navne igen igen

Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: navne igen igen

Indlægaf Kerrigan » 12. jul 2019, 09:35

Mit navn var aldrig populært mens jeg voksede op, det er det dog blevet de sidste ti år. Og inden for de sidste fire-fem år har det ligget minimum i top50. I 2018 ligger det på top15.

Ingen af de navne min mand og jeg overvejer for vores kommende barn er på listen. Og så usædvanlige er de nu ikke.

Edit: Min mands navn er virkelig ikke populært i Danmark, der er faktisk 6 færre i 2019 end i 2018 ifølge DST.
Senest rettet af Kerrigan 12. jul 2019, 10:47, rettet i alt 1 gang.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: navne igen igen

Indlægaf Charly » 12. jul 2019, 09:51

Trappestige skrev:
Charly skrev:
Trappestige skrev:Ingen af mine pigers navne er der. Det ene er der lige under 800 der hedder i DK, med en stigning på 57 det sidste år, så det kommer formentlig heller aldrig på top 50. Den yngstes navn er der lige over 1600 der hedder (troede faktisk at der var MANGE flere), der har været en stigning på kun 23 sidste år. Heldigvis. Jeg bryder mig virkelig ikke om det.
31 har fået mit navn sidste år. Det er lidt vildt, synes ikke at det er et lille baby navn. :genert: Men det er heller ikke i top 50.

Måske jeg læser det forkert, men bryder du dig ikke om dit barns navn?

Du læste det helt rigtigt. Altså, navnet er ikke grimt som sådan, der er bare lidt white trash over det. Og så var det ikke dét, der var mit valg, eller det jeg kaldte hende alle månederne i maven, så jeg har bare altid været irriteret på det navn. Måske jeg snart skulle slippe den irritation, nu der er gået 10 år. :ninja: Også selvom “mit” navn havde været SÅ meget hende. ;)

Okay... Det er en lidt speciel situation. Man plejer jo normalt at blive enige om et navn, men det fornemmer jeg ikke lige var tilfældet her.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: navne igen igen

Indlægaf Bøtte » 12. jul 2019, 20:23

Mit navn har aldrig været i nærheden af top 50.
Min mands navn er ikke på, det er ellers rimelig populært, og et af dem, der altid bliver brugt hvert år.

Min ældste datters er ikke på. Det har ellers ligget på de sidste 5-6 år, dog aldrig højere end i 30’erne. Det er også er navn, der bruges hvert år, tror ikke der er år, hvor det ikke er brugt.
Min yngste datters navn er ikke på den liste, wizze linker til. Men jeg så en liste hvor der var 50 navne (der er vist 47 i den artikel der linkes til) og der var hun på, som nr 48 måske. Det lå i 30’erne sidste år, mener jeg. Hendes navn er noget mindre brugt og vi har oplevet at folk ikke kender det. Tror dog de fleste ældre mennesker samt yngre forældre kender det, da det det sidste år har været mere brugt.

Vi overvejede kraftigt at kalde den yngste Agnes, som i år er rykket op som nr 14. Jeg er fint tilfreds med at vores pigers navne ikke er blandt top 20, selv om jeg ikke havde valgt et navn fra af den årsag.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: navne igen igen

Indlægaf vibbsen » 14. jul 2019, 10:50

MiniVibbsens navn er nr. 2....Igen.

Hverken mit eller hr.vibbsens navn er på listen....Vi er vist lidt for 70'er agtige til nogensinde at nå den liste....Faktisk er kun 1 af navnene på listen navne som mine klassekammerater fra folkeskolen hed......Så ved man bare at man er en has been :-D :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: navne igen igen

Indlægaf TomKah » 14. jul 2019, 13:52

Mit eget navn er røget ud af listen. Det var ekstremt brugt i 90erne og toppede vidst listen flere år i træk, hvilket er ret specielt for mig fordi jeg brugte halvdelen af min barndom på at stave det. Jeg er altså ca 20 år for gammel til mit navn.

Min mands navn er der heller ikke - mere - det er et navn for en mand på 70 og han er altså 20 år for ung til sit navn. Vi lyder på papiret som et kuvøseguf-gifte sig til penge agtigt match, selvom der er 3 års forskel på os.

Mit ældste barn er på listen og har været det alle år. Jeg er lidt ked af vi valgte det navn for jeg bryder mig egentligt ikke vildt meget om det og når det så samtidig er sådan lidt for brugt, Ja så ... lever jeg med det.
Mine to andre børns navne synes jeg til gengæld er vanvittigt flotte og jeg forstår ikke at de ikke er mere brugt - de har aldrig været på listen tror jeg. Jeg hører dog også min yngste navn på andre små drenge, så måske kommer det mere.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: navne igen igen

Indlægaf Zonta » 15. jul 2019, 09:36

TomKah skrev:Mit eget navn er røget ud af listen. Det var ekstremt brugt i 90erne og toppede vidst listen flere år i træk, hvilket er ret specielt for mig fordi jeg brugte halvdelen af min barndom på at stave det. Jeg er altså ca 20 år for gammel til mit navn.

Min mands navn er der heller ikke - mere - det er et navn for en mand på 70 og han er altså 20 år for ung til sit navn. Vi lyder på papiret som et kuvøseguf-gifte sig til penge agtigt match, selvom der er 3 års forskel på os.

Mit ældste barn er på listen og har været det alle år. Jeg er lidt ked af vi valgte det navn for jeg bryder mig egentligt ikke vildt meget om det og når det så samtidig er sådan lidt for brugt, Ja så ... lever jeg med det.
Mine to andre børns navne synes jeg til gengæld er vanvittigt flotte og jeg forstår ikke at de ikke er mere brugt - de har aldrig været på listen tror jeg. Jeg hører dog også min yngste navn på andre små drenge, så måske kommer det mere.

Jeg forestiller mig Mogens og Jessica :deer:
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: navne igen igen

Indlægaf Wizzze » 15. jul 2019, 12:02

Zonta skrev:
TomKah skrev:Mit eget navn er røget ud af listen. Det var ekstremt brugt i 90erne og toppede vidst listen flere år i træk, hvilket er ret specielt for mig fordi jeg brugte halvdelen af min barndom på at stave det. Jeg er altså ca 20 år for gammel til mit navn.

Min mands navn er der heller ikke - mere - det er et navn for en mand på 70 og han er altså 20 år for ung til sit navn. Vi lyder på papiret som et kuvøseguf-gifte sig til penge agtigt match, selvom der er 3 års forskel på os.

Mit ældste barn er på listen og har været det alle år. Jeg er lidt ked af vi valgte det navn for jeg bryder mig egentligt ikke vildt meget om det og når det så samtidig er sådan lidt for brugt, Ja så ... lever jeg med det.
Mine to andre børns navne synes jeg til gengæld er vanvittigt flotte og jeg forstår ikke at de ikke er mere brugt - de har aldrig været på listen tror jeg. Jeg hører dog også min yngste navn på andre små drenge, så måske kommer det mere.

Jeg forestiller mig Mogens og Jessica :deer:


Nej nej, Hubert og Janni :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: navne igen igen

Indlægaf TinaW » 15. jul 2019, 12:37

godtnavn skrev:Min første datter er på listen,min anden desværre ikke. Men har hørt mange børn med navnet på det sidste, så måske det er på vej og kommer ind på listen inden for en overskuelig årrække, jeg har jo lov at håbe :)


Er det da vigtigt at ens barn har et navn, der er populært?
Hverken mit, min søns eller min mands navn er med på top 50, tvivler på at min mands eller mit ville nå top 200 :D
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: navne igen igen

Indlægaf TomKah » 15. jul 2019, 14:44

Wizzze skrev:
Zonta skrev:
TomKah skrev:Mit eget navn er røget ud af listen. Det var ekstremt brugt i 90erne og toppede vidst listen flere år i træk, hvilket er ret specielt for mig fordi jeg brugte halvdelen af min barndom på at stave det. Jeg er altså ca 20 år for gammel til mit navn.

Min mands navn er der heller ikke - mere - det er et navn for en mand på 70 og han er altså 20 år for ung til sit navn. Vi lyder på papiret som et kuvøseguf-gifte sig til penge agtigt match, selvom der er 3 års forskel på os.

Mit ældste barn er på listen og har været det alle år. Jeg er lidt ked af vi valgte det navn for jeg bryder mig egentligt ikke vildt meget om det og når det så samtidig er sådan lidt for brugt, Ja så ... lever jeg med det.
Mine to andre børns navne synes jeg til gengæld er vanvittigt flotte og jeg forstår ikke at de ikke er mere brugt - de har aldrig været på listen tror jeg. Jeg hører dog også min yngste navn på andre små drenge, så måske kommer det mere.

Jeg forestiller mig Mogens og Jessica :deer:


Nej nej, Hubert og Janni :D


Jeg tror hverken Janni eller Jessica lå nummer et på listen over pigenavne i sluthalvfemserne :deer:
Men Mogens er ikke skudt helt ved siden af, selvom det ikke lige er det. Hubert til gengæld? Wizze altså....
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: navne igen igen

Indlægaf Zonta » 15. jul 2019, 16:41

TomKah skrev:
Wizzze skrev:
Zonta skrev:
TomKah skrev:Mit eget navn er røget ud af listen. Det var ekstremt brugt i 90erne og toppede vidst listen flere år i træk, hvilket er ret specielt for mig fordi jeg brugte halvdelen af min barndom på at stave det. Jeg er altså ca 20 år for gammel til mit navn.

Min mands navn er der heller ikke - mere - det er et navn for en mand på 70 og han er altså 20 år for ung til sit navn. Vi lyder på papiret som et kuvøseguf-gifte sig til penge agtigt match, selvom der er 3 års forskel på os.

Mit ældste barn er på listen og har været det alle år. Jeg er lidt ked af vi valgte det navn for jeg bryder mig egentligt ikke vildt meget om det og når det så samtidig er sådan lidt for brugt, Ja så ... lever jeg med det.
Mine to andre børns navne synes jeg til gengæld er vanvittigt flotte og jeg forstår ikke at de ikke er mere brugt - de har aldrig været på listen tror jeg. Jeg hører dog også min yngste navn på andre små drenge, så måske kommer det mere.

Jeg forestiller mig Mogens og Jessica :deer:


Nej nej, Hubert og Janni :D


Jeg tror hverken Janni eller Jessica lå nummer et på listen over pigenavne i sluthalvfemserne :deer:
Men Mogens er ikke skudt helt ved siden af, selvom det ikke lige er det. Hubert til gengæld? Wizze altså....

Mourits og Emma :slem:
2
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: navne igen igen

Indlægaf godtnavn » 15. jul 2019, 20:02

TinaW skrev:
godtnavn skrev:Min første datter er på listen,min anden desværre ikke. Men har hørt mange børn med navnet på det sidste, så måske det er på vej og kommer ind på listen inden for en overskuelig årrække, jeg har jo lov at håbe :)


Er det da vigtigt at ens barn har et navn, der er populært?
Hverken mit, min søns eller min mands navn er med på top 50, tvivler på at min mands eller mit ville nå top 200 :D


Næ, men jeg har selv været ked af at have et "specielt" navn, derfor vil jeg gerne have at navnene ikke er for specielle, desværre forelskede jeg mig i et navn der ikke er så normalt i Danmark til min lille datter.
0

Tilbage til "Børn"