Perler fra ungerne

Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Knirkemis » 1. dec 2018, 22:49

Idun elsker Frost, og Rema1000 har Elsa-strømper til 10 kr. Hun har haft dem på i 3 døgn, dag og nat. Forleden aften ville hun høre “Mettegååå”, så jeg fandt Let it go på youtube på min telefon.
Imens hun sidder og ser den, løfter hun fødderne op til skærmen og siger “Se Elsa! Det er dig!”
22
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 2. dec 2018, 20:36

‘Wauw mor, du har VIRKELIG ryddet fint op i stuen! Det er sjældent så fint’

Jeg havde bare sat stolene op, så roomba kunne støvsuge :genert:
14
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2018, 20:57

R på 5 år spørger, om det er mig eller Nissen, der har sat julepynt op i stuen. Jeg fortæller, at det er mig, men siger samtidig, at det jo er Nissen, der kommer med gaverne. Han svarer: "Ja, for du kan jo ikke trylle." :lun:.

Jeg elsker hans uskyldsrene børnelogik, og jeg har allerede ondt i maven over, at det måske snart stopper. Jeg prøver at nyde og suge det ind, så længe det varer.
8
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 2. dec 2018, 21:04

Lillesøster på 2 fik en træ-burger i fødselsdagsgave. Når hun leger med den lægger hun den ene burgerbolle i en gryde, sætter den på legekøkkenet et øjeblik og siger så højt ‘så er der burgermad’ :lun:
8
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Mi55y » 3. dec 2018, 00:21

Sorenspige skrev:R på 5 år spørger, om det er mig eller Nissen, der har sat julepynt op i stuen. Jeg fortæller, at det er mig, men siger samtidig, at det jo er Nissen, der kommer med gaverne. Han svarer: "Ja, for du kan jo ikke trylle." :lun:.

Jeg elsker hans uskyldsrene børnelogik, og jeg har allerede ondt i maven over, at det måske snart stopper. Jeg prøver at nyde og suge det ind, så længe det varer.


Det kan også bkive for meget af det gode. Min søster havde sidste år sådan en nissedør til min niece på dengang 5 år, og man kunne så via app lave en video, hvor det så ud som om, der kom en rigtig nisse ud af døren. Det gav i den grad bagslag, da min niece ikke længere turde være alene nedenunder pga nissen med de spidse ører! :lol:
7
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf godtnavn » 3. dec 2018, 03:06

Vi fik gæster til advent i dag, de kom mens jeg var ved at skifte datteren, jeg fortæller hende så at v har fået gæster og de er ude i haven (jeg var ikke helt sikker på hvem der var kommet først, derfor brugte jeg ikke deres navne). Min datteren bliver helt vildt glad, råber Hurraaaa og laver pruttelyde, som hos hende betyder to ting, det er lyden for hest, men oftest er det at prutte folk på maven. Jeg spørg om hun skal prutte gæsterne på maven, hun siger ja, griner og er overraskende glad over faktummet at der er gæster i haven.

Det er så min far der er kommet først og han skal lige ryge før han kommer ind, vi går derfor ud i haven til ham, hvorefter min datter begynder at græde, og igen sige pruttelyde. Her går det så op for mig at hun troede vi havde fået hest i haven og ikke gæst :lol: Hun ville slet ikke over til bedstefar hele dagen, han havde skuffet fælt ved ikke at være en hest :lol: Hun har sagt pruttelyde og kigget ud af vinduet hele dagen :genert:
14
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. dec 2018, 04:00

Cs bedste ven fra BH var her i går og jeg jeg overhører at vennen siger til ham
Ven- “Vi var bedste venner ikk?” C- “Jo” Ven- “Men vi kyssede ikke” :lol:
7
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Muddi » 3. dec 2018, 15:25

Da jeg sidste gang var ovre ved min søster, skulle jeg tøre yngste nevø på 3, efter han havde lavet stort på toilettet. Jeg tørrede og tørrede, men det blev ved at være noget på papiret. Så siger han pludselig:”Moster, jeg tror grunden til, at jeg ikke kan blive ren, er, at jeg ikke er helt færdig endnu..... *plop* Så, nu er jeg færdig”. Det lød bare så sødt :lun:
6
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Depeche_Mama » 4. dec 2018, 00:22

Min mand skulle til et møde her til aften. Vi har lige fået barn nr. 2 for en uges tid siden, så A på 7 år har tilbragt meget tid med Farmand, mens jeg har Baby.

Her til aften skulle jeg så putte A, samtidig med Lillebror var temmelig aften-urolig. A lå lidt, så kom han pludselig løbende grædende ind i stuen;
'Jeg SAAAAAAVNER Faaaaar! Jeg havde altså sagt til ham, at det var verdens undergang, hvis han tog afsted!'

Vi fik løst det hele, men det var nu lidt sødt. Sikke store følelser :lun:
6
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Muddi » 4. dec 2018, 06:39

En morgen vågner jeg i stuen ved min søster, og kan høre nevøerne skramle med et eller andet ude i køkkenet. Pludselig åbner de døren, og kommer løbende ind til mig og siger: “Kom og se, Moster Muddi, vi skræller valnødder”.


Sidste sommer, var yngste nevø 2 år, og kunne ikke sige moster *mit navn*, så det blev til Måtte Lutte. Vi var i sommerhus hele familien, og jeg gik en tur langs stranden med søster, svoger og nevøer, og da vi var på vej tilbage til huset, satte vi os i klitten, hvor yngste nevø fik sin medbragte frokost, inden han skulle hjem og sove middagslur. Han sad mellem sine forældre, og kiggede pludselig på dem, og sagde “moar, faar”, og kiggede så hen på mig, og med et skælmskt smil sagde “Måtte”.

Senere kom de hen i det hus jeg boede i, med mine forældre. Drengene havde fået et træsværd, som de legede, var en pistol. På et tidspunkt “skød” de mig i maven. Jeg stod foran mine forældres seng, og lod mig falde bagover, ned i sengen, som om jeg døde. Der blev meget stille, hvorefter drengene, med lige dele frygt og begejstring råbte “ Muddi Muddi/Lutte Lutte”
3
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Danseprinsesse » 5. dec 2018, 20:54

Jeg kan ikke stå for, når barnet hører et andet ord, end det man siger.

Da jeg skulle hjælpe ham af med bukserne i dag og bad ham løfte det ene ben, spurgte jeg "kan du holde balancen?".
"Ja" siger han glad "og politibilen".
Jeg nåede lige at tænke "huh?", inden det gik op for mig, at han troede jeg sagde "kan du holde ambulancen?" :lol:
16
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Danseprinsesse » 5. dec 2018, 21:27

Og så har han simpelthen været så fuld af spas i dag.

Han har sagt bevidste fjolleord om ting, han godt kender navnet på, mens han med grin i øjnene ventede på min reaktion.
Da vi læste godnatbog, og jeg pegede på et billede med et containerskib og spurgte “hvad er det?”, svarede han “en bordskåner” og grinede af det.

Det skæggeste var på køreturen hjem.
Når vi støder på et 2-tal rundt omkring bliver han altid glad og siger “2! Ligesom mig er 2 år”.
Nå, i dag kørte vi så bag bus nummer 8. Han får øje på den og siger “8!” ... “Far er ikke 8 år. Far er gammel”.

Jep. :D
11
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. dec 2018, 03:58

C var med til fødselsforberedelse i går og der var et indslag om hvordan far skulle gøre hvis han ville tage imod baby og det blev så vist af en gravid dame og en far og en dukke under blusen med JM der fortalte osv. C kigger med og udbryder ret højt “Er det den rigtige baby som kommer ud nu??”

If only
7
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf hotlips » 8. dec 2018, 09:28

Benjamin har fødselsdag på mandag og har bestilt hjortesteg, hans venner kommer til middag så jeg fortalte igår at vi skal have hjort, og jeg skal ud og skyde den i weekenden.
Bedste vennen der lidt ligner Emil fra lønneberg med hvidt hår og engleansigt kigger forvildet på mig og så på Benjamin, så vender han sig og går mens han ryster på hovedet og mumler "for fanden da også". :ticks:

Nu kan jeg dårligt nænne at sige det var for sjov, han synes jeg er den videste dame fordi jeg har kartofler i haven og kan lave et nyt træ, og der var åbenbart ikke så langt til også at gå ud og skyde mit eget kød som jeg lige gik og troede. :blush:
4
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Lulu » 8. dec 2018, 10:18

Emil på 4 har opsnappet at det gør folk glade at give komplimenter. Så nu komplimenterer han alt.

- Du har pænt hår mor
- Du har ryddet flot op mor
- Dine bøger er flotte
- Dit *indsæt vilkårligt nips* er flot, det kan jeg godt lide. Gid jeg var en pige så jeg kunne have sådan noget (jeg fortalte at drenge også godt kan have fint nips, det blev hn glad for)

Og alt videre i den dur. Det er ret sødt faktisk.
16

Tilbage til "Børn"