Sover dårligt i autostol

HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf HappyHippo » 6. aug 2019, 14:34

milisa skrev:
HappyHippo skrev:
milisa skrev:
didaa skrev:Jeg ville droppe den rutine og putte hende i sin seng.


Så simpel er vores verden ikke.


Er der en særlig grund til hun kun kan sove /falde i søvn sådan eller er det bare en dårlig vane, for det undrer også mig


Jeg tror, I tolker lige meget vel ind i mit indlæg. Som i grotesk meget.... Jeg taler naturligvis IKKE om, at det er noget, vi skal gøre hver eneste aften, og er temmelig wtf over at være nødt til at specificere dette, men here goes:

NÅR VI FX SKAL PÅ ROADTRIP ELLER SKAL HJEM FRA VENNEAFTENER OG/ELLER FAMILIEFESTER, så gør vi ofte det, at vi kører, så det passer med puttetid, da vi derfor kan spise aftensmad hos dem, vi besøger og ikke skal køre allerede ved eftermiddagstid, og dette gør vi, fordi vi har en hverdag, der gør, at vi ikke er så meget hjemme og derfor gerne både vil besøge familie/venner OG være hjemme, modsat hver gang at være nødt til at overnatte, fordi vi bor et stykke fra omgangskredsen.

Så burde det være krystalklart....


Hold da op. Jeg spurgte fordi det lød som noget I gjorde altid. Mange gør det med babyer, der er umulige at få til at sove. Ligesom barnevognsture, slyngevugge, hoppe på bold etc. Det var nu bare at spørgsmål.
3
didaa
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf didaa » 6. aug 2019, 17:52

milisa skrev:
HappyHippo skrev:
milisa skrev:
didaa skrev:Jeg ville droppe den rutine og putte hende i sin seng.


Så simpel er vores verden ikke.


Er der en særlig grund til hun kun kan sove /falde i søvn sådan eller er det bare en dårlig vane, for det undrer også mig


Jeg tror, I tolker lige meget vel ind i mit indlæg. Som i grotesk meget.... Jeg taler naturligvis IKKE om, at det er noget, vi skal gøre hver eneste aften, og er temmelig wtf over at være nødt til at specificere dette, men here goes:

NÅR VI FX SKAL PÅ ROADTRIP ELLER SKAL HJEM FRA VENNEAFTENER OG/ELLER FAMILIEFESTER, så gør vi ofte det, at vi kører, så det passer med puttetid, da vi derfor kan spise aftensmad hos dem, vi besøger og ikke skal køre allerede ved eftermiddagstid, og dette gør vi, fordi vi har en hverdag, der gør, at vi ikke er så meget hjemme og derfor gerne både vil besøge familie/venner OG være hjemme, modsat hver gang at være nødt til at overnatte, fordi vi bor et stykke fra omgangskredsen.

Så burde det være krystalklart....


Jeg forstår ikke hvorfor din tone skal være så skinger? Faktisk lidt ubehagelig. Når jeg nu har læst din uddybning ville jeg ikke have svaret som jeg gjorde, men troede helt reelt at det var sådan jeres datter faldt i søvn hver aften - og sådan synes jeg jo ikke at nogen børn skulle sove hver aften.

Så ingen bedrevidenhed eller irriterende råd herfra, blot en misforståelse :)
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf Bøtte » 7. aug 2019, 05:12

Hvilken bil har I? I vores kan bagsæderne justeres tilbage i ryglænet præcis som forsæderne kan, og det i kombination med at vi læner autostolen tilbage (den funktion har stolen også) gør at hun sidder bedre og sover.
Det er ikke meget vi justerer, bare lige så hun ikke ‘taber’ hovedet mens hun sover.

Vi gør i øvrigt også som jer ved venne-/familiebesøg.
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf Daybreak » 8. aug 2019, 13:01

Sangius skrev:... Maxi Codi Rodifix Airprotect kan lænes lidt tilbage, og er den bedste stol i den vægtklasse i forhold til hvileposition, hvis du spørger mig :)


Den stol har vi til begge børn i begge biler, og er simpelthen så glade for den. Både stor og lille (7 og 4) sover fint i den - den store især hvis hun bliver lænet tilbage og har noget under fødderne. Så hvis ikke nakkepude løser det, så kan vi også kun anbefale den stol.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 8. aug 2019, 17:33

Bøtte skrev:Hvilken bil har I? I vores kan bagsæderne justeres tilbage i ryglænet præcis som forsæderne kan, og det i kombination med at vi læner autostolen tilbage (den funktion har stolen også) gør at hun sidder bedre og sover.
Det er ikke meget vi justerer, bare lige så hun ikke ‘taber’ hovedet mens hun sover.

Vi gør i øvrigt også som jer ved venne-/familiebesøg.


Det kan vores desværre ikke. Men ja, spot on, hun "taber" hovedet. Hvilken stol har I? Efter dit og daybreaks (og Sangius til at starte med) indlæg, bliver jeg mere og mere hooked på en helt ny autostol, kan jeg mærke...
0
Tally-ho
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf Bøtte » 8. aug 2019, 17:43

milisa skrev:
Bøtte skrev:Hvilken bil har I? I vores kan bagsæderne justeres tilbage i ryglænet præcis som forsæderne kan, og det i kombination med at vi læner autostolen tilbage (den funktion har stolen også) gør at hun sidder bedre og sover.
Det er ikke meget vi justerer, bare lige så hun ikke ‘taber’ hovedet mens hun sover.

Vi gør i øvrigt også som jer ved venne-/familiebesøg.


Det kan vores desværre ikke. Men ja, spot on, hun "taber" hovedet. Hvilken stol har I? Efter dit og daybreaks (og Sangius til at starte med) indlæg, bliver jeg mere og mere hooked på en helt ny autostol, kan jeg mærke...



Det er en besafe. Husker ikke modellen. Den har tre år på bagen efterhånden, så ved ikke om den fås mere.

Men vil gerne tjekke op på modellen næste gang, jeg skal i bilen, hvis du er interesseret?
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 8. aug 2019, 18:47

Bøtte skrev:
milisa skrev:
Bøtte skrev:Hvilken bil har I? I vores kan bagsæderne justeres tilbage i ryglænet præcis som forsæderne kan, og det i kombination med at vi læner autostolen tilbage (den funktion har stolen også) gør at hun sidder bedre og sover.
Det er ikke meget vi justerer, bare lige så hun ikke ‘taber’ hovedet mens hun sover.

Vi gør i øvrigt også som jer ved venne-/familiebesøg.


Det kan vores desværre ikke. Men ja, spot on, hun "taber" hovedet. Hvilken stol har I? Efter dit og daybreaks (og Sangius til at starte med) indlæg, bliver jeg mere og mere hooked på en helt ny autostol, kan jeg mærke...



Det er en besafe. Husker ikke modellen. Den har tre år på bagen efterhånden, så ved ikke om den fås mere.

Men vil gerne tjekke op på modellen næste gang, jeg skal i bilen, hvis du er interesseret?


Det må du MEGET gerne, hvis du gider. :kys: Både hr mand og jeg hælder mere og mere til løsningen med ny autostol. En 5-årig er altså bare for lille til at skulle bøvle med "hold" i nakken. Jo mere jeg tænker over det, jo dårligere synes jeg egentlig, hun sidder i den.

Det er faktisk lidt som om, at hun er for lille til den store autostol, men for stor til mellemversionen. Vi prøvede for sjov i forgårs at bytte rundt og måtte bare konstatere, at nej, hun ER vokset ud af den gamle. Men tror simpelthen ikke den nye er god nok. Skal lige have tjekket op på mærket - om ikke andet så for nysgerrighedens skyld.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf Bøtte » 8. aug 2019, 19:10

milisa skrev:
Bøtte skrev:
milisa skrev:
Bøtte skrev:Hvilken bil har I? I vores kan bagsæderne justeres tilbage i ryglænet præcis som forsæderne kan, og det i kombination med at vi læner autostolen tilbage (den funktion har stolen også) gør at hun sidder bedre og sover.
Det er ikke meget vi justerer, bare lige så hun ikke ‘taber’ hovedet mens hun sover.

Vi gør i øvrigt også som jer ved venne-/familiebesøg.


Det kan vores desværre ikke. Men ja, spot on, hun "taber" hovedet. Hvilken stol har I? Efter dit og daybreaks (og Sangius til at starte med) indlæg, bliver jeg mere og mere hooked på en helt ny autostol, kan jeg mærke...



Det er en besafe. Husker ikke modellen. Den har tre år på bagen efterhånden, så ved ikke om den fås mere.

Men vil gerne tjekke op på modellen næste gang, jeg skal i bilen, hvis du er interesseret?


Det må du MEGET gerne, hvis du gider. :kys: Både hr mand og jeg hælder mere og mere til løsningen med ny autostol. En 5-årig er altså bare for lille til at skulle bøvle med "hold" i nakken. Jo mere jeg tænker over det, jo dårligere synes jeg egentlig, hun sidder i den.

Det er faktisk lidt som om, at hun er for lille til den store autostol, men for stor til mellemversionen. Vi prøvede for sjov i forgårs at bytte rundt og måtte bare konstatere, at nej, hun ER vokset ud af den gamle. Men tror simpelthen ikke den nye er god nok. Skal lige have tjekket op på mærket - om ikke andet så for nysgerrighedens skyld.



Hvor høj er hun?
Kan ikke huske hvor høj min var. Måske godt 100 cm, da vi skiftede, hun var 3,5 år. Den justeres bare i højden, når hun vokser.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Sover dårligt i autostol

Indlægaf milisa » 10. aug 2019, 08:09

Bøtte skrev:
Hvor høj er hun?
Kan ikke huske hvor høj min var. Måske godt 100 cm, da vi skiftede, hun var 3,5 år. Den justeres bare i højden, når hun vokser.


Hun er 110 cm.
0
Tally-ho

Tilbage til "Børn"