Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf Joe » 13. jul 2019, 19:27

Så min lille dreng skal altså starte i flerbørnsdagpleje samme dag, som han fylder ti måneder (det vil sige om lidt mere end en uge.)
Der bliver selvfølgelig masser af tid til indkøring og til at jeg og hr far kan få svar på vores spørgsmål fra personalet. Men på et punkt vil jeg gerne være forberedt, og det er i forhold til indkøb af hvad han mangler til at blive klar til pasningsstart.
Ved at nogle ting svinger fra sted til sted, fx skal vi selv have bleer med her, men mange ting på også være helt generelle.

Så hvad har han brug for, at jeg sender med ham i dagplejen?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf Bøtte » 13. jul 2019, 20:22

Lige pt:
Solcreme
Regntøj
Solhat
Skiftetøj
Sutter + diverse putteklude/sovebamser osv.
Overtræksfutter som kan tåle vand (hvis han ikke går) og ellers måske nogle hjemmesko som må bruges ude.

Senere på året skal han have termotøj med igen. Og måske sko, hvis han går. Eccos begynder sko er ret gode til efterårsvejr.
Og senere igen flyverdragt og formentlig vinterstøvler.

Vogn + dyne afhænger af stedet b

Mange steder skal man selv medbringe hagesmæk, vaskeklud og skumklude.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf Zonta » 13. jul 2019, 20:54

Jeg ville høre stedet ad inden du køber for meget. Bøtte har ret i regntøj (hvis de skal være ude i regn eller sidde i våd sandkasse), solhat, skiftetøj, sutter/bamser og overtræksfutter plus det andet tøj, der bliver nævnt.

I vores vugger skal vi ikke selv have solcreme med (men barnet skal være smurt ind hjemmefra og så smører de dem ind igen inden de kommer ud og leger om eftermiddagen) og vi skal heller ikke selv have hagesmæk, vaskeklude osv. med.
2
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2019, 21:01

Jeg ville høre stedet af, vi skulle intet ekstra købe :) Vi har ikke skulle sende noget som helst med, så bare afleveret i tøj der passede til vejret om morgenen :)
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf Kanga » 14. jul 2019, 20:03

Spørg stedet.
Vi skulle ikke have solcreme, numsecreme osv. Det købte DP.
Tøj til eget brug og efter årstid, bleer.
Indimellem bad DP om, at vi tog en pakke skumklude med, når hun manglede.

Kanga
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf Aquadorable » 14. jul 2019, 20:31

Vi har været glade for et par indendørs futter uden foer, sutter med navn på og en ekstra Jellycat-kanin, der er magen til yndlingsputtedyret, og som kan ligge fast i vuggestuen.

Derudover regntøj, en bomuldstrøje til at kunne give på, på en halvkold sommerdag, og en bunke skiftetøj :)
0
K - 12.06.18 :love:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf JoyNips » 14. jul 2019, 21:33

Et ekstra sæt tøj og et sovedyr. That’s it.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf Bergen » 15. jul 2019, 01:02

Det eneste, jeg købte til pasning ude, som barnet ikke havde i forvejen, var termotøj. Har aldrig brugt det hjemme, men både vs og bh brugte det. Spørg, og se, hvad de siger
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf godtnavn » 15. jul 2019, 20:56

Vi skal ikke en gang lægge skiftetøj, dagplejemor ahr en kasse med tøj og sker der uheld får de det på, så vasker man det bare og leverer tilbage :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf Zonta » 16. jul 2019, 04:19

godtnavn skrev:Vi skal ikke en gang lægge skiftetøj, dagplejemor ahr en kasse med tøj og sker der uheld får de det på, så vasker man det bare og leverer tilbage :)

Men det er måske også lidt nemmere, når der kun er ca. 4 børn :D i Ja vuggestue er der 48 børn :lol:
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf godtnavn » 16. jul 2019, 14:58

Zonta skrev:
godtnavn skrev:Vi skal ikke en gang lægge skiftetøj, dagplejemor ahr en kasse med tøj og sker der uheld får de det på, så vasker man det bare og leverer tilbage :)

Men det er måske også lidt nemmere, når der kun er ca. 4 børn :D i Ja vuggestue er der 48 børn :lol:


De er kun 3, men ja, nu skrev ts dagpleje, ved dog ikke hvor store de er når det er flerbørns dagplejere... Egentlig tænker jeg det også ville fungerer fint i en vuggestue, omend det vlle kræve en større kasse skiftetøj. Man ville slippe for alt det tøj der forsvandt, for hvis børnene kun har eget tøj enten på eller for ulækkert til at ahve på er der næppe nogen der kommer til at tage andres tøj med hjem, jeg ville selv tjekke et par ekstra gange at jeg ikke fik et andets barns lorteindsmurte tøj med hjem :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf JoyNips » 16. jul 2019, 15:12

godtnavn skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:Vi skal ikke en gang lægge skiftetøj, dagplejemor ahr en kasse med tøj og sker der uheld får de det på, så vasker man det bare og leverer tilbage :)

Men det er måske også lidt nemmere, når der kun er ca. 4 børn :D i Ja vuggestue er der 48 børn :lol:


De er kun 3, men ja, nu skrev ts dagpleje, ved dog ikke hvor store de er når det er flerbørns dagplejere... Egentlig tænker jeg det også ville fungerer fint i en vuggestue, omend det vlle kræve en større kasse skiftetøj. Man ville slippe for alt det tøj der forsvandt, for hvis børnene kun har eget tøj enten på eller for ulækkert til at ahve på er der næppe nogen der kommer til at tage andres tøj med hjem, jeg ville selv tjekke et par ekstra gange at jeg ikke fik et andets barns lorteindsmurte tøj med hjem :lol:


Jeg har hverken fået andres tøj med hjem eller mistet noget i nogen af vores vuggestuer. :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf godtnavn » 16. jul 2019, 17:22

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:Vi skal ikke en gang lægge skiftetøj, dagplejemor ahr en kasse med tøj og sker der uheld får de det på, så vasker man det bare og leverer tilbage :)

Men det er måske også lidt nemmere, når der kun er ca. 4 børn :D i Ja vuggestue er der 48 børn :lol:


De er kun 3, men ja, nu skrev ts dagpleje, ved dog ikke hvor store de er når det er flerbørns dagplejere... Egentlig tænker jeg det også ville fungerer fint i en vuggestue, omend det vlle kræve en større kasse skiftetøj. Man ville slippe for alt det tøj der forsvandt, for hvis børnene kun har eget tøj enten på eller for ulækkert til at ahve på er der næppe nogen der kommer til at tage andres tøj med hjem, jeg ville selv tjekke et par ekstra gange at jeg ikke fik et andets barns lorteindsmurte tøj med hjem :lol:


Jeg har hverken fået andres tøj med hjem eller mistet noget i nogen af vores vuggestuer. :)


Dejligt :) Synes bare mange skriver om tøj der forsvinder i vuggestuer :) Men det er selvfølgelig også kun dem hvis ting forsvinder der skriver på diverse sider, folk laver jo sjældent et opslag om at de ikke har mistet noget, lidt ligesom man nogle gange kan tænke ens barn er bagud hvis man kigger i terminsgrupper, fordi folk skriver jo kun om alt det deres børn kan, dem hvis børn ikke kan alt muligt vildt laver ingen opslag ;)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Snart skal min søn ud i den store verden - men hvad skal jeg sende med ham?

Indlægaf twinkle » 16. jul 2019, 18:24

Her i sommerperioden har Benjamin følgende i sin kasse v. dp:

To navnesutter
Nussedyr, der ligger fast i den barnevogn han sover i
To sæt fuldt skiftetøj
Regntøj
Gummistøvler

Når vinteren kommer synes jeg det er rart at købe to par luffer og to huer, så er man fri for at huske at få det med frem og tilbage.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Børn"