Skoletasken i 2024

Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3256
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12415

Skoletasken i 2024

Indlægaf Joe » 10. mar 2024, 06:56

Der var debatbabyboom for ca 5,5-seks år siden, så jeg tænker der er masser herinde, der skal shoppe skoletasker i de kommende måneder.
Hvad skal der kunne være i sådan en i år 2024? Hvad er godt? Er det stadig den lilla jeva der hitter? Hvad skal sådan nogle børn overhovedet slæbe med frem og tilbage?

PS. Hold nu kæft, hvor bliver de store hurtigt :panik:
3
Lulu
Indlæg: 2226
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf Lulu » 10. mar 2024, 07:12

Nu går mine i 3. Og 1. Klasse.
De to mest populære (af hvad jeg kan se), som også er ergonomiske er Beckman og ergobag. Vi har selv ergobag til begge. De kan tilpasses i højden så de vokser med barnet.
Vi har lovet den store at han får en ny taske i 4. Klasse. Så holdbarheden er også god.

Det de har haft med når de startede i 0.klasse har været penalhus (gerne to lags så det er nemt at overskue hvad der er i og med plads til både blyanter og farveblyanter).
Så får de nogle mapper udleveret til deres papirer. Og måske en enkelt eller to bøger (de der opgaver bøger de skal skrive i). Og så har de tit biblioteksbøger med hjem.
Husk en gymnastiktaske.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3413
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10718

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf Little_Woman » 10. mar 2024, 07:49

Jeg læser med - med en klein dreng er jeg spændt på hvad der findes der passer og som samtidig kan indeholde 3 madpakker, mapper etc.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Aurora
Indlæg: 1023
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2710

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf Aurora » 10. mar 2024, 09:08

Ergobag hitter hos de små. De er også meget fede, ergonomisk gode og holder hele indskolingen. Så kan man skifte til Satch, som er samme firma/mærke, bare til de lidt større.
Det er i hvertfald sådan jeg selv har gjort og set mange andre gøre.

Min ældste skal i 7. næste gang (og får en ny taske :D) og jeg har kun købt de to skoletasker til ham, så selvom prisen er lidt pebret, er det faktisk ok når de holder hele perioden på hvert trin.

Edit: de små skal mest have plads til madpakke, drikkedunk, Pokemonkort, squishmallows og Bitzees. På de skoler hvor jeg kender børn, har de en kasse til sutsko og skiftetøj og en anden til bøger, mapper og evt penalhus så de ikke behøver slæbe det med hjem hver dag.
1
ajnaM
Indlæg: 10037
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27483

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf ajnaM » 10. mar 2024, 09:48

Begge mine har Fjällräven - tror modellen hedder Ulvö. Den har brede polstrede stropper og (kan) spændes over brystet.

Synes Ergobag er for klodsede, og mange børn har den samme, hvilket ofte skaber en del forvirring i garderoben. :lol: Derudover synes jeg, de er dyre og grimme, og børnene gider dem ikke mere end et par år (ser jeg på vores skole).

Næh, så hellere en god, neutral taske, der holder i årevis, og som vi forældre også kan slæbe rundt på, hvis vi er på dagstur. :gogo:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Cosi
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 151
Likede indlæg: 2250

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf Cosi » 10. mar 2024, 10:39

Vores søn går i 3. klasse og har denne fra Satch. Den er vi rigtig glade for. Den er let og ergonomisk.

Den første var fra Lego. Vores datter går i 0. klasse og har en Jeva. Legos start-skoletaske var bedre.

Vi kommer også til at vælge Satch til lillesøster, når hun skifter.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12998

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2024, 12:45

På vores skole har stort set alle børnene Beckmann eller ergobag i 0. klasse. Vi har selv beckmann, fordi det var den datteren synes var flottest da vi var i en butik og så sad den også godt. Synes den alm taske er rigelig stor, også når der skal skiftetøj med, så gymnastiktasken kunne vi godt have sparet, men den bliver brugt som taske på turdage og de er på tur 1-2 dage om ugen så den bliver brugt en del men er mere luksus end nødvendig.

Med penalhus havde vi først købt et stort, men de bruger ikke tusser i skolen, da det går gennem siderne, så det var lidt spild, så nu har vi købt et billigt fra Føtex så det ikke fylder og vejer så meget i tasken hver dag når det alligevel kun er blyant, lineal og farveblyanter der bliver brugt.
0
Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf Bergen » 10. mar 2024, 18:54

Barnet har fra Bergans købt i Spejdersport, supergod. En Hummel sportstaske til idræt.

Reelt har hun max 2 bøger og 1 penalhus i tasken, så reelt er kvaliteten uden betydning.

Den første var fra Lego med penalhus og gymnastiktaske.
2
Sorenspige
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9489

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf Sorenspige » 10. mar 2024, 20:09

Min pige går i 1. klasse og har en Jeva-skoletaske med matchende penalhus og gymnastikpose. Jeg regner med, at hun i hvert fald har den til og med 2. klasse.

Hendes storebror havde en Ninjago-taske, gymnastikpose og penalhus fra Lego i 0., 1., 2. og halvdelen af 3. klasse. Derefter fik han en større taske fra Jeva, hvor der også er plads til en computer (som de fik i 4. klasse). Han var vældig glad for sin Lego-taske, og eftersom vi købte den brugt, syntes jeg egentlig også, at holdbarheden var fin.
Han bruger stadig gymnastikpose til idræt og som turtaske.

For resten kan man godt finde skoletasker til under 800-1000kr. Min drengs blev som sagt købt brugt, og den var som ny og kostede 125kr incl. penalhus. Han havde set billeder af den og andre, men han var vild med netop det her motiv. Han var med henne og hente den.
Lillesøster var rundt og se på tasker i butikkerne, men drømmemodellen viste sig at være en model fra året før, og den fandt jeg på nettet med 40% rabat, så den endte vist på omkring 450kr.
0
DannyZuko
Indlæg: 429
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 745

Re: Skoletasken i 2024

Indlægaf DannyZuko » 10. mar 2024, 20:38

Hos os har de kun pennalhus og en mappe i tasken, bøger bliver på skolen. Til gengæld fylder alle de madkasser mega meget.

Vi startede med en Beckmann taske i 0., men den var lidt irriterende. Der var ikke ordentlig plads til madkasser og gymnastiktasken sidder fast på en lidt besværlig måde, så barnet gad ikke at sætte den fast. Så var der 2 tasker at huske og holde styr på, når de ikke sad sammen. Der var heller ikke plads til drikkedunk på siden af tasken, så den skulle mases ned med de andre ting i det store rum.

Købte i stedet en brugt Jeva Intermediate, som passer os meget bedre. Er især glad for det isolerede madpakkerum, som kan rumme det sultne barns store madkasse og et lille køleelement.

Vi har valgt en Jeva Beginner til barn 2, som starter i skole lige om lidt. Så må vi se om den fungerer.
0

Tilbage til "Børn"