Pyllermor slår til...

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Rapfisk » 4. nov 2018, 08:36

Jeg ville ringe til forældrene dels at høre, men særligt for at fortælle, at din søn har særlige behov ift. svømmehallen og høre, om de (forældrene) er trygge ved at håndtere det.

Derudover tror jeg, det er et klassisk eksempel på dn situation, hvor man kan dobbelt så meget som man selv tror og 10 gange så meget som éns mor tror.
0
Livslinjen: 70 201 201
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Kanga » 4. nov 2018, 10:10

Rapfisk skrev:Jeg ville ringe til forældrene dels at høre, men særligt for at fortælle, at din søn har særlige behov ift. svømmehallen og høre, om de (forældrene) er trygge ved at håndtere det.

Derudover tror jeg, det er et klassisk eksempel på dn situation, hvor man kan dobbelt så meget som man selv tror og 10 gange så meget som éns mor tror.

Jeg synes nu, ar betegne det som særlige behov er at sætte det på spidsen. Det er vel ikke unormalt at et barn på seks ikke kan svømme? Jeg må gå ud fra, at forældrene er trygge, ellers havde de ikke inviteret. Jeg er ikke tryg, og det er vel det, der tæller.

Og om man kan ti gange så meget, som ens mor tror... det kan du have ret i. Og havde det været o-løb i skoven, så havde det været noget andet. Men her er der elementet vand med i ligningen. Det synes jeg gør en væsentlig forskel.

Kanga
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Rapfisk » 4. nov 2018, 10:13

Jeg tror, du lægger noget helt andet i "særlige behov" end jeg gør. Jeg mener i forhold til de andre deltagere, der, som jeg forstår dig, godt kan svømme.

Derudover er det ikke sikkert, de andre for ældre ved, at din dreng er utryg ved vand, og det er den information, jeg ville høre om giver anledning til bekymringer eller særlige forholdsregler hos de andre.

Hvad siger din dreng i øvrigt selv?
0
Livslinjen: 70 201 201
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Kanga » 4. nov 2018, 10:27

Rapfisk skrev:Jeg tror, du lægger noget helt andet i "særlige behov" end jeg gør. Jeg mener i forhold til de andre deltagere, der, som jeg forstår dig, godt kan svømme.

Derudover er det ikke sikkert, de andre for ældre ved, at din dreng er utryg ved vand, og det er den information, jeg ville høre om giver anledning til bekymringer eller særlige forholdsregler hos de andre.

Hvad siger din dreng i øvrigt selv?

Jeg ved ikke, om de andre kan svømme. Det har jeg vist ikke skrevet noget om. Jeg kender ikke de andre børn og forholder mig udelukkende til min dreng. De er spredt fra 0. - 3. klasse.

Og selvfølgelig kender forældrene ikke til min søn og hans forhold til vand. Vi kender ikke hinanden. Jeg aner ikke engang, hvem drengen er, der holder fødselsdagen.

Kanga
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. nov 2018, 12:48

jeg synes ikke du er pylret! Vand er en stor ting, og tryghed ved, og kendskab til vand er af stor betydning.

men jeg synes også det er ærgerligt hvis svømmehals delen gør at du takker nej til fødselsdagsfest på din søns vegne, for sådan en festlighed kan være noget virkeligt sjovt, hyggeligt og det kan have en stor positiv betydning socialt set.

Jeg ville nok enten sige at jeres søn ikke skal i vandet og derfor må sidde og kigge på.
Eller tilbyde selv at være deltagende i arrangementet, både når det handler om svømning og festen i helhed.
Et par ekstra hænder ville altid være velkomment hvis jeg holdt sådan et arrangement - og jeg ville i den grad ha forståelse for et barns behov for at have en forældre med sig.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf AlmostFamous35 » 4. nov 2018, 20:45

Om min søn så var verdens dygtigste 7-årige svømmer, så havde jeg ikke sendt ham til fødselsdag i en svømmehal uden at jeg var med. Synes slet ikke dén venue egner sig til en fødselsdag.

Jeg havde været totalt kold over for hvad de andre forældre måtte tænke. Tager ingen risici hvad vand angår. Faktisk synes jeg nærmere man er uansvarlig som forældre, hvis man mener det er et smart valg at tage i svømmeren til et event med X halvfremmede børn. Man aner ikke hvordan de reagerer, hvad der gør dem utrygge, og om du kan styre dem, når de bliver excited.
Senest rettet af AlmostFamous35 4. nov 2018, 21:00, rettet i alt 3 gange.
1
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Pyllermor slår til...

Indlægaf Kanga » 5. nov 2018, 19:07

Nå, fik snakket med forældrene. Fødselsdagsbarnets far er livredder og der er ikke andre i bassinet end dem. Svømmehallen er ikke åben for offentligheden. :wink3: Det gør en verden til forskel for mig, så min søn kommer til fødselsdag.

Kanga
6

Tilbage til "Børn"