Børnevenlig halloween pynt, ting der er nemme at lave, gode påfund osv.

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Børnevenlig halloween pynt, ting der er nemme at lave, gode påfund osv.

Indlægaf hotlips » 22. okt 2018, 09:18

Nu er butikkerne jo faktisk nærmest tømt for halloween grej, men det er nu heromkring vi og naboerne plejer at begynde at få pynt og græskar ud, jeg er ikke selv så kreativ og selvom man er så undrer jeg mig altid over hvordan de har fået ro nok til at koncentrere sig længe nok når man ser de der helt vildt kunstfærdige græskar.

Men mindre kan jo også gøre det, og ofte er der nogen der har nemme ideer man kan komme langt med, så jeg tænkte vi kunne dele dem her, der er mange der har fået en del erfaring i at holde halloween efterhånden, eller er faldet over noget på nettet, så hvad sidder folk på af ideer og sjove påfund der er beregnet til børn.

jeg ved godt der er nogle der med vilje prøver at skræmme livet af børnene men det har jeg nu ikke indtryk af ville være noget de fleste ville synes om, jeg ville selv være ked af hvis vi fik gjort nogen rigtig bange så sådan noget med lig der kommer kravlende og edderkopper der lander i folks hår bagfra, det må være for en ret specifik gruppe, halvvoksne teenagere eller lignende tror jeg måske.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Børnevenlig halloween pynt, ting der er nemme at lave, gode påfund osv.

Indlægaf Æble » 22. okt 2018, 09:27

Græskar behøver ikke været skåret for at pynte. De km stilles op med sådan nogle gravlys imellem så har man hyggestemning når det er mørkt.

Det er dog faktisk ikke så svært at skære græskar. Men det tager noget tid, mest fordi det er lidt besværligt at udhule dem. Det tager nok 1 times tid at lave et stort græskar.

Sidste år lavede vi også sådan nogle små lygter af gamle syltetøjsglas. Så klippede vi silhuetter (græskar, edderkopper osv) ud af sort karton og satte ned i glasset sammen med et elektrisk fyrfadslys.

Man kan også få mange søde og sjove lyskæder med halloweentema. Ja det nemmeste er jo at købe noget pynt, men måske kan i også få inspiration ved at kigge på det pynt man kan købe og så lave noget af det selv.

Vi synes også det er sjovt at bage halloween kager. Vi triller små græskar af orange fondant og støber knogler af hvid chokolade. Laver jord af chokoladekiks og maler små gravstene. Det er ikke svært men noget min 9 årlige og jeg hygger os med.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børnevenlig halloween pynt, ting der er nemme at lave, gode påfund osv.

Indlægaf hotlips » 22. okt 2018, 09:36

Jeg tror måske vi prøver at lave den store edderkop, med to græskar som krop og appelsiner på benene.. Vi har en plads i forhaven lige bag rosenbedet hvor den kan stå og så få et kæmpe spind bagved, jeg tænker vi kan lave en maxi udgave af et kastanjespind af grene, og måske spraye det sølvfarvet så det er nemt at se.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børnevenlig halloween pynt, ting der er nemme at lave, gode påfund osv.

Indlægaf hotlips » 22. okt 2018, 09:36

Jeg tror måske vi prøver at lave den store edderkop, med to græskar som krop og appelsiner på benene.. Vi har en plads i forhaven lige bag rosenbedet hvor den kan stå og så få et kæmpe spind bagved, jeg tænker vi kan lave en maxi udgave af et kastanjespind af grene, og måske spraye det sølvfarvet så det er nemt at se.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Børnevenlig halloween pynt, ting der er nemme at lave, gode påfund osv.

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. okt 2018, 09:41

hvis du har nogle store glas fra f.x. syltede ting så kan i lave nogle fine spøgelses lanterner

Billede
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Børnevenlig halloween pynt, ting der er nemme at lave, gode påfund osv.

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. okt 2018, 10:05

man kan også ret simpelt pynte sin hoveddør til Halloween

Billede
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Børnevenlig halloween pynt, ting der er nemme at lave, gode påfund osv.

Indlægaf IrmaPigen » 24. okt 2018, 06:14

Blandt vores pynt bliver der to spøgelser vi hænger op i træerne.

Det er egentlig bare et gammelt lagen, jeg har revet midt over. Så har jeg klippet et lille hul i midten. Hvert halve lagen bliver hængt over en ballon. Så maler vi tre sorte kugler på lagnerne som øjne og mund. Og så binder vi dem op i et træ.

Så håber vi bare på, det ikke stormer for meget den dag.
0

Tilbage til "Børn"