Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Wizzze » 27. jun 2020, 15:35

https://www.bt.dk/udland/set-mere-end-5 ... edstrusler



Det ser voldsomt ud, men baby virker ok, Men foregår det også sådan til baby svømning her i dk, altså dødstruslerne undgår vi forhåbentlig herhjemme :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Kerrigan » 27. jun 2020, 15:49

Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen pga. Corona, men jeg kan fortælle at babyer har en lukkerefleks når de kommer under vand, så baby tager ikke umiddelbart skade af at blive kastet i vandet.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Ladysparrow » 27. jun 2020, 15:58

Kerrigan skrev:Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen pga. Corona, men jeg kan fortælle at babyer har en lukkerefleks når de kommer under vand, så baby tager ikke umiddelbart skade af at blive kastet i vandet.


Nej, men virker bare som en voldsom oplevelse. Jeg snakkede med en mor som også var uddannet livredder, og hun sagde at babysvømning hvor man tvinger baby under vand burde sammenlignes med at man forsøger at drukne et menneske, selvom baby har en lukkerefleks. Jeg ville rigtig gerne gå til babysvømning men pga. Af Corona og så det med at de Ihvertfald herovre vil at man tvinger baby under vand har gjort at jeg ikke kommer til det.

Som alternativ har vi et lille soppe bassin som han får lov at lege i med os. :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf JoyNips » 27. jun 2020, 16:01

Nej, og man bør aldrig smide et menneske ud i dybt vand på den der måde, hverken voksne eller børn. Det er disrespektfuldt.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Kerrigan » 27. jun 2020, 16:10

Ladysparrow skrev:
Kerrigan skrev:Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen pga. Corona, men jeg kan fortælle at babyer har en lukkerefleks når de kommer under vand, så baby tager ikke umiddelbart skade af at blive kastet i vandet.


Nej, men virker bare som en voldsom oplevelse. Jeg snakkede med en mor som også var uddannet livredder, og hun sagde at babysvømning hvor man tvinger baby under vand burde sammenlignes med at man forsøger at drukne et menneske, selvom baby har en lukkerefleks. Jeg ville rigtig gerne gå til babysvømning men pga. Af Corona og så det med at de Ihvertfald herovre vil at man tvinger baby under vand har gjort at jeg ikke kommer til det.

Som alternativ har vi et lille soppe bassin som han får lov at lege i med os. :lol:

Jeg ved som sagt desværre ikke hvordan det foregår her, men jeg overvejer at prøve det til august når babysvømning starter op (der er et sted hvor der er "åben babysvømning", dvs. man skal ikke skrive sig op til f.eks. ti gange, men kan komme og prøve en enkelt gang).
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf loular » 27. jun 2020, 16:49

Da min søn (han er ti) gik til babysvømning lærte de også selv-livredning eller hvad det hedder. De blev dog ikke smidt ud i bassinet, men de blev puffet mod kanten uden at nogen holdte ved dem. Han lærte det faktisk ret nemt...
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Sangius » 27. jun 2020, 17:19

Dét der er jo ikke babysvømning. Det er livredningskursus for babyer - så de ikke drukner hvis de ryger i en pool.

Folk flipper uden grund, barnet er uden tvivl trænet meget før denne video, og var ikke overrasket over turen i vandet.
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
DannyZuko
Indlæg: 427
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf DannyZuko » 27. jun 2020, 18:06

Sangius skrev:Dét der er jo ikke babysvømning. Det er livredningskursus for babyer - så de ikke drukner hvis de ryger i en pool.

Folk flipper uden grund, barnet er uden tvivl trænet meget før denne video, og var ikke overrasket over turen i vandet.

Enig, det barn er da trænet til det og har ikke en snert af panik. Jeg har indtryk af, at det er ret udbredt i USA (hvor mange jo også har pool). For mig giver det god mening at træne sit barn i at kunne redde sig selv, specielt hvis man har pool i baghaven.

Ift. babysvømning i Danmark, så skulle vi også dykke baby under. Det gjorde jeg kun en gang. Han så simpelthen så panisk/rædselsslagen ud over det. :trist:
Han lærte alligevel sig selv både at svømme og dykke som 3-årig, så det gik helt uden tvangsdyk. ;)
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Stitch » 27. jun 2020, 18:23

Jeg følger en profil på TikTok, hvor de netop underviser babyer, børn og voksne at svømme og livredning. Så jeg havde set en video inden den der gik viralt, hvor de viser træningen op til og hvordan det kan redde liv at de hurtigt vender sig om, hvis en baby tilfældigt falder i vandet.
Jeg synes det er ret smart. Altså - man kaster jo ikke bare barnet i første gang, det kommer nær vand. Der skal træning til.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Delfin » 27. jun 2020, 19:14

Stitch skrev:Jeg følger en profil på TikTok, hvor de netop underviser babyer, børn og voksne at svømme og livredning. Så jeg havde set en video inden den der gik viralt, hvor de viser træningen op til og hvordan det kan redde liv at de hurtigt vender sig om, hvis en baby tilfældigt falder i vandet.
Jeg synes det er ret smart. Altså - man kaster jo ikke bare barnet i første gang, det kommer nær vand. Der skal træning til.


Lige præcis. De kyler dem ikke bare i fra dag 1. Jeg har set videoer, hvor der er gråd de første gange, men det har jeg nu også set ved almindelig babysvømning. Denne baby klarer at lave manøvren fuldt påklædt i tungt tøj efter 4 ugers lektioner. (Jeg går ud fra at det er daglige lektioner, når barnet er kommet så langt på så kort tid)
Uanset hvor meget man holder øje med sine børn, så kan der ske uheld i et kort ubevogtet øjeblik. Jeg tror på, at metoden redder liv i de mange pools rundt omkring i USA

3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf godtnavn » 27. jun 2020, 19:16

Vi dykkede til babysvømning, og begge mine børn elskede det, men altså hvor jeg stod nede i vandet ved siden af. De har også begge lært at svømme op og tage fat i kanten før de var 1 år hvis de faldt i fra kanten. Jeg tænker man tager det i etaper og kigger på barnet undervejs. Da min store lige var blevet 1 år var hendes yndlings leg at kaste sig ned i det dybe vand fra kanten og svømme under vandet over til mig eller hendes far der stod lidt ude i bassinnet.

Nu er den store 3, og kan måske svømme, hun lærte det kort før landet lukkede, så jeg ved ikke om hun stadig kan, hun svømmede kun et par gange og kun et par meter af gangen, men jeg håber, det er sgu rart at skulle være mindre bekymret med vand, især når man har 2 børn.
3
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11937

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Bergen » 4. jul 2020, 20:34

Hvert land deres behov og metoder. Jeg tænker at det er indlysende at danske forældre ikke flokkes om dette koncept.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf IrmaPigen » 13. jul 2020, 07:04

:8:

That's heavy shit.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf Kilix » 13. jul 2020, 08:36

Der er mange gode grunde til at jeg ikke har boern, og det at jeg syntes at det ikke er komplet forfaerdeligt er nok en af dem. Kunne hun have gjort det paa en visuelt mere respektabel maade? Ja, det kunne hun nok. Ville det have gjort en forskel for baby? Det tror jeg ikke. Det er jo ikke fordi hun staar paa kanten og griner og peger af en baby der kaemper for sit liv. Der gaar vel en 3-4 sekunder fra baby er i vandet til hun ogsaa er, og i alt 5-6 sekunder foer baby har hovedet over vande. Det kan jeg altsaa ikke blive forarget over.
Jeg er overbevist om at boern er noget mere modstandsdygtige end hvad 'vi' lige render rundt og tror, Ikke dermed sagt at boern skal igennem alt muligt bare fordi. Der er (selvfoelgelig) en graense, men den mener jeg slet ikke vi er i naerheden af her.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Foregår baby svømning også sådan her i dk?

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2020, 09:22

Kilix skrev:Der er mange gode grunde til at jeg ikke har boern, og det at jeg syntes at det ikke er komplet forfaerdeligt er nok en af dem. Kunne hun have gjort det paa en visuelt mere respektabel maade? Ja, det kunne hun nok. Ville det have gjort en forskel for baby? Det tror jeg ikke. Det er jo ikke fordi hun staar paa kanten og griner og peger af en baby der kaemper for sit liv. Der gaar vel en 3-4 sekunder fra baby er i vandet til hun ogsaa er, og i alt 5-6 sekunder foer baby har hovedet over vande. Det kan jeg altsaa ikke blive forarget over.
Jeg er overbevist om at boern er noget mere modstandsdygtige end hvad 'vi' lige render rundt og tror, Ikke dermed sagt at boern skal igennem alt muligt bare fordi. Der er (selvfoelgelig) en graense, men den mener jeg slet ikke vi er i naerheden af her.


Men er det overhovedet okay at overraske et menneske på den måde dér? Smide det ud i vandet?

Det synes jeg personligt ikke. I mine øjne er man en kæmpenar hvis man smider eller skubber andre folk i vandet.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Børn"