Børn uden interesse i andre?

pinkmoon
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6830

Re: Børn uden interesse i andre?

Indlægaf pinkmoon » 13. maj 2021, 17:44

Jeg synes også han lyder helt normal.

Jeg er vokset op i et hjem uden krav og med en helt masse curling, og det gav en unødvendig svær start på mit udeboende liv, så jeg mener det er vigtigt at børn hjælper til, får et realistisk indblik i hvordan man holder er hjem og bliver godt rustet til voksenlivet, men jeg tror ikke man kan forvente at det sker på eget initiativ i den alder.
2
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Børn uden interesse i andre?

Indlægaf Iforbifarten » 13. maj 2021, 18:39

Altså er han ikke bare 13 år og i øvrigt i en fase hvor hjernen er under almindelig ombygning?

Jeg har også skulle hjælpe til derhjemme, men på ingen måde i ekstrem grad, men jeg ved sgu ikke om jeg gjorde noget husligt på eget initiativ før jeg var 16 år måske? Måske senere.
Modellen var at jeg var med til ting og lærte dem på den måde og så fik jeg besked på at gøre det. Fx "der er snart ikke flere boller i fryseren, så når du kommer hjem fra skole skal du bage en portion", "i eftermiddag skal du lige støvsuge", "jeg smutter lige ned og handler, maskinen er færdig om 20 min, så der skal du lige hænge tøjet ud". Det blev ikke forventet jeg som 13 årige kumne konsekvensberegne i forhold til husholdningen.

Mht fødselsdage og jul, så kan det være det bare rager ham en papand? Jeg elsker det og har altid elsket det og husket det og gået op i det med liv og sjæl, men min mand har der intet sagt fra han var 10 til vi fik børn midt i 30erne. Han kan heller aldrig med det samme sige hvilket år hans far er født eller huske præcist hvor gammelt han er. Det betyder ikke han ikke elsker sin far. Det tog mig tid at forstå han havde det sådan, men det har han og det er så bare sådan.
0
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12251

Re: Børn uden interesse i andre?

Indlægaf Smiling_Goat » 13. maj 2021, 20:05

HerErJeg skrev:Det der piner os mest er den med at han intet giver af sig selv. Hvis det ikke er aftalt, så sker det ikke.
Hvis hunden står og plager for at gå tur, så kommer det ikke til at ske. Hvis køkkenet er fuldt af opvask og maskinen er fuld, ærgerligt.
Er græsplænen langhåret, så er den endnu længere i morgen.
Vi oplever aldrig at han har lavet noget fordi han fik lyst til det, eller fordi han lige hjælper os hvis det brænder på.
Og det bekymrer mig virkeligt.
Så kan det godt være han er teenager, men en dag står han med en fyreseddel fordi chefen bliver træt af det manglende initiativ. Det er ikke bare en periode, hvis ikke han lærer det og forstår det, så går det galt.


Jeg synes det er sådan et fint indlæg. Du lyder fuldstændig som min mor, og da jeg læste: "Er græsplænen langhåret, så er den endnu længere i morgen" var jeg ved at komme til at grine højt (undskyld, jeg forsøger egentligt bare at berolige :genert: )

Jeg tror seriøst min mor var blevet bekymret, hvis hun var kommet hjem fra arbejde, og jeg havde slået plænen... bare fordi. Altså, hun kom engang hjem og så var boligforeningens vicevært ved at slå vores plæne, fordi jeg havde bedt ham om det for selv at slippe :lol:

90% af vores skænderier handlede om huslige pligter. Min mor prøvede endda at gøre lommepengene afhængige af pligterne, men så droppede jeg bare lommepengene. Det var helt håbløst.


Jeg voksede altså fra det :)


Jeg husker altid fødselsdage og har et ganske normalt arbejde, hvor jeg har ry for at være pligtopfyldende og proaktiv, så det kan altså godt lykkes, selvom man er en usædvanligt doven teenager.
5
Rosen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Børn uden interesse i andre?

Indlægaf Rosen » 3. aug 2022, 09:15

Jeg ved det er en gammel tråd, men min første tanke var autisme.

Både det med manglende interesse og passivitet i forhold til aktiviteter (lyder som om det altid har været sådan) og så som kan læses som kravafvisning hvis det bliver indført "tvang".
0
Akehurst2
Indlæg: 14194
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40793

Re: Børn uden interesse i andre?

Indlægaf Akehurst2 » 3. aug 2022, 09:25

Rosen skrev:Jeg ved det er en gammel tråd, men min første tanke var autisme.

Både det med manglende interesse og passivitet i forhold til aktiviteter (lyder som om det altid har været sådan) og så som kan læses som kravafvisning hvis det bliver indført "tvang".


Ej, helt almindelig teenageradfærd er ikke autisme. Helt ærligt.
9
Rosen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Børn uden interesse i andre?

Indlægaf Rosen » 3. aug 2022, 12:48

Akehurst2 skrev:
Rosen skrev:Jeg ved det er en gammel tråd, men min første tanke var autisme.

Både det med manglende interesse og passivitet i forhold til aktiviteter (lyder som om det altid har været sådan) og så som kan læses som kravafvisning hvis det bliver indført "tvang".


Ej, helt almindelig teenageradfærd er ikke autisme. Helt ærligt.


Jeg hælder også til han er normal, misforstå mig ikke.

Det var bare del af beskrivelsen som fik de tanker op i mig (værende mor til en med højt fungerende autisme selv) og tråd starter virker oprigtigt bekymret....så det var mine 2 cent.
1

Tilbage til "Børn"