Børn og nøgenhed

Gik du i bad med...

Gik du i bad med dine forældre
25
49%
Gik/går du i bad med dit barn
26
51%
 
Afgivne stemmer: 51
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf hotlips » 15. dec 2015, 21:54

Ja og ja.

Jeg behøvede nu ikke at gå i bad med dem for at være vant til at se dem nøgne og det gør min dreng heller ikke,jeg er nøgen når jeg er indenfor hele sommerhalvåret når vi ikke har gæster og deter han også selv.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Moxy-lady » 15. dec 2015, 23:32

ShuruQ skrev:Jeg kan faktisk ikke huske om jeg selv har badet med mine forældre, men jeg kan nu egentligt ikke forestille mig andet end det har jeg. Men må have været da jeg var ret lille da jeg ingen erindring har om det. Jeg var som barn ret blufærdig og det er jeg stadig. Min mor har aldrig haft problemer med at smide kludene, klæde om, rende rundt i bar røv og natkjole osv. Jeg brød mig ikke om det, jeg følte mig virkelig intimideret og det gør jeg stadig. Det er bare sådan jeg nu engang har det og handler jo altså ikke om at jeg ikke altid har været vant til. I svømmehallen fx er det noget ganske andet.

Mine sønner var i badekar både med mig og deres far da de var små. Deres far havde dog boksershorts på (husker jeg pludselig fordi Delfin nævnte det med hendes barns far), det har været det der føltes rigtigt for ham. Vi har forskellige grænser der, han har ikke været vant til hjemmefra sikkert. Vi havde kæmpe diskussioner om fx om man burde kysse sine børn på munden. Det gjorde jeg og det gør jeg stadig hvis de vil. Respekterer hvis de pludselig synes de er for gamle til det. Det med at bade med børnene gjorde vi dog ikke ret længe, men jeg tror det bunder i at der kun er 15 mdr mellem dem og ret hurtigt blev det af praktiske årsager nemmest at drengene badede sammen.

Børnene er 9 og 10 år i dag og er endnu ikke så blufærdige at jeg ikke må se dem nøgne. Når de er her hos mig er jeg altid ude på badeværelset mens de er i bad og de synes det er rigtig hyggelig, vi får os altid nogle gode snakke imens.

Da børnene var små var der et par gange de skulle have stikpiller og det var mit job og give dem de her stikpiller, det var grænseoverskridende for mig som bare pokker og var det sikkert også for dem plus det gjorde ondt. Det følte jeg lidt var et overgreb, selvom jeg godt ved det er det ikke, det var et nødvendigt onde, men følelsen var der.


Det er sikkert, en ikke helt uvæsentlig grund til at du har det sådan med at være nøgen overfor dine børn i dag. Og det er helt klart din mors fejl at hun ikke opfangede dine signaler.

------------------------------------------
Jeg er vokset op i et hjem hvor nøgenhed var naturligt. Mine forældre sov nøgne og gik også nøgne frem og tilbage fra badet o.l. Far gjorde det indtil han og mor blev skilt da jeg var 15, og det var vitterligt ikke noget jeg tænkte over. Min bror blev bevidst før mig, i forhold til sin nøgenhed og det blev respekteret af min mor og jeg (det skete efter min far flyttede) men han studsede stadig ikke over vores, selvom vi var opmærksomme på at det kunne ske. Det er faktisk først efter at han flyttede hjemmefra at det ville være underligt, og i dag bader han da også (uden undertøj) sammen med sin 3 årige datter uden at tænke et øjeblik over det.

Herhjemme er min kæreste og jeg ofte nøgne, og jeg tror egentlig at begge vores attituder skyldes at vi er vokset op i hjem der minder om hinanden på det punkt, og jeg er helt overbevist om at det ikke vil ændre sig det helt store når vi engang får børn. Jeg er egentlig ikke særlig tilfreds med min krop (mere, jeg har taget en del på), men det ændrer altså stadig ikke på at det ikke ligger til mig at skjule den. Jeg tror at det gør mig - trods alt - mere accepterende ift. min egen nøgenhed, fordi jeg jo ikke står og glor mig selv i spejlet samtidig.
Jeg kan nemt sammenligne med mine veninder og f.eks. en kusine jeg har. De er vokset op i hjem hvor nøgenhed ikke er naturligt og hvor der i nogle tilfælde måske, var manglende accept omkring nøgenhed (det var "forkert") De har slet slet ikke samme forhold til deres krop i dag som jeg har. Og har det stadig, her oppe i 30'erne, meget svært ved at være nøgne foran andre.

Det hænger måske ikke helt sammen, men de tre personer jeg tænker på har faktisk alle fået lavet bryster, og har faktisk generelt været meget mere kritiske ift. deres egen krop end jeg har.

I det hele taget har vi været meget åbne omkring kropslige funktioner og sådan. Min bror var den eneste der vidste hvad menstruation og sådan noget var, da de havde seksualundervisning i skolen, både ift. udviklingen i puberteten og graviditet. Det var bare naturligt at snakke om. Den her åbenhed førte også til at flere af mine veninder snakkede med min mor om både menstruation og de første, spirende skridt ind deres seksualitet. Det var bare mere tilladt hjemme hos mig, og jeg glemmer aldrig at jeg måtte give min ene veninde en bog om hele det der menstruations-noget, som jeg havde fået af en Tampax-dame.

Har ikke børn, men jeg regner da med at vi, hvis det er praktisk, vil gå i bad sammen.

En sjov lille anekdote fra da jeg var barn, var en dag hvor min mor var i bad og hørte mig og en veninde stå og hviske. Jeg spurgte blandt andet: "Er det ikke synd for min mor, at mine mostre har fået alle brysterne?" (Det var en stående joke i familien, som jeg nok tog lidt for bogstaveligt.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf kidkomb » 16. dec 2015, 00:49

adagio skrev:
Jahon skrev:Jeg husker det til gengæld som.ubehageligt at få taget temperatur i numsen, og det har jeg ikke umiddelbart tænkt mig at gøre på mine imaginære børn.


Med småbørn har lægefagligt personale det bare med at spørge hvor man måler temperatur når man siger de har 40 i feber, og det rigtige svar på det spørgsmål er numsen.

Til oplægget: Jeg ser ikke noget problem med at gå i bad med sine børn, jeg gider bare ikke selv, jeg kan ikke rigtigt se formålet, jeg foretrækker at tage et brusebad i fred, og mine børn foretrækker at sidde i et kar og plaske rundt med badeænder.

For ind i møgland, hvor bliver jeg grotesk træt i mælet af dansk sundhedspersonales (det gælder al sundhedspersonel, også læger!) rigide interesse i menneskers temperatur.
Det.Giver.Ingen.Mening.
Det er et overgreb på børn såvel som voksne og man skal godt nok være mere end almindelig debil, for ikke at kunne mærke om man har feber, høj feber eller kun er småvarm. Det er sådan set disse tre kriterier, der er udslagsgivende for behandlingen.
Hvis det er fordi de er bange for, om folk vil komme valfartende småvarme, så vil de blive fælt skuffede over, at få at vide, hvor mange patienter, der enten lyver om, at have taget temperaturen eller også lyver om resultatet.
Min mor var nærmest tvunget til at lyve et par gange for en natlæge da jeg var barn, idet min normal-temperatur var omkring 35,5 og jeg derfor var virkelig syg, når feberen ramte 38,5. Men det tror ingen læger tilsyneladende på. (Min normal temperatur er i øvrigt blevet normal med tiden, ingen forstår helt hvorfor jeg var halvt reptil som barn)

De klarer sig absolut ganske udmærket i andre lande, hvor de ikke går så højt op i noget så ligegyldigt.
Kommer man helt derud, hvor der er tvivl om, om isbad er på tale, SÅ kan man begynde at putte ting op i røven på de stakkels patienter, der alligevel på det tidspunkt er mere eller mindre sanseløse.

Jeg kommer fra et hjem (og en hel familie) hvor nøgenhed var meget naturligt og helt normalt. Mine morforældre havde swimmingpool og det var det naturlige samlingspunkt i sommerhalvåret. Og altså, damer'n gik også rundt med nøgne bryster.
I skolen var jeg nærmest kendt, som hende med faren i de røde underbukser, fordi om sommeren, da solede min far sig, når han kom hjem fra arbejde. Og det foregik i underbukser. Også selvom jeg havde gæster.
Det var jeg ikke flov over. Små-irriteret til tider, men ikke flov.

Jeg tror at jeg har fået et bedre forhold til min krop og et sundere forhold til forskruede skønhedsidealer, end jeg ville have haft, hvis der havde været mere blufærdighed i familien.
Den forskruethed jeg har er fordi min mor kaldte mig fed. Og derfor gjorde min søster også. Og både min mor og søster er ultraslanke (var. Min mor er ikke mere. Jeg gnækker ofte indvendig over Karma's arbejde og håber min søster får samme tur en dag)
Jeg tror ikke vi som sådan gik i bad med mor og far. Min søster og jeg var ofte i bad sammen.
Fra vi var små, har vi været på ferier med morforældre, deres venner og venners børn og da var vi i Tyskland i sauna og spa og dernede, der er man altså nøgen. Slut. Så jeg har vist set alle kønsdele på næsten alle voksne som var tilstede i min barndom.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Panton » 16. dec 2015, 08:09

apropos termometer. min søn var under et år da jeg tog den sidste gang i numsen. Så jeg har ofte løjet for vagtlægen men havde altid ret alligevel. Et kys eller hånd på panden er nok til at vide om det er slemt eller bare OK. Jeg synes også det er et overgreb!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf hotlips » 16. dec 2015, 09:33

Jeg synes det er decideret dumt at kalde det et overgreb at tage et barns temperatur og medmindre man har lægefaglig uddannelse så er det godt nok høje tanker at have om sin egen mening at beslutte det er ren spild af tid.

Jeg synes det er hysteri på linje med at kalde folk pædofile for at bade med deres børn at påstå det er et overgreb at tage børns temperatur.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Fru Sunshine » 16. dec 2015, 17:24

Jeg var tit i brusebad sammrn med min far, og når jeg var med ham til gymnastik, drønede min veninde og jeg rundt i omklædningsrummet, mens mænnerne badede. Det var der ikke nogen, der reagerede på.

Mine egne unger har også været med mig i brusebad. Det var dejligt nemt.
Det stoppede vel først, da de blev store nok til selv at gå i bad.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf icelady » 17. dec 2015, 21:18

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Flora » 17. dec 2015, 21:43



Ej men for christ sake altså. SÅ spændende er det sgu da heller ikke :rulle:

Nå, men det da kan være hr. Chris scorer sig en international karriere på det her :lol:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf icelady » 17. dec 2015, 21:53

Flora skrev:
Ej men for christ sake altså. SÅ spændende er det sgu da heller ikke :rulle:

Nå, men det da kan være hr. Chris scorer sig en international karriere på det her :lol:


Torben på engelsk? Tjaeh...hvorfor ikke :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Flora » 17. dec 2015, 21:58

icelady skrev:
Flora skrev:
Ej men for christ sake altså. SÅ spændende er det sgu da heller ikke :rulle:

Nå, men det da kan være hr. Chris scorer sig en international karriere på det her :lol:


Torben på engelsk? Tjaeh...hvorfor ikke :D


Jydeengelsk? :slem: Jeg forudser fyldte sale verden over :D
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 22:45

hotlips skrev:Jeg synes det er decideret dumt at kalde det et overgreb at tage et barns temperatur og medmindre man har lægefaglig uddannelse så er det godt nok høje tanker at have om sin egen mening at beslutte det er ren spild af tid.

Jeg synes det er hysteri på linje med at kalde folk pædofile for at bade med deres børn at påstå det er et overgreb at tage børns temperatur.

Nu er det jo ikke noget jeg sådan lige har besluttet at tænke.
Jeg kender både læger og "almindeligt" sundhedspersonel. De er ikke alle enige, det er klart, men det jeg har udledt er at jeg bestemt mener at det er et unødvendigt overgreb.
Ja, jeg synes det er overgreb at putte noget op i numsen på sit barn. Sorry.
I nogle lande er man jo rørende enige med mig, så jeg er ikke den eneste i verden, der tænker sådan.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf landsbytossen » 17. dec 2015, 23:10

icelady skrev:
Flora skrev:
Ej men for christ sake altså. SÅ spændende er det sgu da heller ikke :rulle:

Nå, men det da kan være hr. Chris scorer sig en international karriere på det her :lol:


Torben på engelsk? Tjaeh...hvorfor ikke :D


På fransk - Torben la Chris
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Børn og nøgenhed

Indlægaf Animi » 18. dec 2015, 00:00

Ift det om det er et overgreb at tage temperaturen rektalt på sit barn, så synes jeg at man skal vælge sine ord lidt med omhu. Selvfølgelig har man lov til at have sin mening, men ved at sige at det er tage temperaturen rektalt er at overgreb, så beskylder man jo indirekte en masse forældre at begå overgreb på sine børn - og at begå overgreb er jo en alvorlig og strafbar ting.

Jeg føler fx da ikke at jeg har begået overgreb på min nevø, da jeg var nødt til at give ham en stikpille da han fik kramper. Men det var jo også at putte noget op i numsen på ham, men de fleste vil så nok sige at det ikke er et overgreb, da det var nødvendigt.
Om det er nødvendigt at tage temperaturen i numsen, er jo så en holdningssag. Nogen siger nej, fordi temperaturen kan tages andre steder end i numsen. Andre siger ja, fordi de ikke mener at temperaturen kan bliver taget korrekt andre steder.

Personligt mener jeg at grænsen til om det er overgreb, kommer an på intentionen bag. Hvis man udøver en handling, som har til formål at skulle ydmyge og krænke personen, så vil jeg sige det er et overgreb. Hvis det tilgengæld har et formål, som man mener er nødvendigt, så vil jeg ikke sige det er et overgreb.
Så derfor synes jeg personligt ikke det er et overgreb at tage temperaturen bagi, eller at give en stikpille, men det ville være et overgreb at putte legoklodser op i numsen på sit barn. Fordi de to ting, har to vidt forskellige formål.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Børn"