Børnenes julegaver

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Børnenes julegaver

Indlægaf Danseprinsesse » 16. dec 2018, 13:58

Hvad skal jeres barn/børn have i julegave?
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf AgentPixie » 16. dec 2018, 14:35

Af familien ved jeg han får en fjällräven taske og et legekøkken. Køkkenet har han fået.
Ved ikke hvad han får af resten af familien. Vi har heller ikke købt gave endnu.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf Sangius » 16. dec 2018, 14:54

Hun får en götz badedukke :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf girl_beat » 16. dec 2018, 14:59

Marott skrev:Den store får en chromecast og den lille en weekendtur til Lalandia med hele familien.

Fra familien får de, af det jeg ved; aktier, gavekort til Magasin, håndsyede kjoler, hæklede ting til den lilles dukker(med dukkens navn broderet på), bøger og udstyr til deres fritidsinteresser.

Hvor gamle er det nu, de er? Jeg studsede bare lige over aktierne :)

Her giver de nærige forældre kun en lille gave á la et stykke legetøj. Til gengæld får han en vildt lækker stol, når der kommer januar-udsalg :-D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf hotlips » 16. dec 2018, 15:23

Jeg overvejer at købe møbler, han skal ihvertfald have lidt til værelset hvis jeg kan finde noget, vi er ved at varme op til et rigtigt store drenge værelse og han er meget glad for kinesiske og japaneske ting, så det bliver nok noget der kommer til at tage noget tid at få fundet passende ting til, han vil gerne have bambus møbler og han elsker sådan nogle fine træ udskæringer og billeder af samuraier der er bygget op af blomsterblade, farvet halm, silkemalerier og så videre.
Så jeg er gået på jagt efter lidt at starte på, jeg har kig på nogle billeder på dba, men forhåbentlig får jeg tid til at tage en runde i de lokale genbrugs butikker, det er næsten ikke til at opdrive noget rigtig godt af den slags fra nyt, så er det så dyrt og dårligt at det kan være ligemeget.

Og så får han en slag kofte, han har en brynje i tykt og stift læder til at bruge yderst til rollespil men de har sådan nogle quiltede jakker nærmest på under der er det der tager imod slag før de rammer kroppen, jeg har tænkt mig selv at sy den.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf Kanga » 16. dec 2018, 15:56

Vores søn på seks år får af os et løbehjul, et vivofit spidermanur og vist noget LEGO.
Fra farfar får han LEGO, bl.a. et sæt med en robot, det kan noget sammen med ipad.
Fra Oldeforældre får han noget træningstøj. Egentlig giver de penge, men dem har jeg købt gave for. Mine bedsteforældre/min søns oldeforældre har alene på min mormors side 6 børnebørn, 13 oldebørn og to tipoldebørn. På bedstefars side er der vel 6 børnebørn og to oldebørn. Så det er noget af en omgang, hvis de to på snart 80, skal ud og handle julegaver.
Fra faster og moster ved jeg ikke, hvad han får, men temmeligt sikkert noget LEGO.

Kanga
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf Bøtte » 16. dec 2018, 19:54

Den store får: Belle dukke-bamse ting (fra Disney store) og My little pony sengetøj af os, Elena dukle af lillesøster, Elena kjole og MLP håndklæde af mostre og onkel, vildkatten spil og penge af mormor og morfar, løbehjul af farmor og faster + familie, abonnement på 8 Disney prinsesse blade og penge af farfar og kone og et jumpsuit af bedste-oldefar.

Den lille får: Rapunzel dukke-bamse ting (samme som storesøster) og Gurli Gris sengetøj af os, Gurli Gris bog af storesøster, Gurli Gris badefigurer og Bedstefars Gris tog af mostre og onkel, Bedstefar Gris badebåd og penge af farfar og kone, jumpsuit af bedste-oldefar, 2 bøger + penge af mormor og morfar og duplo forlystelsespark af farmor og faster + familie.

Det er bevidst at de ønsker sig penge, da begge har fødselsdag den sidste måned før jul, så vo plejer at gemme pengene og så får de lov at bruge dem, når vi går på sommerferie.

Jeg har stået for stort set alle julegaver i år :genert:
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf Bergen » 16. dec 2018, 20:01

Build-A- Bear
Forskellige bøger: En om rummet. En om kroppen. Sigurds Danmarkshistorie.
En hjemmesyet kjole.
Et spil.
En Disney dvd.
Årskort Wildcard til Tivoli.
Teaterbiletter til en forestilling næste år.
Nattøj, undertøj og strømper.

Af os. Sikkert i overkanten, men vi har råd til det og bøger + tøj havde hun fået alligevel. Det samme med teater og Tivoli.

Familie og venner vil vise sig :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf godtnavn » 17. dec 2018, 05:30

Datteren på små 2 år får en dukkeklapvogn og en dukke :) Jeg ved ikke hvad hun får af andre, men ved at hendes farmor mener hun har for meget legetøj, så det bliver nok noget tøj fra hende :lol:
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf Undtagelsen » 17. dec 2018, 06:36

Min 3-årige får puslebord + højstol til sine dukker og et sminkehoved (har på fornemmelsen at jeg fortryder det sidste) af mig.
Ved at hun også får et smykkeskrin, men derudover ved jeg det ikke.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf TinaW » 17. dec 2018, 07:20

Vi plejer ikke at give så store gaver, men min mand synes at min søn skulle have en PS4 i år. Nok fordi han også selv vil få glæde af den :D
Vi købte den på black Friday og sparede omkring 500 kr.
Derudover får han en ekstra kontroller af min mands mor og stedfar, et ps4 spil af min mands bedstemor, et andet ps4 spil af min lillebror og mine niecer og så et brætspil af julemanden.
Jeg har også pakket den ene vinterjakke jeg har købt i år ind, som gave.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf Nuttede-Nuser » 17. dec 2018, 08:33

Min dreng på 2,5 år får en dukke med sutteflaske til og batteridrevet briotog af os.
Min bonus dreng får et års licens til fortnite, en fortnite T-shirt og et skin til hans PS controller.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf JoyNips » 17. dec 2018, 09:34

Så lidt som muligt. Han bliver 2 i januar, forstår ikke rigtigt gaver og han har faktisk rigeligt i forvejen. Så af os forældre får han et hjemmegjort hæklet tæppe til sit værelse og lidt brio-skinner købt brugt på DBA. Bedsteforældrene har vi opfordret til at begrænse sig lidt også og måske gå i genbrugsbutikker.

Sidste jul var hans fætter lidt over 2 år og kunne faktisk kun overskue en enkelt gave - dén, han fik om eftermiddagen for lige at få tiden til at gå, og som han blev så glad for, at han bare ville lege med den. Han ville slet ikke åbne gaver juleaften.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27059

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf ajnaM » 17. dec 2018, 10:00

Zinde skrev:Ældste får et hamsterbur


Hvad med hamsteren? :D Haha, det kunne være den ondeste julegave til min 6-årige, der mest af alt ønsker sig et dyr. :devil:


Nå, min store får en Nintendo Switch med et par spil af os, og så ved jeg, at han får en drone af mine forældre, og ellers noget lego, næste Harry Potter-bog i Jim Kay-udgaven, og en stor kaninbamse.

Den snart-3-årige får noget Brio-bane, en bog om dinosaurer (dinosaurium - tjek den ud, den er fed), Lego junior og en voksendyne.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Børnenes julegaver

Indlægaf Zonta » 17. dec 2018, 13:45

Måske får han en Jelly Cat Cordy Roy gris - vi har joket med, at han grynter meget og at han kunne være gris i Angry Birds. Men samtidig er han kun knap 5 måneder, så vi ved slet ikke om vi giver noget :)

Vi aner i øvrigt ikke hvad andre giver til ham.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Børn"