2 eller 3 børn?

Krukken
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. sep 2016, 07:28
Kort karma: 3
Likede indlæg: 38

2 eller 3 børn?

Indlægaf Krukken » 10. okt 2018, 01:12

3 børn er det nye 2 børn....
I ved hvad jeg mener. Det virker som om flere unge familier får flere børn.

Måske er jeg en lemming, der bare vil det samme som alle andre. Eller også er det fordi det tog et par år for os at få nr 2, så jeg har ‘vænnet’ mig til at håbe, at jeg er gravid.
Eller....ja, hvad ved jeg... under alle omstændigheder, kan jeg ikke lade være med at ønske mig en 3’er.

Jeg aner ikke hvorfor. 2 børn er faktisk perfekt for os.

Grunde imod:
- Vi rejser rigtig meget - to børn kan man have med på et hotelværelse og en taxa osv, men ikke tre.

- Vores hus har kun et enkelt børneværelse - to børn kan godt dele, men det er for småt til tre.

- Vi er relativt gamle. Min mand er 39 og jeg er 37.

- Det var som sagt svært at få nr 2, så vi risikerer at skulle igennem et svært forløb med ventetid og aborter igen. Og måske at det slet ikke lykkes.

- Det er sygt hårdt for parforholdet mens børnene er små. Særligt fra 1-3 år. Tænk hvis vi blev skilt:(

Og alligevel.....der er også grunde for.

- Jo flere søskende, jo større familie og netværk vil børnene have som voksne. Vi er tætte i vores familie.

- Det er sjovt og dejligt at have børn.

Og ja...så har jeg vist ikke flere grunde. Men de her grunde er også vigtige.

Må jeg høre jeres erfaringer- er det sværere at gå fra 2 til 3 børn end man tror? Eller kan man lige så godt fortsætte, når man nu er i gang?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. okt 2018, 01:34

Vi har 1 på 5,5 og 1 på vej. Jeg gad godt have 3–4-5 børn, men det kommer ikke til at ske desværre.

Jeg oplever også at flere får flere børn og jeg har endnu tilgode at høre at overgangen fra 2 til 3 er hård udover de sædvanlige med små børn. At 1 til 2 klart er det sværeste. Nr 3 følger ligesom bare med og er meget nemmere og med til og overalt fordi det bare er vilkårene for st være nr 3. Der er naturligvis praktik i det ift bil, bolig og flysæder, hotel osv. Men det er praktik og kan løses. Det kræver naturligvis noget økonomi og det skal man have med i betragtning. Men hvis de ting kan lade sig gøre ville jeg klart springe ud i det.-

Vi skal som skrevet forhåbentligt have nr 2 til jul. Hun får ikke sit eget værelse de første 2 år. Her er ikke plads. So be it. Det går nok.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf Stars » 10. okt 2018, 07:54

2 var "piece of cake", den ældste kan sidde og putte og høre historie, mens den lille bliver ammet.

Ved nr. 3 kom "Du må vente, for jeg skal liiige ...."
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf Cosi » 10. okt 2018, 08:29

Mine forældre forsøgte i 6 år at få nummer 3. Hun kom først, da de havde smidt alt børnetøjet ud. De var her i slut 30’erne. Havde de gjort det om, så havde de nok stoppet ved to børn. Vi er alle tre ønskebørn, og de elsker selvfølgelig min lillesøster mere end noget andet. MEN det har været og ER mega hårdt for dem. Min lillesøster er diagnostiseret autist i en ret sen alder. Og så synes de alt det med natteroderi var en hård omgang igen. Der er 15 år mellem mig og min lillesøster, og 11 år mellem hende og vores lille/storebror.

Vi skal helt klart IKKE have flere end de to børn, vi har. Voldsom fødsel første gang, og meget træls graviditet anden gang. Og så er vore børn nogle, der fylder meget hver især med diverse ting.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf Mani » 10. okt 2018, 15:18

Vores nummer 1 og 2 er tvillinger. Nummer 3 har gjort at vi skulle tænke lidt mere over hvilken bil vi valgte, vi er endt med et lidt større hus og ferie er lidt dyrere/besværligere end kun med 2. Det er praktik og jeg har aldrig fortrudt så meget som et split sekund.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf ajnaM » 10. okt 2018, 15:33

Min kæreste har to brødre, og den ene har tre børn, og den anden to børn - og skal vi alle sammen samles, bliver vi simpelthen for mange til at kunne sidde rundt om et almindeligt bord. Vi kan heller ikke være hos os, da vi bor i lejlighed og simpelthen ikke har plads til så mange mennesker. Til gengæld kan jeg sagtens have min lillebror, hans kæreste og deres to piger på besøg.

Min svoger med tre børn oplevede i øvrigt, at 3'eren havde nogle udfordringer, hans kone fik en voldsom fødselsdepression, og det endte med en langtidssygemelding, en skilsmisse og efterfølgende ham, der har børnene alene. Ingen tvivl om, at 3'eren kan være hård.

... og ja, det er sjovt og dejligt at have børn. Men det er kraftstejleme også hårdt. Og man går på kompromis med sine egne behov. Og man sover ikke. Og det er dyrt. Og det kræver tid...

Så jeg ser ikke engang dine fordele som fordele. :genert: Men der er nu heller ikke megen tvivl om, at jeg ikke skal have flere end de to, jeg har.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf 1234 » 10. okt 2018, 16:51

ajnaM skrev:Min kæreste har to brødre, og den ene har tre børn, og den anden to børn - og skal vi alle sammen samles, bliver vi simpelthen for mange til at kunne sidde rundt om et almindeligt bord. Vi kan heller ikke være hos os, da vi bor i lejlighed og simpelthen ikke har plads til så mange mennesker. Til gengæld kan jeg sagtens have min lillebror, hans kæreste og deres to piger på besøg.

Min svoger med tre børn oplevede i øvrigt, at 3'eren havde nogle udfordringer, hans kone fik en voldsom fødselsdepression, og det endte med en langtidssygemelding, en skilsmisse og efterfølgende ham, der har børnene alene. Ingen tvivl om, at 3'eren kan være hård.

... og ja, det er sjovt og dejligt at have børn. Men det er kraftstejleme også hårdt. Og man går på kompromis med sine egne behov. Og man sover ikke. Og det er dyrt. Og det kræver tid...

Så jeg ser ikke engang dine fordele som fordele. :genert: Men der er nu heller ikke megen tvivl om, at jeg ikke skal have flere end de to, jeg har.



Er et af dine argumenter simpelthen pladsproblemer ved familiekomsammen? Det virker helt fjollet for mig især, når I ikke er flere. Til min konfirmation var vi 64 mennesker og det var kun familie altså onkler, tanter, fætre og kusiner. Det er et problem, men et der kan løses, det handler jo bare om fleksibilitet. Jeg har haft min familie, der var 15 mennesker på daværende tidspunkt i min 1 værelses lejlighed og ja det var tæt, men det var nu ikke noget problem.

Jeg synes en stor familie er en kæmpe fordel, men ikke en fordel, der ville få mig til at få flere børn end jeg kan overskue. Heldigvis så får mine søskende, så selvom.jeg kun får 2 vil de stadig have en kæmpe familie :D

Om en ekstra en bare følger med eller er den der vælter læsset er et svar man kun finder som par. Min forældre har haft 4 børn uden problemer, for nogen er 2 næsten for meget. Det er jo svært at sige, hvordan I har det. Det handler om psyke, overskud, hvilke forventninger man har til sig selv og sine børns liv.
6
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf ajnaM » 10. okt 2018, 17:16

1234 skrev:
ajnaM skrev:Min kæreste har to brødre, og den ene har tre børn, og den anden to børn - og skal vi alle sammen samles, bliver vi simpelthen for mange til at kunne sidde rundt om et almindeligt bord. Vi kan heller ikke være hos os, da vi bor i lejlighed og simpelthen ikke har plads til så mange mennesker. Til gengæld kan jeg sagtens have min lillebror, hans kæreste og deres to piger på besøg.

Min svoger med tre børn oplevede i øvrigt, at 3'eren havde nogle udfordringer, hans kone fik en voldsom fødselsdepression, og det endte med en langtidssygemelding, en skilsmisse og efterfølgende ham, der har børnene alene. Ingen tvivl om, at 3'eren kan være hård.

... og ja, det er sjovt og dejligt at have børn. Men det er kraftstejleme også hårdt. Og man går på kompromis med sine egne behov. Og man sover ikke. Og det er dyrt. Og det kræver tid...

Så jeg ser ikke engang dine fordele som fordele. :genert: Men der er nu heller ikke megen tvivl om, at jeg ikke skal have flere end de to, jeg har.



Er et af dine argumenter simpelthen pladsproblemer ved familiekomsammen? Det virker helt fjollet for mig især, når I ikke er flere. Til min konfirmation var vi 64 mennesker og det var kun familie altså onkler, tanter, fætre og kusiner. Det er et problem, men et der kan løses, det handler jo bare om fleksibilitet. Jeg har haft min familie, der var 15 mennesker på daværende tidspunkt i min 1 værelses lejlighed og ja det var tæt, men det var nu ikke noget problem.

Jeg synes en stor familie er en kæmpe fordel, men ikke en fordel, der ville få mig til at få flere børn end jeg kan overskue. Heldigvis så får mine søskende, så selvom.jeg kun får 2 vil de stadig have en kæmpe familie :D

Om en ekstra en bare følger med eller er den der vælter læsset er et svar man kun finder som par. Min forældre har haft 4 børn uden problemer, for nogen er 2 næsten for meget. Det er jo svært at sige, hvordan I har det. Det handler om psyke, overskud, hvilke forventninger man har til sig selv og sine børns liv.


Altså, der er masser af argumenter, hvoraf mange allerede er nævnt - og du har helt ret i, at det er fuldkommen individuelt. Jeg taler naturligvis kun for mig selv.

Men nu nævnte TS, at en stor familie er en fordel. Og min klare erfaring er, at to børn også giver en stor familie. Og at tre børn, når familien vokser, kan give en så stor familie, at det er svært at samles, uden at det bliver et tilløbsstykke. Jeg er noget mere tilbøjelig til at invitere min bror på middag på en helt almindelig hverdag, end jeg er til at invitere min kærestes brødre - simpelthen fordi vi ikke kan være om bordet, og vi skulle lave absurd meget mad. Så vi samles mest til fødselsdage og jul osv.

Jeg har en veninde med 4 børn, og hun fortæller, hvordan de nærmest aldrig bliver inviteret til noget allesammen. :genert: Jeg har også en ven med 3 børn og 2 bonusbørn - og vi har klart en tilbøjelighed til kun at invitere dem, når de ikke har alle 5 børn med. Det lyder sikkert usympatisk - men det er bare virkelig mange børn at have på besøg...
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf 1234 » 10. okt 2018, 17:49

ajnaM skrev:Altså, der er masser af argumenter, hvoraf mange allerede er nævnt - og du har helt ret i, at det er fuldkommen individuelt. Jeg taler naturligvis kun for mig selv.

Men nu nævnte TS, at en stor familie er en fordel. Og min klare erfaring er, at to børn også giver en stor familie. Og at tre børn, når familien vokser, kan give en så stor familie, at det er svært at samles, uden at det bliver et tilløbsstykke. Jeg er noget mere tilbøjelig til at invitere min bror på middag på en helt almindelig hverdag, end jeg er til at invitere min kærestes brødre - simpelthen fordi vi ikke kan være om bordet, og vi skulle lave absurd meget mad. Så vi samles mest til fødselsdage og jul osv.

Jeg har en veninde med 4 børn, og hun fortæller, hvordan de nærmest aldrig bliver inviteret til noget allesammen. :genert: Jeg har også en ven med 3 børn og 2 bonusbørn - og vi har klart en tilbøjelighed til kun at invitere dem, når de ikke har alle 5 børn med. Det lyder sikkert usympatisk - men det er bare virkelig mange børn at have på besøg...


Ej jeg kan ikke helt tage det seriøst at du kalder en to børns familie for en stor familie :lol:
Jeg anså 2 børns familier som små familier til jeg kom på gymnasiet og havde længe ondt af folk over de ikke havde flere søskende :genert:

Men hvorfor kan I ikke bare mødes med en af dem ad gange? I min familie ses vi på kryds og tværs hele tiden og vi ses nok alle sammen en gang om måneden. Det er overhoved ikke et problem, selvom vi nu har sneget os op på 17 mennesker og vi tager tit min onkel, der aldrig fik børn med.

Wow du har helt ret i det lyder lidt usympatisk og slet ikke noget jeg kan genkende fra mit liv som del af en 4 børns familie.
Vi var tit ude og besøge venner og familie eller fik besøg. Vi havde fx også tit min fars ven, der havde 6 børn på besøg.
Så har vi altså været 10 børn :lol: Jeg ved ikke er det er regionale forskelle eller hvad man bare er vant til.
Jeg synes ikke 5 børn virker særlig uoverskueligt at være samlet og jeg har da passet 5 af mine nevøer og niecer på en gang uden de store problemer, men jeg er nok også vokset op med tilpas meget kaos :fløjt:
Senest rettet af 1234 10. okt 2018, 19:21, rettet i alt 2 gange.
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf Animi » 10. okt 2018, 18:01

Nu har jeg ikke selv børn, men jeg er absolut ikke i tvivl om, at jeg virkelig gerne vil have tre børn. Jeg synes bare, at det virker som det perfekte antal :D Jeg er også selv ud af en børneflok på 5, så jeg synes ikke at tre er særligt mange :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf Sorenspige » 10. okt 2018, 18:13

Min mands storebror har 3 børn, og der har 3'ren på ingen måde bare været den, der følger med. Tværtimod. De har selv sagt, at det var meget hårdere at gå fra 2-3, end de havde troet. Netop fordi de havde hørt det andet.

Jeg kender også flere par, som blev skilt efter barn nummer 3.

Når det er sagt, er det jo individuelt, men vi skal ikke have flere børn, for jeg ville så skulle dele mit overskud ud på flere børn, og så ville de ganske enkelt ikke få det, de havde brug for.
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf ajnaM » 10. okt 2018, 18:21

1234 skrev:
ajnaM skrev:Altså, der er masser af argumenter, hvoraf mange allerede er nævnt - og du har helt ret i, at det er fuldkommen individuelt. Jeg taler naturligvis kun for mig selv.

Men nu nævnte TS, at en stor familie er en fordel. Og min klare erfaring er, at to børn også giver en stor familie. Og at tre børn, når familien vokser, kan give en så stor familie, at det er svært at samles, uden at det bliver et tilløbsstykke. Jeg er noget mere tilbøjelig til at invitere min bror på middag på en helt almindelig hverdag, end jeg er til at invitere min kærestes brødre - simpelthen fordi vi ikke kan være om bordet, og vi skulle lave absurd meget mad. Så vi samles mest til fødselsdage og jul osv.

Jeg har en veninde med 4 børn, og hun fortæller, hvordan de nærmest aldrig bliver inviteret til noget allesammen. :genert: Jeg har også en ven med 3 børn og 2 bonusbørn - og vi har klart en tilbøjelighed til kun at invitere dem, når de ikke har alle 5 børn med. Det lyder sikkert usympatisk - men det er bare virkelig mange børn at have på besøg...


Ej jeg kan ikke helt tage det seriøst at du kalder en to børns familie for en stor familie :lol:
Jeg anså 2 børns familier som små familier til jeg kom på gymnasiet og havde længe ondt af folk over de ikke havde flere søskende :genert:

Men hvorfor kan I ikke bare mødes med en af dem ad gange? I min familie ses vi på kryds og tværs hele tiden og vi ses nok alle sammen en gang om måneden. Det er overhoved ikke et problem, selvom vi nu har sneget os op på 17 mennesker og vi tit tager min onkel, der aldrig fik børn med.

Wow du har helt ret i det lyder lidt usympatisk og slet ikke noget jeg kan genkende fra mit liv som del af en 4 børns familie.
Vi var tit ude og besøge venner og familie eller fik besøg. Vi havde fx også tit min fars ven, der havde 6 børn på besøg.
Så har vi altså været 10 børn :lol: Jeg ved ikke er det er regionale forskelle eller hvad man bare er vant til.
Jeg synes ikke 5 børn virker særlig uoverskueligt at være samlet og jeg har da passet 5 af nevøer og niecer på en gang uden de store problemer, men jeg er nok også vokset op med tilpas meget kaos :fløjt:


Som jeg skrev kan en familie med to børn godt vokse. Mine forældre har min bror og mig, der hver har fået to børn - og inviterer de os begge, er vi i alt 10. Det synes jeg egentlig er ret mange? Og jeg synes som sagt, det er fedt at kunne sidde hele min allernæreste familie om et bord en tirsdag aften, uden at det er noget stort arrangement. :)

Derudover har jeg i øvrigt en stor familie af bedsteforældre, onkler, mostre, granonkler, kusiner og fætre mv. Så familien er jo også større end de allernæreste.

Jeg ved ikke, om der er geografiske forskelle. Det er måske lidt søgt - der er jo mange, der har 3 børn. Det er nok bare en personlig præference. Jeg sætter pris på børn, men der behøver ikke være mange af dem på én gang ret tit... :genert:
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf 1234 » 10. okt 2018, 18:28

ajnaM skrev:Som jeg skrev kan en familie med to børn godt vokse. Mine forældre har min bror og mig, der hver har fået to børn - og inviterer de os begge, er vi i alt 10. Det synes jeg egentlig er ret mange? Og jeg synes som sagt, det er fedt at kunne sidde hele min allernæreste familie om et bord en tirsdag aften, uden at det er noget stort arrangement. :)

Derudover har jeg i øvrigt en stor familie af bedsteforældre, onkler, mostre, granonkler, kusiner og fætre mv. Så familien er jo også større end de allernæreste.

Jeg ved ikke, om der er geografiske forskelle. Det er måske lidt søgt - der er jo mange, der har 3 børn. Det er nok bare en personlig præference. Jeg sætter pris på børn, men der behøver ikke være mange af dem på én gang ret tit... :genert:


I min familie er som sagt 6 mennesker bare mine søskende og forældre, så jeg synes ikke 10 er ret mange :genert:
Vi har tit spist aftensmad 10 mennesker hjemme hos os en helt almindelig hverdag, hvis vi havde venner med hjem eller lignende.
Jeg tror det handler om ens opfattelse af mange og hvornår noget er stort. For mig er det ikke et stort arrangement, når vi mødes alle 17 og jeg synes heller ikke det besværligt at lave mad til, men jeg er også vant til, at når vi mødes på min fars side er vi 60+, så er 17 jo relativ få.

Men okay jeg vil ikke have mere end 2 børn, fordi jeg er for nærig.
Primært i forhold til rejser og hus :lol: :fløjt:
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf ajnaM » 10. okt 2018, 18:49

1234 skrev:
ajnaM skrev:Som jeg skrev kan en familie med to børn godt vokse. Mine forældre har min bror og mig, der hver har fået to børn - og inviterer de os begge, er vi i alt 10. Det synes jeg egentlig er ret mange? Og jeg synes som sagt, det er fedt at kunne sidde hele min allernæreste familie om et bord en tirsdag aften, uden at det er noget stort arrangement. :)

Derudover har jeg i øvrigt en stor familie af bedsteforældre, onkler, mostre, granonkler, kusiner og fætre mv. Så familien er jo også større end de allernæreste.

Jeg ved ikke, om der er geografiske forskelle. Det er måske lidt søgt - der er jo mange, der har 3 børn. Det er nok bare en personlig præference. Jeg sætter pris på børn, men der behøver ikke være mange af dem på én gang ret tit... :genert:


I min familie er som sagt 6 mennesker bare mine søskende og forældre, så jeg synes ikke 10 er ret mange :genert:
Vi har tit spist aftensmad 10 mennesker hjemme hos os en helt almindelig hverdag, hvis vi havde venner med hjem eller lignende.
Jeg tror det handler om ens opfattelse af mange og hvornår noget er stort. For mig er det ikke et stort arrangement, når vi mødes alle 17 og jeg synes heller ikke det besværligt at lave mad til, men jeg er også vant til, at når vi mødes på min fars side er vi 60+, så er 17 jo relativ få.

Men okay jeg vil ikke have mere end 2 børn, fordi jeg er for nærig.
Primært i forhold til rejser og hus :lol: :fløjt:


10 er ikke for mange - 10 er... passende. :D Det lyder som om, du og dine søskende ikke har børn endnu? Du kan jo forestille dig, at I alle fire får tre børn. Så er I 18. Det kræver dæleme et stort bord og mange stole, hvis man skal have det stående til hverdag...

Jeg er omvendt fuldkommen ligeglad med pengene, rejser, hus osv. Det er praktik, det skulle vi nok finde ud af. Men jeg har ikke behov for, at vi er så mange. Jeg har før hørt om folk, der får en 3'er eller en 4'er, fordi de føler, at der "mangler én". Jeg føler overhovedet ikke, at vi mangler nogen, tværtimod synes jeg, det er helt perfekt med to børn. Og det er jo det vigtigste - altså, om man føler, man er landet med den rigtige størrelse familie. :)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: 2 eller 3 børn?

Indlægaf 1234 » 10. okt 2018, 18:55

ajnaM skrev:
10 er ikke for mange - 10 er... passende. :D Det lyder som om, du og dine søskende ikke har børn endnu? Du kan jo forestille dig, at I alle fire får tre børn. Så er I 18. Det kræver dæleme et stort bord og mange stole, hvis man skal have det stående til hverdag...

Jeg er omvendt fuldkommen ligeglad med pengene, rejser, hus osv. Det er praktik, det skulle vi nok finde ud af. Men jeg har ikke behov for, at vi er så mange. Jeg har før hørt om folk, der får en 3'er eller en 4'er, fordi de føler, at der "mangler én". Jeg føler overhovedet ikke, at vi mangler nogen, tværtimod synes jeg, det er helt perfekt med to børn. Og det er jo det vigtigste - altså, om man føler, man er landet med den rigtige størrelse familie. :)


Min søskende har børn. De har 7 børn og der er flere på vej :) Så vi er som sagt 17 hver gang vi samles nu.
Og det er virkelig ikke noget problem. VI er de eneste der ikke kan stille op til 17 sådan rimelig nemt.
Det er jo noget man bliver vant. De gange vi har været under 14 til jul har jeg følt det var alt for lidt :genert:

Jeg elsker at rejse :love: og jeg kan hurtigt regne ud, hvad det vil koste med 5 flybilletter, de steder jeg gerne vil hen.
Så jeg skal i hvert fald op og tjene det dobbelt før det bliver realistisk eller flybillet priserne skal halveres.
Hus er jeg også ligeglad med, men det er min mand desværre ikke.
0

Tilbage til "Børn"