Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf Straniera » 14. dec 2020, 08:46

0. Hun er for lille til at forstå julen, og hun får gaver af så mange andre. Derfor er min mand og jeg er enige om, at det ville være fjollet at købe en ligegyldig ting bare fordi.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf Mi55y » 14. dec 2020, 08:56

Sangius skrev:De får en eller to hver af os.

Jeg har en ret bestemt regel om, at man ikke åbner julegaver fra folk, som ikke er til stede. Synes det er en uskik - ungerne får alt for mange gaver på én gang, og den som de får gaven fra, er ikke engang i rummet. De kan slet ikke huske hvem der gav hvad, og det hele bliver noget værre roderi.
Jeg inviterer dem som gerne vil give gaver på besøg, og så kan børnene pakke op, når de er her. Det er gerne før eller efter jul.
Ind til videre har det virket fint, for vi er de eneste der har børn med juleaften. Nu har svogeren fået en lille, så jeg håber, at de er med på metoden. Så hun ikke sidder og pakker 20 gaver op fra alle mulige mennesker, når vi sidder der juleaften og er 6 mennesker :lol:


Vi gør det samme med nærmeste familie. Dem, som vi ikke fejrer jul med, er vi sammen med d. 23., hvor min datter så pakker gaver fra dem op - ligeså gør min niece, det år, hun fejrer jul hos sin far. Nu er min datter så også kun 2 år og har sengetid omkring kl. 19, så d. 24. får hun gaver i løbet af dagen, og dem hun ikke når, får hun dagen efter.

Hun får een gave fra os i år til en værdi af 900 - det er noget legeskum. Og hun får så rigeligt andetsteds fra.

Jeg kan sagtens forstå, at man kan få lidt ondt i maven på sine børns vegne, hvis man selv, fra da man var barn, kender følelsen af ikke at få ligeså mange gaver som de andre. Men - juleaften er bare for mange en vild forbrugsfest, og ofte må man virkelig stramme sig an for at finde på noget til børn, som jo i det store og hele har, hvad de skal bruge. Så jeg synes, det er en god ide det der med som ekstra gaver at give ting, man alligevel skulle ud at købe; sengetøj, håndklæde, nye luffer, skolegrej, etc.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf ajnaM » 14. dec 2020, 12:34

Sangius skrev:De får en eller to hver af os.

Jeg har en ret bestemt regel om, at man ikke åbner julegaver fra folk, som ikke er til stede. Synes det er en uskik - ungerne får alt for mange gaver på én gang, og den som de får gaven fra, er ikke engang i rummet. De kan slet ikke huske hvem der gav hvad, og det hele bliver noget værre roderi.
Jeg inviterer dem som gerne vil give gaver på besøg, og så kan børnene pakke op, når de er her. Det er gerne før eller efter jul.
Ind til videre har det virket fint, for vi er de eneste der har børn med juleaften. Nu har svogeren fået en lille, så jeg håber, at de er med på metoden. Så hun ikke sidder og pakker 20 gaver op fra alle mulige mennesker, når vi sidder der juleaften og er 6 mennesker :lol:


Helt enig!

Vi gør det samme i min familie og har gjort det altid - man får kun gaver af dem, der er der, og der bliver i øvrigt åbnet én gave ad gangen, så man kan følge med og beundre de andres gaver.

Husker at min lillebror havde glemt at informere sin kæreste, første år hun var med. Så hun havde taget hele læsset af gaver fra sine onkler, søstre og bedsteforældre med, og så skulle vi sidde og se på hende pakke gaver op hele aftenen. :lol:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf ajnaM » 14. dec 2020, 12:36

Vi giver normalt kun én gave til hvert barn, men lige i år, hvor vi kun holder jul med kærestens bror (som er virkelig absurd dårlig til det med gaver :tie: ) og hans børn, giver vi lidt mere. De får to gaver hver af os, og så har de fået lov at vælge en gave til hinanden, som vi har betalt for.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14934

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf Ata » 14. dec 2020, 13:38

Det er meget forskelligt. I år får den ene en meget dyr gave (som også er lidt en nødvendighed) til flere tusind kroner og derfor får den anden lidt flere små gaver, selvom beløbene ikke tilnærmelsesvis bliver det samme. Men vi plejer nok at købe 3-4 gaver til hver. Men altså ikke store ting til 800 kr stykket!
0
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf MOGA » 14. dec 2020, 13:46

Det er meget forskelligt alt efter behov, ønsker og hvad jeg ønsker at bruge på gaver.

I år får den ene én stor gave og den anden en halvstor og en lille. Andre år kan det være fire mindre gaver. Derudover giver de hinanden gaver (betaler selv) og får gaver fra to sæt bedsteforældre, en faster og en onkel.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf achillaxedprune » 14. dec 2020, 15:28

Min søn har ikke en særlig stor familie, så det er ikke fordi han drukner i gaver. Han får gerne for ca. 1000 kr. af os forældre. Og han får, hvad han nu kan lide at lege med. Vi har flere gange købt de klassiske ting brugt, så han f.eks. har fået en kæmpe bunke Brio-tog et andet år en masse Duplo.

I år får han nogle musikinstrumenter og en fjernstyret kran. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Cbas
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf Cbas » 14. dec 2020, 20:39

Mine børn får fra min bror, mormor, farmor, hinanden og os forældre.
På nær gaven fra min bror, køber jeg alle gaverne og jeg aner ikke, hvad de skal have i år. Så de får ikke så mange gaver.
De får begge lidt tøj, som jeg har liggende og ellers er jeg helt blank.
Er der nogle, der har nogle ideer? :-). Drenge på
9 og 10 år.
Vi har ikke som sådan noget fast beløb, køber hvad de enten mangler eller ønsker sig. I år forudser jeg, at beløbet ikke bliver så højt
0
Cbas
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Hvor mange julegaver giver du dine børn?

Indlægaf Cbas » 15. dec 2020, 11:54

Lathyrus skrev:
Cbas skrev:Mine børn får fra min bror, mormor, farmor, hinanden og os forældre.
På nær gaven fra min bror, køber jeg alle gaverne og jeg aner ikke, hvad de skal have i år. Så de får ikke så mange gaver.
De får begge lidt tøj, som jeg har liggende og ellers er jeg helt blank.
Er der nogle, der har nogle ideer? :-). Drenge på
9 og 10 år.
Vi har ikke som sådan noget fast beløb, køber hvad de enten mangler eller ønsker sig. I år forudser jeg, at beløbet ikke bliver så højt


Min søn på 10 år ønsker sig:
GraviTrax
Lego Technic
Keyboard
Sonos højttaler
Walkie Talkie sæt
Bøger i krimi eller fantasy genren
Sweatpants
Musemåtte

Nogle af ønskerne er meget dyre og dem får han kun hvis mange i familien går sammen, men han har da lov at håbe ;)

Tak for input.

GraviTrax har jeg overvejet - men er lidt bange for, at de ikke gider det i længden. På den anden side hitter Geomag pt.
Lego har de bunker af og leger ikke med det længere.
En god højttaler har de begge.
Walkie-talkie sæt har de.
Keyboard og musemåtte har de (de købte begge en gamer pc i sommers - dækket af mange års jule og fødselsdagspenge)
Bøger - god ide
Sweatpants - de får begge et lækkert træningssæt (eneste gave købt).

Måske du kan bruge det som inspiration.
0

Tilbage til "Børn"