Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Indlægaf Majer » 27. jul 2022, 20:24

Ata skrev:
Majer skrev:
Ata skrev:
Majer skrev:Min søn er lige taget af sted fra i dag til på lørdag. Han er kun 7 år, så jeg krydser fingre for at det går godt.

Hvis det er samme lejr, Spejdernes Landslejr ved Hedeland, så er i edderbankeme seje at have fragtet hende frem og tilbage hver dag. Den lejr er kæmpestor, vi havde nær aldrig fundet frem til det rigtige område da vi kom i dag.

Så hatten af for at I har imødekommet jeres datter, så hun har fået en succesoplevelse, frem for et nederlag ved at melde helt fra :)

Ja, det er den. Og ja, der var pænt langt fra gæsteparkeringen. De to sidste dage fandt jeg dog ud af, at man kunne parkere nede på VIP-parkering syd for lejren og så var der kun 15 minutters gang til hendes lejrsted. Men det trak lidt tænder ud de gange, hvor man skulle gå 3 km hver vej.


Er den VIP parkering markeret på kortet? For vores mindste på 4 år var med i dag og det var lidt stramt for hende at gå den lange vej, så vi har talt om, at det kun er far der skal hente på lørdag, så jeg bliver hjemme med lillesøster.
Men det er første gang min dreng er hjemmefra mere end ét døgn, så jeg vil rigtig gerne med at hente. Og hvis jeg tager af sted selv finder jeg aldrig deres lejr, jeg er en klovn til at finde rundt.

Og med 100 kr for parkering i dag, så føler jeg mig rigeligt VIP til at benytte en tættere parkering på lørdag :tie:

Den VIP parkering er jo kun en bonus hvis jeres barn bor i den gule del af lejren. Men jeg har vist det på et kort her. Du skal ca køre efter adressen Stærkendevej 144.

Skulle I betale for at parkere!?


Tak :) Han bor desværre i den grønne del af lejren, men det ser stadig ud til at være tættere på, så vi overvejer lige om det kan betale sig at begå ulovligheder for en lidt kortere gåtur :D
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14875

Re: Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Indlægaf Ata » 27. jul 2022, 20:37

Majer skrev:
Ata skrev:
Majer skrev:
Ata skrev:
Majer skrev:Min søn er lige taget af sted fra i dag til på lørdag. Han er kun 7 år, så jeg krydser fingre for at det går godt.

Hvis det er samme lejr, Spejdernes Landslejr ved Hedeland, så er i edderbankeme seje at have fragtet hende frem og tilbage hver dag. Den lejr er kæmpestor, vi havde nær aldrig fundet frem til det rigtige område da vi kom i dag.

Så hatten af for at I har imødekommet jeres datter, så hun har fået en succesoplevelse, frem for et nederlag ved at melde helt fra :)

Ja, det er den. Og ja, der var pænt langt fra gæsteparkeringen. De to sidste dage fandt jeg dog ud af, at man kunne parkere nede på VIP-parkering syd for lejren og så var der kun 15 minutters gang til hendes lejrsted. Men det trak lidt tænder ud de gange, hvor man skulle gå 3 km hver vej.


Er den VIP parkering markeret på kortet? For vores mindste på 4 år var med i dag og det var lidt stramt for hende at gå den lange vej, så vi har talt om, at det kun er far der skal hente på lørdag, så jeg bliver hjemme med lillesøster.
Men det er første gang min dreng er hjemmefra mere end ét døgn, så jeg vil rigtig gerne med at hente. Og hvis jeg tager af sted selv finder jeg aldrig deres lejr, jeg er en klovn til at finde rundt.

Og med 100 kr for parkering i dag, så føler jeg mig rigeligt VIP til at benytte en tættere parkering på lørdag :tie:

Den VIP parkering er jo kun en bonus hvis jeres barn bor i den gule del af lejren. Men jeg har vist det på et kort her. Du skal ca køre efter adressen Stærkendevej 144.

Skulle I betale for at parkere!?


Tak :) Han bor desværre i den grønne del af lejren, men det ser stadig ud til at være tættere på, så vi overvejer lige om det kan betale sig at begå ulovligheder for en lidt kortere gåtur :D

Den grønne del må da næsten være tættere på gæsteparkeringen?
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Indlægaf Majer » 27. jul 2022, 20:43

[/quote]
Den grønne del må da næsten være tættere på gæsteparkeringen?[/quote]

Han ligger helt nede i bunden af den grønne del, så det tror jeg ikke. Men der er nok ikke den store forskel.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Indlægaf Urtekussen » 28. jul 2022, 08:20

Jeg har også to stk af sted denne uge, men de er kørt med bus derover sammen med resten af gruppen.
Der er pænt langt at hente, hvis de pludselig vil hjem, så jeg håber de klarer den.
(Og så er det fars uge, så jeg går ud fra det er ham de ringer til :-D)
1
2011
2015
2018
2020
2023
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Indlægaf Kanga » 28. jul 2022, 21:26

Min søn ringede her til aften. Grædende med hjemve. Snakkede med ham og han fortalte, hvad de havde lavet, hvem han skulle sove med osv. Talte også med leder, som ville give det et skud med er opkald. Vi snakkede sammen igen senere, og der var humøret i top. Nu er klokken så mange, at jeg regner med, ar han sover. Så ser vi, hvad status er i morgen. Vi har med vilje planlagt ferie på Sjælland i de her dage, så vi ikke skal køre så langt, hvis nu…
2
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Indlægaf Honningprut » 29. jul 2022, 15:59

Jeg synes det lyder som en god ide med at hente og bringe.

Jeg var selv FDF'er i mange år som barn og ung. Jeg var en af dem der led af "skjult hjemve". Jeg sagde det aldrig til nogen, og bad heller ikke om lov til at blive hjemme. Jeg ville ikke føle mig udenfor, da stort set alle pigerne fra min klasse også skulle med.

Grunden til min hjemve var, at jeg hele mit liv har sovet meget dårligt. Jeg bliver utrolig træt ved aftentid, der har jeg brug for ro. Så det der med småsnakken og fnisen i et telt eller en sovesal, hvor der ikke var ro før ud på de sene nattetimer i en helt uge var virkelig hårdt for mig.

Det var naturligvis en anden tid den gang, så selvom jeg var i mistrivsel grundet overstimuli og træthed, så var der aldrig nogen der stillede spørgsmålstegn. Jeg har i dag det stadig sådan, at jeg altid sover hjemme - nærmest uanset hvad.
3
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Indlægaf Sorenspige » 30. jul 2022, 21:54

Kanga skrev:Min søn ringede her til aften. Grædende med hjemve. Snakkede med ham og han fortalte, hvad de havde lavet, hvem han skulle sove med osv. Talte også med leder, som ville give det et skud med er opkald. Vi snakkede sammen igen senere, og der var humøret i top. Nu er klokken så mange, at jeg regner med, ar han sover. Så ser vi, hvad status er i morgen. Vi har med vilje planlagt ferie på Sjælland i de her dage, så vi ikke skal køre så langt, hvis nu…


Hvordan er det gået med din dreng?
0
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Argh, barnet vil ikke med på spejderlejr!

Indlægaf Kanga » 31. jul 2022, 09:50

Sorenspige skrev:
Kanga skrev:Min søn ringede her til aften. Grædende med hjemve. Snakkede med ham og han fortalte, hvad de havde lavet, hvem han skulle sove med osv. Talte også med leder, som ville give det et skud med er opkald. Vi snakkede sammen igen senere, og der var humøret i top. Nu er klokken så mange, at jeg regner med, ar han sover. Så ser vi, hvad status er i morgen. Vi har med vilje planlagt ferie på Sjælland i de her dage, så vi ikke skal køre så langt, hvis nu…


Hvordan er det gået med din dreng?


Fint, tror jeg. :D Tak fordi du spørger :wink3:
Fredag havde jeg kontakt til lederen på sms, og der var bare :gogo: :gogo: :gogo: tilbage.
Han har ikke ringet igen, og på gruppens Facebook kan jeg se en glad, smilende dreng.
De kommer hjem om en times tid, og vi GLÆDER os til at hente ham, og høre om alle hans oplevelser

Kanga
7

Tilbage til "Børn"