Forældre vil have børn under 18 tatoveret: ’Det er curling på nyt niveau’

Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Forældre vil have børn under 18 tatoveret: ’Det er curling på nyt niveau’

Indlægaf Delfin » 27. jul 2020, 16:58

abcd skrev:
Delfin skrev:
ajnaM skrev:
Delfin skrev:
ajnaM skrev:Min kærestes 17-årige niece blev tatoveret for nogle uger siden - hun fik lavet et semikolon på anklen - hvilket er totalt stenet, men længder bedre end hendes veninde, der fik tatoveret ‘ANGEL’ i bikinilinjen. :tie:

Men altså... børn kan åbenbart godt blive tatoveret i dag. Også uden de voksnes tilladelse. ;)


Man må da håbe, at hun i det mindste ved, hvad den symbolerer


No clue! Hvad betyder den? :D


At man har/har lidt af depression og evt også angst og selvmordstanker


Er det så ikke bedre hvis hun ikke ved det? Så hun bare har en "forkert" tatovering og ingen depression eller selvmordstanker.


Jo selvfølgelig. Jeg synes bare, det må være træls at gå rundt og sende et forkert signal, og man måske endda bliver spurgt om det
0
14 11 14
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Forældre vil have børn under 18 tatoveret: ’Det er curling på nyt niveau’

Indlægaf LaScrooge » 28. jul 2020, 08:51

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes grundlæggende at børns l8v beskyttes af nogle vældigt arbitrære regler. Forældre må vælge at undlade at vaccinere deres børn, de må give dem huller i ørerne, bortoperere dele af deres kønsdele, opdrage dem i overtro og under trussel om eksklusion fra familien og fællesskabet, men de må ikke tatovere dem? Hvad fanden er forskellen?


Eksemplet med "undlade" bør udgå af din liste, så det er en liste af ting man gør - der er væsentlig forskel på at vælge til og at undlade.

Men ellers er jeg enig, det er vanvid at man kan klippe i penis på en få måneder gammel dreng, men tatoveringer til en 16-årig er bandlyst. Måske man får lov hvis man siger det er en religiøs tatovering.


Nej, det bør ikke udgå. Det er et aktivt valg mod bedre vidende at undlade at beskytte sit barn OG det omgivende samfund mod en lang række meget forfærdelige sygdomme.


Du spurgte hvad forskellen er, og jeg har forklaret dig at der er en logisk forskel. Det er ren logik, det er ikke noget der kan diskuteres, du tager bare fejl, som hvis du havde regnet en matematikopgave forkert.


Hvis man ikke er bekendt med undladelsessynder er det forståeligt at man tænker som du.
0
And we both know: I will be delicious
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Forældre vil have børn under 18 tatoveret: ’Det er curling på nyt niveau’

Indlægaf Sof » 28. jul 2020, 09:01

Modesty Blame skrev:Jeg har fire tatoveringer. Den eneste, jeg har fortrudt, er den jeg fik lavet som 16-årig. Det behøver min mor bare ikke vide, for der er grænser for, hvor meget "hvad sagde jeg", jeg kan holde til fra hendes side.

Præcis samme her!

Har 4, 3 som jeg er glad for og den jeg fik som 16-årig, uden mine forældre vidste det. Overvejer jævnligt om det er nu den skal laserbehandles.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Forældre vil have børn under 18 tatoveret: ’Det er curling på nyt niveau’

Indlægaf Slettet bruger » 28. jul 2020, 09:13

LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes grundlæggende at børns l8v beskyttes af nogle vældigt arbitrære regler. Forældre må vælge at undlade at vaccinere deres børn, de må give dem huller i ørerne, bortoperere dele af deres kønsdele, opdrage dem i overtro og under trussel om eksklusion fra familien og fællesskabet, men de må ikke tatovere dem? Hvad fanden er forskellen?


Eksemplet med "undlade" bør udgå af din liste, så det er en liste af ting man gør - der er væsentlig forskel på at vælge til og at undlade.

Men ellers er jeg enig, det er vanvid at man kan klippe i penis på en få måneder gammel dreng, men tatoveringer til en 16-årig er bandlyst. Måske man får lov hvis man siger det er en religiøs tatovering.


Nej, det bør ikke udgå. Det er et aktivt valg mod bedre vidende at undlade at beskytte sit barn OG det omgivende samfund mod en lang række meget forfærdelige sygdomme.


Du spurgte hvad forskellen er, og jeg har forklaret dig at der er en logisk forskel. Det er ren logik, det er ikke noget der kan diskuteres, du tager bare fejl, som hvis du havde regnet en matematikopgave forkert.


Hvis man ikke er bekendt med undladelsessynder er det forståeligt at man tænker som du.


Det har ikke noget med undladelsessynder at gøre, det har at gøre med det helt banale at der er forskel på "gøre" og "ikke gøre". Rent logisk uværdiladet forskel.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Forældre vil have børn under 18 tatoveret: ’Det er curling på nyt niveau’

Indlægaf LaScrooge » 28. jul 2020, 09:31

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes grundlæggende at børns l8v beskyttes af nogle vældigt arbitrære regler. Forældre må vælge at undlade at vaccinere deres børn, de må give dem huller i ørerne, bortoperere dele af deres kønsdele, opdrage dem i overtro og under trussel om eksklusion fra familien og fællesskabet, men de må ikke tatovere dem? Hvad fanden er forskellen?


Eksemplet med "undlade" bør udgå af din liste, så det er en liste af ting man gør - der er væsentlig forskel på at vælge til og at undlade.

Men ellers er jeg enig, det er vanvid at man kan klippe i penis på en få måneder gammel dreng, men tatoveringer til en 16-årig er bandlyst. Måske man får lov hvis man siger det er en religiøs tatovering.


Nej, det bør ikke udgå. Det er et aktivt valg mod bedre vidende at undlade at beskytte sit barn OG det omgivende samfund mod en lang række meget forfærdelige sygdomme.


Du spurgte hvad forskellen er, og jeg har forklaret dig at der er en logisk forskel. Det er ren logik, det er ikke noget der kan diskuteres, du tager bare fejl, som hvis du havde regnet en matematikopgave forkert.


Hvis man ikke er bekendt med undladelsessynder er det forståeligt at man tænker som du.


Det har ikke noget med undladelsessynder at gøre, det har at gøre med det helt banale at der er forskel på "gøre" og "ikke gøre". Rent logisk uværdiladet forskel.


At diskutere med dig er ligesom at dyrke sex med en kaninknepper: anstrengende og kedeligt.
0
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Forældre vil have børn under 18 tatoveret: ’Det er curling på nyt niveau’

Indlægaf Slettet bruger » 28. jul 2020, 09:33

LaScrooge skrev:At diskutere med dig er ligesom at dyrke sex med en kaninknepper: anstrengende og kedeligt.


Hvis man ikke kan få ret, kan man jo altid blive personlig.

Men det er faktisk vigtigt. Væsentlige diskussioner om f.eks. vaccinationsprogrammer og organdonation bliver forurenet af at det er et udbredt problem ikke at kunne kende forskel på "gøre" og "ikke gøre".
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Forældre vil have børn under 18 tatoveret: ’Det er curling på nyt niveau’

Indlægaf IrmaPigen » 23. aug 2020, 06:48

Det undrer mig bestemt ikke at mange forældre har problemer med at sætte grænser for deres børn. Det er derfor vi ser så mange utilpassede unge i dag der laver ballade og narcissistunge - fordi de aldrig får faste rammer i deres opvækst med grænser, som forældrene sætter bestemt men kærligt for dem.
0

Tilbage til "Børn"