Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf Rapfisk » 2. aug 2022, 10:01

Vi har ferie, og jeg plukkede ribs i haven. Barnet holdt skålen og sang hjemmelavede sange for mig :lun:

Så bliver idyllen ikke større.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf MrsHyacinth » 2. aug 2022, 10:46

Vi er gået fra hvad der føles som toddler til lille dreng i ferien.

Han har droppet lur hjemme, sover 19.30’ish-7/7.30 om natten, er begyndt at sige små sætninger, leger vildt selvstændigt og er i det hele taget bare så sød og sjov at være sammen med.

Jeg elsker simpelthen, at han har humor og driller os. Bevares, det er på et simpelt niveau, men det er skideskægt og skønt at opleve ham tage de her kvantespring.

Desuden er far også kommet i kridthuset for alvor. Det er vildt dejligt, eftersom han indtil nu nærmest aldrig har været favoritten. Nu hedder det “faar”, “faaar”, “faaaaaaar” hele tiden, og jeg elsker, at “far henne?” oftest er hans første ord, når han vågner (selvom han da også gerne snart måtte begynde at sige “mor” :genert:)
2
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf Panton » 2. aug 2022, 12:07

Hold op hvor er min teenager pirrelig i de her dage, han kan gå fra glad til sur på et splitsekund!!

Det er jeg ikke vant til, han er normalt kun sur i lidt tid og er så god igen. Men her nu, næh nej, jeg kan intet gøre der er rigtigt. Godt det er sidste ferieuge og han starter på gym på mandag, ahhhhhhhh.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2022, 12:24

Panton skrev:Hold op hvor er min teenager pirrelig i de her dage, han kan gå fra glad til sur på et splitsekund!!

Det er jeg ikke vant til, han er normalt kun sur i lidt tid og er så god igen. Men her nu, næh nej, jeg kan intet gøre der er rigtigt. Godt det er sidste ferieuge og han starter på gym på mandag, ahhhhhhhh.


Forkert tråd?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf Panton » 2. aug 2022, 14:15

JoyNips skrev:
Panton skrev:Hold op hvor er min teenager pirrelig i de her dage, han kan gå fra glad til sur på et splitsekund!!

Det er jeg ikke vant til, han er normalt kun sur i lidt tid og er så god igen. Men her nu, næh nej, jeg kan intet gøre der er rigtigt. Godt det er sidste ferieuge og han starter på gym på mandag, ahhhhhhhh.


Forkert tråd?


Nej da, det er da en del af det gode liv at leve med en cranky teen. Livet kan jo ikke være lutter lagkage, så tråden kan vel bære flere facetter i at leve med børn.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf Torn » 3. aug 2022, 05:49

I går aftes skulle jeg lige flytte lillebror fra vugge til seng, og idet jeg løfter hans lille sovende krop ind til min for at bære ham, bliver jeg ramt af hans duft. Sød, mælket, varm. Det er som at blive rykket i fysisk. Jeg måtte stå der lidt, duftende til hans tynde hår, vuggende blidt. Tårer i øjnene, overvældet. Moderkærlighed er voldsom.
11
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17188
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41772

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf LaMariposa » 5. aug 2022, 05:37

Det regner, og min datter sidder og putter sig ind til mig, mens hun kigger fascineret ud på regnen. Det er så hyggeligt.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf FruKuk » 5. aug 2022, 17:14

Vi drikker øl. Storebarnet henter grillmad :love:
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22962

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. aug 2022, 22:37

Jeg har ikke behøvet at sætte en alarm, siden jeg fødte. Mig og baby er godt nok ikke altid enige om, hvornår vi bør stå op, men det er egentlig vidunderligt ikke at vågne til den evindelige alarmtone.
4
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf Sorenspige » 7. aug 2022, 18:46

Min dreng er begyndt at komme senere i seng om aftenen, så i dag gik han med mig på min aftentur, mens far læste og puttede lillesøster :love:. Det var simpelthen så hyggeligt.
5
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf Joe » 7. aug 2022, 20:28

POCKETKITTEN skrev:Jeg har ikke behøvet at sætte en alarm, siden jeg fødte. Mig og baby er godt nok ikke altid enige om, hvornår vi bør stå op, men det er egentlig vidunderligt ikke at vågne til den evindelige alarmtone.


Enig! Og i virkeligheden vigtigt at dette form for vækkeur ikke har en snoozefunktion! Gør morgenerne lettere at man ikke skal debattere med sig selv, hvorvidt man kan ligge lidt længere.
2
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf MrsHyacinth » 8. aug 2022, 05:35

Joe skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg har ikke behøvet at sætte en alarm, siden jeg fødte. Mig og baby er godt nok ikke altid enige om, hvornår vi bør stå op, men det er egentlig vidunderligt ikke at vågne til den evindelige alarmtone.


Enig! Og i virkeligheden vigtigt at dette form for vækkeur ikke har en snoozefunktion! Gør morgenerne lettere at man ikke skal debattere med sig selv, hvorvidt man kan ligge lidt længere.


...og HVIS man får lov til at snooze lidt, er det langt federe at blive genvækket at slaskede toddlermøssere end hyletone!
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17188
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41772

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf LaMariposa » 23. aug 2022, 06:38

Min datter og jeg sidder ude i haven hver morgen, mens jeg drikker en kop kaffe. Så sidder vi og krammer og snakker om, hvad der sker omkring os, og hvilke fly, vi kan høre. Det er virkelig en skøn måde at starte dagen på :lun:
7
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf ajnaM » 23. aug 2022, 08:51

Jeg havde min store dreng og nogle af hans venner med på tur med overnatning forleden - heriblandt nogle af pigerne. De går i 4. klasse, og de begynder så småt at have alle mulige sjove perspektiver på verden - som ikke bare er børnesnak, men som er reflekteret på deres niveau, og som afspejler, at de er en ny generation med et HELT andet fokus end mit eget.

Jeg tænkte flere gange undervejs, at det var oprigtigt givende for mig at høre, hvad de har at sige. En ting er, at de er sjove og søde - men de har også bare nogle andre og nye briller at se verden gennem end mine egne. De vil gerne tale om det, de oplever i verden, og de er ikke bange for at udfordre og stille skæve spørgsmål.

Jeg mærker det også, når vi får lov at være med på sidelinjen til hans tætte venskaber. Drenge, vi har med hjemme på nærmest daglig basis. Det er virkelig en gave at have de her unge mennesker omkring os. <3
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf Mani » 25. aug 2022, 16:22

Jeg har giga travlt på jobbet.
Knejterne har købt ind og lavet aftensmad, så jeg ikke skal tænke på det. De har i øvrigt også tanket min bil, hentet mine pakker og vasket tøj & hængt det op. Og serveret kaffe for mig.
17
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Børn"