Moderne stofbleer

DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf DannyZuko » 15. apr 2018, 19:37

Jeg stemmer i koret og siger prøvepakke! Man kan hurtigt købe sig fattig i noget der ikke fungerer.
Vi brugte lommebleer, men gik kolde på det efter et par måneder. Med en baby der sov ad h til var der ikke overskud til ekstra vasketøj. Det lykkedes heller ikke at finde en løsning, der kunne holde til nattetisseriet.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2018, 21:18

Zinde skrev:
Jeg tænker typer. Altså fx en prøvepakke med ai2 til nyfødt.
Bestbottom skulle vistnok også være gode til nyfødte, ellers kan man jo bruge coveret over en gylpeklud, hvis det virker bedre helt i starten.

Når baby bliver større og ikke skiftes tit om natten længere, kan I sandsynligvis ikke nøjes med ai2 til natbrug. Men så kan I jo bare bestille en prøvepakke med natbleer til den tid.

Jeg kan anbefale at handle hos koogko.dk, der har jeg altid fået super service, og Line som har det er rigtig sød til at vejlede over mail også.


Min datter klarer sig nu stadig fint med helt almindelig ai2 om natten, hun er så også kun 14 måneder :) Vi har dog en enkelt natble fordi vi jo hørte at de var nødvendige, men vi bruger den aldrig. SÅ er glad for vi ikke købte mange af dem. Kan dog være vi køber flere på et senere tidspunkt hvis hun bliver stortisser om natten. Mange morgener er bleen faktisk tør selvom hun stadig ammer løs om natten. Hun leverer så en ordentlig omgang tis om morgenen :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2018, 21:27

Jeg troede i øvrigt jeg ville hade velcro, tænkte der kom lort og skidt i, og var derfor overbevist om at vi ville have knapper. Jeg startede dog heldigvis med at købe et par af hver, og siden har jeg kun suppleret op med velcro, det er altså virkelig rart at kunne stramme trinløst og få dem til at sidde helt perfekt, covers med knapper bliver kun brugt når de andre er beskidte.

Vi er rigtig glade for petitlulu :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf godtnavn » 16. apr 2018, 06:41

Zinde skrev:
godtnavn skrev:
Zinde skrev:
Jeg tænker typer. Altså fx en prøvepakke med ai2 til nyfødt.
Bestbottom skulle vistnok også være gode til nyfødte, ellers kan man jo bruge coveret over en gylpeklud, hvis det virker bedre helt i starten.

Når baby bliver større og ikke skiftes tit om natten længere, kan I sandsynligvis ikke nøjes med ai2 til natbrug. Men så kan I jo bare bestille en prøvepakke med natbleer til den tid.

Jeg kan anbefale at handle hos koogko.dk, der har jeg altid fået super service, og Line som har det er rigtig sød til at vejlede over mail også.


Min datter klarer sig nu stadig fint med helt almindelig ai2 om natten, hun er så også kun 14 måneder :) Vi har dog en enkelt natble fordi vi jo hørte at de var nødvendige, men vi bruger den aldrig. SÅ er glad for vi ikke købte mange af dem. Kan dog være vi køber flere på et senere tidspunkt hvis hun bliver stortisser om natten. Mange morgener er bleen faktisk tør selvom hun stadig ammer løs om natten. Hun leverer så en ordentlig omgang tis om morgenen :)


Det må være dejligt! Min snart 4-årige tisser en syndfloden hver nat - og hun drikker ikke om natten :stoned:


Som sagt kan det jo sagtens komme når hun bliver ældre, men så kan jeg vælge nogle bleer der sidder godt på et stort barn, så er glad for jeg ikke købte en masse her da hun var lille :)
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf bluetof1 » 30. apr 2018, 11:47

Hvis man nu har en fireårig, der stadig bruger ble både nat og dag og hvor man begynder at blive lidt bitter over engangsbleer og også gerne vil motivere knægten til at komme helt af med bleen (kan godt, men har stadig hovedet alle mulige andre steder) hvad vil I så anbefale?
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf Neenah » 4. okt 2018, 09:17

Update

Vores datter er 5 uger gammel, og vi har siden fødslen brugt engangsbleer til hende. Jeg fandt et ret godt tilbud fra en engelsk webshop i sidste uge, så jeg købte 10 Bambooty ai2, en bambooty aio natble og en Close pop in ai2. Vi fik det hele for under 800 kr :banan: Nu har jeg så vasket dem og lagt dem i blød, så vi begynder nok så småt med dem efter weekenden hvis M er blevet stor nok til at kunne passe dem.
1
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf Pilen » 7. okt 2018, 11:48

Neenah skrev:Update

Vores datter er 5 uger gammel, og vi har siden fødslen brugt engangsbleer til hende. Jeg fandt et ret godt tilbud fra en engelsk webshop i sidste uge, så jeg købte 10 Bambooty ai2, en bambooty aio natble og en Close pop in ai2. Vi fik det hele for under 800 kr :banan: Nu har jeg så vasket dem og lagt dem i blød, så vi begynder nok så småt med dem efter weekenden hvis M er blevet stor nok til at kunne passe dem.


Vil du dele adressen til den webshop? :)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf Neenah » 7. okt 2018, 12:10

Pilen skrev:
Neenah skrev:Update

Vores datter er 5 uger gammel, og vi har siden fødslen brugt engangsbleer til hende. Jeg fandt et ret godt tilbud fra en engelsk webshop i sidste uge, så jeg købte 10 Bambooty ai2, en bambooty aio natble og en Close pop in ai2. Vi fik det hele for under 800 kr :banan: Nu har jeg så vasket dem og lagt dem i blød, så vi begynder nok så småt med dem efter weekenden hvis M er blevet stor nok til at kunne passe dem.


Vil du dele adressen til den webshop? :)

Natural-nappies.co.uk :)
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Moderne stofbleer

Indlægaf Depeche_Mama » 7. okt 2018, 16:55

Vi brugte stofbleer til vores førstefødte, og var rimeligt glade for det. Vi vaskede hver anden dag, for de kommer til at stinke, når de står :tie:

Vi brugte Bumgenius AIO og var fint tilfredse med dem. Der gik dog lidt tid, før den bette nye baby var stor nok til at passe dem.

Vi har dog valgt, at vi ikke vil bruge stof denne gang, vores dagplejemor brugte dem kun lige i starten, så bad hun os om at finde engangsbleer frem fordi han simpelthen begyndte at tisse igennem.
Det var også ret klamt at få daggammel lort med hjem i stofbleer, fordi hun jo ikke havde tid til at skylle dem op... Så til sidst gik idéen altså lidt af det.

Vores dreng er 7 år gammel i dag, så der er sket temmeligt meget på ble-fronten siden, vil jeg tro.

Jeg bruger også stofbind og trusseindlæg, har bare købt ved en venindes storesøster, som selv syer, og det er seriøst det bedste :love: Men - som sagt bliver det ikke stofbleer til Lillebror.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Børn"