse op på den måde. Forhåbentligt kompenserer forældrene for den "voksen"-rolle, hun indgår i.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Akehurst2 » 18. maj 2016, 14:41

Altså, jeg synes helt generelt at beauty pageants for så små børn burde være forbudt. Jeg fatter ikke de forældre, der kan få sig selv til at lade deres børn være med i dem.

Jeg synes ikke, små børn skal stadses ud på den måde med makeup og den slags tøj (fx høje hæle), og jeg synes det er nogle helt forkerte værdier de dyrker på en forskruet måde.

Men børnemishandling? Der er jo så mange forældre, der gør tingene på hver deres måde, og jeg vil aldrig være enig med alle, men derfra og så til at kalde det mishandling er der for langt, synes jeg.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Sangius » 18. maj 2016, 14:42

Tænk hvis hun vokser op, og bliver en knap så køn teenager. Så har hun lært hele sit liv, at det mere eller mindre handler om at se godt ud, og så ser hun selv måske knap så heldig ud.

F.eks. Haley Joel Osment var en bedårende barnestjerne, men en knap så heldig voksen mand mhb på udseende.

Det er ikke børnemishandling. Men det er da et liv med mange faldgruber.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf ajnaM » 19. maj 2016, 07:44

Akehurst2 skrev:Altså, jeg synes helt generelt at beauty pageants for så små børn burde være forbudt. Jeg fatter ikke de forældre, der kan få sig selv til at lade deres børn være med i dem.

Jeg synes ikke, små børn skal stadses ud på den måde med makeup og den slags tøj (fx høje hæle), og jeg synes det er nogle helt forkerte værdier de dyrker på en forskruet måde.

Men børnemishandling? Der er jo så mange forældre, der gør tingene på hver deres måde, og jeg vil aldrig være enig med alle, men derfra og så til at kalde det mishandling er der for langt, synes jeg.


Men vi dømmer jo allerede, hvad der er mishandling og griber ind, eksempelvis når forældre giver deres børn dårlig kost. Og et eller andet sted kan man vel sige, at børn bliver mindst lige så f*cked op af at leve det der liv, som de gør af at få for meget bacon som små?

Det er egentlig meget interessant, hvilke parametre man vælger ud fra, når man afgør, hvad der skal gribes ind overfor. :gruble: En ting er det helt åbenlyse, hvis barnet bliver fysisk mishandlet - men underretninger i dag går jo også på andre former for mistrivsel.

Jeg mener personligt, det er et eksempel på konkret fysisk mistrivsel, når små børn går i høje hæle. Det ødelægger kroppen og risikerer at give mén resten af livet. :( Og så er det da i øvrigt bare synd for det barn der...
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Akehurst2 » 19. maj 2016, 07:58

ajnaM skrev:Men vi dømmer jo allerede, hvad der er mishandling og griber ind, eksempelvis når forældre giver deres børn dårlig kost. Og et eller andet sted kan man vel sige, at børn bliver mindst lige så f*cked op af at leve det der liv, som de gør af at få for meget bacon som små?

Det er egentlig meget interessant, hvilke parametre man vælger ud fra, når man afgør, hvad der skal gribes ind overfor. :gruble: En ting er det helt åbenlyse, hvis barnet bliver fysisk mishandlet - men underretninger i dag går jo også på andre former for mistrivsel.

Jeg mener personligt, det er et eksempel på konkret fysisk mistrivsel, når små børn går i høje hæle. Det ødelægger kroppen og risikerer at give mén resten af livet. :( Og så er det da i øvrigt bare synd for det barn der...


Jeg tror det er det med ordet "mishandling", jeg synes bliver for stærkt.

For ja, der er forældre, der ikke giver optimal kost, optimalt nærvær, optimal tid i institution, optimal tone i hjemmet og opdragelsesmetoder, optimale fritidsinteresser og så videre, og hver for sig eller tilsammen kan det sagtens resultere i et børneliv, som vi fordømmer eller i hvert fald kritiserer.

Men direkte at kalde det mishandling er et voldsomt ord.

I forhold til de høje hæle er jeg helt enig!
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf ajnaM » 19. maj 2016, 10:24

Akehurst2 skrev:
Jeg tror det er det med ordet "mishandling", jeg synes bliver for stærkt.

For ja, der er forældre, der ikke giver optimal kost, optimalt nærvær, optimal tid i institution, optimal tone i hjemmet og opdragelsesmetoder, optimale fritidsinteresser og så videre, og hver for sig eller tilsammen kan det sagtens resultere i et børneliv, som vi fordømmer eller i hvert fald kritiserer.

Men direkte at kalde det mishandling er et voldsomt ord.

I forhold til de høje hæle er jeg helt enig!


Enig. Men det er nok fordi, mishandling i så høj grad bliver ligestillet med vold. Men man griber jo også ind fra myndighedernes side, selvom der ikke er tale om vold.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf TomKah » 19. maj 2016, 13:17

Jeg synes heller ikke man kan kalde det mishandling. Jeg synes ikke det er ret meget anderledes end det er for mange børneskuespillere og den slags, der bliver mega kendte i en meget ung alder. For nogen går det godt, for nogen går det knap så godt. Hvad der gør forskellen ved jeg ikke.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Bimmerdyret » 19. maj 2016, 13:32

Hvor mange venner har hun mon?
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Kattefjæs » 19. maj 2016, 14:09

Mishandling ved jeg ikke om man kan sige, men svigt... Jeg synes i høj grad at de svigter hende. Og jeg tror at hun vil få det meget svært som teenager og voksen hvis ikke hendes forældre er usandsynligt godt klædt på til at håndtere hende og verden omkring dem.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf milisa » 19. maj 2016, 19:26

Jeg synes, det er fuldstændig forskruet og jo, jeg vil kalde det mishandling i ordets oprindelige betydning. Der bliver ikke udøvet fysisk vold mod hende, nej, men gu bliver hun mishandlet.

Hun har en fuldstændig forskruet holdning til sig selv og sit udseende. Hvem pokker får sig selv til at give et barn makeup på - på den seriøse måde? Hun har jo også makeup på på de "civile" billeder, så det er jo ikke kun til de der skønhedskonkurrencer.

Og WTF sker der i øvrigt for det!??! Hvem fik dog den grusomme ide at stille små børn op imod hinanden og dømme dem på udseende?! Jeg synes, det er skrækkeligt. Jeg synes, der er himmelvis forskel på balletdansere og skuespillere og så hende her. Balletdanserne og skuespillerne har evner. De bedømmes og berømmes for deres talent. Hende her? Hun er jo bare Paris Hilton. En lille bitte 9-årig Paris Hilton.

Mange har skrevet, at de håber på forældrene er klædt på til at kunne tackle hende som teenager, men det er de jo tydeligvis ikke, når de lader deres barn være så ekstremt selvoptaget. Hun snakker om "sine fans"? Hvad sker der, hvis hun næste år af en eller anden grund glemmes? Eller værre endnu kommer ud for en ulykke så hun ikke længere er såkaldt køn? Så har hun ingen fans. Ingen catwalk. Ingen opmærksomhed. Og hun vil så være 10 år til at tackle det. Jeg kan næsten slet ikke bære tanken. Stakkels barn. Idiotiske forældre.
3
Tally-ho
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Flora » 19. maj 2016, 21:40

Jeg synes det er fint så længe hun selv synes det er sjovt.

Børnemishandling kan jeg ikke forbinde det med.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24475

Re: Børnemishandling eller?

Indlægaf Moxy-lady » 28. maj 2016, 20:29

Er der nogen af jer der læste den originale artikel fra the Sun? Selvom EB nærmest slavisk har kopieret artiklen, har de alligevel udeladt nogle ting som jeg synes nuancerer billedet lidt. Blandt andet skyldes datterens involvering i pageants at storesøsteren blev overfaldet ret voldsomt af nogle af hendes veninder, og derefter deltog i nogle pageants for at få noget selvtillid (nej, det er muligvis ikke det rigtige at gøre, men det lader til at hun havde glæde af det) lillesøster blev facineret og begyndte selv at deltage. Moren lader også til at være opmærksom på at datteren skal opføre sig ordentligt. Ift. det at have fans, så er det vel det hun har? Hun har, hvad var det?, 1,5 mio følgere? Hvad kalder vi det så? Vi ville kalde det fans hvis det var en voksen.
Jeg er med på at det ikke er en sund business, og at det har en stor risiko for at være til mere skade end gavn. Og ja, det kan da være at hun bliver en bitch. Men jeg synes stadig at artiklen er enormt unuanceret og kun skrevet (kopieret) for at skabe forargelse.
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Børn"