Baby med til stand-up

Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Baby med til stand-up

Indlægaf NilleQ » 7. okt 2018, 09:14

Vi har været til stand-up show hvor der er et forældre par det har deres baby med som har været max 4 mdr. Det forstod jeg virkelig ikke.
Lyden var ret høj og han spillede også flere gange pludselig højt musik og folk grinede og klappede. Den larm ville jeg ikke udsætte en baby for.
De sad et godt stykke fra mig, så opdager det kun fordi komikeren opdager det og spørg om der er nogen der har en baby med. Det skulle have grædt højt, for at havde hørt det.
Uanset alder så forstår jeg det ikke, men ville umiddelbart vurdere at det er særligt over stimulerende for en baby.
Der var en bedstemor som sad uden foran med med en baby der sov i barnevognen, det har vi også gjort til et foredrag. For så kan man gå derud hvis der er noget.

Så er der selvfølgelig det kan være forstyrrende at have et barn med for de andre, men i denne situation synes jeg det er lidt sekundært.

Hvad mener I andre?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf kidkomb » 7. okt 2018, 09:22

Hvis man har en baby der er kamp-ligeglad med larm er det vel fint nok?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. okt 2018, 09:30

Jeg ville ikke selv gøre det pga alle de stimuli som i min optik er temmelig voldsomme for en lille baby. Men det samme tænker jeg når jeg går rundt i malls her i Asien hvor der lørdag/søndage er en milliard mennesker og jeg ser små babyer i bæresele med hovedet ud mod alle mennekser, farver, lyde osv.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf primle » 7. okt 2018, 09:37

Jeg synes man skal lade baby blive hjemme.

Vi var til foredrag med Pelle Hvenegaard. Der var der nogen der havde en lille baby med. De sad bagerst og gik ud hvis der var noget. Til lige netop dét foredrag synes jeg faktisk det var lidt upassende. Emnet var jo ufrivillig barnløshed og adoption, og på en eller anden måde synes jeg bare ikke det hørte sig hjemme at smække en baby i hovedet på folk, der måske drømmer om lige præcis dét og ikke kan få det. Lige den aften i hvert fald.
17
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf Lykke » 7. okt 2018, 09:39

Jeg var til filmvisning kl 19.30 hvor der også var en baby med. Jeg fatter bare ikke at man gider. Jeg er virkelig ligeglad. Det er ikke mig som skal have fokus et andet sted end filmen.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf twinkle » 7. okt 2018, 10:07

Jeg gad ikke. Men hvis andre gør det er jeg egentlig ligeglad, så længe barnet ikke forstyrrer.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf Sangius » 7. okt 2018, 10:21

Der er slet ikke alle babyer som reagerer på stimuli på den måde. Så hvis man har sådan en, så kan jeg ikke se problemet. Under alle omstændigheder ville jeg aldrig gøre mig klog på en fremmeds baby, de kender selvfølgelig dens grænser tusind gange bedre, end jeg selv gør.
Min datter blev dybt overstimuleret af en tur i Føtex, helt op til hun var 6-8 måneder. Så jeg er i den anden ende af skalaen - og blev meget hurtig træt af, at mange mente at "man" da sagtens kunne have en baby med i toget (når jeg afviste at kunne tage toget), eller at "man" sagtens kunne gå til pilates, yoga, babytumle-leg osv., så jeg altså slet ikke behøvede at sidde derhjemme så meget. :rulle:

Hvis barnet derimod larmer under forestillingen, så er det træls. Det kan man ikke være bekendt.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf hotlips » 7. okt 2018, 10:54

Min dreng kunne sikkert sagtens have klaret larmen, han var kunne bare godt li der var gang i den, men jeg ville ikke selv kunne koncentrere mig med en baby på skødet så jeg ville synes det var noget omsonst, og det er da også sket nogle få gange at han er blevet syg ret pludseligt og så er begyndt at skrige højt uden varsel eller at han ligefrem har kastet op uden noget forudgående tegn på at han var ved at blive syg.

Men det ville være det med koncentrationen der afgjorde det for mig, og så ville jeg utvivlsomt have valgt at lave k(noget jeg kunne hygge med at have ham med at..
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf Ado » 7. okt 2018, 11:00

Jeg har svært ved at forstå, hvorfor man gider tage baby med til sådan noget. Men det må være deres sag. Jeg ville dog blive voldsomt irriteret, hvis jeg skulle lytte til babygråd til sådan et arrangement.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf hotlips » 7. okt 2018, 11:02

Jeg ville til gengæld ikke betragte det som en mulighed at få en anden til at sidde og glo i et par timer fordi jeg skulle til stand up mens jeg havde en baby, uanset om de så melder sig frivilligt så hører det for mig under ting man ikke kan tillade sig at bede andre om når formålet bare er at gå til stand up eller foredrag eller sådan noget.
1
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf Bergen » 7. okt 2018, 11:07

Min baby kunne sagtens have håndteret at være med sådan et arrangement. Men det var aldrig fået mig ind at gøre.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf Moxy-lady » 7. okt 2018, 12:24

hotlips skrev:Jeg ville til gengæld ikke betragte det som en mulighed at få en anden til at sidde og glo i et par timer fordi jeg skulle til stand up mens jeg havde en baby, uanset om de så melder sig frivilligt så hører det for mig under ting man ikke kan tillade sig at bede andre om når formålet bare er at gå til stand up eller foredrag eller sådan noget.


Det forstår jeg egentlig ikke rigtigt? Er det ikke en slags selv-omsorg, hvor man får udefrakommende stimuli og plejer sit parforhold i en, for de fleste, svær/hård periode? Nu har jeg ikke født endnu, og aner ikke hvordan det kommer til at gå, både for mig og for min lille pige og jeg ved selvsagt ikke hvordan hun er oh hvordan hun vil trives, men teoretisk set kan jeg på ingen måde se problemet i at en bedsteforældre feks har hende et par timer mens man som forældre kommer ud lidt, og får lidt ekstra energi udenfor baby-boblen. Hvis baby trives og er sund og glad, og bedstemor/far gerne vil passe, så kan jeg vitterligt ikke se problemet.

Igen, disclaimer: baby skal selvfølgelig have en nær tilknytning til babysitteren, baby skal trives og det er ikke noget man skal gøre 3 gange om ugen. Bare lige for at have det på plads.
13
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf LadyFox » 7. okt 2018, 13:18

hotlips skrev:Jeg ville til gengæld ikke betragte det som en mulighed at få en anden til at sidde og glo i et par timer fordi jeg skulle til stand up mens jeg havde en baby, uanset om de så melder sig frivilligt så hører det for mig under ting man ikke kan tillade sig at bede andre om når formålet bare er at gå til stand up eller foredrag eller sådan noget.

Jeg ville meget gerne sidde ude med en baby, hvis det gav nogle af mine mennesker lidt aflastning. Altså, ikke sådan venteværelse-artigt, men mange teatre, biografer osv. Har en café tilknyttet eller i nærheden, så hvis jeg kunne sidde og drikke en latte med en god bog, nogle lektier eller en computer, så ville det over hovedet ikke være en belastning for mig at have en barnevogn ved min side.
Hvis jeg tilbød det frivilligt ville jeg være ærgerlig over at få en afvisning fordi forælderen følte de ikke kunne tillade sig at tage imod. Jeg ville ikke tilbyde det hvis jeg fandt det urimeligt.
15
...
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf 1234 » 7. okt 2018, 13:28

Mistermor skrev:
Jeg tror ikke, det handler om at have babysitter. Mere det med at have en person til at sidde i en foyer eller gang og passe på en barnevogn med en baby. Det ville jeg i alt fald ikke byde nogen, jeg kender.


Handler det ikke bare om at eksemplet er stand-up? Min søster blev gift, da hendes baby var under et halvt år.
Under vielsen havde de en af min mors venner til at køre ham rundt i barnevognen mens han sov, så han ikke risikerende at distrahere min søster under vielsen. Det tror jeg ikke nogen fandt mærkeligt faktisk var alle min mors veninde meget ivrige efter at hjælpe :)
2
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Baby med til stand-up

Indlægaf fisken80 » 7. okt 2018, 13:29

Mistermor skrev:
Moxy-lady skrev:
hotlips skrev:Jeg ville til gengæld ikke betragte det som en mulighed at få en anden til at sidde og glo i et par timer fordi jeg skulle til stand up mens jeg havde en baby, uanset om de så melder sig frivilligt så hører det for mig under ting man ikke kan tillade sig at bede andre om når formålet bare er at gå til stand up eller foredrag eller sådan noget.


Det forstår jeg egentlig ikke rigtigt? Er det ikke en slags selv-omsorg, hvor man får udefrakommende stimuli og plejer sit parforhold i en, for de fleste, svær/hård periode? Nu har jeg ikke født endnu, og aner ikke hvordan det kommer til at gå, både for mig og for min lille pige og jeg ved selvsagt ikke hvordan hun er oh hvordan hun vil trives, men teoretisk set kan jeg på ingen måde se problemet i at en bedsteforældre feks har hende et par timer mens man som forældre kommer ud lidt, og får lidt ekstra energi udenfor baby-boblen. Hvis baby trives og er sund og glad, og bedstemor/far gerne vil passe, så kan jeg vitterligt ikke se problemet.

Igen, disclaimer: baby skal selvfølgelig have en nær tilknytning til babysitteren, baby skal trives og det er ikke noget man skal gøre 3 gange om ugen. Bare lige for at have det på plads.


Jeg tror ikke, det handler om at have babysitter. Mere det med at have en person til at sidde i en foyer eller gang og passe på en barnevogn med en baby. Det ville jeg i alt fald ikke byde nogen, jeg kender.


Men det er jo ikke sikkert personen der sad med baby synes det var et problem? Jeg ville f.eks. godt kunne lokkes til det. Jeg ville tage en bog med og på den måde være fint underholdt mens jeg passede en formentlig sovende baby. Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det skulle være slemt at være babysitter på den måde.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Børn"