Vinterpåklædning

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Vinterpåklædning

Indlægaf milisa » 8. jan 2016, 20:56

Okay, totalt dårligmor.dk indlæg her!!! Og jeg har tænkt mig at sige "vi" og trække kæresten med ned i dyndet.....

Men altså, VI kan åbenbart ikke finde ud af at klæde vores 1½ år datter på her i vinteren...... :panik: Nu er hun for 2. dag i træk kommet hjem med ISKOLDE tæer. Hænder, arme og ben er lunkne, resten af kroppen er ok. Hun har bukser med for, LÆ body, bluse, uldstriktrøje, uldhalsedisse, ulddjævlehue, thinsulate handsker og flyverdragt (vandtæt) på. Derudover almindelige strømper og ecco goretex støvler. Og det er tydeligvis ikke nok, for når vi henter hende i dagpleje, hvor de som oftest har været ude i en lille times tid, når vi kommer, er hun som sagt isnende kold på fødderne.

Handler det blot om tykkere strømper? Skal vi ud i andre vinterstøvler og i så fald hvilke? Mere tøj på resten af kroppen? Hvad har jeres unger på?
0
Tally-ho
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vinterpåklædning

Indlægaf HappyPaww » 8. jan 2016, 21:00

Hvad med Uld sokker og Uld leggings under bukserne ? Læste noget den anden dag, med at de ikke bør have bomuldsstrømper på i Tex -støvler - noget med åndbarheden..
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Vinterpåklædning

Indlægaf Studsgaard » 8. jan 2016, 21:06

Kan hun have fugtige fødder?
For er de fugtige (måske efter at ha været meget varme i futter) så bliver de også kolde, nermest ligegyldigt hvad hun har på.
Hvis man har svedt fødderne meget og så får dem stukket i et par støvler kan det godt ende med kolde klamme tær.

Min datter på fem har en undertrøje, tynd trøje et eller andet par alm bukser og alm strømper. Alternativt strømpebukser og en alm kjole og så flyverdragt på ud.
På fødderne har hun termostøvler.

Hun smider generelt ofte strømper (og herhjemme også bukserne) min hun er bare et varmt barn og ville sikkert "koge over" hvis hun får mere på og så også risikere at blive klam/fugtig og dermed fryse hvis hun sidder stille.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Vinterpåklædning

Indlægaf milisa » 8. jan 2016, 21:20

Studsgaard, jeg tror ikke, hun er for varm, men jeg vil alligevel lige nævne det for DP-mor, just in case, om hun ikke lige vil være opmærksom på, om fødderne er fugtige, inden de skal udenfor. Men det er ikke umiddelbart noget, vi selv har oplevet herhjemme. Jeg vil heller ikke karakterisere hende som et varmt barn, men hun er et tonse-barn, så vil nu alligevel lige skrive mig bag øret at mærke ekstra godt efter. :)

Happy, vores DP har også anbefalet uld, så vil gå ud og købe nogle uldstrømper som det første i morgen og se, om det hjælper. Det skærer altså i ens moderhjerte, når man pakker sådan en lille istap ud. :trist:
1
Tally-ho
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vinterpåklædning

Indlægaf HappyPaww » 8. jan 2016, 21:24

Uld er guld :gogo:
1
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Vinterpåklædning

Indlægaf Nemon. » 9. jan 2016, 13:23

Prøv med uld såler , ikke de der bløde "lammeskind " , men de kedelige som ikke ser spor varme ud, de virkede hos os.
0

Tilbage til "Børn"