Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Kanga » 26. sep 2018, 15:07

Vi har prøvet alt muligt til vores søn, som nu er seks år.
Forældre/barn gymnastik gad han ikke. svømning, der ville han bare ploppe rundt, ikke lave det instruktøren sagde. Fodbold gad han SLET ikke. Han holdt ikke en gang en sæson.
Så startede han og jeg til familiespejder, og det er noget der batter. Han er lige rykket op og er nu mikrospejder, hvor han er afsted selv en gang om ugen.
Dertil er vi ved at starte ham op til børnemountainbike om søndagen.

Kanga
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Anlewi » 26. sep 2018, 15:11

12 årig der går til
- håndbold to gange i ugen
- musikskole en gang i ugen
- band en gang i ugen

17 årig der går til
- musikskole en gang i ugen
- orkester en gang i ugen
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Mani » 26. sep 2018, 16:59

Tvilling på 16: Har gået til en enkelt sæson fodbold, håndbold og badminton. Gik til gymnastik og svømning 5 år og spejder 3 år da han var yngre. Nu løb & parkour 10. sæson).

Tvilling på 16 år: Har gået til en enkelt sæson fodbold. Gik til gymnastik og svømning 5 år og spejder & parkour 3 år da han var yngre. Nu løb & badminton (4. sæson).

14 år: Har gået til en enkelt sæson fodbold. Gik til gymnastik og svømning 5 år og spejder & parkour 3 år da han var yngre. Nu styrke & badminton (5. sæson)

Edit. Vi har insisterer på svømning, alt andet er frivilligt.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Panton » 26. sep 2018, 18:07

^^ Mani, jeg insisterede også på en sæson svømning, da jeg ikke selv kan var det vigtigt mit barn lærte det.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Fynerfin82 » 26. sep 2018, 19:16

Mine drenge går til svømning og den store på 7 år derudover til fodbold.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Bergen » 26. sep 2018, 20:30

Min pige går på musikskole ugentlig og svømning hver anden uge.
Svømmeundervisning er 30 min privatundervisning. Næste år skal hun på et hold med 5 elever en gang om ugen med samme lærer. De starter hold op på det alderstrin og formentlig gå til spejder.

Her kommer weekendaktiviteter først på tale, når hun selv kan administrere det.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Bøtte » 26. sep 2018, 21:04

Den store på næsten 6 går til svømning. Hun hsr tidligere gået til gymnastik og dans. Hun vil gerne til gymnastik igen, men det hold hun skal på ligger fredag dra 16.30-18. Det vil jeg simpelthen ikke betale 1150 kr for.
Derudover synes vi 1 ting var nok lige i år, hvor hun er startet i skole.

Den lille på knap 2 går til mor/far/barn gymnastik med mig.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Depeche_Mama » 27. sep 2018, 11:32

7 år gammel dreng, går til fodbold med to ugentlige træninger (hvoraf han kun magter een om ugen), samt stævner i weekenderne.
Interessen er dalende, og jeg tror desværre, at han stopper efter denne sæson.

Han har prøvet badminton og var faktisk glad for det, men da træningerne blev til 2xugentligt samtidig med fodbold også skruede op, måtte han vælge een af delene.
Hvis han kvitter fodbolden igen, tror jeg, at han kunne springe på badminton.

Derudover er han meldt til SSB undervisning ved musikskolen (sang spil bevægelse), det ligger i en skolelektion een gang ugentligt, samt ukulele i dussen een gang ugentligt.
Det lyder af lidt mere, end det reelt er, da musikken jo ligger i hhv. skole- og dustid.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf FrkRød » 27. sep 2018, 11:38

Min datter på næsten 11, går til svømning og karate. Svømning startede som “tvang” - jeg kan nemlig ikke selv svømme, så det skal de lære. Nu hvor hun er en ganske habil svømmer, er det frivilligt, og hun elsker det. Karate er hun lige startet til, men det er hun også glad for. Hun har tidligere prøvet både gymnastik og fodbold, men hun er ikke så meget en holdspiller, at det fungerede for hende :)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf TinaW » 27. sep 2018, 13:15

Har alle skoler ikke svømning på skemaet?
Min søn har det fra i år (4. klasse)
Han kunne svømme med snorkel og dykkermaske inden (mandens fortjeneste - han var pædagogisk i sommerferien) og allerede på de 4 gange de har haft det nu, så svømmer han uden.
Jeg er ikke selv en habil svømmer, men kan da svømme. Hader bare når jeg kkke kan bunde.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27062

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf ajnaM » 27. sep 2018, 14:50

Jeg kan overhovedet ikke få det til at hænge sammen med fritidsaktiviteter, så lige nu går de ikke til noget. Den lille på 2,5 har aldrig gået til noget, mens den store har gået til svømning gennem en længere periode.

Jeg forstår ikke helt, hvordan andre mennesker får tid til det. :genert:

Vi henter typisk den første 16.20 og er måske hjemme 17.10 - mange dage senere. Så skal vi lave mad og spise kl. 18, og de går i seng kl. 19. Jeg kan ikke se, hvordan vi skulle presse fritidsaktiviteter ind der, hvor begge drenge i øvrigt er sultne og trætte.

Vi har tidligere gået til svømning med den store i weekenderne, men det kræver en deltagende forælder, og det var bare ufedt at splitte op hver eneste lørdag. Det blev meget låst, og det var svært at komme i sommerhus, til familiefester eller andre ting, vi kunne lave allesammen - og/eller få noget alenetid, fordi en af os skulle være i svømmehallen. Og han blev selvfølgelig vildt ked af det, når vi var nødt til at aflyse (og det var rockerdyrt, så det føltes helt åndssvagt, når vi ikke kunne halvdelen af gangene).

Jeg hælder ærligt talt til, at de kan gå til fritidsaktiviteter, når de selv kan tage til og fra. Det der logistiske show står jeg helt af på. Men vi må jo nok bare tage den, som det kommer - og måske ændre holdning, hvis de selv begynder at efterspørge det.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Sorenspige » 27. sep 2018, 15:33

Vores pige på 2 år går til forældre/barn-gymnastik med sin far.

Vores dreng på knap 5 år går til gymnastik, hvor enten min mand eller jeg sidder i omklædningsrummet.

De går to forskellige dage.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Bergen » 27. sep 2018, 17:04

TinaW skrev:Har alle skoler ikke svømning på skemaet?
Min søn har det fra i år (4. klasse)
Han kunne svømme med snorkel og dykkermaske inden (mandens fortjeneste - han var pædagogisk i sommerferien) og allerede på de 4 gange de har haft det nu, så svømmer han uden.
Jeg er ikke selv en habil svømmer, men kan da svømme. Hader bare når jeg kkke kan bunde.


Det er det desværre ikke nødvendigvis, nej.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf Orchidea » 27. sep 2018, 17:24

ajnaM skrev:Jeg kan overhovedet ikke få det til at hænge sammen med fritidsaktiviteter, så lige nu går de ikke til noget. Den lille på 2,5 har aldrig gået til noget, mens den store har gået til svømning gennem en længere periode.

Jeg forstår ikke helt, hvordan andre mennesker får tid til det. :genert:

Vi henter typisk den første 16.20 og er måske hjemme 17.10 - mange dage senere. Så skal vi lave mad og spise kl. 18, og de går i seng kl. 19. Jeg kan ikke se, hvordan vi skulle presse fritidsaktiviteter ind der, hvor begge drenge i øvrigt er sultne og trætte.

Vi har tidligere gået til svømning med den store i weekenderne, men det kræver en deltagende forælder, og det var bare ufedt at splitte op hver eneste lørdag. Det blev meget låst, og det var svært at komme i sommerhus, til familiefester eller andre ting, vi kunne lave allesammen - og/eller få noget alenetid, fordi en af os skulle være i svømmehallen. Og han blev selvfølgelig vildt ked af det, når vi var nødt til at aflyse (og det var rockerdyrt, så det føltes helt åndssvagt, når vi ikke kunne halvdelen af gangene).

Jeg hælder ærligt talt til, at de kan gå til fritidsaktiviteter, når de selv kan tage til og fra. Det der logistiske show står jeg helt af på. Men vi må jo nok bare tage den, som det kommer - og måske ændre holdning, hvis de selv begynder at efterspørge det.


Logistisk er det også en udfordring for os at få det hele til at gå op, men det lykkes alligevel. Vi (som i en af os) er med når den yngste træner. Hans fodboldtræning er tæt på, så det er ikke så slemt. Hans parkour ligger dog en lille halv times kørsel fra hvor vi bor. Den af os, der er med går en god tur med vores hund imens han træner.

Den store går til fodbold også 20 min. kørsel væk og vi er ikke længere med til træning. Der er heldigvis en dreng, spm bor tæt på os, hvor vi skiftes til at kører eller vi kører og de henter. Det er ret lækkert. Vi er dog med til stort set alle kampe, som jo kan være hvor som helst. Han skiftede klub for 3 år siden, derfor afstanden. Han er bare så engageret i sit fodbold, at vi synes det er vigtigt at støtte op om. Han er ALDRIG for træt eller ugidelig til at træne, han elsker det og har et talent for det. Vi er begge virkelig glade for at se kampeneog der er jo også et fællesskab omkring det. Det er lidt sjovt, da ingen af is ellers interesserer os for fodbold. Kun når han spiller.

Vi kører generelt meget med og for vores drenge. Vi har valgt en skole der ligger langt væk og vi synes det er super vigtigt at de går til noget, så på den måde er det jo ris til egen numse. Omvendt så synes jeg at de bliver så store virkelig hurtigt, så inden vi har set os om, er det jo slut med alt det.

Det mest irriterende er at fritidsaktiviteter altid kulminerer med aftensmaden. Det betyder at vi spiser forskudt 3 dage om ugen. Lige nu henter min mand den store fra fodbold. Den lille skal ligge i sin seng kl 20, så vi kan ikke vente med at spise til han kommer hjem. Derudover rejser min mand ret ofte ifbm arbejde og så må jeg selv klare det, men det lykkes jo også. Han er så god til at tage tjansen, når han er hjemme.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvilke fritidsaktiviteter går jeres børn til?

Indlægaf TinaW » 27. sep 2018, 17:44

Jeg handler stort ind enten fredag eftermiddag eller lørdag, så det er sjældent at der skal handles i løbet af ugen.
Er min mand hjemme, er han hjemme på fuld tid og der møder jeg fra 7-15 og han kører i skole. Når han er ude møder jeg fra 07:45-15:45. Vi har så også kun 7 km til og fra skole og arbejde, så er hjemme omkring klokken 16, de fleste dage.
Spejder er først efter aftensmaden, fra 18:30-20, der hedder det så mere eller mindre direkte hjem og i seng. Han kommer i seng 20:30, men er jo også 9.
0

Tilbage til "Børn"