Perler fra ungerne

Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Sorenspige » 3. jul 2019, 18:50

Vi sidder og spiser aftensmad hos farmor og farfar og taler om, at M snart bliver 3 år.

M: Når jeg bliver 3 år, må jeg få gulerødder og fødselsdag” :lun:.

Der er en, der glæder sig til at spise rå gulerødder :).
8
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Danseprinsesse » 3. jul 2019, 19:35

Han er så skøn sprogligt lige nu, jeg bliver dagligt imponeret over de velovervejede og kloge ord, der kommer ud af det lille hoved. Og jeg trækker også ofte på smilebåndet.

Som når jeg foreslår ham et eller andet, og han entusiastisk svarer med et “Ja! Det er en god idé”.

Eller da han her til aften siger, jeg skal gå med ham ud på badeværelset (hvor far ventede), jeg spørger hvorfor og får det åbenlyse svar “fordi jeg har brug for dig, mor”.

I går aftes fik jeg spørgsmålet “hvad laver du omme i min numse, mor?”
(jeg skiftede ble) :P

Og så er der alle de ting, der indikerer, hvor meget af det vi snakker om, der faktisk sætter sig fast.
Når butikken har haft jordbær i løbet af vinteren og foråret, har han tit spurgt, om vi skulle købe jordbær; standardsvaret har lidt været “når det bliver sommer, kan vi købe jordbær”.

Forleden morgen spurgte han mig, om han måtte få jordbær på havregrynene igen i dag. Jeg måtte fortælle ham, at vi ikke havde flere jordbær.
“Okay mor, måske kan vi købe nogle til sommer?”.
12
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lykke » 3. jul 2019, 21:50

Barnet: mor, hvorfor kan du egentligt så godt lide at snakke med far?
Mig: jaah.. det kan jeg bare.
Barnet: Har du nogensinde overvejet at holde en stilledag, mor?
22
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 6. jul 2019, 18:08

Den treårige har været ved grønthandleren og set nogle meget store vandmeloner, som han blev meget imponeret over, og gerne vil fortælle sine bedsteforældre om, da han kommer hjem til sommerhuset...

Herman: "Og så var de SSSÅÅÅÅÅH store. Så store som... som... BOLDE... som... som MORFARS MAVE!"

:lol:

Så fik min far den. :D
11
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lulu » 6. jul 2019, 18:23

ajnaM skrev:Den treårige har været ved grønthandleren og set nogle meget store vandmeloner, som han blev meget imponeret over, og gerne vil fortælle sine bedsteforældre om, da han kommer hjem til sommerhuset...

Herman: "Og så var de SSSÅÅÅÅÅH store. Så store som... som... BOLDE... som... som MORFARS MAVE!"

:lol:

Så fik min far den. :D


Da min svigerinde var højgravid og dermed jo havde en ret stor mave, blev bedste (min mands mor) af vores store dreng hilst med" har du også en baby i maven?" hun var ikke synderligt imponeret :D
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 7. jul 2019, 02:26

Bedste vennen var vågnet ud på aftenen og gik ind i stuen hvor han fik set slutningen af en eller anden meget sørgelig film hans far var ved at se, det var han noget utilfreds med, jeg siger så at jeg ved han synes titanic er god og den er da også meget sørgelig.
Det kan han godt se men han synes at titanic er den bedste film i verden, selvom den jo er MEGET klam, det undrer jeg mig først lidt over hvorfor han synes .

Naiv som jeg er tror jeg jeg forstår og siger "nååh ja, det er rigtigt, der er en masse der dør, og folk der kommer slemt til skade"
Men ak, jeg har ikke fattet en skid, og med et lidt forarget udtryk i ansigtet kommer det så :"ej men Benjamins mor, det er jo fordi de SNAVER hele tiden"

:gruble: :lol: :lol:

1500 døde, det er fint, men det der kyssepjat det er åbenbart for det meget for de uskyldige øjne.
2
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 7. jul 2019, 07:08

Lulu skrev:
ajnaM skrev:Den treårige har været ved grønthandleren og set nogle meget store vandmeloner, som han blev meget imponeret over, og gerne vil fortælle sine bedsteforældre om, da han kommer hjem til sommerhuset...

Herman: "Og så var de SSSÅÅÅÅÅH store. Så store som... som... BOLDE... som... som MORFARS MAVE!"

:lol:

Så fik min far den. :D


Da min svigerinde var højgravid og dermed jo havde en ret stor mave, blev bedste (min mands mor) af vores store dreng hilst med" har du også en baby i maven?" hun var ikke synderligt imponeret :D


Hehe, fra børn og fulde folk...

Min far har gået og snakket om løbeture og sagt nej til is siden. :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf JoyNips » 7. jul 2019, 19:03

Scenarie: puttetid. Vi siger godnat i stuen og min kæreste, som er putteren her i huset bærer så vores søn op til sit værelse.
Mig, kalder efter dem: “nat nat, jeg elsker dig!”
Søn: “nat nat, mig elsler dig”
Mig: “jeg elsker dig!”
Søn: “elsler dig”
Mig: “elsker dig”
Søn, lige før døren lukkes bag ham: “elsler dig... elsler også flodhest!”
13
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf JoyNips » 11. jul 2019, 06:01

“mig ikke humpenisse!” :-D
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf JoyNips » 11. jul 2019, 17:51

Ikke så meget en sproglig perle, men jeg har lige busted mit yngel i gang med at slikke på en pakke smør (som han havde åbnet).

Han så ikke det fjerneste skyldig ud. Nærmere lykkelig. :lun:
12
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf MrMister » 11. jul 2019, 18:01

Når den yngste - mens jeg forklarede, at hvis man slår, har jeg jo ikke lyst til at være sammen med h*n, før jeg ved, at jeg ikke bliver slået - men tårer i øjnene spørger: “Men elsker du mig så alligevel stadigvæk mere end noget andet?” - og græd af lettelse, da det var et kæmpe ja. Refleksionsniveauet er eksploderet på kort tid (sammen med temperamentet. Så dejligt med knytnæver i skridtet...)
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Lilly007
Indlæg: 100
Tilmeldt: 3. feb 2016, 19:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 299

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lilly007 » 11. jul 2019, 19:51

Min datter på snart 3 går ind på badeværelset mens far er på vej i bad.
“Hihi, jeg kan se din tissemand. Det ligner.... et pølsehorn!” :lol:
Senest rettet af Lilly007 29. jul 2020, 13:36, rettet i alt 1 gang.
11
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Raenil » 16. jul 2019, 09:44

L på 6 skal have bundet en sløjfe på sin kjole og beder mor om det. Det kan jeg da gøre, hvilket hun ikke tror på.
Min forklaring er, at jeg jo binder sløjfer på skoene hver dag.
"Men far, jeg troede at mor bandt sløjfer på dine sko?"
30
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lulu » 16. jul 2019, 10:35

F, 2 år og 8 mdr, har hørt hvordan storebror på 5 er begyndt at øve sig i komplimenter, og mener han også skal gøre dette.
Så følgende scenarie: "du dufter godt mor" hvorefter han slikker mig på knæet (jeg har lange bukser på) :stoned:
7
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 20. jul 2019, 21:26

Samtale mellem mig og den 2,5 årige, som jeg bærer på min hofte.
Datter: ‘Mor, jeg vil gerne op på dine skuldre’
Mig: Det kan du ikke. Det kan jeg ikke holde til.
D: Jamen det vil jeg gerne
M: det ved jeg godt, men det er kun far, der kan det.
D: Jamen mor jeg vil gerne højere op, jeg sidder helt nede på dine babser. :lol:

SÅ lange er de altså ikke ;)
14

Tilbage til "Børn"