Perler fra ungerne

Healthyhappymilla
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. mar 2017, 06:16
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Healthyhappymilla » 12. mar 2018, 13:15

Forleden sad jeg og tegnede med min søn på 2 år. Jeg begynder at synge "Sommerfuglen sommerfuglen flyver rundt i stuen.." men bliver afbrudt af ham. "Mor ik' sige noget mer'." ..........

:gruble: :genert: :lol:
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lulu » 12. mar 2018, 15:06

Kakro05 skrev:
ajnaM skrev:'Far er en han, han tissemand. Sofus er en han, han tissemand. Mor, han er en hund. Han numse."

:D Åh, at være 2 år.


Åh, ja det kører vi også i herhjemme. Niels har en tissemand, far har en tissemand, mor har en tissekone (jeg måtte forklare at mor ikke har en tissemand) og når vi er i bad sammen "hvorfor har du hår på?" og peger. :genert: :lol:


Vi er der stadig og E er lige fyldt fire. Den lille nærmer sig halvandet. Jeg fornemmer vi ikke er ude af fasen med de store før den lilles fase begynder :rulle:
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 12. mar 2018, 16:24

Lulu skrev:
Kakro05 skrev:
ajnaM skrev:'Far er en han, han tissemand. Sofus er en han, han tissemand. Mor, han er en hund. Han numse."

:D Åh, at være 2 år.


Åh, ja det kører vi også i herhjemme. Niels har en tissemand, far har en tissemand, mor har en tissekone (jeg måtte forklare at mor ikke har en tissemand) og når vi er i bad sammen "hvorfor har du hår på?" og peger. :genert: :lol:


Vi er der stadig og E er lige fyldt fire. Den lille nærmer sig halvandet. Jeg fornemmer vi ikke er ude af fasen med de store før den lilles fase begynder :rulle:


Min den store på snart 6 er meget værre end den lille. :genert: Han kan nærmest ikke sige en sætning, uden ordet 'lort' indgår. Ved ikke, om det er normalt, eller han bare er stuck i den anale fase. :P
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 13. mar 2018, 01:38

ajnaM skrev:
Lulu skrev:
Kakro05 skrev:
ajnaM skrev:'Far er en han, han tissemand. Sofus er en han, han tissemand. Mor, han er en hund. Han numse."

:D Åh, at være 2 år.


Åh, ja det kører vi også i herhjemme. Niels har en tissemand, far har en tissemand, mor har en tissekone (jeg måtte forklare at mor ikke har en tissemand) og når vi er i bad sammen "hvorfor har du hår på?" og peger. :genert: :lol:


Vi er der stadig og E er lige fyldt fire. Den lille nærmer sig halvandet. Jeg fornemmer vi ikke er ude af fasen med de store før den lilles fase begynder :rulle:


Min den store på snart 6 er meget værre end den lille. :genert: Han kan nærmest ikke sige en sætning, uden ordet 'lort' indgår. Ved ikke, om det er normalt, eller han bare er stuck i den anale fase. :P


Min er 7 og han må ikke sige lort men derfor er han stadig ved at dø af grin over alt hvad der handler om prutter og dillere og det gør det mindst en gang om dagen. Det er ret udbredt i 0. så det er nu ikke noget der bekymrer mig synderligt.. Jeg kalder det bodegafasen.
2
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 13. mar 2018, 07:51

hotlips skrev:
ajnaM skrev:
Lulu skrev:
Kakro05 skrev:
ajnaM skrev:'Far er en han, han tissemand. Sofus er en han, han tissemand. Mor, han er en hund. Han numse."

:D Åh, at være 2 år.


Åh, ja det kører vi også i herhjemme. Niels har en tissemand, far har en tissemand, mor har en tissekone (jeg måtte forklare at mor ikke har en tissemand) og når vi er i bad sammen "hvorfor har du hår på?" og peger. :genert: :lol:


Vi er der stadig og E er lige fyldt fire. Den lille nærmer sig halvandet. Jeg fornemmer vi ikke er ude af fasen med de store før den lilles fase begynder :rulle:


Min den store på snart 6 er meget værre end den lille. :genert: Han kan nærmest ikke sige en sætning, uden ordet 'lort' indgår. Ved ikke, om det er normalt, eller han bare er stuck i den anale fase. :P


Min er 7 og han må ikke sige lort men derfor er han stadig ved at dø af grin over alt hvad der handler om prutter og dillere og det gør det mindst en gang om dagen. Det er ret udbredt i 0. så det er nu ikke noget der bekymrer mig synderligt.. Jeg kalder det bodegafasen.


Har du forbudt ham at sige lort helt generelt, eller hvordan? Og er det kun lort eller også andre 'slemme' ord?

Min får at vide, at han skal tale pænt, men det er ligesom om, det ikke hjælper så meget, når det kommer til lorte-tissemands-prutte-snakken. Og jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg burde være hårdere ved ham, eller om det er en fase, han bare skal igennem.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 13. mar 2018, 11:59

ajnaM skrev:
hotlips skrev:
ajnaM skrev:
Lulu skrev:
Kakro05 skrev:
ajnaM skrev:'Far er en han, han tissemand. Sofus er en han, han tissemand. Mor, han er en hund. Han numse."

:D Åh, at være 2 år.


Åh, ja det kører vi også i herhjemme. Niels har en tissemand, far har en tissemand, mor har en tissekone (jeg måtte forklare at mor ikke har en tissemand) og når vi er i bad sammen "hvorfor har du hår på?" og peger. :genert: :lol:


Vi er der stadig og E er lige fyldt fire. Den lille nærmer sig halvandet. Jeg fornemmer vi ikke er ude af fasen med de store før den lilles fase begynder :rulle:


Min den store på snart 6 er meget værre end den lille. :genert: Han kan nærmest ikke sige en sætning, uden ordet 'lort' indgår. Ved ikke, om det er normalt, eller han bare er stuck i den anale fase. :P


Min er 7 og han må ikke sige lort men derfor er han stadig ved at dø af grin over alt hvad der handler om prutter og dillere og det gør det mindst en gang om dagen. Det er ret udbredt i 0. så det er nu ikke noget der bekymrer mig synderligt.. Jeg kalder det bodegafasen.


Har du forbudt ham at sige lort helt generelt, eller hvordan? Og er det kun lort eller også andre 'slemme' ord?

Min får at vide, at han skal tale pænt, men det er ligesom om, det ikke hjælper så meget, når det kommer til lorte-tissemands-prutte-snakken. Og jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg burde være hårdere ved ham, eller om det er en fase, han bare skal igennem.


Det har altid været no go her, han gør det alligevel for tiden, ligesom han siger pik, fucking og et par stykker mere, et par gange om dagen og så siger jeg troligt hver gang at det der vil jeg ikke høre,men her er det to forskellige ting.
Han må gerne sige diller, prut og han kan sagtens fortælle om at hans ven har svinget med sin diller og at de har fundet på en ny sang om prutter og bøvser , det er en undtagelse hvis den smutter og der kommer et af de grove udtryk der.
Det er når han bliver gnaven og skal fortælle noget der kræver kraftudtryk at de andre kommer, men han kan mindst et alternativ til hvert af dem så selvom jeg slår ned på hvert eneste af de udtryk hver eneste gang han siger dem
Men det er i orden at ville forklare at noget er helt vildt forbandet og alt muligt andet så hvis ikke han kan finde på mindre vulgære udtryk at kalde ting når han er gal så hjælper jeg ham med at komme i tanker om dem.

Det er bare en af dem der kommer til at tage tid, ligesom de utallige andre ting de skal have at vide 20.000 gange,og han fik da lært ikke at gå ud og rydde hylderne i køleskabet, at lade være med at rejse sig på stolen mens vi spiser, at lade være med at trykke på enhver knap han ser

Men det er jo ikke et sprog han hører herhjemme og jeg kan se han bliver forfærdet over hvordan det lyder når der er en fra klassen der står og brøler fucking lorte pik mens vi hører det og jeg kan se han krymper sig når jeg så vader i at det er de ord han siger, så jeg tager det nu ret roligt, jeg er sikker på det nok skal gå i sig selv igen, han bliver også meget flov de få gange den er smuttet og han har sagt de ord når andre end mig kan høre det.
2
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 13. mar 2018, 14:17

hotlips skrev:
ajnaM skrev:
hotlips skrev:
ajnaM skrev:
Lulu skrev:
Kakro05 skrev:
ajnaM skrev:'Far er en han, han tissemand. Sofus er en han, han tissemand. Mor, han er en hund. Han numse."

:D Åh, at være 2 år.


Åh, ja det kører vi også i herhjemme. Niels har en tissemand, far har en tissemand, mor har en tissekone (jeg måtte forklare at mor ikke har en tissemand) og når vi er i bad sammen "hvorfor har du hår på?" og peger. :genert: :lol:


Vi er der stadig og E er lige fyldt fire. Den lille nærmer sig halvandet. Jeg fornemmer vi ikke er ude af fasen med de store før den lilles fase begynder :rulle:


Min den store på snart 6 er meget værre end den lille. :genert: Han kan nærmest ikke sige en sætning, uden ordet 'lort' indgår. Ved ikke, om det er normalt, eller han bare er stuck i den anale fase. :P


Min er 7 og han må ikke sige lort men derfor er han stadig ved at dø af grin over alt hvad der handler om prutter og dillere og det gør det mindst en gang om dagen. Det er ret udbredt i 0. så det er nu ikke noget der bekymrer mig synderligt.. Jeg kalder det bodegafasen.


Har du forbudt ham at sige lort helt generelt, eller hvordan? Og er det kun lort eller også andre 'slemme' ord?

Min får at vide, at han skal tale pænt, men det er ligesom om, det ikke hjælper så meget, når det kommer til lorte-tissemands-prutte-snakken. Og jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg burde være hårdere ved ham, eller om det er en fase, han bare skal igennem.


Det har altid været no go her, han gør det alligevel for tiden, ligesom han siger pik, fucking og et par stykker mere, et par gange om dagen og så siger jeg troligt hver gang at det der vil jeg ikke høre,men her er det to forskellige ting.
Han må gerne sige diller, prut og han kan sagtens fortælle om at hans ven har svinget med sin diller og at de har fundet på en ny sang om prutter og bøvser , det er en undtagelse hvis den smutter og der kommer et af de grove udtryk der.
Det er når han bliver gnaven og skal fortælle noget der kræver kraftudtryk at de andre kommer, men han kan mindst et alternativ til hvert af dem så selvom jeg slår ned på hvert eneste af de udtryk hver eneste gang han siger dem
Men det er i orden at ville forklare at noget er helt vildt forbandet og alt muligt andet så hvis ikke han kan finde på mindre vulgære udtryk at kalde ting når han er gal så hjælper jeg ham med at komme i tanker om dem.

Det er bare en af dem der kommer til at tage tid, ligesom de utallige andre ting de skal have at vide 20.000 gange,og han fik da lært ikke at gå ud og rydde hylderne i køleskabet, at lade være med at rejse sig på stolen mens vi spiser, at lade være med at trykke på enhver knap han ser

Men det er jo ikke et sprog han hører herhjemme og jeg kan se han bliver forfærdet over hvordan det lyder når der er en fra klassen der står og brøler fucking lorte pik mens vi hører det og jeg kan se han krymper sig når jeg så vader i at det er de ord han siger, så jeg tager det nu ret roligt, jeg er sikker på det nok skal gå i sig selv igen, han bliver også meget flov de få gange den er smuttet og han har sagt de ord når andre end mig kan høre det.


Ah, det lyder meget som hjemme hos os. Jeg tænker også, det bliver bedre med tiden - og han bander faktisk normalt ikke, det er udelukkende den der 'børnehavesnak', men den er han så rimelig meget på. :tie:

Han kan faktisk nærmest ingen bandeord endnu. Forleden fandt min kæreste ham i børnehaven, hvor han og nogle piger legede en leg på gyngerne, de kaldte 'grimmegyngen' - og som gik ud på, at én blev gynget af de andre, og imens skulle man sige alle de grimme ord, man kunne. :lol: Sofus kan så ikke rigtig sige andet end fuck og for satan, og så alt det der med lort, tissemand, tissekone og prut.

Jeg tænker, det bliver værre, når han starter i skole om lidt. :genert:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf ajnaM » 15. mar 2018, 07:57

Sofus sidder og leger med udenlandske mønter...

"Mor, hvorfor hedder et en ØVro, når man bliver glad af at have en?"
13
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Pyjamas » 1. apr 2018, 18:43

Min søn på 5 år kl 7.35 i morges:
"Mor, jeg er sulten.... Aprilsnar!"
"Mor, jeg er tørstig... Aprilsnar!"

4-5 timer efter, i køen i Fakta, hvilket i øvrigt er byens eneste butik, der har åbent (= lang kø):
"Mor, jeg har tisset i bukserne...."
(forestil jer mig super fortvivlet midt i køen)
"Har du? Herinde?!"
"Aprilsnar!"

Jeg er stolt af ham :lun:
19
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lykke » 1. apr 2018, 20:29

Mig til manden: der er det her fantastiske haveprogram på Netflix. Og de her søde familier, og så er der den her havearkitekt som kommer og giver dem gode råd og blablabla.
A på 2,5 år: mor! Du bruger nogle mærkelige ord.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Moxy-lady » 2. apr 2018, 01:15

Min niece spillede - sammen med sin far - memory mod mor. Det var så, åbenbart, lidt for længe siden at far havde fået et stik, hvilket fik N på 5 til at udbryde "ej altså far, gør dig lige lidt nyttig" :lol:
9
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 2. apr 2018, 12:51

Lykke skrev:Mig til manden: der er det her fantastiske haveprogram på Netflix. Og de her søde familier, og så er der den her havearkitekt som kommer og giver dem gode råd og blablabla.
A på 2,5 år: mor! Du bruger nogle mærkelige ord.


Det lyder som Monty med små drømmeverden, det skal man passe på med at lade dem se, de har nogle ret vilde ideer nogle af de folk der, Benjamin synes vist jeg er gammel og konservativ fordi jeg holder på at vi ikke har plads til en ruin eller en sø i haven..eller rødovre i mini udgave.
Men det er jo en god anledning til at lære dem nye ord, det er en god ting der gør det lettere at få dem engageret, det er ihvertfald mig erfaring.

Der ligger iøvrigt nye afsnit på tv2 fri hvis i har den.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 2. apr 2018, 13:02

Vi har ligget syge på skift i ugevis så nu skal vi have planlagt nogle af de ting vi havde glædet os til, og store bededag hvor vi plejer at tage i kgs have med hans far og mormor og spise hveder, vi elsker de der dage men han bliver ved med at sige "store hvededag", jeg har rettet det nogle få gange men jeg kan dårligt få mig selv til det :blush:

Det er så få fejl han laver og det giver jo bare så meget mening at det selvfølgelig burde hedde store hvededag.

Det kommer nok, men ihh, det er næsten for meget at skulle af med de sidste små rester af ting der hører til småfolk. :lun: :blush: :blush2: :kys:
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Mangoness » 2. apr 2018, 16:03

hotlips skrev:Vi har ligget syge på skift i ugevis så nu skal vi have planlagt nogle af de ting vi havde glædet os til, og store bededag hvor vi plejer at tage i kgs have med hans far og mormor og spise hveder, vi elsker de der dage men han bliver ved med at sige "store hvededag", jeg har rettet det nogle få gange men jeg kan dårligt få mig selv til det :blush:

Det er så få fejl han laver og det giver jo bare så meget mening at det selvfølgelig burde hedde store hvededag.

Det kommer nok, men ihh, det er næsten for meget at skulle af med de sidste små rester af ting der hører til småfolk. :lun: :blush: :blush2: :kys:


Jeg kalder det også tit store hvededag - og jeg er 26. Det ligger så meget bedre i munden end bededag :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. apr 2018, 08:08

6 år: surmulende "men hvorfor SKAL jeg altså så tidligt i seng" (kl. var 20.10...)
Mor: Det er ikke tidligt, du skal sove nu, så du kan vågne imorgen
6 år: Jeg kan godt vågne imorgen hvis jeg er længe oppe
Mor: Du kan ikke vågne tidligt, du er dårlig til at stå tidlig op, så du SKAL sove nu
6 år: tørt "så skal du nok også gå i seng nu, for du er faktisk også mega dårlig til at stå tidligt op"


Ta den mor :lol:
13
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Børn"