“Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Oak123
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4003

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Oak123 » 4. dec 2023, 21:30

Danseprinsesse skrev:
Hattie skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg fandt også nogle strømper uden sømme, da vi handlede i dag, som vi prøver at teste af.

Hvis de sidder på hans fødder i morgen eftermiddag, er det en succes!



Blev det en succes?


Ja og nej :D

Han kunne stadig mærke syningerne/trådene ude i siderne, men så vendte vi vrangen ud, som abcd foreslog, og det godtog han!


Ellers kan jeg anbefale bambus strømper uden syninger, vi har haft samme problem med datteren :)
0
Hattie
Indlæg: 384
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 29
Likede indlæg: 430

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Hattie » 4. dec 2023, 21:58

Lys skrev:
Hattie skrev:
Lys skrev:
Hattie skrev:Autostol til baby?

Kravene er isofix og gerne en fysisk butik, så vi kan tjekke indstillinger osv.


Jeg var fint tilfreds med en Cybex, der kunne lægges ned i ryggen, når man brugte den med klapvognsstellet. Men ville til enhver tid købe en, der klarede sig godt i test hos FDM, Tænk eller det tyske testhalløj, jeg ikke lige husker navnet på :D



https://www.babysam.dk/sirona-gi-i-size ... ck-onesize


Går stole i dag til 4 år? Synes vi sidste gang havde en stol mellem 1,5-3 år?


Ja, “mellemstolen” går vist typisk til 105 cm/18 kg. Det har passet med 4 år her.

Jeg har haft en fra Britax, der minder om den du linker til, fra godt og vel 1 år og til 4 år. Før havde jeg den førnævnte Cybex (ældre version af denne https://fdmshop.dk/boern-i-bilen/autost ... lsrc=aw.ds). Jeg kunne i princippet godt have brugt Britax’en fra fødslen, fordi jeg i praksis sjældent tog babystolen ud af bilen, fordi min datter altid vågnede, når bilen stoppede og jeg sjældent fx handlede i bil (bor i Kbh i et brokvarter). Men min oplevelse er at mange bruger autostolen til at bære baby til/fra bilen etc, og der duer den du linker til, jo ikke.

Kan virkelig anbefale stole, der kan drejes!



Dvs man ikke kan klikke den her stol af og gå med barnet?

Det må vi lige ud og se i praksis. Skal også teste den med de andre børn på bagsædet.
0
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Lys » 4. dec 2023, 22:05

Hattie skrev:
Lys skrev:
Hattie skrev:
Lys skrev:
Hattie skrev:Autostol til baby?

Kravene er isofix og gerne en fysisk butik, så vi kan tjekke indstillinger osv.


Jeg var fint tilfreds med en Cybex, der kunne lægges ned i ryggen, når man brugte den med klapvognsstellet. Men ville til enhver tid købe en, der klarede sig godt i test hos FDM, Tænk eller det tyske testhalløj, jeg ikke lige husker navnet på :D



https://www.babysam.dk/sirona-gi-i-size ... ck-onesize


Går stole i dag til 4 år? Synes vi sidste gang havde en stol mellem 1,5-3 år?


Ja, “mellemstolen” går vist typisk til 105 cm/18 kg. Det har passet med 4 år her.

Jeg har haft en fra Britax, der minder om den du linker til, fra godt og vel 1 år og til 4 år. Før havde jeg den førnævnte Cybex (ældre version af denne https://fdmshop.dk/boern-i-bilen/autost ... lsrc=aw.ds). Jeg kunne i princippet godt have brugt Britax’en fra fødslen, fordi jeg i praksis sjældent tog babystolen ud af bilen, fordi min datter altid vågnede, når bilen stoppede og jeg sjældent fx handlede i bil (bor i Kbh i et brokvarter). Men min oplevelse er at mange bruger autostolen til at bære baby til/fra bilen etc, og der duer den du linker til, jo ikke.

Kan virkelig anbefale stole, der kan drejes!



Dvs man ikke kan klikke den her stol af og gå med barnet?

Det må vi lige ud og se i praksis. Skal også teste den med de andre børn på bagsædet.


Nej, der er ikke nogen hank på.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17261
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42124

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf LaMariposa » 5. dec 2023, 04:50

Vi har været vildt glade for vores autostol fra Cybex, som vi købte sammen med en kombivogn også fra Cybex. Den kan sættes på stellet til barnevognen, og det endte vi med at komme til at bruge rigtig meget, da vores datter hadede sin barnevogn og aldrig kom til at bruge den ret meget.
0
:lun: Be brave
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Esme » 7. jan 2024, 07:38

Er der nogen som kan anbefale et toiletsæde til drengebørn? Det vi har tisser han "under", så der altid ligger en stor mængde tis på det rigtige toiletbræt, men for mig at se, er alle toiletsæder udformet på ca samme måde.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Lys » 7. jan 2024, 08:19

Esme skrev:Er der nogen som kan anbefale et toiletsæde til drengebørn? Det vi har tisser han "under", så der altid ligger en stor mængde tis på det rigtige toiletbræt, men for mig at se, er alle toiletsæder udformet på ca samme måde.


Nu har jeg godt nok en pige, men det her har sådan en kant, der går ned på indersiden af det alm toiletbræt. Du kan se det på billede to.

https://www.babysam.dk/toiletsaede-just ... te-onesize
0
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Esme » 7. jan 2024, 09:32

Lys skrev:
Esme skrev:Er der nogen som kan anbefale et toiletsæde til drengebørn? Det vi har tisser han "under", så der altid ligger en stor mængde tis på det rigtige toiletbræt, men for mig at se, er alle toiletsæder udformet på ca samme måde.


Nu har jeg godt nok en pige, men det her har sådan en kant, der går ned på indersiden af det alm toiletbræt. Du kan se det på billede to.

https://www.babysam.dk/toiletsaede-just ... te-onesize

Tak. Det har den her også, jeg ved ikke om den går kortere ned end andre modeller, det er svært at se. Altså jeg ved ikke helt hvordan han bærer sig ad.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34050

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf JoyNips » 7. jan 2024, 14:08

Esme skrev:Er der nogen som kan anbefale et toiletsæde til drengebørn? Det vi har tisser han "under", så der altid ligger en stor mængde tis på det rigtige toiletbræt, men for mig at se, er alle toiletsæder udformet på ca samme måde.


Vi har bare det fra Ikea. Men de skal lige lære at pege tissemanden ned. Hvis man tisser uden hænder duer det ikke. Så det er ikke et toiletbræt-problem imo.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Esme » 7. jan 2024, 15:37

Han tisser ned, ellers kan han jo ikke tisse under sædet og op på brættet.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Kommodedyret » 10. jan 2024, 18:01

Stjerneprojektor-ting. Har I nogle anbefalinger, eller det modsatte, af natlampe til baby. Det skal være en som laver noget bevægelse i lyset på væggen, vi kan bare ikke bestemme os for hvilken vi skal vælge :gruble:
Screenshot_20240110_183210_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240110_183040_Samsung Internet.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18325

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Mi55y » 10. jan 2024, 19:24

Vi har denne fra fætter BR. Med den ene ende kan man lave stjernehimmel, der bevæger sig og slukker automatisk efter 30 minutter. Den anden ende kan man putte en af de 3 medfølgende skiver med lysbilleder i og projekterer billeder af planeter, månen, stjerner osv. op på en væg/loftet. Så den er måske bedst til større børn, men virkelig fin til prisen.

Screenshot_20240110_202041_Samsung Internet.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Kommodedyret » 10. jan 2024, 19:27

Mi55y skrev:Vi har denne fra fætter BR. Med den ene ende kan man lave stjernehimmel, der bevæger sig og slukker automatisk efter 30 minutter. Den anden ende kan man putte en af de 3 medfølgende skiver med lysbilleder i og projekterer billeder af planeter, månen, stjerner osv. op på en væg/loftet. Så den er måske bedst til større børn, men virkelig fin til prisen.

Screenshot_20240110_202041_Samsung Internet.jpg

Den ser virkelig god ud, men måske til større børn ja
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Watson
Indlæg: 229
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:30
Kort karma: 5
Likede indlæg: 267

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Watson » 10. jan 2024, 21:08

Kommodedyret skrev:Stjerneprojektor-ting. Har I nogle anbefalinger, eller det modsatte, af natlampe til baby. Det skal være en som laver noget bevægelse i lyset på væggen, vi kan bare ikke bestemme os for hvilken vi skal vælge :gruble:
Screenshot_20240110_183210_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240110_183040_Samsung Internet.jpg

Vi har den første skildpadde på billedet og den er rigtig fin. Den laver "bølger", der både kan bevæge sig og lade være. Lyden er enten havet eller rolig musik. Det mest irriterende er dog at de små lamper, der lyser er virkelig skarpe, så man kan faktisk ikke holde ud at kigge på skildpadden, mens den er tændt, men lader man være med det og kigger i loftet i steder er den virkelig god :D
1
Lille V 22.06.22 :lun:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Kommodedyret » 11. jan 2024, 11:46

Watson skrev:
Kommodedyret skrev:Stjerneprojektor-ting. Har I nogle anbefalinger, eller det modsatte, af natlampe til baby. Det skal være en som laver noget bevægelse i lyset på væggen, vi kan bare ikke bestemme os for hvilken vi skal vælge :gruble:
Screenshot_20240110_183210_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240110_183040_Samsung Internet.jpg

Vi har den første skildpadde på billedet og den er rigtig fin. Den laver "bølger", der både kan bevæge sig og lade være. Lyden er enten havet eller rolig musik. Det mest irriterende er dog at de små lamper, der lyser er virkelig skarpe, så man kan faktisk ikke holde ud at kigge på skildpadden, mens den er tændt, men lader man være med det og kigger i loftet i steder er den virkelig god :D


Vi har også kigget på skildpadden. Vi har faktisk en i forvejen som vi har arvet, men lydeffekten er gået i stykker. Det er ret relevant, det med at lyset er meget skarpt, så tusind tak for dit input.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17261
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42124

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf LaMariposa » 11. jan 2024, 13:49

Kommodedyret skrev:Stjerneprojektor-ting. Har I nogle anbefalinger, eller det modsatte, af natlampe til baby. Det skal være en som laver noget bevægelse i lyset på væggen, vi kan bare ikke bestemme os for hvilken vi skal vælge :gruble:
Screenshot_20240110_183210_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240110_183040_Samsung Internet.jpg


Vi fik foræret sådan en her brugt for et års tid siden, og den er simpelthen så fin. Den kaster ikke stjerner, men den giver et fint, blødt lys.

https://www.lirumlarumleg.dk/collection ... er-med-lys

Vores har i øvrigt 12 år på bagen, men den fås stadig fuldstændig magen til.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Børn"