TV spots med Red Barnet og lignende. Det påvirker helt sikkert.

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

TV spots med Red Barnet og lignende. Det påvirker helt sikkert.

Indlægaf HerErJeg » 24. jan 2016, 20:23

Jeg har en dreng på 8 år. Her på det sidste er der problemer med at sove, han er bange for at der er noget på værelset og lignende.
I dag var det anderledes, han var bange for at noget tog ham, og tog ham med til et fremmed land.
Jeg føler mig næsten sikker på, at det fremmede land er de steder hvor de stakkels sultne eller fattige børn bor. De der TV spots suges ind, ingen tvivl om at de gør stort indtryk, og han havde netop set et indslag kort inden sengetid.

Hvordan reagerer jeres børn på at se dem? Siger de noget til dem, snakker I om det? Jeg skal i hvert fald have spurgt lidt ind til det, jeg skal jo vide hvilken bekymring jeg kæmper imod, for han skal jo ikke tro at det er noget som rammer ham.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: TV spots med Red Barnet og lignende. Det påvirker helt sikkert.

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. jan 2016, 20:31

Mine børn har spurgt til det når de har set reklamespots fra redbarnet bl.a.
Det er dog ikke noget der har påvirket dem voldsomt, men det har da skabt grobund for at vi har fået en snak om levevilkår i vores land vs. levevilkår i andre lande.
Og vi har sammen sendt en sms med en donation, og drengene var glade for at de/vi nu havde hjulpet sultne børn med at få et måltid mad.

I det hele taget snakker vi en del om at der er MANGE der har det langt fra så godt og trygt som vi har det, i den ånd at skabe forståelse og rummelighed omkring flygtninge og debatten der følger i kølvandet. I håbet om at de sætter pris på det de har, og at de ønsker at bidrage til at andre kan få det bedre.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Børn"